Инициативата „Всички начини да си във форма“ ще помага на българите да бъдат физически активни

| от Chronicle.bg |

С наближаването на Европейската седмица на спорта (23-30 септември 2017 г.), организирана от Европейската комисия, и в унисон със своята мисия, Содексо България стартира инициативата „Всички начини да си във форма”.

Кампанията на Содексо цели да окуражи българите да бъдат физически активни, като повиши осведомеността им за многобройните ползи от практикуването на спорт и подпомогне изграждането на навици за по-здравословен начин на живот.

Кампанията е резултат от стремежа на Содексо да стимулира работещите българи да повишат физическата си активност и по този начин да подобрят цялостното си здраве в дългосрочен план.

Чрез услугата си Sport Pass, компанията популяризира посланието, че днес спортът е по-достъпен от всякога. Благодарение на своите над 600 партньорски локации в страната, Sport Pass ще осигури на българите лесен начин да планират всекидневието си и да намерят удобно време, и място за своята тренировка.

„Чрез инициативата искаме да покажем на хората, че могат да бъдат активни, независимо къде се намират, да бъдат мотивирани и ангажирани в повече и различни физически активности“, коментира Виктор Косконел, изпълнителен директор на Содексо България.

„Уверени сме, че колкото по-активни са българите, толкова по-добър ще бъде цялостният социален и икономически статус на страната. В допълнение към подобряването на физическото здраве, спортът е фактор в превенцията на редица заболявания, намалява стреса, подобрява душевното здраве и социалния живот.“

Последното проучване на Евробарометър по темата, публикувано по-рано тази година, разкрива, че повече от половината българи (51%) не участват във физически активности. Около 49% от населението на ЕС практикува спорт рядко или никога. Процентът на тези, които спортуват поне по 2 часа и половина на седмица, е по-висок при мъжете (34.5%), отколкото при жените (25.6%). Най-високият проценти от хора, които спортуват поне по 2 часа и половина на седмица, е във Финландия (54.1%), Дания (53.4%) и Швеция (53.1%), следвани от Австрия (49.8%) и Германия (47.3%). В дъното на класацията Румъния (7.5%) и България (9%) са с най-нисък брой спортуващи.

InfoGraph SportPass

Практикуването на спорт и физическата активност са рекордно ниски, в стагнация и дори спадат в страните от ЕС. Това е особено тревожно, тъй като липсата на физическа активност има значително влияние не само върху здравето на отделния човек, но води и до значителни директни и индиректни социални и икономически загуби за държавите от ЕС под формата на разходи за здравеопазване, намалена продуктивност и работоспособност.

„Отделянето на поне 30 минути на ден за любимия спорт, независимо дали сме вкъщи или на работа, може да бъде изключително полезно. Иновативната програма на Sport Pass позволява само с една карта да получиш неограничен достъп до повече от 300 вида спорт и забавления в нашата разнообразна и непрестанно растяща мрежа от партньори. Вече не е необходимо да имаш една карта за фитнес и друга за плуване или пък да чакаш за месечен абонамент, за да пробваш нов спорт или клуб. Всеки ден може да бъде различен. Ние сами избираме мястото, времето и спорта“, допълва Виктор Косконел.

Два часа и половина физическа активност с умерен интензитет на седмица е минимумът, който Световната здравна организация (СЗО) препоръчва за възрастни над 18 години. Застояването и липсата на физическа активност са 4ят рисков фактор за глобалната смъртност, причината за 27% от случаите на диабет и около 30% от сърдечно-съдовите заболявания.

Шест от седемте най-сериозни фактори за преждевременна смърт в Европа – кръвно налягане, холестерол, индекс на телесна маса, недостатъчна консумация на плодове и зеленчуци, липса на физическа активност и злоупотреба с алкохол – са пряко свързани с начина, по който се храним и движим. България не прави изключение, особено предвид водещата си позиция в редица негативни класации включително в тази за злоупотреба с тютюневи изделия сред всички страни от ЕС.

Въпреки че данните от последното десетилетие показват тенденция към подобряване на хранителните навици на българите, голяма част от населението на страната е застрашено от проблемите, свързани с наднорменото тегло. Само 1/3 от хората над 20-годишна възраст попадат в категорията на нормално тегло (според НСИ). Задълбочен анализ на данните от последните 6 години показва 15% ръст на българите, които се борят със затлъстяване.

Редовната физическа активност с умерен интензитет има значителни преимущества за здравето. При всички възрасти позитивите от физическата активност в комбинация със здравословно хранене намаляват риска от заболявания. От друга страна, дори малката физическа активност е по-добра от никаква.

 
 

Мег Райън: малкото, голямо момиче на американското кино

| от chronicle.bg |

Маргарет Мери Емили Ан Хира или Мег Райън, е (родена на 19 ноември 1961 година във Феърфилд, Кънектикът, САЩ), е американска филмова актриса, която става любимка на няколко поколения.

Мег Райън е дъщеря на Сюзън Хира Джордан (по баща Райън), бивша актриса, кастинг директор и учителка по английски, и Хари Хира, учител по математика. Тя има две сестри, Дана и Ани, и брат, който е музикант – Андрю Хира. Роднините на семейство Хира са от Канада.

Райън е католичка и е завършила начално училище във Феърфилд, където майка ѝ ѝ преподава до шести клас. Там на Мег е дадено първо причастие и е избрано името ѝ Ан. Майка ѝ се появява в телевизионна реклама и по-късно за кратко време е кастинг директор в Ню Йорк. Тя подкрепя и окуражава дъщеря си да учи актьорско майсторство.

На 18-годишна възраст, благодарение на връзките на майка си, Райън записва своята първа телевизионна реклама, в която се смее, за да популяризира дезодоранта „Тикъл“.

След роля в „Богати и известни“, Райън играе ролята на Бетси Стюърт в сериала „Докато свят светува“ от 1982 до 1984. Следват няколко телевизионни продукции и малки филмови роли, включително и в „Обещана земя“, за която тя получава своята първа номинация.

През 1986 тя играе Каръл Брадшоу във филма „Топ гън“ и Лидия Максуел във „Вътрешно пространство“, където също участва бившият ѝ съпруг Денис Куейд. След това Райън се появява и в трилъра „D.O.A.“ и екшъна „Президио“.

Нейният първи напълно оформен филмов образ е ролята ѝ в романтичната комедия „Когато Хари срещна Сали“, където тя си партнира с Били Кристъл. Нейното изпълнение на Сали Оулбрайт, което ѝ донася номинация за Златен глобус е незабравимо, заради театрално симулирания оргазъм в Манхатън.

По случай рождения й ден, ви предлагаме галерия с любимите ни нейни роли.

 
 

Червените коси на Холивуд, които обожаваме: Част 2

| от chronicle.bg |

Преди време ви показахме любимите ни червенокоски от киното. Червеното ни е любимо, затова продължаваме. 

Естествено, че когато става въпрос за женската коса, всички цветове са хубави. Е да, но червеното (във всички негови нюанси) си е най-хубаво. Наречете го банално, тривиално или както искате, то си е нашият любим цвят. Защото е секси, защото е рядко срещано, защото когато й отива, е най-подходящият цвят за нея. Всъщност това е единственият цвят, при който не ни пука дали е естествена или не. Ако й отива червено, може да се боядисва колкото си иска.

Днес сме на червена вълна. Ей така, без повод. Понеделнишки. Защото те превземат екрана. Тази година, миналата, всяка година.

Имаме Кейт Мара в House of Cards, Чесика Частейн в The Death and Life of John F. Donovan (излиза в началото на 2018 г.), Ейми Адамс в „Лигата на справедливостта“, Ема Стоун, където се сетите и още много. Вижте червената галерия горе, в която сме събрали още от най-яките червенокоси актриси от днес… и вчера (защото едно време си бяха добри).

 
 

Бионсе е най-високоплатената певица за годината

| от chronicle.bg, по БТА |

Списание „Форбс“ обяви Бионсе за най-високоплатената жена в света на музиката за 2017 г. със 105 милиона щатски долара, благодарение на хитовия албум „Lemonade“ и световното турне.

Според изданието певицата е изкарала 105 милиона долара за една година, от юни 2016 г. до юни тази година. Доходите на Бионсе се увеличиха благодарение на миналогодишното й световно турне, което според „Форбс“ й е донесло 250 милиона долара.

На второ място е Адел с 69 милиона долара. Нейният албум „25“ подобри рекорда за продажби през дебютната седмица в САЩ. Тази година тя завърши и първото си голямо турне след 2011 г.

Тейлър Суифт, която миналата година оглавяваше класацията със 170 милиона долара, тази година е трета с 44 милиона долара. Очаква се нейните приходи значително да се увеличат през следващите 12 месеца благодарение на новия й албум „Reputation“ и предстоящото турне.
Четвърта е Селин Дион с 42 милиона долара.

„Форбс“ съставя класацията за 12-те месеца от юни 2016 г до юни 2017 г. по доходите на звездите, преди да бъдат обложени с данъци.

 
 

Пет дни на ниските цени организира Bulgaria Air

| от chronicle.bg |

Около нарастващата еуфория към предстоящите големи разпродажби в края на ноември, тази година националният превозвач „България Ер“ също готви специална изненада за всички пътуващи, но много по-голяма и по-дълга! От 24 до 28 ноември включително авиокомпанията стартира кампания с билети на доста ниски цени.

Специалната изненада тази година е, че в рамките на тези 5 дни всеки ще може да купи промоционални самолетни билети за всички директни полети на „България Ер“ с тръгване от София, без ограничения в дестинацията или периода на пътуване, и да ги използва до края на 2018 г. По този начин пасажерите могат да инвестират в бъдещите си пътувания, като купят повече билети на ниски цени и ги използват за полети отсега до края на следващата година. За по-голяма гъвкавост при планирането, датата на полета може да бъде променена по всяко време при много добри условия.

BGAir

Най-изгодните еднопосочни самолетни билети ще бъдат до Рим, Милано и Атина – еднопосочните ще струват 49 евро, а двупосочните 99 евро. Полетите в едната посока до Берлин, Франкфурт, екзотичната Ларнака и красивата Барселона пък ще струват само 59 евро, а тези до Виена, Лондон и Мадрид – 69 евро.

В промоционалната кампания са включени още билети за Прага, Амстердам, Цюрих, Тел Авив, Лисабон, Париж, Палма де Майкорка, Малага и Москва.

Петдневната кампанията на „България Ер“ започва точно в 00.01 часа на 24 ноември и ще продължи до 00.00 часа на 28 ноември.