Campari: историята на една марка, превърнала се в култура

| от chronicle.bg |

Лятото е противоречив сезон. Нека не се залъгваме с непрестанните захаросани представи за безгрижие, непрестанни флиртове, жега, пясък и сол по тялото, че накрая и безпроблемна любов. Ако това се случи, прекрасно. Но в реалността зад идилично оформената картина винаги се крие частица от жанра, който киното нарича ноар. Това е забранен флирт под слънчевите лъчи, който рядко приключва добре. Или е самотно време, в което няма с кого да споделиш, а топлината прави тъгата още по-силна. То е среща с нов човек (като в роман на Франсоаз Саган), която завършва катастрофално. Ако го сравняваме с алкохол то горчи, класическо е, защото е желано от край време, не е за всеки и е пристрастяващо. Ако го сравняваме с алкохол, това лято е Campari.

„Добре дошли в столицата на аперитива“. Можете да срещнете рекламния слоугън на Campari навсякъде в Милано. В случая обаче изречението не е просто грандомански рекламен трик, а самата истина. Campari е символ на Италия и синоним на понятието „аперитив“. Аперитивът, алкохолно питие преди вечеря, придруженo от лека закуска, между 18 и 21 часа има за цел да стимулира небцето за предстоящата вечеря. Дори днес той продължава да бъде ритуал в Италия. А в последните 150 години предпочитаната марка на италианците е Campari.

Не можете да сбъркате загадъчния червен цвят, ароматните подправки и плодовете. А след това и вкуса. Различните хора го пият по различен начин. Новаците и любителите на леките варианти го предпочитат със сода или тоник, по-опитните го смесват с джин и вермут, за да се получи прочутото Negroni. Campari не е марка в класическия смисъл на думата. Това вече е култура неделима от италианската. Друг класически коктейл е „Американо“. За него се носят легенди, че дори певците в Ла Скала се събират в клуба на операта за един коктейл преди началото на представление.

Всичко започва през 1850-те години, когато Гаспаре Кампари пристига в Милано. Мъжът е роден в бедно семейство, току що е прекарал 10 години в Турин, изучавайки тънкостите на занаята по правене на ликьори и аперитиви. По това време градът е епицентър на алкохолната индустрия в Италия, приютил имена като братята Чинцано – създатели на известния вермут. Кампари знае как да управлява компаниите и да пленява важните личности на града.

Гаспаре пристига в Милано с малко пари и много амбиции. Създава кафе в галерията Виктор Емануил, което гледа към Миланската катедрала, и там започва да предлага всякакви напитки. Най-популярната е създадената от него алкохолна горчива смес с кървав цвят. Рецептата на Campari е толкова сложна и съдържа толкова много съставки, че и до днес остава неразгадана. Гаспаре Кампари умира през 1882 г. и оставя развиващия се бизнес на синовете си.

Campari Adv By Marcello Dudovich. '900
Реклама на Campari от 1900 г.; Снимка: Getty Images

Семейство Кампари знае как се прави. Стратегическото положение на кафето и развитието на градската култура са предпоставки в началото на новия век, Давиде Кампари да направи фабрика в близост до града. Поръчките за горчивата напитка стават колосални и не може да се смогне. На собствениците е ясно, че само добрият и софистициран маркетинг ще направи напитката синоним на италианската култура. Те работят с най-известните италиански архитекти (тогавашният еквивалент на графичните дизайнери), които правят рисунките за рекламните кампании.
Традицията на аперитива обаче се поява чак през 50-те години на ХХ век. Италия е загубила Втората световна война и е претърпяла огромни поражения. Но американските туристи са впечатлени от земите там и в страната се влива огромен туристически поток, който харчи неописуемо. Това повдига оптимизма на италианците. Постепенно се заражда La Dolce Vita (пр. „Сладък живот“). Американската култура включва каране на бързи коли и пиене на алкохол преди вечеря. Тогава аперитивът е популярен предимно сред висшата класа.

Нещата се променят през 1968 г., когато икономическото състояние на Милано се подобрява. Покупателната способност на италианеца расте, а с нея и желанието за живот. Милано вече е модна столица и известният Bar Basso става предпочитана дестинация за артистичния елит. И не само за него – всякакви хора започват да се отбиват там след работа, за да разпуснат.

И така до днес. Аперитивът вече е достъпен за всички, навсякъде по всяко време. А при Campari вече не говорим за реклама. Това е продукт, който се рекламира сам. Той вече е повече култ, отколкото бранд. Когато населението потребява нещо повече от 150 години, е неминуемо стоката да стане част от идентичността на страната.

Барманът и миксолог в бара на Ла Скала казва за Campari: “Това не е напитката на Италия, това е вкусът на Италия.“ To не обещава сладникаво лято под слънчевите лъчи под знака на почивката, а луда ваканция, пълна с опасности, нощни авантюри и среща с някоя femme fatale. Campari е приказка за лятото в стил ноар.

Как да сте сигурни в последното ли?

На 19 май на едно място ще се съберат две от нещата, които спокойно могат да са символи на la dolce vita – чаша Campari Tonic и бижута от новата колекция на Folli Follie, Riviera. Това и още много ще има на Riviera партито в магазина на марката в МОЛ Парадайз. Входът е свободен, а за тези, които харесат коктейла ще издадем половин тайна: винена чаша пълна с лед, 1 част Campari, 3 части тоник и резен лайм. Това е рецептата. Половин тайна, защото другото зависи от вас – за него трябва да пожелаете лято по италиански. И нека свободните часове на тихо място не ви заблуждават. Лятото по италиански винаги е лудо. То е филм ноар с много Campari в сценария.

 
 

„Everything’s just peachy“ в новите кадри от Дженифър Лопес

| от chronicle.bg |

Поп звездата, актриса и горда майка на две деца, може и да наближава 50-те с шеметна скорост, но не бихте й ги дали на последните й снимки.

Джей Ло демонстрира невероятната си физика по оранжев бански в Instagram, обсипвайки кадъра с хаштагове #tangerinedream #peachesNCream #topnaughty #suitsandfruits #throwingshades #doublebuns”.

„Everything’s just peachy“, написа звездата.

Да, съгласни сме, че този прасковен цвят и въобще всичко, свързано с праскови, й отива.

“Knot your average peach. To peach their own. Practice what you peach.“, написа още Дженифър. Предишния ден тя събра над 200 милиона гледания на горещия клип към новата й песен  „El Anillo“.

„Толкова съм развълнувана!!“ писа тя. „Благодаря за цялата тази любов! Обичам ви, хора!“

Вижте защо „El Anillo“ набра още 2.5 million гледания в следващите 24 часа.

 

 

 

View this post on Instagram

 

VERSACE!!! Thank you so much Donatella for always keeping me dripping in couture!! @versace @donatella_versace #jloxversace   A post shared by Jennifer Lopez (@jlo) on

 
 

Представление номер 40 на спектакъла „Стъклената менажерия“

| от chronicle.bg |

„Стъклената менажерия“ е спектакъл, за който вече сме ви говорили. Този път поводът е, че на 27.09. 2018 година /четъвртък/ от 19. 00 часа на голяма сцена на ТР „Сфумато“ спектакълът започва своя четвърти пореден сценичен сезон. Началото на сезона съвпада с юбилейното представление номер 40 на спектакъла.

За 40-ти пореден път пред очите на зрителите ще оживее класическата пиеса на Тенеси Уилямс, донесла му наградата „Пулицър“ в раздел драматургия.

В декор, построен от стомана и лед бишвата красавица Аманда Уингфийлд ще се опита да запази семейството си цяло, без да си дава сметка, че обичта й към децата й Том и Лора е пагубна.

Том е поет и мечтател, Лора е странна и почти не излиза от дома им, и точно тогава на вечеря пристига един красив Посетител, който може би…

Ако не сте гледали този крехък и деликатен спектакъл, непременно го гледайте. Ако сте го гледали – заведете приятел, който не го е гледал. Заслужава си.

file1

„СТЪКЛЕНАТА МЕНАЖЕРИЯ“
От Тенеси Уилямс
Превод проф. Евгения Панчева
Сценография и костюми Елена Стумбова
Музика: Емануил Одаджиев
Участват актьорите
Албена Георгиева – Аманда Уингфийлд
Димитър Николов – Том Уингфийлд
Каталин Старейшинска – Лора Уингфийлд
Петър Дочев – Джим О‘ Конър

Може да си поръчате онлайн билети тук.

Билети онлайн тук.

 
 

Наградите „Еми“ 2018: кой с какво ни изненада

| от chronicle.bg |

Вчера за 70-и път бяха раздадени най-престижните награди за телевизионно изкуство – наградите „Еми“. Знаехме, че церемонията в „Microsoft Theatre“, която се проведе снощи, ще поднесе изненади. Рядко обаче някои награди са ни изненадвали така приятно. Този път сме повече от радостни да съобщим за неочакваните резултати в определени категории.

Букмейкърите и медиите за първи път се провалиха в предсказанията си кой ще победи.

„Атланта“ изглеждаше като сигурен победител в категорията за комедийни сериали, „Историята на прислужницата“ – в тази за драматичен. Елизабет Мос по всичко изглеждаше, че ще грабне втората си статуетка за антиутопичния сериал на Hulu.

С награда обаче си тръгнаха Клеър Фой за „Короната“ на Netflix. „Игра на тронове“ отнесе две статуетки, сред които тази за Питър Динклидж, което беше малко вероятно.  Не това са всичките изненади, но ви оставяме сами да откриете останалите.

А ето и кои са победителите в отделните категории:

Най-добра главна мъжка роля в комедиен сериал

Антъни Андерсън, „Black-ish“
Тед Дансън, „The Good Place“
Лари Дейвид, „Curb Your Enthusiasm“
Доналд Глоувър, „Atlanta“
Бил Хейдър, „Barry“
Уилям Х. Мейси, „Shameless“

Най-добра главна женска роля в комедиен сериал

Памела Адлън, „Better Things“
Рейчъл Броснахан, „The Marvelous Mrs. Maisel“
Алисън Джени, „Mom“
Иса Рей, „Insecure“
Трейс Елис Рос, „Black-ish“
Лили Томлин, „Grace and Frankie“

Най-добър комедиен сериал

„Atlanta“ (FX)
„Barry“ (HBO)
„Black-ish“ (ABC)
„Curb Your Enthusiasm“ (HBO)
„GLOW“ (Netflix)
„The Marvelous Mrs. Maisel“ (Amazon)
„Silicon Valley“ (HBO)
„Unbreakable Kimmy Schmidt“ (Netflix)

Най-добра главна мъжка роля в лимитиран сериал

Антонио Бандерас, „Genius: Picasso“
Дарън Крис, „The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story“
Бенедикт Къмбърбач, „Patrick Melrose“
Джеф Даниелс, „The Looming Tower“
Джон Леджънд, „Jesus Christ Superstar: Live in Concert“
Джеси Племънс, „USS Callister: Black Mirror“

Най-добра главна женска роля в лимитиран сериал

Джесика Бийл, „The Sinner“
Лора Дърн, „The Tale“
Мишел Докъри, „Godless“
Еди Фалко, „Law & Order True Crime: The Menendez Brothers“
Реджина Кинг, „Seven Seconds“
Сара Полсън, „American Horror Story: Cult“

Най-добър лимитиран сериал

„The Alienist“ (TNT)
„The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story“ (FX)
„Genius: Picasso“ (National Geographic)
„Godless“ (Netflix)
„Patrick Melrose“ (Showtime)

Най-добра главна мъжка роля в драматичен сериал

Джейсън Бейтман, „Ozark“
Стърлинг К. Браун, „This Is Us“
Ед Харис, „Westworld“
Матю Райс, „The Americans“
Майло Вентимиля, „This Is Us“
Джефри Райт, „Westworld“

Най-добра главна женска роля в драматичен сериал

Клеър Фой, „The Crown“
Татяна Маслани, „Orphan Black“
Елизабет Мос, „The Handmaid’s Tale“
Сандра О, „Killing Eve“
Кери Ръсел, „The Americans“
Евън Рейчъл Ууд, „Westworld“

Най-добър драматичен сериал:

„The Americans“ (FX)
„The Crown“ (Netflix)
„Game of Thrones“ (HBO)
„The Handmaid’s Tale“ (Hulu)
„Stranger Things“ (Netflix)
„This Is Us“ (NBC)
„Westworld“ (HBO)

Най-добра поддържаща мъжка роля в драматичен сериал

Николай Костер-Валдау, „Game of Thrones“
Питър Динклидж, „Game of Thrones“
Манди Патинкин, „Homeland“
Дейвид Хабър, „Stranger Things“
Мат Смит, „The Crown“
Джоузеф Файнс, „The Handmaid’s Tale“

Най-добра поддържаща женска роля в драматичен сериал

Лина Хийди, „Game of Thrones“
Мили Боби Браун, „Stranger Things“
Ванеса Кърби, „The Crown“
Ивон Страховски, „The Handmaid’s Tale“
Алексис Бледел, „The Handmaid’s Tale“
Ан Дауд, „The Handmaid’s Tale“
Танди Нютън, „Westworld“

Най-добро риалити предаване

The Amazing Race
American Ninja Warrior
Project Runway
RuPaul’s Drag Race 
Top Chef
The Voice

 
 

Спират VIP Brother преждевременно, стартира Crime Brother*

| от chronicle.bg |

След като Нора Недкова напусна Къщата, продуцентите на VIP Brother са изпаднали в пристъп на тревожност дали гримьорът Кулагин ще успее да поддържа нивото на скандална селяния и селски скандал в най-известната къща в България.

След преживяната криза на бензодиазепини, един от продуцентите е забелязал, че от някаква женска група, прокарана през майчински сайт, искат обяснение на Нова телевизия защо, по дяволите, са допуснали осъден за трафик на жени и сводничество престъпник като Ванко 1 да бъде квалифициран като „VIP“ и надеждите им за шоуто отново са припламнали.

„Още другата седмица спираме VIP Brother, защото след Нора няма как да очакваме лица като Весо Плачков и някакви лели от Фамилия Тоника да поддържат тонуса в къщата. Предвид интереса към Ванко 1, решихме да оставим вътре само него и да вкараме други известни с не много легалната си дейност лица„, коментира успокоеният вече продуцент.

„Щом успяхме да привлечем вниманието на мамите, можем да очакваме нови висини на предаването този сезон“, каза Ники Кънчев. „Дори обмисляме в някакъв момент да вкараме дете при престъпниците и да видим какво ще стане. Нов социален експеримент, нали разбирате…“, добави той.

Крими виповете, за които засега се знае, че ще постъпят в Къщата, са Владо Кузов, Митьо Очите, братя Галеви и семейство Арабаджиеви, които се очаква да пристигнат в Нови Хан директно от Абу Даби, където в момента се туткат и се чудят как да приберат сина си на сигурно в някой дубайски аквапарк.

По-скучните роли ще се паднат на шофьори без книжка, убили бременни жени на пешеходни пътеки, а като VIP гост на виповете, един вид Памела Андерсън, ще влезе Цветан Цветанов. Волен Сидеров, известен още като бялата Златка, ще се весне за един уикенд, за да раздвижи духовете.

*Текстът е художественица измислица. Плод на въображението на автора. Умишлено невярна информация