Защо училището трябва да се управлява като камора

| от |

Учебната година почна, а ние с вас една реформа не сме направили. Някакви неща излязоха от МОН, ама те са прах в очите – два реда в някой учебник, повечко Балканджи Йово, по-малки междучасия, няколко запалки за началството, ето такива работи. В образованието трябват по-крути мерки, за да се научи народът поне да пише правилно.

Фактът, че организираната престъпност работи, а училищната система не, ни дава солидно, макар и в първия момент вулгарно изглеждащо, но напълно обосновано право да мислим, че трябва да се копира малко и оттам. Затова нека да откраднем от организираната престъпност – дължат ни го, дължим си го, а сме и длъжни.

Помислете, защо да не копираме от най-дисциплинираната и работеща система в света? Защо не оставим мафията да управлява образованието. „Ама МОН е мафия“, не-е-е, нямам предвид това. Имам предвид директор на училище да е някой capo di tutti capi. Толкова би било красиво, представете си само!

В ден днешен, който не слуша, не отива с другите на излет например на Витоша. Ако мафията е директор, ще е точно обратното – именно лошите деца ще бъдат откарвани на Витоша. Но всъщност не става въпрос, че мафията ще използва възпитателно насилие над учениците. Въпросът е, че няма да има никаква нужда да се налага насилие.

Всички учители ще са силно уважавани и как не – нали са хора на боса на босовете. Каквото кажат, това се прави. По-умните и трудолюбиви деца с времето ще се изкачват в йерархията и скоро ще започват да отговарят за своя група от 5-6 ученика.

Няма бележници, няма дневници и няма отсъствия. Всеки е на линия по всяко време и всичко се знае без дори да ти се казва.

Няма и родителски срещи. Те родителите, ако не са го възпитали до сега, не можеш да разчиташ на тях. Като едно дете има проблем, директорът се обажда на детето и нещата се изговарят: „Чувам, че правиш проблеми. А баница обичаш ли да ядеш? Да ти омесим една баница искаш ли. Айде и другия път… нали… да няма такива работи, че фурната… нали… айде.“ И това е.

Физическото възпитание се взима много насериозно и затова никое от децата не пуши, за да не си повърне живота след 12 обиколки на двора. Останалите предмети – химии, физики, литератури, езици – са четене с разбиране и после прилагане.

Има един популярен метод да превъзмогнеш страха от тъмното и той е да си мислиш, че ти си страшното в тъмнината. Ако „лошите“ хора в училище са дефинирани с възрастово преимущество и власт, то за всички останали по естествен начин остава само да са добри. Системата е съвършена!

Емфазисът е върху организираната част от израза „организирана престъпност“. Никой не казва дайте да продават наркотици, да се стрелят и да се мушкат. Просто да вземем най-доброто от лошото. Това на снимката не са децата на бъдещето, а децата в момента.

 
 
Коментарите са изключени за Защо училището трябва да се управлява като камора