66 причини да я посетите

| от Анелия Георгиева |

Какво ще стане, ако на едно място се съберат историк, занимаващ се с хидравлика и пневматика, рекламен специалист и програмист? Е, може и да не създадат машина на времето, която да бъде най-продаваният продукт в целия свят, но определено ще ви вкарат във филм на живо, наречен Изживяването Room 66 – две от най-известните Escape Rooms в София.

Със солети „Хрус-хрус“ си поставихме нелеката задача да потърсим места в София, където човек може да се забавлява толкова качествено, че накрая да огладнее от смях и емоции. Escape Rooms са страхотна алтернатива за бягство от ежедневието и пренасянето ви в друг свят сред специални декори, визуални и аудио ефекти и лабиринт от оригинални загадки, затова взехме няколко пакета „Хрус-хрус“ и се насочихме към една от тези стаи, за която се носят толкова много „митове и легенди“.

Независимо дали сте от любителите на Escape Rooms или все още не сте опитвали, то трябва да знаете, че всяка ескейп стая е различна от останалите – няма да намерите дори едно нещо, по което те да си приличат. Room 66 обаче е стаята, която всички посетили оценяват като напълно различна от останалите като тематика, атмосфера и изживяване.

66

Още когато се заемат със създаването ѝ, собствениците Светла, Иван и Кирил имат една ясна цел – да я превърнат в място, където в рамките на 66 минути човек да се откъсне изцяло от ежедневието и да се пренесе, на друго място по начин, немислим до момента – да попадне във филм, но на живо, специално и само за него и приятелите му.

Първото и най-важно нещо, което трябва да знаете за Room 66 е, че това са ескейп изживявания с висок адреналин – казваме го от личен опит. Затова и в описанието на стаята с важност е отбелязано, че тя не е подходяща за лица под 17-годишна възраст, въпреки че изключения се правят.

Ще ви учудим, но Светла и Иван споделят, че обикновено не адреналинът е първата причина, която провокира човек да посети стаята, а по-скоро личните впечатления – славата ѝ се носи от уста на уста, хора, които вече са я посетили, я препоръчват на свои приятели. Така за последната една година през първата Room 66 са минали над 2 500 човека.

В тази цифра няма нищо случайно – там човек може да намери какво ли не – има и история, и наука, и цифри, а за измислянето на цялостната концепция на стая изживяване от този калибър е необходима над половин година. Да измислиш толкова много загадки, интериор и специални ефекти, балансирани до съвършенство в една система, се оказва нелека задача.

Във времето екипът зад името Room 66 променя различни елементи от концепцията на стаята, като до ден днешен им хрумват нови неща, които надграждат вече измисленото преживяване. С други думи – дори да сте играли веднъж, нищо чудно ако сега се върнете, нещо ново и различно да ви изненада.

Най-честите посетители на Room 66 са между 20 и 40 години. Най-младият участник е бил на 6 месеца, а най-възрастният – на 80 години. Рекордът за най-бързо излизане е 38 минути и 20 секунди (но той е поставен от много опитен отбор). Често се случва някой да просрочи времето за игра, но това не е пагубно – ако не сте закъснели, ще ви отпуснат колкото е възможно, за да си завършите играта, както и ще получите леки насоки в случай, че имате затруднения с някоя от загадките.

snimka FB_Golqma_no_joker

Впечатленията на хората след излизането им от стаята в 99,9% от случаите се описват с една дума – ‚еуфория‘. Собствениците дори си водят дневник със запомнящи се реакции, като, шегувайки се, споделят, че припаднали в стаята, слава богу, няма.

Понякога идват и скептици – влизат с липса на каквото и да е желание и излизат коренно различни и ентусиазирани да обиколят всички стаи.

Скептиците обаче са незначителен брой в сравнение с феновете на този тип забавление. А интересът към Escape Rooms отдавна е залял цялата планета. Днес много чужденци пътуват до София специално, за да играят. В София има 79 стаи, а общо в България – 123. Феновете от други страни споделят, че в България се намират едни от най-интересните стаи. Именно затова общността от собственици и създатели са си поставили за цел да превърнат София в столица на Escape стаите в Европа.

С други думи – ако още не сте опитали, време ви е да се заредите с няколко пакета „Хрус-хрус“ в чантата и да потегляте към Room 66. Гарантирано от нас – няма да останете вътре, а и разочаровани няма да излезете!

 
 

„Островът на кучетата“ и още страхотни анимации, които ще гледаме на Киномания 2018

| от chronicle.bg |

Освен редицата игрални филми, които ще гледаме в следващите две седмици, тазгодишната Киномания ще зарадва почитателите си с три вълнуващи анимации за пораснали. 

Публиката ще може да се наслади на последното творение на Уес Андерсън „Островът на кучетата”, „Рубен Бранд, колекционер” на Милорад Кръстич, както и на класиката „Жълтата подводница” на режисьора Джордж Дънинг.

„Островът на кучетата” е втората анимация на Уес Андерсън, която отново е създадена с много усет към детайла в неподражаемия причудлив стил на режисьора. Историята поставя важни философски въпроси и дава повод за размисъл върху глобалната криза на ценности. Филмът вече беше оценен високо от критиката и публиката и грабна „Сребърна мечка” на Берлинале за режисура.

В антиутопичния японски град Мегасаки, в едно недалечно бъдеще корумпираният кмет на града е заточил на отдалечено сметище, наречено „Боклучавия остров” всички домашни кучета, заради кучешки грип. 12-годишното момче Атари търси своето куче-пазител – Спотс. На острова, с помощта на новите си приятели – банда мелези, той предприема епично пътуване, което ще реши съдбата и бъдещето на цялата префектура.

Цяло съзвездие от известни холивудски актьори като Едуард Нортън, Скарлет Йохансон, Тилда Суинтън и др. озвучават гласовете на кучетата, а разказвачът (и интерпретатор на японските реплики) е с гласа на Франсиз Макдорманд.

Самият „Островът на кучетата“ е вдъхновен от работата на Акира Куросава и отдава почит на японското кино. Филмът ще има 5 прожекции на Киномания, като в кино „Люмиер Лидл” публиката може да го види в събота – 17 ноември от 21:00 часа.

Ruben Brandt, Collector 2

Унгарският анимационен филм на режисьора Милорад Кръстич „Рубен Бранд, колекционер” е изпълнен с препратки към историята на изкуството и замайващи тълкувания на модерните психологически идеи.

Филмът носи атмосферата едновременно на мистерия и трилър и разказва за психиатърът Рубен Бранд, който, след смърта на баща си, е измъчван от кошмари, свързани с някои от най-великите картини в света. Заедно с четирима от своите пациенти той успява успешно да осъществят обири в Лувъра, Тейт, Уфици, Ермитажа и МoMa и да открадне 13 от най-известните картини. Прожекцията в „Люмиер Лидл” е на 27 ноември.

Yellow Submarine - 1968

Превърналата се в класика анимация „Жълтата подводница” ще бъде показана на Киномания по повод 50 години от премиерата си. Както подсказва заглавието, филмът на режисьорът Джордж Дънинг е по сюжет, вдъхновен от непреходния хит на Джон Ленън и Пол Маккартни, а музиката е на самите „Бийтълс”.

В „Жълтата подводница” музикантите от легендарната група се съгласяват да придружат Капитан Фред в неговата подводница и да отидат в приказната страна Пепърландия, която трябва да бъде освободена от мразещите музиката Сини Скръндзи.

Филмът е живописен еквивалент на света на „Бийтълс”, верен на техния дух, а песните на Бийтълс се превръщат в невероятни илюстрации. Публиката на Киномания може да го види в „Люмиер Лидл” още тази събота – 17 ноември от 19:00 часа, както и на още няколко прожекции в партньорските кина.

 
 

Летящите мотори на полицията в Дубай

| от chronicle.bg |

Къде другаде освен в Дубай!

Полицаите в столицата на Обединените арабски емирства съвсем скоро ще имат нова играчка. Година след като калифорнийският стартъп Hoversurf показа ховърбайка си на технологичното експо GITEX, компанията се завръща с нов модел. Те подариха един S3 2019 Hoverbike на дубайската полиция, които вече тренират с него.

Генералният директор на департамента по изкуствен интелект към Полицията в Дубай, Кхалид Насер Алразуки, казва, че до 2020 година подобни мотори вече ще се ползват редовно от властите. „В момента имаме два екипа, които се обучават в пилотирането на ховърбайкове, и количеството им се увеличава“. Идеални кандидати са мотористи с опит в управлението на дронове.

За нас цената на това електрическо удоволствие е $150 000. Всеки може да си поръча, но на клиентите се правят щателни проверки дали са способни да се справят с ховърбайка.

В момента машините са ограничени най-вече от батерията, но се работи усилено по подобряване на технологията. Те се сглобават в три различни страни, една от които е ОАЕ.

За компанията производител следващата логична стъпка е летяща кола. За сега плановете са тя да е двуместна, а първия прототип да излезе до 4-5 месеца. По план проектът трябва да е завършен и готов за продажба през 2020.

 
 

Първият трейлър на „Toy Story 4″

| от chronicle.bg |

Последният „Toy Story“ ни остави трогнати, но краят не е дошъл. Уди, Бъз и приятели се завръщат другото лято. Въпреки, че видеото не е точно трейлър, то все пак е първият ни поглед към приятелите ни преди юни 2019 година.

Имайте предвид, че това може и да не са кадри от филма. Тийзърът обаче ни напомня много добре защо обичаме тези герои. Той хваща близките отношения между играчките и кръжащото над филма чувство на семейност. Същевременно хваща и нефункциониращия аспект от отношенията им, което също ни кара да ги чувстваме като семейство.

А има и говорещо прасенце!

Какво ли иска тази вилица? Само развали стоя.

По информация от Disney този нов персонаж се казва Форки. Той е проект на Бони, малкото момиченце, което получи всички играчки в края на „Toy Story 3″. Изглежда, че самоделната играчка минава през нещо като криза, защото не се чувства като играчка. Затова и не иска да участва в каквото и да правят другите играчки, но все се оказва заплетен. Форки се озвучава от Тони Хейл.

В „Toy Story 4″ играчките са на мисия в търсене на Бо Пийп, персонаж, който отсъстваше в „Toy Story 3″.

Освен тийзър имаме и нов постер.

4f6ea5437eeeebd7578c58cd3dbc4fe854129a0a

 
 

„Venom“ победи „Justice League“ в боксофис класацията

| от chronicle.bg |

„Venom“ продължава да надминава очакванията като официално победи „Justice League“ в боксофиса. Въпреки не особено лъчезарните ревюта, филмът успя да предизвика силна реакция от публиката. 

Главният персонаж Еди Брок (Том Харди) е разследващ журналист, който влиза в контакт с извънземна субстанция, докато върви по стъпките на Карлтън Дрейк (Риз Ахмед), основател на организацията Life Foundation. Той и субстанцията стават едно цяло – Венъм.

Венъм традиционно е един от иконичните противници на Спайдърмен, но тук образът е по-скоро на анти герой, отколкото на враг.

Статистиката е следната: „Venom“ – $673,5 милиона; „Justice League“ – $657,9 милиона 

Успехът му се дължи главно на приходите извън Северна Америка, защото там всъщност „Justice League“ изкарва повече – $229 милиона на $206 милиона за Еди Брок. Приходите извън САЩ обаче са повече за Еди като последната финансова инжекция идва, съвсем очаквано, от Китай, където филмът направи $111 милиона само за премиерата. Така той се нарежда на второ място по приходи от премиера след „Avengers: Infinity War“.

В тази победа има известна ирония. През 2013 година преди Зак Снайдер (режисьорът на „Justice League“) да бъде нает от Warner Bros. за „Man of Steel“, твърдеше се, че режисьорът на „Venom“ Рубен Флечър ще снима „Justice League“. Това обаче не се случва – Флечър успява да избегне всички главоболия с критиците и публиката, пренаписванията на сценария, преснимания на сцени и т.н. Вместо това той обърна Sony към собствената им вселена. Сега от студиото очакваме филми като „Morbius the Living Vampire“ и „Silver and Black“.