Honda PCX125 идва сериозно променен

| от Honda |

Един от най-популярните скутери на Honda – PCX125, ни изненада със сериозен фейслифт за 2018 г. Впечаталяващ дизайн и високи технологии. Освен това новият PCX има нова тръбна стоманена дуплексна рама, нови джанти и гуми, както и подобрено задно окачване, спирачките вече са с ABS, а двигателят предоставя повече максимална мощност и се отличава с изключителна горивна ефективност.

PCX125 е един от скутерите с най-успешна история в двуколесната линия на Honda. От лансирането му през 2010 г. до момента само в Европа са продадени над 140 000 бройки от него. Успехът му се дължи на изпитаната формула Honda – неговият стилен, модерен дизайн позволява да се впише елегантно в градския начин на живот, а компактните му размери гарантират, че ще улесни вашето пътуването през натоварения трафик и търсенето на паркомясто.

Удобната седалка и изправената позиция на водача, мястото за фулфейс каска под седалката, както и цялостната изработка на екстериора осигуряват висша степен (ниво „X“) на личния комфорт, откъдето идва и името на модела: PCX като Personal Comfort X. И най-важното: скутерът не е скъп, и е лесен за обслужване, което допълнително стимулира популярността на PCX.

През 2010 г. PCX е първото двуколесно превозно средство в Европа, което разполага с технологията Idling Stop (Старт-Стоп). Две години по-късно става първият скутер в Европа с ултраефективния подобрен двигател на Honda (eSP). През 2016 г. машината отговаря на стандата EURO4 и сега, за да се задържи на един изключително конкурентен пазар, за 2018 г., PCX125 идва с основна актуализация на дизайна, напълно ново шаси и повече мощност на двигателя. У нас, в дилърствата на Honda скутерът PCX 125/WW125 ABS ще се появи през май на цена от 7499 лв. с ДДС.

Дизайнът винаги е бил от ключово значение за PCX125. Неговото надграждане е видимо в модела за 2018 г., като естествените контури дават още по-силно съдържание на стила. Скутерът е по-функционален, като ездачът разполага с повече свобода на движение, увеличен е багажният обем под седалката, променен е LCD инструментариумът, който е в унисон с LED светлините отпред и отзад. Новата тръбна стоманена двойна рама увеличава здравината и подобрява управлението в града; преработеният дизайн на джантите намалява масата, независимо че гумите са по-големи. Амортисьорите разполагат с променящи се на три положения пружини и увеличен ход.

У нас скутерът ще се появи през май на цена от 7499 лв. с ДДС.

Като запазва изключителната си икономия на гориво, двигателят постига по-голяма мощност, благодарение на преработената въздушна кутия, входа и отработените газове, без да се жертва въртящият момент в диапазона на ниските ниските обороти.

Силуетът на PCX125 прави силно визуално впечатление с естествените си контури и играта на светлина по извивките му. Гладките големи площи са боядисани в основния цвят, без да има прекъсване между предната и задната линия.

Редизайн са претърпели капакът на двигателя и входът на въздушната кутия, които са оформени като едно цяло – първият е с метално-сребрист цвят, а входът за въздух се намира на черния капак над него.

Дизайнът на предната част на новия PCX125 също така налага стилна и неповторима идентичност. LED светлините и LED мигачите оформят новото лице на скутера. Същото може да се каже и за задната светлина, която е все още двустепенна, но с по-големи размери за по-голяма видимост.

Изгледът на мотоциклета е подобрен – използването на черно върху хром около кормилото добавя премиум усещане, както и хромираните заострени краища на ръкохватките. Големият джоб отляво може да събере бутилка за вода или напитки и сега има по-широк капак, който улеснява достъпа на ездача до съдържанието. Освен това има и адаптор от 12V прав ток.

Височината на седалката е увеличена с 4 мм до 764 мм, и е по-удобна от стария вариант благодарение на увеличената до 540 мм широчина на корпуса. Новата рама позволява на основата за краката да бъде изнесена напред, като така има повече пространство. Както седалката, така и капакът на горивото се отварят с помощта на бутоните с едно натискане. Обемът на багажното под седалката е увеличено с 1 л – до 28 л и събира лесно фулфейс шлем. Новият дизайн на централната конзола представя цялата информация, която е лесна за разчитане. LCD дисплеят показва скоростта, а и изминатото разстояние, горивото в резервоара, средната консумация на гориво и спирането на празен ход.
2018 PCX125 ще се предлага в четири цветови варианта: Pearl Cool White, Pearl Nightstar Black, Matt Carbonium Grey Metallic, Pearl Splendor Red.

PCX125 за 2018 г. има ново шаси. Тръбният стоманен „опорен“ дизайн на предишния модел е заменен със стоманена дуплексна рама. Това подобрява способността за управление и усещане на машината, без да се губи от маневреността в града, с която PCX е известен от създаването си. Към това трябва да добавим удобната позиция за езда. За пръв път в скутер на Honda пластмасовият основен обтекател заема мястото на стоманената конструкция, използвана преди. Редизайнът на рамата е редуцирал с 2,4 кг масата.

Междуосието е с 2 мм по-късо при 1313 мм, а геометрията на кормилното управление остава същата, с 27 градуса и 86 мм ход. Общото тегло на борда е 130 кг. Колелата са по-леки, с по-тънки джанти, с нов дизайн и с 8 спици, а не с 5 както бе при предишното поколение на модела.

Предницата тежи 7% по-малко (0,2 кг), а задната част спестява 11% (0,5 кг). Размерите на гумите също е увеличен до 100/80-14 за предните и до 120/70-14 за задните и в комбинация с новите колела не само осигуряват по-леко натоварване, но и допринасят за икономията на гориво благодарение на намалената деформация на гумата.

Предната вилка е непроменена – 31 мм с 89 мм ход, но задните амортисьори са изнесени към двигателя. Тристепенно регулируемата пружина на задния амортисьор допринася за по-комфортно пътуване независимо от терена.

Спирачките са с двубутални апарати и 220 мм предна дискова и 130 мм задна барабанна. Едноканалният ABS работи на предната спирачка.

Двигателят е SOHC с течно охлаждане, два клапана на цилиндъра и с обем 125 куб. см. Агрегатът на PCX125 е усъвършенстван Smart Power (eSP), който захранва PCX125, е компактен, с отлично представяне, тиха, гладка работа и намалени емисии на CO2. Двигателят осигурява повече мощност при високи обороти, без спад на въртящия момент. Това е била и целта на инженерите – да се подобри производителността при по-високи скорости. Върховата мощност сега е с 3 кВт по-голяма до 8,99 кВт @ 8500 об / мин, с въртящ момент от 11,8 Нм при 5000 об / мин.

За по-голям ефект обемът на кутията на въздушния филтър е увеличен с един литър. Входът е разположен отляво, а местоположението и профилът на вътрешните части са преработени, за да се даде възможност за най-плавно преминаване на въздушния поток. С 2 мм по-голям диаметър (до 26 мм) e дроселната клапа, която взима повече въздух, а вътрешните части на отработените газове са оптимизирани за подобряване на потока и имат по-голям трипътен катализатор.

Компактният радиатор е интегриран в екстериора отдясно и използва нов дизайн на капака с по-голям обем на двата изпускателни отвора, за да се подобри предаването на горещ въздух. Това подобрение означава по-малък вентилатор със 7 мм – 125 мм. Така е постигнато по-ефективно охлаждане, без да е необходимо по-голям радиатор да се справи с допълнителната топлина, генерирана от увеличената мощност.
Също така е преработена скоростната кутия V-Matic, като сега е с разширен диапазонът на предавателните отношения. Тази промяна поддържа ускорение в нискоскоростния диапазон е намалява триенето на ремъка. Така се постига изключителна горивна ефективност, като с 1 литър бензин, скутерът изминава 47,6 км . така с един резервоар от 8 л могат да се изминат над 400 км. Старт-стоп системата автоматично гаси двигателя след три секундиработа на празен ход, и го стартира незабавно веднага след като се подаде газ с ръкохватката.

За икономията на гориво спомагат и технологиите, разработени в следствие на изследванията за намаляване на триенето. Компактната горивна камера и оптимизираното време за запалване се комбинират с ефективното охлаждане на горивната камера. Диаметърът и ходът на буталото са 52,4 x 57,9 мм, при степен на сгъстяване 11,0: 1.

 
 

Марша Крос се бори с рак

| от chronicle.bg |

Тази неделя актрисата Марша Крос, позната с участието си в популярния сериал „Отчаяни съпруги“, разкри в пост в Instagram, че се бори с рак.

56-годишната актриса съобщава, че се е подложила на 8-месечно лечение и засега е в добро здраве, но съжалява за загубата на косата си.

Марша, известна най-вече с ролята си на Бри ван де Камп от „Отчаяни съпруги“ получи подкрепата на хиляди свои приятели. След публикуването на първата снимка, трогната от техните реакции, тя написа втори пост: „Справям се добре. Не исках да ви изплаша. Почти осем месеца лечение. Благодаря ви за ЛЮБОВТА. Боже Господи. Разплаквате ме.“  


View this post on Instagram

Love love love Healthy Marcia! Xoxoxo❤️❤️❤️

A post shared by reallymarcia (@reallymarcia) on

 
 

„Доза щастие“ на Яна Титова с първи тийзър

| от chronicle.bg |

Официалният тийзър на първия пълнометражен филм на Яна Титова е вече факт. Лентата, озаглавена „Доза щастие“, се очаква да излезе на голям екран в края на 2019-а година. В основата на филма стои истинската история на журналиста Весела Тотева и нейната вълнуваща битка в търсене на личното щастие на фона на особената динамика на 90-те години.

Филмът проследява период, в който наркотиците стават широко достъпни в България, а борбата с тях е истинско изпитание на волята. Главната женска роля е поверена на Валентина Каролева, за която това е дебют в киното, след завършването на актьорско майсторство в Лондон. В действителност, с този филм Валентина приема изключителното предизвикателство да се превъплъти в ролята на своята майка, Весела Тотева.

dose.of.happiness.1

Основните мъжки роли са поверени на Димитър Николов, познат от множество театрални постановки и късометражни продукции, както и от филмите „Безкрайната градина“ и „Христо“. Ще видим и Александър Алексиев, любим на публиката от „Възвишение“, „Откраднат живот“ и първия спортен сериал „При щангистите“.

dose.of.happiness.2

Операторската работа по филма е дело на Мартин Балкански, снимал редица български и международни продукции като главен или асистент оператор. Името му е свързано с „Откраднат живот“, „Тилт“, „Кецове“, „Недадените“, „18“.

„Доза щастие“ е по сценарий на Яна Титова. Продуценти са NO BLINK Studios в лицето на Александър Алексиев и Николай Стоичков, а съвсем скоро предстои да бъдат обявени още лица от актьорския състав.

А ето го и самия тийзър:

 

 
 

Ето защо финалът на „Game of Thrones“ се бави толкова

| от chr.bg |

Борбата за Железния трон продължава, а в понеделник „Game of Thrones“ напомни за господството си и на Емитата въпреки празната година. Продукцията спечели награда за драматичен сериал, за поддържаща мъжка роля на Питър Динкъл, както и за креативни изкуства: костюми, дизайн, грим, музикална композиция, миксиране, специални ефекти и каскади.

„Game of Thrones“ има един последен сезон да приключи епичната си история и един от създателите на сериала Давид Бениов обяснява защо се бави толкова.

„Финалният сезон отнема толкова време, защото е най-голямото нещо, което сме правили някога. Въпреки че е само 6 епизода ни отне доста повече снимачни дни от обикновено. Само подготовката за снимките в Белфаст беше около година. Мисля, че това, което създадоха актьорите и екипа, е изключително. Мисля, че когато хората го видят, ще разберат защо се проточи толкова дълго. Никой не е във ваканция, никой не се размотава. Просто този последен сезон има много повече, отколкото сме опитвали досега. Надявам се да си струва.“

И преди феновете да се затъжат за земята с дългите зими, Джордж Р. Р. Мартин напомня, че „приключват със сериала, но има 5 прикуъла в различен етап на развитие. Не се съвсем приключили все още.“

Последният 8 сезон ще се появи през 2019 година.

 
 

Джъстин Бийбър и Хейли Болдуин са сключили таен брак

| от chronicle.bg |

Любопитна (може би, за някои) новина дойде от актьора Алек Болдуин. Става дума за племенницата му Хейли Болдуин, която знаем, че от известно време се среща с Джъстин Бийбър.

Според Алек Болдуин двамата обаче са направили следващата стъпка и са сключили брак.

Журналисти питаха актьора какъв съвет би дал на Бийбър и той каза: „Да продължава да работи . . . Да не спира да работи“. Той добави, че е добре семейните хора в шоубизнеса да координират графиците си, за да бъдат заедно възможно най-много време.

В четвъртък миналата седмица Джъстин Бийбър и дъщерята на Стивън Болдуин бяха забелязани в брачното отделение на градския съд в Ню Йорк, след което феновете им веднага бяха решили, че са ходили за разрешително за брак, но в петък Хейли Болдуин отрече в Instagram да има такова нещо.