Да убиеш дете в реклама? А да гледаш?

| от |

Александър Николов @tourbg разказва за интересен, но достатъчно провокативен проект, представен чрез силата на рекламата.

Какво щеше да се случи ако системата ‘anti collision’ на Мерцедес можеше да предотврати много повече от един обикновен инцидент?

С леко извъртане на слогана на марката ‘Detects dangers before they come up’ (Засича опасностите преди да се случат), трима немски студенти със специалност ‘Кино’ правят своята курсова работа. И със сигурност можем да кажем, че успяха да привлекат вниманието върху себе си.

Braunau am Inn, Австрия, началото на XX век. Автомобил Мерцедес, очевидно невписващ се в декора и епохата, идва да наруши спокойствието. Спира, за да избегне удара с две момичета, след това ускорява, за да блъсне фронтално малко момче. Тук майката извиква името на детето : Адолф. Следва слогана „Засича опасностите преди да се случат“. В последният кадър малкият Хитлер лежи на земята, като ръцете и краката му оформят пречупения кръст, символ на нацизма.

111

Триото (Tobia Haase, Jan Mettler и Lydia Lohse) казват „Искахме просто хората да се запитат какъв би бил светът ако машините имаха душа. Решихме да използваме една от последните нови технологии на Мерцедес, марка която по ирония на съдбата е експлоатирала работници по време на Втората световна война. Искахме да покажем, че един обикновен инцидент може да спести на човечеството един геноцид.“

Рискът е голям, но целта е постигната. Рекламният спот ще бъде включен във фестивала „First step“ (http://www.firststeps.de), даващ начален тласък на млади творци. Сред спонсорите на Фестивала е Мерцедес Бенц. Компанията излезе с нарочно комюнике, уточняващо, че „Смята за неподходящо смъртта на дете да бъде използвана в реклама, дори с директна препратка към нацизма.“ По тази причина видеото е с специално добавен текст „non authorized spot ! No affiliation with Mercedes-Benz / Daimler AG“.

А вие как мислите? Допустимо или недопустимо е? Вижте клипа сами и ще се радваме да чуем вашето мнение.

[youtube id=“vV0jkxOdbPs“ width=“667″ height=“356″]

 
 

Това ли е новият Samsung Galaxy S10

| от chronicle.bg |

Samsung ще представи Galaxy S10, както и други продукти, следващия месец на редовното си събитие Unpacked. Тогава очакваме да видим и напълно работеща версия на сгъваемия телефон на компанията.

Трите апарата на снимката са трите модела на главния им смартфон – S10E, S10 и S10+.

Новият Galaxy се очаква да има OLED дисплей, в който ще се намира и вграденият скенер за пръстови отпечатъци. С помощта на Verizon компанията може да предложи и 5G версия в САЩ.

На снимката телефоните са в прозрачни кейсове като вляво е S10E, вдясно е S10+, а посредата – S10. Виждаме, че динствено S10E има 2 камери, другите модели имат по 3.

Samsung вижда по-ниски продажби на S9 през изминалата година, заради „предвидимите“ обновления в модела. Затова тази година очакваме компанията да е силно мотивирана за нещо смело и ново.

 
 

Как се украсяват курабийки

| от chronicle.bg |

Обичате ли курабийки? Разбира се, че обичате! Сега както всичко обичано, така и те се развиват и то по много креативен начин.

В интернет през последните няколко години се появиха редица YouTube канали, които обръщат внимание специално на декорирането на курабийки за удоволствие на публиката. На тази тенденция не се обръща достатъчно внимание, а тя силно го заслужава.

Видеата с храна не са нещо ново. Има цели телевизионни канали, посветени на готвенето и гастрономията. Заради това, в момента като че ли наблюдаваме израстването на едно „ново“ изкуство до висотите на киното и музиката.

В момента могат да се намерят подобни компилации, които са дълги дори по 1 час, а акаунти, които предлагат такова забавление и в снимки освен видео, могат да бъдат намерени във всички социални мрежи. В Instagram има страници със стотици хиляди последователи, а видета в YouTube често имат милиони гледания.

 
 

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook

| от chronicle.bg |

Съвсем скоро ще можем да създаваме петиции във Facebook. Опцията се казва „Community Actions“ и ще позволява да се свързваме с местните управници, за да разбират по-лесно обществените желания и нагласи.

Опцията ще излезе първо в САЩ и ще се съдържа в това да направим петиция и да тагнем в нея хора или организации, към които тя би се отнасяла. Поддръжниците на петицията ще могат да я обсъждат с останалите, а също така ще могат и да организират събития и набиране на средства.

Facebook вече е известен със организационната си силата собено в САЩ – например групата Pantsuit Nation или The Women’s March. В последните години социалната мрежа все повече осъзнава своята политическа мощ, давайки място за мнения и организация на толкова много хора. „Даваме на хората възможност на хората да предлагат промени в обществото си и да си партнират в избора на техни представители.“

От TechCrunch обаче подчертава, че през последните години недоброжелатели също се възползваха силно от възможностите на Facebook. Въпреки взетите мерки е лесно да си представим как с петициите също може да се злоупотреби. Както и с мерките за безопасност, които могат да се използват пък за спирането или забавянето на положителна инициатива.

 
 

Снимки от сета на новия „Men in Black“

| от chronicle.bg |

„Men In Black: International“ пуснаха нови снимки от снимачната площадка, на които можем да видим и извънземни агенти.

Първият „MIB“ излиза през 1997 година с Уил Смит и Томи Лий Джоунс в главните роли. Този филм обаче се води от Крис Хемсуърт (агент H) и Теса Томпсън (ageнт M). Разбура се, извънземните свинаги са били в центъра на франчайза. Първия филм ни запозна с навика им да „приемат човешка форма“ по особено нелицеприятен начин. Те обаче могат да бъдат и агенти.

1233076 - MEN IN BLACK: INTERNATIONAL

Новите снимки, които можете да разгледате в галерията, ни показват Томпсън и Хемсуърт в традиционните черни костюми на агенти и в най-различни ситуации.

Лиъм Нийсън се присъеди към актьорския състав през май 2018 като началника на Мъжете в черно в Лондон. Ребека Фъргюсън също участва, но нейната роля все още не е известна. Ема Томпсън е агент О, роля от „Men In Black 3″.

Досега франчайзът се е развивал основно в Америка, но с оглед на думата „International“ в заглавието, сега изглежда, че агентите ще си попътуват.