„Паякът“ отново на българска сцена

| от chronicle.bg |

Написана от Йордан Славейков и Димитър Касабов през 2010, и поставена от тях на сцената на ТР „Сфумато“ през 2011 година, пиесата „Паякът“ безспорно е една от малкото конвертируеми визитки на съвременния български театър извън границите на страната ни.

Игран на световни театрални сцени като Санкт Петербург и Москва, Русия, върнал се с награди и от двата фестивала – от Санкт Петербург за най- добра женска роля, и от Москва за най- добър театрален експеримент, спектакълът „Паякът“ заминава за Ню Йорк, САЩ. Годината е 2013, поканата идва от най- големия в Северна Америка фестивал за независим театър – New York |International Fringe Festival. Планирани са пет представления по време на фестивала, в който участват над 200 представления от цял свят.

анастасия лютова

Успехът е категоричен. Световни издания като New York Times и Village Voice пишат положителни отзиви за играта на актьорите Анастасия Лютова и Пенко Господинов, както и за режисурата на Касабов и Славейков. Следват покани за фестивали в Беларус, Белгия. А през 2017 с подкрепата на Българския кулурен център в Сиатъл, със съдействието на Генралното консулство на Р. България в Лос Анджелис и BG Voice, Чикаго, спектакълът прави своето американско турне. Игран е в градовете Ню Йорк, Чикаго. Лос Анджелис, Сан Хосе и Сиатъл.

„Паякът“ е представление, което трябва да се гледа повече от веднъж. В него са оплетени вечните теми, с които се занимава високото изкуство, по един начин, лишен от излишна претенциозност. Марта и Мартин са събирателни фигури на автентичните човешки взаимоотношения: онези, в които фалшът е изчистен и отдолу лъщят любовта и омразата като две страници на един и същ лист от книга.

Спектакълът бърка с пръсти в най-интимните човешки зони, но го прави с необходимия професионализъм – на което вероятно се дължат и редицата награди.

16830407_10212767199803753_86948916_n

Наближава 80-то представление на спектакъла и това е повод да ви напомним да го гледате на 19.01. 2018, ако още не сте, или да го гледате пак, защото си заслужава. Сюжет не преразказваме.

За пиесата:
„ПАЯКЪТ“
От Йордан Славейков и Димитър Касабов
Постановка: Касабов§ Славейков
Сценография и костюми: Искра Петкова
Музика: Александър Каланов и Йордан Борисов
Участват актьорите Анастасия Лютова и Пенко Господинов
Снимки: Мирослав Веселинов и Стоян Йоргов- Теката

За билети касата на театъра, на ул.“ Д. Греков“ 2, на телефони 02/943 38 90 и 02/944 01 27 всеки ден без неделя от 14.00 до 19.00 часа, както и онлайн тук.

 
 

“Затегни колана си“, идва ред на Тестино, Уебър и модния свят

| от chronicle.bg |

Холивуд вече никога няма да бъде същият. Никой не знае какъв точно ще е, но е сигурно, че няма да е същият. Сега е ред и на модата, за която отдавна се знае, че се намира на противоположния на пуританизма полюс.

След обвиненията към фотографа Тери Ричардсън в сексуален тормоз от редица манекенки, дойде ред на едни от най-ярките имена в модната фотография – фотографите Брус Уебър и Марио Тестино. Редица обвинения излязоха срещу двамата в статия от последните дни, публикувана в New York Times. Уебър отрече твърденията, а адвокатите на Тестино отвръщат, че тези, които отправят обвиненията „не могат да бъдат възприемани като обективни източници“. В изявление на адвокатите на Уебър до американската медия се казва, че той е „шокиран и натъжен от отправените обвинения, направени срещу мен, които напълно отричам.“

Тестино, който в кариерата си е работил с Мадона, Кейт Мос, Мишел Обама и британското кралско семейство, е обвинен от 13 свои бивши асистенти и модели за това, че се опитал да се възползва от тях сексуално. Обвиненията са за действия, извършени през 90-те години и включват опипване и мастурбация. Един от моделите, работили с Тестино в кампанията на Calvin Klein, Раян Лок, описва фотографа като „сексуален хищник“. След като става ясно, че ще работи с него, колеги го предупреждават да „затегне колана си“.

Michael Kors Collection Spring 2018 Runway Show - Front Row
Марио Тестино; снимка: Getty Images

Един от бившите асистенти на Тестино, Хюго Тилман, разказва как фотографът легнал върху него в опит да се възползва, но бил спрян от брат си, който влязъл в стаята. Според Роман Барет, друг бивш асистент, сексуалното насилие е било „постоянна практика“. Последният признава също, че е бил каран да гледа как фотографът мастурбира пред него.

През 2014 година Марио Тестино беше удостоен с Орден на Британската империя за заслугите си в областта на фотографията и благотворителността. Съвременният Сесил Бийтън на кралското семейство е фотографирал Даяна и принц Уилям и Кейт Мидълтън по случай годежа им и раждането на принцеса Шарлот. Работил е за брандове като Burrberry, и Micheal Kors, а февруарската корица на Vogue на Серина Уилямс с бебето й е негово творение.

Брус Уебър е обвинен от 15 бивши и настоящи модели за неприемливо сексуално поведение по време на снимки и склоняване към нежелани действия. Той е фотографът създал едни от най-успешните кампании на брандове като Calvin Klein, Abercrombie & Fitch и Ralph Lauren.

The Fashion Awards 2016 - Winners Room
Брус Уебър; снимка: Getty Images

Моделите описват как са протичали въпросните сесии. И при двамата процедурата е била сходна. По данни на фотографа е трябвало да извършват упражнения за дишане, които включват докосване там „където усетиш енергията“. Това се правело с цел да се достигне степента на напрежение, нужна на фотографа, за съответната кампания (която в някои случаи е била за промотиране на бельо). Понякога Уебър и Тестино са насочвали ръката на модела, а вторият е вкарвал пръст в устата му или го е хващал за слабините.

Изборите пред моделите са били два. Или се съгласяват да участват в тази система, или си търсят друг занаят. Това е бил съветът на модните агенции.

Vogue реагираха почти светкавично. Ана Уинтур, главен редактор на списанието и творчески директор на медийната група от която „модната Библия“ е част, Condé Nast (GQ, Vanity Fair, Glamour), публикува изявление, в което съобщава, че компанията прекратява работните си отношения с двамата фотографи за неопределен период от време. В публикувания текст се съобщава също така за нови мерки, които Condé Nast въвежда в работния процес, засягащ фотографите и моделите. Компанията вече няма да наема модели на възраст под 18 години. Забранява се внасянето на алкохол на снимачните площадки. Всяка сесия, която включва голота, оскъдно облекло, бельо, бански костюми, симулиране на наркотична дейност, алкохол и провокативни пози, трябва да бъде предварително одобрена от модела. Фотографи вече няма да имат право да използват снимачната площадка на Condé Nast за сесии, които не са поръчани от компанията.

ана уинтур, мода
Ана Уинтур; снимка: Getty Images

„И двамата са мои лични приятели, които са дали своя неоспорим принос към Vogue и много други заглавия от Condé Nast през годините, и които отхвърлиха обвиненията. Вярвам в силата на разкаянието и прошката, но също така приемам тези обвинения сериозно и затова ние, от Condé Nast , взехме решение да спрем професионалните си отношения с двамата фотографи за в бъдеще.“ пише Ана Уинтур

 
 

U2 обяви европейско турне

| от chronicle.bg, БТА |

U2 ще изнесе концерти в девет европейски държави в рамките на турнето си „U2 eXPERIENCE + INNOCENCE“.

Световното турне на ирландската група ще започне в Тълса, Оклахома, на 2 май. Европейската част от него ще започне в Берлин, на 31 август. След това U2 ще изнесат концерти в Кьолн, Париж, Мадрид, Копенхаген, Хамбург, Амстердам, Милано, Манчестър и Лондон. Музикантите планират също концерти в Дъблин и Белфаст, но те още не са насрочени.

Миналата година U2 завърши турнето „Joshua Tree“, посветено на годишнината на албума им със същото име, излязъл през 1987 г. Новото турне е в подкрепа на албума „Songs of Experience“, който беше издаден миналата година като продължение на „Songs of Innocence“ от 2015 г.

 
 

Завръщането на Ford Mustang Bullitt

| от chr.bg |

Нещо ново в духа на нещо старо!

Ford показаха оригиналния Mustang Bullitt от 1968 година на North American International Auto Show. Така авто компанията от Детройт прави референция към великите дни на класическия автомобил и промотира новия модел от Mustang серията.

Повечето от нас са прекалено млади, за да са част от фен базата на филма, който направи тази кола класика. В „Bullitt“ (1968) Стив Маккуин кара Mustang Bullitt, а една конкретна 10-минутна гонка е в сърцето на популярността на автомобила.

По повод изложението Ford също така доведоха внучката на легендарния актьор. Тя излезе на сцената заедно с кола от лимитирана серия на новия модел.

New Models Debut At North American International Auto Show

Но това не е всичко. Мустанга от 1968 се оказа един от двата изпозлвани във филма! За мнозина посетители това беше изключително трогателно.

Новият Bullitt е базиран на Mustang GT. Той има 5-литров V8 двигате, който произвежда 475 конски сили. Максималната му скорост е 163 мили/час (262 км/ч). Дори боята на автомобила е впечатляваща – нюанс тъмно зеленото. Можем да го купим и в черно. Скоросната кутия е 6-степенна ръчна, а в купето можем да намерим и 12-инчов LCD тъчскрийн.

 
 

„Без последна спирка“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg, БТА |

Екшънът „Без последна спирка“ с Лиъм Нийсън в главната роля е най-гледаният филм у нас след миналия уикенд.

Случващото се със застрахователен брокер, който трябва да спаси собствения си живот и живота на останалите пътуващи във влака, с който се прибира от работа, е гледано от 11 953 зрители и е събрало 121 257 лева приходи за първите три дни от излизането на филма у нас.

На втора позиция е „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“. Историята, продължаваща разказаното в първия филм по едноименната книга на Крис Ван Олсбърг приключение на Алън Париш, в което се включват нови четирима гимназисти, е от месец на екраните у нас, като за това време вече са я гледали 125 372 зрители и е събрала 1 222 140 лева приходи.

Трето място според зрителския интерес след миналия уикенд е за анимацията „Бикът Фердинанд“. Рисуваната история, която ни отвежда в малко испанско градче и разказва за пътя на един бик до арената, е гледана от 72 439 зрители и има 636 484 лева приходи за месец на екраните у нас.

Четвърто място е за българския филм „Нокаут или всичко, което тя написа“. Романтичната история, развиваща се зад Океана и у нас, е вече 10 дни на екраните и за това време са я гледали 27 612 зрители и има 232 989 лева приходи.
На пето място в топ 10 са „Междузвездни войни: последните джедаи“. След пет седмици осмият по ред филм за битката между остатъците от Републиката и войските на Първия ред е гледан вече от 251 446 зрители и има 2 725 659 лева приходи.

Шеста позиция сред най-гледаните филми у нас е за драмата „Чудо“, създаден по книгата за деца на Ар Джей Паласио. Филмът с Джулия Робъртс, Оуен Уилсън и Джейкъб Трембли, разказващ за интеграцията на момче с лицеви деформации в училище, е гледан от 12 868 зрители и има 111 722 лева приходи за 10 дни у нас.

На седмо място е българският филм „Дъвка за балончета“. Романтичната драма за случващото се с двамата главни герои в края на 80-те години на миналия век и в настояще време, е от месец и половина на екраните у нас и за това време са я гледали 60 352 зрители и е събрала 499 443 лева от билетите им.

Осма позиция е за втората премиера от миналия уикенд – „Малък голям живот“. Утопичната история за план, в който всички хора трябва да бъдат смалени до ръст от 10 сантиметра, като това трябва да се случи за два века, е гледана от 2 284 зрители и има 23 764 лева от билетите им.

На девето място е биографичната история за американския политик и бизнесмен П. Т. Барнъм – „Най-великият шоумен“. Разказът за спектакъл, който завладява публиката в средата на 19-ти век в Америка, е гледан от 16 026 зрители и има 143 622 лева приходи за 17-те дни по екраните у нас.

Десета позиция е за анимацията „Падингтън 2″. Приключението на мечето Падингтън, което заедно със семейство Браун трябва да намери крадеца Финикс, за си върне книга, която е избрана за подарък на любимата леля Люси, е гледано от 32 211 зрители и има 261 439 лева приходи за почти два месеца на екраните у нас.