Шанел: „Модата отминава, стилът остава“

| от chronicle.bg |

Powered by Samsung

„Хроники на лукса“ е поредица на Webcafe и Samsung Galaxy Note8 – телефонът на бизнес хората. Заедно с премиум модела на Samsung ще опишем историята на лукса. Защото зад всяка успешна световна марка стои по един човек, изправил се срещу мейнстрийма. Човек с мисъл, която излиза извън рамките и ограниченията. И с воля да направи нещо голямо.

„Направи нещо голямо“ е и слоганът на новия флагшип модел на Samsung, а първата ни среща в нашата поредица e с една жена, която е направила революция в света на модата.

Запознайте се с Коко Шанел – дизайнерката, показала красотата на женския глезен, скъсила полите и направила от женските дрехи нещо удобно и красиво за носене.

През 1883 година се ражда момичето, което ще облече целия свят. То години наред ще крие истинската си история – произхода си, бащата, който я изоставя и праща в сиропиталище, преждевременно починалaта майка, произходът на прякора си. Вместо това ще създаде нова легенда – своята собствена.

Легендата се ражда, когато Габриел Шанел е на 12 години и попада в училището на един метох в Обазин, Франция.Романтичната чистота на аскетизма ще я направи строга, семпла, съсредоточена само върху най-необходимото, предимно върху черното и бялото. Навсякъде има религиозни предмети, украшения, пищна архитектура – оттук идва афинитетът към барока, златото и цветните камъни.

В младостта си шие през нощите, а през дните пее в кабаре. „Кой е виждал Коко на Трокадеро?“ е песента, с която е популярна сред войниците (те са основната й публика). От там идва й името, което днес целият свят знае и свързва с двете огледални, преплетени С-та – Коко. Запознанството с богатия и изтънчен Бой Капел слага началото на институцията, която ще промени жените по цял свят и ще създаде нова култура – модна къща „Шанел“.

 

618x817

Първите бутици на марката са в Париж, Дювил и Биариц. Основното желание на Коко е едно – да бъде независима и свободна. Предвид това, не е учудващо, че черпи вдъхновение от мъжките облекла. Иска да освободи жените от стегнатите корсети, претруфените с пера шапки, пищните поли и рокли – иска да ги направи годни за свободно съществуване, в което не дрехата да определя колко си красив. Именно в това се крие успехът на марката и до днес.

С основаването на модната къща през 1918 г. Коко Шанел преобразява женския силует почти до неузнаваемост. Скъсява полите и роклите, стеснява ги, разкрива глезените, освобождава талията, връща трикото, променя прическите, създава костюм, който павира пътя на съвременната мода. „Шанел“ е краят на една епоха и началото на друга, в която все още се намираме.

Простота, лекота, шик – това е „Шанел“. В годините на пищността (50-те), когато дрехите на Диор са изключително трудни за обличане, тя създава своя костюм и си навлича неодобрението на критиците. Прекалено революционно е. „Най-трудното нещо в модата е да позволиш на жените да се движат свободно.“ твърди дизайнерът.

Костюмът от 1954-та е вдъхновен от военните униформи, материята е туид, характерни са няколкото външни джоба, копчетата, наподобяващи бижута и тайната на силуета – верига в долната част, която тежи и винаги дърпа сакото надолу. Абсолютна класика, която откриваме и днес в дизайните на марката. Всички го носят – Марлене Дитрих, Грейс Кели, Ингрид Бергман, Елизабет Тейлър, Бриджит Бардо, Роми Шнайдер – все различни, но костюмът отива на всички.

Обувките с черен връх, малката чантичка, всяка чанта с верига за дръжка – всичко идва от Шанел. Жените винаги ще бъдат подвластни на влиянието на „Шанел“, каквото и да носят.

Благодарение на Карл Лагерфелд, наследството на Коко е съхранено и колекциите висша мода продължават да бъдат еталон в модата и производството на луксозните стоки. Лукс, изтънченост и простота са основните цели на марката, чийто творчески директор от 1983 г. е Лагерфелд.

Седалището и до днес се намира в Париж на улица Камбон 31. Белите слънчобрани, витата стълба, площад Вандом –  духът все още присъства, осъвремен, интерпретиран, а не имитиран. Всичко това доказва твърдението на Шанел, че „модата отминава – стилът остава“.

„La mode se démode, le style jamais.“ Coco Chanel

Samsung Note8 заслужават всички, които използват телефона си постоянно. Безспорно това е един от най-добрите Android телефони на пазара в момента. 6,3 инчов Инфинити дисплей с 4к резолюция, който поддържа HDR 10 за още по-качествена картина. Отличен процесор и 6GB RAM памет и характерния за серията стилус S Pen – за да вършите задачите си по-бързо.

01_Galaxy_Note8_Front_Pen_Black_HQ

Като всички неща в този телефон и камерата е най-доброто, което могат да предложат от Samsung, тя е и първата с два обектива – един за близки и един за далечни кадри. Намислете си нещо, което искате от телефон и най-вероятно Note8 ще го прави – 4k видео, автоматичен фокус и на двете камери, скенер на ириса, безжично зареждане, издръжлива батерия… Или просто оставете вашия Note8 върху докинг станцията Samsung Dex и го използвайте като десктоп компютър.

 
 

Тази година няма да купувам подаръци

| от Брайън Бернард |

Миналата седмица някой е офиса ме попита дали ще участвам в тайния Дядо Коледа. Възпитано отказах.

Не е заради парите – имаше ограничение от $5. Помислих си: „Не. Коледата вече причинява достатъчно стрес. Защо трябва сега да харча пари и по колегите си.“  От тук мога да чуя какво си мислите: „Уау! Как може да си толкова стиснат. Става въпрос за $5. Такъв си Чичо Скрудж. Отпусни се малко.“ Това поне бяха думитв на сестра ми.

В последно време обаче мнението ми за коледните подаръци се преобърна. Първо да отбележа, че не е защото не харесвам Коледа. Струва ми се обаче, че Коледа се натовари с нереални очаквания. По принцип трябва да е най-хубавото време от годината, но за много хора означава само стрес и заеми. А за това, извинявам се, но до голяма степен са виновни подаръците.

Във Великобритания, която е богата държава, за миналата година един на всеки 7 британци е имал финансови притеснения около Коледа. Подаръците и празнуването вкарват много хора в дългове – към банки, към фирми, към приятели… Каква е редовната ситуация: обикаляме претъпканите магазини и молове, за да купуваме подаръци за близките им един ден от 365 и дори не е техният рожден ден, те се радват за малко и така. И за какво е всичко това? Заслужава ли си? Наистина – никак не си заслужава!

Не казвам, че ако купуваш подаръци си консуматрско чудовище, въобще не казвам това. Казвам, че всеотдайността да намериш хубав и достоен подарък, обикновено води до мимолетна радост. Аз лично не съм купил нито един подарък и казах на всички, че аз самият не искам. Ако се поддам на социалните очаквания, ще купя по един мъничък подарък на всички, но не искам да правя дори това.

Когато бях млад, след ваканцията съучениците ми се фукаха колко подаръци са получили: Аз получих 50, аз получих 100, аз получих 200 (да бе…). Имаше и такива, които са получили малко и ги беше срам да се обадят. Или пък и лъжеха – като мен. Това не е по вина на детето. Някои казват, че е заради родителите, но дори и те се опитват да живеят по социалната нормата, че ако купят много подаръци и сложат богата вечеря, ще имат перфектната Коледа.

Веднъж си говорих с един езичник и този разговор промени цялото ми виждане за празника. Тя ми разказа за „годишното колело“ – сезонните празници, които имат езичниците, включително и такъв през декември. Тогава те вярват, че всички трябва да спрем и да хибернираме. Вместо това ние правим точно обратното: работим повече, за да изкараме повече пари.

Коледа трябва да е период, в които се отпускаме след цяла година усърдна работа, събираме се с близките си и си прекарваме весело и спокойно. Отново – не казвам, че ако купуваш подаръци си консуматрско чудовище. Сестра ми с радост ще си признае, че подаръците са любимата й част от цялото събитие и това е съвсем окей. Кой не обича да получава подаръци?

Мисълта ми е, че не трябва да се чувстваме задължени – без значение какви са обществените нагласи по въпроса. Също така не трябва и да се впечатлявате или засягате, ако някой ви налага обратното. Както когато Гринч открадна всички подаръци – това съвсем не провали Коледата на хората. Може би ако намалим паниката около подаръците, ще се радваме повече на неща като семейството, приятели и любов. Ако трябваше да избирам между подаръците и време със семейството ми, знам много добре кое щях да избера и това никак не ме прави Чичо Скрудж.

 
 

Учтиво ви каним да гледате тийзър трейлъра на „Имението Даунтън“

| от chronicle.bg |

Не можеш да бъдеш поканен в „Имението Даунтън“ и да не отразиш поканата. Дори когато тя се случва под формата на тийзър трейлър, наподобяващ реклама на ултра луксозен и аристократичен спа център в сърцето на Англия.

Защото такъв е сегашният случай, след като беше пуснат първият тийзър трейлър на предстоящия пълнометражен филм „Имението Даунтън„, за който сме наострили всичките си сетива.

Приятно е да си припомним хубавите времена, когато всеки сезон получавахме порцията епизоди на сериала „Имението Даунтън“. Първият тийзър трейлър на филма не дава никаква информация за сюжета на предстоящия филм, нито показва част от актьорския състав.

Но успява да ни потопи в атмосферата, заради която милиони фенове обикнаха  сериала и го превърнаха в една от най-гледаните британски телевизионни продукции на нашето време.

Актьорският състав и екипът зад камера от последния, шести сезон на сериала ще се завърнат във филма. Джулиян Фелоус („Госфорд парк“), който създава „Имението Даунтън“, се завръща в ролята си на сценарист. Снимките би трябвало да започнат идното лято, а премиерата е насрочена за 20 септември 2019 г.

А ето и краткото видео, което учтиво ви каним да изгледате.

 
 

В Германия вече има трети пол

| от chr.bg |

Германия официално легализира наличието на трета опция при пола в актовете за раждане. Така страната се превръща в пионер в Европа в признаването на интерсексуалните хора, съобщава АФП.

Така в документите, издавани при раждането на ново дете, освен опиите за мъжки и женски пол ще има и трети вариант, обозначен с „друг“. Това беше гласувано в четвъртък вечерта от Бундестага.

Законовите промени са в отговор на решение на Конституционния съд на Германия от 2017 г., което даде на парламента и на правителството да въведат приемането на т.нар. „трети пол“ до края на 2020 г.

От май 2013 г. досега в Германия беше възможно да не се дава сведение във връзка с пола, като полето за обозначаването му се остави празно. Така в течение на живота си човек можеше да избере мъжки или женски пол, или да не постави отметка.

И други европейски страни, като Холандия и Австрия, са на път да признаят съществуването на трети пол.

 
 

Най-нехаресваното видео в YouTube е на… YouTube

| от chronicle.bg |

Имиджът на  YouTube пострада тежко след като едно от собствените видеа на компанията стана най-нехаресваното видео на целия сайт. Потребителите на платформата показаха силното си недоволство от тазгодишния YouTube Rewind заради чувството на нелепост и предателство, което създава.

YouTube Rewind е видео, което сайтът пуска към края на всяка година, за да обобщи какво какво се е случило на него и какво е било популярно за последните 12 месеца. Традицията започна през 2010 като ретроспекция към най-популярните видеа на сайта за годината.

„YouTube Rewind 2018: Everyone Controls Rewind“ („YouTube Пренавиване 2018: Всеки Контролира Пренавиването“) беше пуснато на 6 декември и за една седмица получи 10 милиона нехаресвания (дислайкове). То е дълго около 8 минути и в него можем да видим звезди като Уил Смит, Джон Оливър и Тревър Ноа, както и много от най-популятните ютюбъри. Един от тях, Маркъс Браунли, в свое видео казва:

„Та YouYube Rewind се превърна в това: „Ей, вижте колко подходящи за рекламиране канали имаме, на които можете да похарчите парите си – никой от тях не псува и спокойно можете да рекламирате при тях.“

Феликс Килберг, по-известен като PewDiePie – собственика на (все още) най-големият канал на сайта, не беше включен във видеото за поредна година. Той защити тезата на Браунли в свое видео като каза, че той и другите участници в Rewind 2018 не заслужават негативността да се прехвърли върху тях. Феликс допълни и че е „почти радостен“, че не участва.

Друг супер популярен влогър, Кейси Найстат, признава, че иска да се въздържи от коментар, но казва, че видеото „не е чудесно“. „Идеята не беше да се направи 8-минутен парад на неловкостта, а да се подчертае алтруистичния характер на платформата.“

С тазгодишното си видео YouTube показва, че поставя на първо място рекламодателите, а потребителите остават на второ. Предстои на да видим дали тази бизнес философия ще се промени през 2019.