Наградите „Грами“: блясък, кич, шоу и 17 шармантни тоалета

| от chronicle.bg |

Независимо колко голямо е личното ни пристрастие към кино наградите, едно събитие в шоубизнеса забива всички свои конкуренти в земята и прави единствено по рода си шоу – церемонията по връчването на наградите „Грами“.

61-вите награди на Националната академия по звукозапис на САЩ, бяха раздадени снощи, по едно и също време с наградите на Британската академия за филмови и телевизионни изкуства. И докато в Роял Албърт Хол в Лондон всичко беше премерено и софистицирано, наградите „Грами“ преливаха от блясък, кич, шармантни изпълнения и още по-шармантни тоалети на сцената и на червения килим.

Като всички останали церемонии по награждаване, „Грами“-тата са ненужно дълги и наподобяват същински панаир на суетата. Но не се срамуват от това, за разлика от техните братовчеди – „Оскар“-ите. Те имат едно голямо предимство – по-голямата част от шоуто се запълва от музикални изпълнения на номинираните. И всяка година тези появявания на сцената карат хората да стоят пред екраните.

Големият победител на церемонията беше Childish Gambino, който спечели 4 статуетки – за песен на годината, запис на годината, най-добро музикално видео и за най-добра рап вокална колаборация. Песента е „This is America“ и призовава да се борим с насилието и расизма.

Карди Би стана първата жена, печелила „Грами“ за най-добър рап албум с „Invasion of Privacy“, а Лейди Гага взе три награди за музиката от филма „Роди се звезда“. За най-добър албум на годината беше отличен „Golden Hour“ на Кейси Мъсгрейв.

Най-добър изпълнител стана британката Дуа Липа, а H.E.R спечели в категорията най-добър R’n’B албум. Песента на Дрейк God’s Plan пък спечели „най-добра рап песен“.

Силна беше годината и за Ариана Гранде, която взе първата си награда „Грами“. Четвъртият албум на певицата, „Sweetener“, беше отличен за „най-добър поп вокален албум“. Гранде получи наградата след като досега шест пъти е била номинирана за нея, но беше едно от големите имена, които бойкотираха церемонията и не се появиха. Бионсе, Джей Зи, Кендрик Ламар, Тейлър Суифт, Риана, Ед Шийрън бяха част от изпълнителите, които по една или друга причина избраха да не се появят на церемонията.

Много други обаче се появиха и освен възхитителни гласови възможности, показаха и интересни тоалети. Независимо дали ги харесваме или не, едно е сигурно – тоалетите от снощи са шоу сами по себе си. Шоу каквото предполага едно музикално събитие от тази величина. И за да е ясно какво имаме предвид , разгледайте галерията горе, където сме събрали някои от най-шармантните тоалети от снощи.

 
 

Новите кадри от предстоящия филм „Имението Даунтън“ се гледат на чаша чай

| от chronicle.bg |

It’s teatime… again. Вадете чайника, фенове на „Имението Даунтън“, защото от вчера разполагаме с нови кадри от предстоящия филм по един от най-популярните сериали на това десетилетие. 

След първия тийзър трейлър, за който ви разказахме, екипът на „Имението Даунтън“ пусна кадри от пълнометражния филм, който трябва да излезе тази есен. Макар 6-те снимки да са крайно недостатъчно, за да задоволят глада на феновете, е прекрасно да видим как Лейди Мери (Мишел Докъри) прегръща Хенри Толбът (Матю Гуд) докато танцуват (предполагаме на романтична музика) на връх Св. Валентин.

Дори да сте върли противници на западното влияние в празничния източноправославен календар, кадърът ще стопли сърцето ви така както само чаша чай от кухнята на Даунтън може.

Последно бяхме с голямата фамилия Кроули и техните слуги на 1 януари 1926 г. Или поне в този момент приключи действието в последния коледен епизод на сериала на PBS. Сега цялата компания от последния сезон се събира в имението 18 месеца по-късно за едно голямо и мистериозно събитие, както става ясно от снимките, публикувани от Entertainment Weekly.

Какво правят всички тези наши любими персонажи между стените на готическия Даунтън, ще разберем 13 септември, когато е премиерата на филма. А като за начало, вижте галерията горе, където са събрани красивите кадри, напомнящи за хубавите времена, когато всяка година получавахме своята доза „Имението Даунтън“.

 
 

Технологичните подаръци – хит за Деня на любовта и виното

| от chronicle.bg |

Специално за всички, които още се колебаят с какво да зарадват половинката си в Деня на любовта и виното, VIVACOM съветва тази година да заложите на умни аксесоари. И докато при традиционните часовници или бижута съществува голям шанс да не уцелите предпочитанията на партньора, смарт устройствата са не само ефектен акцент за всяка визия, но улесняват живота с десетките си функции за комуникация, следене на спортни активности, графици, задачи и напомняния.

Дамите ще останат очаровани от стилния дизайн и практични приложения на Samsung Galaxy Watch, 42 мм. в розово злато. Фин и елегантен като бижу, само във VIVACOM аксесоарът идва с две каишки, които пасват на всеки стил. Бизнес, парти шик, спортна или ежедневна визия се допълват перфектно от часовника с каишка в класическо кафяво или нежно розово. Функциите му ще помогнат на дамите да организират добре ежедневието си, независимо дали работят, почиват или спортуват. Интелигентният часовник дава възможност за ефективно планиране на деня с режима “My Day“. С негова помощ се преглежда дневният график и се получават напомняния за срещи, което го прави идеалния помощник в организацията на времето.

Опцията за проследяване на тренировките е в услуга на всяка динамична съвременна жена. Samsung Galaxy Watch поддържа 39 вида упражнения на открито и закрито. Отразява максимална скорост, изминато разстояние, изгорени калории и всякакви детайли, важни за активно спортуващите дами.

Идеалният подарък за нея можете да намерите във VIVACOM на цена от 21,98 лева на месец в комбинация с план Smart L+.

samsung-galaxy-watch-42mm-gold-rese-plus-brown

Елегантност, красота и стил – това отличава модела Huawei Watch GT, перфектния подарък за господата. Моделът е изключително здрав, водоустойчив, изработен от керамично стъкло, неръждаема стомана и карбоново покритие. Изборът на материали го правят лек и удобен за носене, и не на последно място – антиалергичен. Освен с изискан дизайн, смарт часовникът разполага с мощна батерия, която издържа до две седмици в активен режим. Умното устройството следи сърдечния ритъм и дава възможност за поддържане на формата с треньорски напътствия за бягане и обратна връзка за ефективността. Huawei Watch GT разполага с множество режими за спортуване в зала и на открито. Моделът следи и качеството на съня, а интелигентната му система изпраща предложения за подобряването му. И още – часовникът известява за всички съобщения, разговори, аларми и напомняния, което го прави отличен партньор в ежедневието, удобен за работа, спорт и активна почивка.

Мечтаната технологична джаджа за него е на един клик разстояние или разходка до магазин на VIAVCOM на цена само 9,98 лева на месец с план Smart U.

 
 

NASA обяви края на роувъра Opportunity

| от chronicle.bg |

NASA оповести трагичната кончина на роувъра Opportunity, който е на Марс, след като 8 месеца не установи контакт с него. През юни миналата година на червената планета се разразява пясъчна буря, която явно е повредила робота. От тогава Хюстън се е опитал да установи контакт 800 пъти, но без успех. Пясъкът от бурята може да е покрил соларните панели на машината и така тя да не може да се презареди.

Вчера вечерта NASA направи последен опит да се свърже.

„Един от най-успешните и трайни подвизи в междупланетарното изследване, нашият роувър Opportunity, трябва да приключи след почти 15 години на повърхността на Марс. Той беше създаден да издържи 90 марсиански дни, ето видео от мисията му.“

Администраторът на NASA, Джим Бриденщайн, написа в Twitter: „След над 800 опита да се свържем с Opportunity, днес обявяваме края на края на успешната марсианска мисия. Opportunity надживя предвижданията ни с повече от 14 години.“

NASA изпрати роувърите близнаци Opportunity и Spirit през 2003 година, за да изследват повърхността на Марс. Spirit не работи вече няколко години. Opportunity обаче продължи да функционира много след предвиждания срок на годност.

В канала си YouTube NASA често предава на живо:

 
 

„Фаворитката“ е абсолютният фаворит

| от |

Сигурно вече сте чули и чели достатъчно за „Фаворитката“ (The Favourite) – третия англоезичен филм на гръцкия режисьор Йоргос Лантимос, който е първенец по номинации за „Оскар“ тази година (той и „Рома“ си делят първото място с 10 номинации). За него се говори още от лятото на миналата година, когато триумфира на кинофестивала във Венеция. След премиерата на филма в България на 8 февруари можем само да свалим шапки на Лантимос и съвсем заслужено да наречем „Фаворитката“ абсолютният фаворит в киното на 2018 г.

Историята на филма започва през далечната 1998 г. – Дебора Дейвис пише сценария, в който главни персонажи са една кралица и две братовчедки, готови на всичко, за да бъдат нейни верни спътнички в живота. Години по-късно историята стига до Йоргос Лантимос, който възлага на Тони Макнамара да подобри текста на Дейвис. Това трио стои в основата на „Фаворитката“.

The-Favourite-TF_03557-FEATURED

Действието се развива в началото на XVIII век, когато начело на Великобртиания стои овдовялата и разпадаща се физически и психически кралица Анна (Оливия Колман). Здравословни проблеми я правят трудноподвижна. Загубата на съпруга й и на 17 деца (някои мъртвородени, други починали скоро след раждането) са сринали психиката й.

Неотлъчно до нея стои лейди Сара Чърчил, Херцогиня на Марлборо (Рейчъл Вайс), която на практика управлява държавата. Върховенството на лейди Сара в кралския двор е нарушено от появата на братовчедка й, Абигейл Хил (Ема Стоун) – обедняла благородница, която пристига да търси работа в двореца. С течение на времето между кралицата и Абигейл се заражда приятелство, което слага начало на триъгълника между жените. В него се преплитат безброй общовалидни за човека мотиви, от които всеки зрител ще открои свой собствен акцент – и на практика всеки ще има право в твърденията си.

Това е най-силното качество на „Фаворитката“. Историята в този филм е многопластова до степен, в която всеки може да прозре онова, което според неговата отправна система е ключово в тази история. Стремеж към власт, лейди Сара? Да. Моралното падение на еснафа, докоснал се до бляскавия живот в двореца, Абигейл? Разбира се. Сривът на човешкото в човека вследствие на непреодолимата трагедия, Ваше Величество? Абсолютно. Това е само на повърхността.

file-20190125-108367-11vugo3

Под основния конфликт между трите жени виждаме войната между Франция и Великобритания, политическите игри на парламента, нравите на една отдавна отминала епоха – всичко това, пречупено през призмата на Йоргос Лантимос.

Режисьорът този път представя симбиоза между характерния си експериментаторски подход и лесносмилаемия кинопродукт, показвайки почти гениално дълбочината на историята с помощта на комедийните елементи. Последните са толкова класно въведени, че е същински душевен оргазъм да гледаш как лейди Сара коментира грима на кралицата или как Абигейл се измъква от стаята, докато братовчедка й задоволява „г-ца Морли“. Същият душевен оргазъм се изпитва и от самото слушане на диалозите, които с подбора на думи и звуци създават характерно музикално звучене и ритъм на разказа, граничещи с поезия. Добавете към това и майсторското показване на личния път на всеки един от персонажите и получавате съвършения сценарий.

Снимачният подход на оператора Роби Раян, а след това и монтажът на Йоргос Мавропсаридис са поредната добавена стойност към диаманта „Фаворитката“. Филмът не страда от типичната за тези историческите сюжети кичозност и претруфеност, благодарение на различните ъгли, от които е разказана историята. На практика от всеки кадър би могла да излезе творба на изкуството, достойна за ренесансов художник.

the-favourite-emma-stone

Най-сладкото оставяме за най-накрая, а това са Оливия Колман, Рейчъл Вайс и Ема Стоун. Лантимос събира три различни актриси, с различни средства, възможности и мащаб и изважда от всяка от тях най-силните й страни. Резултатът са три ярки и стабилно изградени персонажи, които доказват високото майсторство на актрисите.

По ирония на съдбата, видима не за всички, „Фаворитката“ се поява именно в годината, когато два филма, стоящи на противоположни полюси, са рамо до рамо в битката за наградите. На единият полюс е „Рома“, който събира на своя страна представителите на доброволно депресиращата се аудитория, а на другия е „Роди се звезда“ – олицетворение на леснодостъпния кинопродукт, идеален за масовата аудитория. Безспорно и двата филма са добри. Но нито един от тях не би могъл, поради своята характерност, да бъде наречен „най-добър филм на годината“. Доброто кино не дели хората на лагери, основаващи се на субективното усещане. Доброто кино е добро от всички ъгли… точно както „Фаворитката“.