Всички представления на Волен

| от Кристина Димитрова |

Когато партия „Атака“ бе създадена през 2005 година, се възприемаше, че името й е в тон с динамичните планове на членовете да противодействат срещу всичко „антибългарско“, „рушащо“ националната идентичност. Едва ли някой е предполагал, че името й е своегорода команда, която проглушава ушите на нейния лидер и той се втурва да руши, коли и беси.

Волен Сидеров плюе, обижда, псува, бие се, връхлита, съди и никой в малката ни държавица не може да го обуздае. Укротяването на опърничавия доби абсурдни измерения в момента, в който в изборната нощ вътрешният министър Румяна Бъчварова трябваше да дойде на крака пред белокосия „емоционалист“, за да въдвори ред не къде да е, а в сградата на Националната академия за театрално и филмово изкуство.

Да, Волен изнесе своя постановка, режисирана и изпълнена от самия него.

Второстепенните и епизодичните роли останаха за всички кандидат-кметове, партии, лидери, министри и дори униформени. А избирателите се превърнаха в масовка. Докато изборите протичаха някъде на втори план, Волен се оказа в центъра на прожекторите, където получи и централно круше от съмнителен господин. Кулминация и хепи енд.

Финален кадър – спасеният от злия нападател белокос воин на морала се оказа в прегръдките на любимата си Деница Гаджева, която ридаейки и грижливо оправяйки измачканите му ревери, хлипаше и молеше съпруга си да се прибера у дома, при плачещия им наследник.

Пошла продукция в очите на българските актьори, които бяха наричани хомосексуалисти и наркомани. Нискобюджетен филм за българските полицаи, които попадаха под атаката на националиста. Иронично е, че тъкмо по силата на точките в програмата на партия „Атака“, според която се настоява за правна формула за понятието „национален предател“, то самият Волен трябва да бъде строго санкциониран.

Вече близо 10 години обаче законодателството и Волен се разбират много добре. Полицаи стоят вкаменени около беснеещия като Горгона Медуза националист, погледите им – празни, главите им – сведени, униформите – късани, пагоните – подритвани. Агресията на Волен расте и той става все по-безочлив и опасен с времето.

През 2006 година, само няколко месеца след създаването на партия „Атака“, обществена коалиция „Граждани срещу омразата“ заведе иск срещу Волен Сидеров за подбуждане към дискриминация и насаждане на омраза. Коалицията „Граждани срещу омразата“ дава за пример в учредителния си манифест следното изказване на В. Сидеров: „Най-после българите ще имат своето представителство в парламента. Там няма да бъдат само педерасти, цигани, турци, иностранци, евреи и всякакви други, а ще има само и единствено българи!“. На 21 юли 2006 година Волен е осъден по едно от осемте заведени дела. Това е и единствената санкция, която той получава в следващата декада.

На 7 април 2006 година Волен Сидеров се забърква в ръкопашен бой на автомагистрала „Тракия“. Колата му е засечена от друг автомобил. Волен решава, че срещу него се извършва атентат. По заповед на Сидеров, шофьорът Любомир Бакърджиев пука гумите на автомобила, който ги засича и ступва студента, който вози дядо си в мистериозната кола. През 2008 г. Софийският градски съд оправдава Волен Сидеров по повдигнатото обвинение за подбудителство към лъжесвидетелство след инцидента на магистрала „Тракия“.

3 февруари 2010 година – пътувайки София за Франкфурт на Майн, лидерът на „Атака“ Волен Сидеров се напива и буйства в самолет. От полицията започват разследване срещу „53-годишният видимо пиян пътник“, който отказал да закопчее предпазния си колан, не искал да седне на мястото си, нахлул в бордовата кухня, обиждал с расистки имена стюардесите. Образуван е сигнал заради обида и нарушение на закона за въздушна сигурност, но нищо повече.

Пак през 2010, в края на септември, депутати от „Атака“ изправят на нокти клиентите и персонала на ресторант в Брюксел. Гарсоните в изискваното заведение още са в шок от пияните господа, които ги целели с храна и отказвали да си платят сметката.

На 20 май 2011 година Волен Сидеров и депутати от „Атака“ поведоха протест срещу високоговорителите на джамия в София. Привърженици на „Атака“ целиха с камъни мюсюлманите, подпалваха молитвените им килимчета и рязаха фесове. Атакистите нарекоха полицаите „еничари“. Никой не бе привлечен към наказателна отговорност във връзка с нападението. Затова пък Европейският съд по правата на човека в Страсбург осъди България през февруари тази година заради нападенията на привърженици на „Атака“ срещу софийската джамия Баня Башъ.

През 2013 година Волен Сидеров стана хит в социалните мрежи, само че отново не в положителния смисъл. Той се нахвърли върху журналист на телевизия СКАТ докато го блъска с думите: „Извини се веднага, извини се веднага.“ Полицаят, който се опитал да спаси репортера, бе обвинен от Волен Сидеров, че го е блъскал. Впоследствие стана ясно, че журналистът бил нападнат от Волен заради проблемите му с шефа на телевизията, в която работи – Валери Симеонов.

През 2013 година с призив „Долу БНТ“ Волен Сидеров и антуражът му блокираха възловото софийско кръстовище и се насочиха към телевизията, за да я целят с домати и камъни.

На 6 януари 2014 г. Волен Сидеров се забърка в скандал на летище Варна. По време на полета националистът се скарал с жена, която се оказа френски дипломат. Делото срещу Волен Сидеров по случая скандално цикли.

12 октомври 2015 г. Прокуратурата поиска сваляне на имунитета на лидера на „Атака“ Волен Сидеров след скандал на улица „Раковски“, където той и депутатът Десислав Чуколов нападнаха продавач в магазин и налитаха на собствениците на обекта и на полицаите.

На 23 октомври Волен Сидеров влетя в НАТФИЗ и нападна студентка, защото снимала с телефона си.

На 25-ти октомври отново вилня в Академията, където търсеше да бие друг студент.

И ако правните и законови документи не дават насока за това как да се действа с политици като Волен Сидеров, то в учебниците по психология се намират някои пояснения около проблема на лидера на „Атака“ с агресията и овладяването на гнева. Агресията е понятие в психопатологията, с което се означава регистър от поведения, насочен към нанасяне на вреда на другия.По-страшното обаче е, че агресивните прояви са силно заразителни и с удоволствие се копират и усъвършенстват от неговите привърженици и последователи.

Голяма част от антисоциалните прояви се извършват от социопати – разновидност на психопатите, които имат патологично поведение в социалната сфера, имат трайни гневни и яростни реакции, обуславящи брутално поведение, без чувство за вина или разкаяние. Психопатите извършват над 15% от тежките престъпления.

Хетероагресията им е насочена към заобикалящия свят. Агресията еволюира подобно човека от стадия на физическата, през следващия етап – на вербалната и накрая култивира в социална. В терминологията на Десетата ревизия на Международната класификация на болестите хетероагресията се отбелязва като „нападение“.

Щеше да е твърде просто да си кажем, че това наблюдавахме в нощта на изборите пред малките екрани. Тогава разрешение на казуса щеше да има. Волен Сидеров многократно нарушава закона и е крайно време да спре да се обляга на депутатския си имунитет, който не би трябвало да го защити при удряне на служител на реда, нито при проявяване на физическа агресия. Поне в Конституцията не пише така и е крайно време Темида да действа според правилата си.

 
 

Останете си в леглото тази неделя с Рита Ора

| от chr.bg |

Рита Ора засне поредната си провокативна фотосесия, този път за руското издание на списание In Style.

27-годишната певица позира гола на корицата в легло, „облечена“ в нищо друго освен черни ръкавици, които стигат над лакътя й.

Знаем, че певицата, която зарадва българските си почитатели с концерт това лято във Варна, никога не е имала проблем с голотата си, а ние лично сме много доволни от това.

Малко по-рано тази година Ора отново беше гола, но този път за корицата на сп. Clash.

А, бе, много голотия, много нещо, но нищо неочаквано от Рита. Затова, ако не ви се прави нищо тази неделя, ви предлагаме да си останете в леглото с Рита.

Порадвайте й се в галерията.

 
 

Северин Красимиров признал за убийството на Виктория Маринова

| от chronicle.bg |

Асен Георгиев, доведеният баща на Северин Красимиров, обвиняемият за убийството на Виктория Маринова, каза, че Северин признал за убийството на журналистката и казал, че съжалява. Това станало, когато той избягал при Асен и майка си в Германия. Той също така каза, че Северин също като брат си и сестра си пиел хапчета, защото „не бил добре с главата“.

Обвиненията срещу него са за изнасилване и убийство. Днес предстои Русенският съд да обяви мярка за неотклонение. 

След ареста си той беше настанен в килия, която отговаря на европейските изисквания. Там той беше разпитван в продължение на 4 часа като в полицията разбира къде е заровил телефона на жертвата си и след това го намира на същото място.

Общо 6 адвокати са отказали преди Красимиров да си намери служебен защитник.

 
 

Най-арогантните звезди от шоу бизнеса

| от chr.bg |

В Холивуд с малко самоувереност можеш да стигнеш далеч, а с много самоувереност – още по-далеч. Огромното его вече е част от длъжностната характеристика на актьори и актриси, а някои от тях са „ненадминати професионалисти“ в това отношение.

„Аз съм актриса, а всички актриси си мислят, че са избраните“, казва Скарлет Йохансон в интервю за Daily Mail през 2013 година. „Това е част от огромното ни его, което ни прави успешни в едно житейско отношение и неуспешни в друго.“ И има право…

В галерията ни днес събрахме най-арогантните холивудски хора. Моля, насладете се на нелепостта!

 
 

Хореографът Чарлс Слендър-Уайт ще гостува в България със спектакъла си „(дез)интеграция“

| от chronicle.bg |

Един от признаците на съвременния човек, потънал в информационното общество е, че колкото повече говори за някакви проблеми, толкова повече се отдалечава от потенциалните им решения. Такъв е проблемът за интеграцията. Или по-скоро за „(дез)интеграция“, каквото е име на танцовият спектакъл, който театър „Азарян“ и Ðerida Dance Center отново ще представят на българската публиката.

Представлението „(дез)интеграция” на Чарлс Слендър-Уайт не е само спектакъл, а преживяване, целящо обмен на информация, контекст, лична история и изграждане на междукултурно разбиране чрез танца. Това е модулярен съвременен танц, свързан с ромската диаспора, расовата неопределеност, промяната на кодовете и асимилацията. Представлението е насочено към устойчивите стереотипи на ромите и разкрива опитa на създателя му – Слендър-Уайт като четвърто поколение ром-американец.

Неговият проект „(дез)интеграция” включва четири различни секции: демонстрация на стереотипен „джипси” танц от XIX в., включен в балета Дон Кихот; бързо пътешествие през пасажите на Counter Pulse theater (пространство за съвременно провокативно изкуство); лекция за ромската история, както и съвременен танц.

Хореограф на спектакъла е Чарлс Слендър-Уайт в колаборация с изпълнителите Киану Брейди, Лиан Бърнс, Михаела Бърнс, Евън Харт Марш, Катрин Нюман, Лиз-Ан Роман Робъртс, Чарлс Слендър-Уайт, Аманд Уайтхед. Музиката е дело на Дан Кантрел, светлинният дизайн се осъществява от Дарл Андрю Пакард и Чарлс Слендър-Уайт. Костюмите са творение на Мелиса Кастанеда, а драматургията е на Сет Айзън.

Представлението ще се играе на 27.10 в театър „Азарян“