Пина Бауш: жената, която говори през танца

| от chronicle.bg |

Жената, за която става дума, е всички изкуства, побрани в едно човешко тяло. Нещо повече от обикновен артист и революционер. Тя е усещане, емоция, театър, танц, милиони думи, казани през човешкото тяло. Тя е усещането, което Вим Вендерс улавя в своя документален филм „Пина“. Тя е Пина Бауш.

Влиянието й излиза извън полето на танцовия театър и хореографията и се прелива във всички форми на изкуството. Творчеството й повлиява на редица творци, които днес публиката обича – от Лейди Гага до Рейчъл Уайтрийд. Пина Бауш е хореограф, който променя природата и формата на сцената, смесвайки театъра и танца. „Приносът й е това, което е приносът на Бекет и Франсис Бейкън към философията“, казва един от продуцентите на спектаклите й.

През 70-те години нейните спектакли с мултимедия в тях са шокиращи. Няма сюжет. В отделни сцени танцьорите скачат върху столовете, пламва огън, актьори удрят главите си в стени, понякога на сцената се появяват и животни – пилета, овце, дори хипопотам. Танцьорите й премахват традиционните правила за възрасти и форми. В работата й по уникален начин е разглеждана връзката между мъжете и жените – нежна, опияняваща, жестока. Пина Бауш не обичала да теоретизира работата си. Тя действа. Винаги.

Тя действа дори днес, когато се навършват 9 години от смъртта й. И понеже това, което прави тази жена е цяла нова култура, не можем да пропуснем днешния ден без да гледаме (поне) няколко откъса и да прочетем (поне) няколко нейни завета.

„Всичко трябва да дойде от сърцето, да бъде изживяно.“

„Повече се интересувам от това какво движи хората, отколкото от това как се движат.“

„Това, което се опитвам да направя, е да намеря език за живота.“

„Не планирах да стана хореограф. Това просто ми се случи някак.“

„Да танцуваме, да танцуваме, иначе сме изгубени.“

„За да разберете, какво казвам, трябва да повярвате, че танцът е повече от техника. Забравяме откъде идват движенията. Те идват от живота. Когато създаваш нова творба, изходната точка трябва да бъде днешният живот – не вече съществуващите форми на танца.“

„Твоята крехкост е твоята сила.“

„Искам да почувствам нещо, като човек. Не искам да се отегчавам.“

„Повторението не е повторение. Едно и също нещо действие те кара да се чувстваш по съвсем различен начин накрая.“

„Обичах да танцувам, защото се ужасявах да говоря. Когато се движех, аз чувствам.“

„Не исках да имитирам никого. Всяко движение, което знаех, не исках да го използвам.“

„Нещата, които откриваме за себе си, са най-важните.“

„Уникалната възможност, която имаме на сцената, е, че там сме способни да правим неща, които хората не могат да правят в живота. Понякога можем да изясним нещо само като се изправим срещу себе си, срещу неясното. И понякога въпросите, които носим в себе си, ни връщат към много стари преживявания, идващи не само от културата ни и стигащи далеч отвъд „тук“ и „сега“. То е като познание, което се връща към нас. Познание, което винаги сме имали, но за което не знаем в настоящето. То ни напомня за нещо, което е общо при всички нас. Това ни дава голяма сила.“

 
 

Крис Прат и Катрин Шварценегер се сгодиха

| от chronicle.bg |

Крис Прат и Катрин Шварценегер имат наистина щастлива нова година с новообявения им годеж. Актьорът от „Jurassic World“ сподели новината в Instagram акаунта си, където публикува сладка снимка с Катрин, която е 29 – с 10 години по-малка от него. Те ходят от

Миличка Катрин, толкова се радвам, че каза ‘Да’! Вълнувам се да се оженим! Радвам се, че ще прекараме живота си заедно! Започва!


Вижте тази публикация в Instagram.

Sweet Katherine, so happy you said yes! I’m thrilled to be marrying you. Proud to live boldly in faith with you. Here we go! ♥️

Публикация, споделена от chris pratt (@prattprattpratt) на

Постът идва само 3 месеца след развода на Крис с бившата му съпруга Ана Фарис, с която бяха женени 8 години.

За първи път Прат и Катрин бяха свързани един с друг през юни 2018 година, когато бяха забелязани заедно на Деня на бащата. Те обявиха връзката си през декември, на рождения й ден, когато Прат пусна монтаж с техни снимки и текст: „Честит рожден ден, шефке! Усмивката ти озарява стаята. Радвам се, че Бог те представи в живота ми. Благодаря ти за смеха, за целувките, за разговорите, за пътешествията, за любовта и грижата ти.“ 

Вижте тази публикация в Instagram.

Happy Birthday Chief! Your smile lights up the room. I’ve cherished our time together. Thrilled God put you in my life. Thankful for the laughs, kisses, talks, hikes, love and care.♥️

Публикация, споделена от chris pratt (@prattprattpratt) на

 
 

7 жени разкриват ерогенните си зони

| от chronicle.bg |

Къде е ваша ерогенна зона? Хората имат най-различни предпочитания в този аспект и затова трябва да се говори с половинката – за да разберете нейните и съответно да бъдат разбрани вашите желания.

Ето 7 жени, които свободно споделят ерогенните си зони. Нека да се знае!

Оливия, 31

Приятелят ми прекарва доста време със зърната ми преди да минем по същество. Това ми гарантира оргазъм.

Аника, 26

Когато съм в настроение, обичам да ме пляскат по дупето. Малко боли, но и предизвиква някакъв еротичен химикал у мен.

Софи, 24

Когато обръщат внимание на ключиците ми, цялото ми тяло се събужда за около 3 секунди.

Миша, 32

Гъделичкайте вътрешната страна на бедрата ми 10 минути и съм готова!

Кейт, 31

Обожавам по врата, зърната, ушите и коремчето. Освен ако не съм се подула.

Шарлот, 26

Най-еротичната ми част е устата. Доминиращ човек с игрив език може да ме разгорещи безобразно бързо.

Меган, 38

Отстрани по тялото ми, от гърдите до таза. Когато някой прокара ръце там, направо ме няма. Дори още по-добре – ако накрая ме хванат здраво през кръста.

 
 

Създателят на „Bandersnatch“ към критиците: „Fuck off“

| от chronicle.bg |

Чарли Брукър, създателят на „Black Mirror: Bandersnatch“, каза на критиците, които не се кефят на интерактивния аспект на филма: „Fuck off“. „Bandersnatch“ излезе на Netflix в края на 2018 година и стана културен феномен. 

Това е първият пълнометражен филм по „Black Mirror“, които е и интерактивен като зрителите сами избират съдбата на главния герой Стефан Бълтър (Фион Уайтхед), а той самият… хайде, няма да издаваме. Лентата има 5 края, плюс един таен след финалните надписи. Въпреки успеха и популярността си, „Bandersnatch“ получи и известно количество критика.

В интервю за HuffPost UK, Брукър отговори с импулсивното „Fuck off“ на въпрос какво мисли за това как творението му беше прието. Първо, той изрази благодарности към позитивните коментари: „Толкова е удовлетворяващо да видиш колко хора се включиха във филма. Беше интересно да видиш различни реакции от различни хора в зависимост от това какво очакват и какво искат.“

За критиците Брукър каза: „Имаше хора, които казаха, че не искат да взимат решения и не искат да правят нищо. Еми тогава – fuck off. Правете нещо друго! Имаше и хора, които казаха ‘о, много е просто като игра’ или ‘игрите вече правиха таквоа нещо’ – филмът не е на платформа за игри, а е на Netflix. Много добре знам какво е компютърна игра, мерси.“

Подобно на „Bird Box“ на Сузане Биер, броят хора, до които стигна „Bandersnatch“, само показва значението на Netflix за кино индустрията. Без интерактивния елемент, филмът едва ли щеше да стигне до висините си.

 
 

Рики Джървейс с нов комедиен сериал по Netflix

| от chronicle.bg |

Рики Джървейс ще е в центъра на нова комедийна драма от 6 серии по Netflix – „After Life“. 57-годишният комик, който скоро се самопредложи като водещ на Оскарите след отказа на Кевин Хард, ще си партнира с Кери Годлиман („Derek“), Том Басден („Plebs“) и Ашли Дженсън („Extras“) за сериала.

„After Life“ ще излезе през март.

Синопсисът е: „Тони (Рики Джървейс) има перфектен живот. Но след като съпругата му Лиса умира, Тони се променя. Той първоначално обмисля самоубийство, но впоследствие решава да поживее още, за да накаже целия свят като казва и прави каквото си иска. Тони приема това като супер сила, но се оказва, че е по-трудно, защото всички искат да спасят добряка, когото някога познаваха.“

Рики е автор, сценарист и режисьор на продукцията, в която ще участват и редица звезди като Пенелопе Уилтън, Дейвид Ърл, Джо Хартли, Ройзин Конати, Тим Пластър и Диан Морган.