Campari: историята на една марка, превърнала се в култура

| от chronicle.bg |

Лятото е противоречив сезон. Нека не се залъгваме с непрестанните захаросани представи за безгрижие, непрестанни флиртове, жега, пясък и сол по тялото, че накрая и безпроблемна любов. Ако това се случи, прекрасно. Но в реалността зад идилично оформената картина винаги се крие частица от жанра, който киното нарича ноар. Това е забранен флирт под слънчевите лъчи, който рядко приключва добре. Или е самотно време, в което няма с кого да споделиш, а топлината прави тъгата още по-силна. То е среща с нов човек (като в роман на Франсоаз Саган), която завършва катастрофално. Ако го сравняваме с алкохол то горчи, класическо е, защото е желано от край време, не е за всеки и е пристрастяващо. Ако го сравняваме с алкохол, това лято е Campari.

„Добре дошли в столицата на аперитива“. Можете да срещнете рекламния слоугън на Campari навсякъде в Милано. В случая обаче изречението не е просто грандомански рекламен трик, а самата истина. Campari е символ на Италия и синоним на понятието „аперитив“. Аперитивът, алкохолно питие преди вечеря, придруженo от лека закуска, между 18 и 21 часа има за цел да стимулира небцето за предстоящата вечеря. Дори днес той продължава да бъде ритуал в Италия. А в последните 150 години предпочитаната марка на италианците е Campari.

Не можете да сбъркате загадъчния червен цвят, ароматните подправки и плодовете. А след това и вкуса. Различните хора го пият по различен начин. Новаците и любителите на леките варианти го предпочитат със сода или тоник, по-опитните го смесват с джин и вермут, за да се получи прочутото Negroni. Campari не е марка в класическия смисъл на думата. Това вече е култура неделима от италианската. Друг класически коктейл е „Американо“. За него се носят легенди, че дори певците в Ла Скала се събират в клуба на операта за един коктейл преди началото на представление.

Всичко започва през 1850-те години, когато Гаспаре Кампари пристига в Милано. Мъжът е роден в бедно семейство, току що е прекарал 10 години в Турин, изучавайки тънкостите на занаята по правене на ликьори и аперитиви. По това време градът е епицентър на алкохолната индустрия в Италия, приютил имена като братята Чинцано – създатели на известния вермут. Кампари знае как да управлява компаниите и да пленява важните личности на града.

Гаспаре пристига в Милано с малко пари и много амбиции. Създава кафе в галерията Виктор Емануил, което гледа към Миланската катедрала, и там започва да предлага всякакви напитки. Най-популярната е създадената от него алкохолна горчива смес с кървав цвят. Рецептата на Campari е толкова сложна и съдържа толкова много съставки, че и до днес остава неразгадана. Гаспаре Кампари умира през 1882 г. и оставя развиващия се бизнес на синовете си.

Campari Adv By Marcello Dudovich. '900
Реклама на Campari от 1900 г.; Снимка: Getty Images

Семейство Кампари знае как се прави. Стратегическото положение на кафето и развитието на градската култура са предпоставки в началото на новия век, Давиде Кампари да направи фабрика в близост до града. Поръчките за горчивата напитка стават колосални и не може да се смогне. На собствениците е ясно, че само добрият и софистициран маркетинг ще направи напитката синоним на италианската култура. Те работят с най-известните италиански архитекти (тогавашният еквивалент на графичните дизайнери), които правят рисунките за рекламните кампании.
Традицията на аперитива обаче се поява чак през 50-те години на ХХ век. Италия е загубила Втората световна война и е претърпяла огромни поражения. Но американските туристи са впечатлени от земите там и в страната се влива огромен туристически поток, който харчи неописуемо. Това повдига оптимизма на италианците. Постепенно се заражда La Dolce Vita (пр. „Сладък живот“). Американската култура включва каране на бързи коли и пиене на алкохол преди вечеря. Тогава аперитивът е популярен предимно сред висшата класа.

Нещата се променят през 1968 г., когато икономическото състояние на Милано се подобрява. Покупателната способност на италианеца расте, а с нея и желанието за живот. Милано вече е модна столица и известният Bar Basso става предпочитана дестинация за артистичния елит. И не само за него – всякакви хора започват да се отбиват там след работа, за да разпуснат.

И така до днес. Аперитивът вече е достъпен за всички, навсякъде по всяко време. А при Campari вече не говорим за реклама. Това е продукт, който се рекламира сам. Той вече е повече култ, отколкото бранд. Когато населението потребява нещо повече от 150 години, е неминуемо стоката да стане част от идентичността на страната.

Барманът и миксолог в бара на Ла Скала казва за Campari: “Това не е напитката на Италия, това е вкусът на Италия.“ To не обещава сладникаво лято под слънчевите лъчи под знака на почивката, а луда ваканция, пълна с опасности, нощни авантюри и среща с някоя femme fatale. Campari е приказка за лятото в стил ноар.

Как да сте сигурни в последното ли?

На 19 май на едно място ще се съберат две от нещата, които спокойно могат да са символи на la dolce vita – чаша Campari Tonic и бижута от новата колекция на Folli Follie, Riviera. Това и още много ще има на Riviera партито в магазина на марката в МОЛ Парадайз. Входът е свободен, а за тези, които харесат коктейла ще издадем половин тайна: винена чаша пълна с лед, 1 част Campari, 3 части тоник и резен лайм. Това е рецептата. Половин тайна, защото другото зависи от вас – за него трябва да пожелаете лято по италиански. И нека свободните часове на тихо място не ви заблуждават. Лятото по италиански винаги е лудо. То е филм ноар с много Campari в сценария.

 
 

Дейвид Хаселхов ще се ожени за прекрасната Хейли Робъртс

| от chr.bg |

Актьорът Дейвид Хаселхоф ще се жени за трети път след две седмици за годеницата си Хейли Робъртс.

Сватбата е насрочена за 31 юли в Пулия, Италия. Церемонията ще бъде в тесен кръг. След нея младоженците ще заминат на меден месец на Малдивите.

Хейли Робъртс е бивша продавачка. Дейвид Хаселхоф се запознава с нея през 2011 г., когато е съдия в телевизионния конкурс „Британия има таланти“. Сгодени са от две години.

Това ще е трети брак за 65-годишния актьор, който дължи популярността си на сериала „Спасители на плажа“. Той има две дъщери на възраст 28 и 25 години от втората си съпруга Памела Бак, с която се раздели през 2006 г.

Хейли Робъртс е на 37 години. Дейвид Хаселхоф е казвал, че тя е единствената жена, на която е направил предложение за женитба „от сърце“, защото я обича. При предишните си бракове се е чувствал по-скоро задължен.

 
 

Мъжките сандали отново излизат на мода

| от chr.bg |

Мъжете вече няма да се срамуват да носят летни сандали и да имат чувството, че на тях гледат като на недодялани провинциалисти, пише в „Индипендънт“.

Този вид обувки триумфално се завърна в колекциите на модните брандове за лятно-есенния сезон на 2018 г.

Според британския всекидневник носенето на спортни сандали вече няма да бъде повод за присмех.

Напротив, тези артикули ще се считат за стилни летни обувки.

Модните експерти препоръчват мъжете да носят сандалите с шорти, фланелка и риза с къс ръкав.

 
 

Ема Стоун и Уди Харелсън се събират за „Земята на зомбитата“ 2

| от chronicle.bg |

Актьорите Ема Стоун, Уди Харелсън, Джеси Айзенбърг и Абигейл Бреслин се събраха с режисьора Рубен Флайшър, за да бъде заснето продължение на излязлата през 2009 г. по екраните хорър комедия „Земята на зомбитата“.

„Това е един от онези проекти, които феновете отдавна искат да бъдат осъществени – заяви президентът на „Колумбия пикчърс“ Санфорд Панич. – Никой не иска повече от Ема, Уди, Джеси и Абигейл това да бъде направено. Те са сред най-търсените актьори. Смятам, че се снимаха във филма, защото харесват тези персонажи. Развълнувани сме, че Рубен иска отново да застане зад камерата, за да заснеме продължението му. Флайшър е режисьор и на филма „Венъм“, който скоро ще се появи по екраните.“

The Hollywood Reporter отбеляза, че е планирано снимките на „Земята на зомбитата 2″ да започнат през януари следващата година. Новият филм трябва да излезе по екраните през октомври 2019 г.

 
 

Снимки от кръщенето на принц Луи

| от |

Кралското семейство разпространи снимки от кръщенето на сина на принц Уилям – принц Луи, на които той е в ръцете на майка си, херцогинята на Кембридж Катрин.

Четирите официални снимки са направени в Кларънс хаус в Лондон след кръщенето на принц Луи в параклиса на двореца Сейнт Джеймс на 9 юли. Техен автор е фотографът Мат Холиоук.

„Всички бяха в толкова добро настроение. Беше удоволствие да ги снимам“ – каза Мат Холиоук, който направи официалните портрети и за 70-ата годишнина от сватбата на кралица Елизабет Втора и принц Филип.

 

Кейт и принц Уилям позират с трите си деца – принц Луи, принцеса Шарлот и принц Джордж, както и с роднините си.  

На едната от тях Кейт е в градината и гледа бебето, облечено в пищна кръщелна рокля – копие на роклята, носена от първородната дъщеря на кралица Виктория през 1841 г.

 

The Duchess of Cambridge and Prince Louis in the garden at Clarence House, following Prince Louis’s christening. by Matt Holyoak.

Публикация, споделена от Kensington Palace (@kensingtonroyal) на

На снимките са също принц Хари и съпругата му Меган, наричани вече херцог и херцогиня на Съсекс, принц Чарлз и съпругата му Камила, семейство Мидълтън – родителите и сестрата на Кейт Пипа със съпруга й, както и брат й Джеймс.

Принц Луи се роди на 23 април.