Дейвид Боуи никога не си е отивал

| от chronicle.bg, по The Indipendent |

Дейвид Боуи напусна нашия тесен свят преди три години на днешната дата, и ако беше жив, на 7 януари щеше да навърши 72 години.

Но от всички починали музикални легенди от последното десетилетие, присъствието на Боуи (заедно с това на Майкъл Джексън) сред нас се усеща така, сякаш той никога не си е отивал. За щастие живеем в ерата на интернет и до голяма степен благодарение на него все още можем да се пренесен в света на Дейвид.

„Можете да бъдете такива, каквито искате да сте“. Това послание предава Боуи на своите почитатели, най-верните от които се срещат с него още в тийнейджърска възраст. „Не е нужно да сте едни или други, такова момче или такова момиче. Можете да сте откачалки, бунтари или тихи и затворени. Можете да имате рошава и несресана прическа, или огненочервена коса, или да си нарисувате златно око на челото. А след всичко това, пак можете да се промените.“

Културното влияние на Дейвид Боуи стига много отвъд рифовете, мелодиите и припевите. Още с излизането на първия му сингъл, след като той си сменя името от Дейвид Джоунс на Дейвид Боуи – „Can’t Help Thinking About Me“, Боуи изследва теми като екзистенциализма и Аз-а, но не ги затваря в една опаковка. Пренася ги в космическите измерения, увлечен по извънземните форми на живот и научната фантастика. Разрушава културните бариери окончателно. Изследва, предизвиква и се конфронтира с наложените дотогава идеи за идентичността и трансформацията – две централни теми за всички подрастващи, от всяка епоха.

bowie4-824x549
Getty Images

Счупвайки своите собствени черупки, Боуи насърчава няколко поколения да направят същото. Пише за самотата и изолацията, за чувството на непринадлежност към светът такъв, какъвто е, за незнанието какво точно се случва и как всичко това има два възможни изхода: бунтарският нихилизъм или лекът за всичко: осъществяване на връзка.

Боуи приема живота и себе си твърде сериозно, но това никога не преминава в някаква претенция или поза, тъй като самият той вкарва достатъчно хумор в произведенията си. Той винаги остава на земята. Започва да носи онези прекрасни костюми, защото не е убеден, че дори притежава личност. „Винаги съм имал огромна нужда да бъде нещо повече от човешко същество.“

Наследството му е живо, защото той променя представата на хората за самите тях и за околния свят.

bowie-43
Getty Images

Днес срещата с Дейвид Боуи изглежда по съвсем различен начин от тази преди 20 години например. Благодарение на технологиите и социалните медии, тийнейджърите днес могат да получат много по-обширна представа за този творец, отколкото поколението преди тях. За това спомагат редица нови неща като приложението David Bowie Is, многото изложби по света, които доказват колко напредничав в мисленето си е бил той. Днес можем дори да се докоснем виртуално до неговите костюми и да видим онзи ръчно написан текст на песента „Starman“.

Напишете името му в търсачката и ще получите неограничен достъп до безброй видеа, някои от които дори не сте виждали, макар и да сте фенове. Защото материалите не спират да се обновяват. Влезте в архива на радио BBC и ще видите колко много негови интервюта са съхранени и само чакат да бъдат чути. Някой може да е споделил негова снимка от 1979 г. Той е в японското метро и не е възможно снимката да е правена преди 39 години – той е така жив на нея. В някой магазин пък ще намерите чаша за кафе с неговия образ. Дори един кич като чаша с нечии образ е страхотен, когато Боуи гледа към нас.

gettyimages-86098157-594x594
Getty Images

Разбира се, нищо не може да се сравни с изпълненията на живо, но същината на Боуи и обичта на старите и новите фенове е все така ярка.

Дейвид Боуи е източник на различни неща за различните хора в зависимост от възрастта. Алкохолиците, които се борят със себе си, могат да се вдъхновят от стоицизма му. Хората, които са към края на живота си, могат да намерят утеха в последния му албум, „Blackstar“, писан докато артистът е болен от рак на черния дроб. Песента „Word on a Wing“ пък може да помогне на отгледаните в строга религиозна обстановка, които искат да разбият оковите на църковните канони. Боуи пише и пее за страстта, гнева, депресията, болката, надеждата…

Дейвид Боуи пише и пее за живота – и с неповторимата си виталност, ще живее още дълги години. Както написа неговата съпруга, Иман, тази седмица… #BowieForever

 
 

Тилан Блондо – новата Кейт Мос

| от chronicle.bg |

В края на миналата година еднa от световните класации с близо 30-годишна история публикува ежегодния си списък с най-красивите женски лица за 2018 г.

Начело на него е момиче, което е свикнало да бъде под светлината на прожекторите още от 6-годишна. След като преди 10 години печели титла за „най-красиво момиче в света“, 17-годишната французойка Тилан Блондо стана „най-красиво лице в света“ Класацията е на филмовия критик TC Chandler, който e част от асоциацията „Independent Critics“.

Това е напредък за Блондо, тъй като за предходната 2017 г., тя е била на второ място  в същия списък.

Как започва всичко?

Моделската звезда на Тилан Блондо изгрява, когато тя е още четиригодишна и се появява на модно ревю на Жан-Пол Готие.

Още тогава предизвиква фурор, а дискусиите дали това, което прави, не противоречи на нормите започват с появяването й на корицата на френския Vogue, когато тя е едва на 6 години. Четири години по-късно, преди още да е влязла в тийнейджърските си години, отново се появява на страниците на списанието с тежък грим и облекло на възрастна жена.

Независимо от реакциите, че списанието сексуализира образа на дете, това дава старт на моделската кариера на Блондо. Скоро след това тя вече е сравнявана с Бриджит Бардо, която се появява в списание Elle едва на 15 години.

Тилан Блондо е дъщеря на френския футболист Патрик Блондо и модния дизайнер Вероника Лубри.

От времето на онези първи кадри, в който тя гали заек или се черви в огледалото, моделът в нея получава все повече и повече възможности да се реализира в света на модата. Когато е на 13 г. за първи път се появява на корица на списание. Френското списание Jalouse я нарича „Новата Кейт Мос“.

От тогава до сега са минали 4 години.

Разликата е, че днес Блондо вече е представлявана от същата агенция, която стои зад сестрите Джиджи и Бела Хадид и зад Кая Гербер (дъщерята на Синди Крауфорд). Работи за световноизвестна козметична компания и е редовен посетител на Седмиците на модата в различните краища на света.

В интервю за W magazine споделя, че хората, които я вдъхновяват са Кара Делевин, Барбара Палвин и Джиджи Хадид.

В момента Тиери Блондо живее в Южна  Франция със семейството си, а по нейните думи тайните на поддържането на добрия външен вид са многото сън и махането на грима преди лягане вечер.

Повече от Тиери Блондо, най-красивото лице в света за 2018 г., можете да видите в галерията ни горе.

 
 

Каузата, която обедини Магдалена Малеева и Юлиан Вергов

| от chronicle.bg |

Човечеството е издигало множество течения, религии, идеи и какво ли още не в култ, в своята история. Днес един от тези култове е здравословният начин на живот, в който влизат редица дейности като здравословното хранене и спортуването, всичките обединени от една идея – грижата за самите нас, чрез грижата за тялото. А колко хубаво би било, ако подхождахме със същата страст и към грижата за околната среда?

Вече ви разказахме за инициативата на National Geographic, „Планета или пластмаса“ Каузата продължава да се развива и вече има своите поддръжници от публичното пространство.

Тенис легендата Магдалена Малеева и актьорът Юлиан Вергов се включиха в кампанията „Планета или пластмаса“. Двамата станаха официални посланици на инициативата, която цели да намали драстично количеството на пластмасови отпадъци за еднократна употреба, изхвърляни в Световния океан.

Вергов и Малеева вдъхновяват с личния си пример и новогодишни обещания. В специално заснети видеа за National Geographic двамата споделят тревожната статистика за кризата с пластмасата и дават алтернативи на най-масово използваните пластмасови предмети за еднократна употреба.

Повече от десет години Магдалена Малеева работи в посока образование и информираност на обществото за проблемите на околната среда, като заедно с близки приятели стартира платформа за разговори и дебати за възможното устойчиво бъдеще на България. До нея застава и познатият на българската театрална и телевизионна публика Юлиан Вергов, който всеки ден дава личен пример за природосъобразен начин на живот – от избора на колело за придвижване в града до използването на торбички за многократна употреба като пазарува.

National Geographic Планета или пластмаса Магдалена Малеева

Посланието им за кампанията „Планета или пластмаса“ цели не само да информира за задълбочаващата се криза, но и да мотивира по-голяма част от обществото, медиите и институциите да предприемат конкретни действия в името на опазване на Световния океан и планетата като цяло.
До този момент над 4600 души в България са застанали зад инициативата „Планета или пластмаса“, давайки своето собствено обещание на сайта на кампанията за България.

Отброяването на всички, дали обещание, става на специално изработен глобален сайт, активен включително и в много европейски държави като Германия, Франция, Испания и Холандия, както и на Балканите, в САЩ, Латинска Америка и Скандинавия.

До момента са събрани 190 466 443 обещания за намаляване или спиране на употребата на различни видове пластмасови изделия за еднократна употреба.

Към мисията на National Geographic се включват множество обществени личности, които припознават инициативата и се стремят да наберат възможно най-много последователи. Посланик на „Планета или пластмаса“ в Холандия е известната местна актриса Хана Вербуум, а в Словения един от посланиците е световноизвестният фотограф на списание National Geographic Арне Ходалич.

National Geographic Планета или пластмаса Юлиан Вергов

Кампанията „Планета или пластмаса“ е продиктувана от все по-шокиращите данни за замърсяването на световните водни басейни – повече от 5 милиарда пластмасови отпадъка вече плуват в Океана, а всяка година в него попадат 9 млн. тона пластмаса. В същото време по света се продават почти 1 млн. пластмасови бутилки всяка минута, а 40% от пластмасовите изделия се използват само веднъж. Само в САЩ се изхвърлят 500 млн. пластмасови сламки всеки ден, а 73% от боклука по плажовете е пластмаса. Въпреки множеството призиви и инициативи през годините, едва по-малко от 20% от пластмасата се рециклира, а 6,3 млрд. тона пластмасови отпадъци никога не са били рециклирани.

Според проучване на агенция „Talk” за България, направено за National Geographic, 55% от анкетираните българи са силно обезпокоени от глобалния проблем, свързан със замърсяването с пластмаса за еднократна употреба в Световния океан. Анкетирани са 800 мъже и жени на възраст между 15 и 54 години, които редовно използват интернет и са запознати с екологичните проблеми по света.

Замърсяването на Световния океан с огромни количества пластмасови отпадъци за еднократна употреба е проблем, който рано или късно ще засегне пряко всеки един от нас. Все още не е късно да преобърнем негативната тенденция, но за тази цел са необходими усилия от страна на всички. А промяната не трудна и започва тук и сега с една малка чаша, сламка, пликче, бутилка, опаковка…

 
 

Риана съди баща си за злоупотреба

| от chronicle.bg |

Риана съди баща, защото е използвал нейната запазена марка Fenty по измамен начин и без нейно разрешение, за да добие материални облаги в размер на милиони. Тя е подала иск срещу баща си, Роналд Фенти, още един мъж, Моузес Перкинс, и компанията Fenty Entertainment.

В документите тя твърди, че двамата мъже са действали незаконно като нейни агенти. Те дори са уговаряли участия от нейно име на обща стойност $400 000 и турне в Латинска Америка за $15 милиона. Роналд твърди, че е говорил с лейбъла й Roc Nation, но негови представители отричат да са водени подобни разговори.

В документите пише още, че Роналд е направил няколко неуспешни опита да регистрира „Fenty“ като търговска марка „с надеждата да се възползва от името и известността на Риана“. Тя се е опитала да уреди въпроса извън съда, но той игнорирал опитите й.

Певицата им турболентна връзка с баща си. Тя твърди, че в миналото той е биел майка й и е бил пристрастен към кокаин.

През 2008 година заради лошо поведение в автобуса, с който дъщеря му пътува на турнета, той е бил отстранен от екипа, а през 2013 дъщеря му плаща за рехабилитация.

Въпреки отношенията им, те продължават да са в контакт като певицата често поства снимки и видеа с Роналд в социалните мрежи. За последно те бяха забелязани заедно през ноември, когато отпразнуваха 90-ия рожден ден на дядо й в Барбадос.

 
 

Кевин Харт ще играе във филма по играта Монополи

| от chronicle.bg |

Комикът и актьор (но не и водещ на Оскарите) Кевин Харт е подписал с Lionsgate за роля във филма по класическата игра Монополи, режисиран от Тим Стори. В момента Харт си партнира с Брайън Кранстън в драмата „The Upside“, която успя да детронира „Aquaman“ в боксофиса.

Монополи за първи път излиза през 1935 година и става една от най-популярните игри за всички времена с 250 милиона продадени бройки. Идеи за филм по играта се появяват още през 2008 година, когато Universal и Ридли Скот проявяват интерес към евентуален проект. Той обаче не се случва и през 2012 Lionsgate купуват правата за екранизиране и наемат Андрю Никол да напише сценарий.

Проектът този път явно е сериозен, щом имаме новина за участието на Харт в главната роля. Стори освен режисьор ще е и продуцент. Двамата не се срещат за първи път – те работят заедно по „Think Like a Man „, „Think Like a Man  Тоо“, „Ride Along“ и „Ride Along 2″. Стори, заедно с Лесли Смол, режисираха и три комедийни представления на Харт.

Историята с Оскарите изглежда не е разклатила имиджа на Кевин и той продължава да бъде търсено лице в Холивуд. Най-големият проблем остава да видим как въобще Монополи ще се превърне във филм.