Вино индустрията в кино индустрията

| от |

Виноделието привлича повечето знаменитости: почти всички известни спортисти, актьори, политици, фабриканти както и много представители на всякакви творчески професии имат земи и лозя за отглеждане на разни сортове вино.

brangelina-wine1

Côtes de Provence Rosé Miraval

Всички го правят с ясната мисъл, че за това хоби и увлечение ще трябва доста дълбоко да бръкнат в джоба си, тъй като вино-производството и виноделието е скъпо струващо хоби, подобно на яхтинга, авиацията и колекционерството на произведения на изкуството. Това впрочем никак не смущава знаменитостите. Те са преценили, че имат шанс похарчените пари да се възстановят, а второ – вино-производството все пак е доста съзидателно и отпускащо хоби. Понякога географията и разположението на звездното винопроизводство, зависи изключително от личните предпочитания, наследството, както и от произхода на човека. Например, Антонио Бандерас отглежда наследствени и купени по-късно лозя в родната си Испания, Жерар Депардьо прави същото във Франция, Мадона добива реколта в историческата родина на предците си – Италия. Или независимо от произхода им, някои звезди купуват лозя в калифорнийската долина Напа на цена от 200 до 400 хиляди долара за акър, или в други популярни за вино-производството традиционни места – Тоскана, Италия.

1

Жерар Депардьо

Всички хора участвуващи в виноделието и производството на вино може условно да разделим на две категории. Първата е страстно влюбените в напитката, които ни най-малко не се интересуват от някакви огромни печалби или пък изобщо от доходи, генерирани от мащабното промишлено производство на вино. Те просто искат да правят вино за себе си, за семейството и приятелите си. Това са например Стинг, Дейвид и Виктория Бекъм. Останалите знаменитости, които са значително повече, не се интересуват само от виното, но и от печалбите свързани с него. Това са намерилите вече своето място като напълно пълноправни участници сред големите компании производители на вино: Франсис Форд Копола, Кайл Маклоклан, Жерар Депардьо, Карол Буке, Оливия Нютън-Джоунс, Мадона, Лейди Гага.

Някои от звездите вече са успели да заслужат уважението даже и у потомствени регионални виноделци. Един от тях е Франсис Форд Копола, който отдавна е считан за кръстника на знаменитостите-виноделци.

През 1970-те години след колосалния успех на епопеята „Кръстникът“, режисьора започва да изкупува едно по едно лозя в долината Напа, Калифорния и постепенно се превръща в един от крупните земеделци и виноделци в района, произвеждащ милиони бутилки на година. Марките на знаменития Копола са „Niebaum-Coppola Estate“ и „Rubicon Estate“, а стойноста им е от 10 до 30 долара за бутилка. Експертите сомелиери са склонни да ги счетат за добри като качество, но пък и за малко надценени като стойност.

299268

Niebaum-Coppola Estate

Самия Копола е уверен в бъдещето на производството и казва че: „Калифорния следва да развива две индустрии – киното и виното. И затова специално произвеждам напитки от средната ценова категория, за да може всеки американец да си позволи вино от „Кръстникът“.

Но купувачите – това е едно, е бизнеса – съвсем друго. Това е така, тъй като във вино-индустрията се обръща много малко внимание чие име и изписано на етикета. Ако виното не е вкусно – никой няма да отчете Копола като добър винопроизводител и тогава нямат никакви оправдания нито производителя, нито доставчика или продавача, нито пък сомелиера предложил виното или пък специализираната за това гастрономическа преса.

Има обаче и такива изказвания: „Аз мисля, че много от тези „звездни“ вина са пълен боклук. Просто те са плод на много агресивен маркетинг. Някои наистина са отлични на вкус, но не са ми интересни като съотношение между стойност и качество, а и всичко се върти около името“ – казва нюйоркския сомелиер Дилан Йорк (Dylan York).

DSC_0299

Dylan York

Малко по-благосклонни са били сомелиерите при дегустацията на вино, произведено от звездната двойка Анджелина Джоли и Брад Пит. Опитаните екземпляри вино са били от френското им имение – „Шато Миравал“.

Добри отзиви дават разбирачите на напитката и за виното произведено от Жерар Депардьо – „Chateau de Tigne“, което актьорът от години пълни в бутилки в тандем с известни френски винопроизводители като Бернар Мегре (Bernard Magrez) и Мишел Ролан (Michel Rolland). Депардьо се отнася напълно сериозно към увлечението си към виното, което му се отблагодарява и се е превърнало в допълнителен доходоносен бизнес за него. Даже близки на актьора казват, че в различни документи той записвал в графата „Професия“ – „Актьор и виноделец“ – изравнявайки по някакъв си негов начин работата, която го е направила знаменит, както и хобито му, превърнало се във втора работа.

Певецът Стинг, който има лозя в Тоскана, Италия, понякога така се тревожи за реколтата си от грозде, че специално изкарва озвучителни системи и пее най-големите си хитове сред редовете от сочни чепки грозде. Неговата марка вино е „Tenuta il Palagio“ и периодично е удостоявана с едни от най-добрите отзиви и то от люти критици. Явно освен мотиката – и песните помагат. Самият Стинг и семейството му живеят от години именно във вилата си в Тоскана, която е съвсем близо до лозята.

tenutailpalagio

Виното на Стинг

Актрисата Дрю Баримор също се гордее с постиженията си във вино-производството, нейната марка е „Barrymore Wines“.

Карол Буке след покупка на земя за бъдещо шато, е чакала търпеливо няколко години, докато специалисти не обработят специално и не приготвят за вино-производство почвата в нейното имение на остров Пантелерия.
Холивудските звезди, които са включени в мераклийския клуб на винарите, постоянно си разменят съвети на тема „как трябва“ или „как не трябва“ да се прави това или онова. Буке първоначално е приемала препоръки от Жерар Депардьо, а Кейт Мос е говорила с часове със стария си приятел и опитен винопроизводител – Джони Деп, за да го поразпита къде е най-добре и струва ли си да си купи изобщо лозе.

image

Дрю Баримор – „Barrymore Wines“.

Достъпа до всички производители е открит, например всеки пътешественик може спокойно да разгледа базата на Копола – „Rubicon“. Е, вярно е че повечето туристи ходят там за да хвърлят едно око на статуетката „Оскар“, получена за „Кръстникът“, отколкото за разберат нещо за сортовете грозде.

Гости посещават и „Anta Banderas“ – както се досещате, тя е на испанския вино-производител Антонио Бандерас. Може да навестите и „Diamond Estates“, вино-завода на звездата Дан Акройд, която се намира на Ниагарския полуостров.

Наздраве!

Николай Крижитски

 

 
 

Новините CHR: какво се случи днес, 18 октомври 2018?

| от chronicle.bg |

В рубриката „Новините CHR“ представяме накратко основни новинарски акценти от страната и чужбина за отминаващия ден. Ето какво се случи днес, 18 октомври 2018 г.

Румен Радев покани кралица Елизабет II в България

Анна Цолова е напуснала Нова ТВ

Нуждаещите се от белодробна трансплантация у нас остават без достъп до Евротрансплант

Официално повдигнаха обвинения на Северин за изнасилването и убийството на Виктория

От „Атака“ оцениха искането за оставка на Сидеров като несериозно

Още акционери във Facebook се разбунтуваха срещу Зукърбърг

Путин повози президента на Египет на писта за Формула 1

Продадоха „златната глава” на Кейт Мос за над 400 хиляди долара

Извънредно завишени бонуси в Левски при победа над Лудогорец

Предстои промяна на времето

 
 

Кои са по-опасни: кулагиновците или ричардовците?

| от Вучето |

Най-скандалният български гримьор стигна до края на пътя от “Осанна” до “Разпни го”. След като потроши малко продуцентска покъщнина, беше набит от “мецана” Костова с пластмасова бутилка и разби с неподозирана за крехката си физика сила вратата, водеща към външния свят, зрителите най-после се възмутиха и обърнаха палеца надолу. 70 и няколко процента дислайк изпратиха Кулагин да си лакира ноктите у дома, при баба и мама.

В Къщата ликуват, пият и пеят възрожденски песни, за да ознаменуват освобождението от тиранина. Сдружение “Майки срещу насилниците на жени” се обърнаха с искане към премиера да обяви 15 октомври, датата, на която Кулагин напусна шоуто, за национален празник. В няколко града на страната се канят да организират през уикенда всенародни тържества, на които да се раздава курбан за здравето на пострадалите от ръката на гримьора на ВИП-ове, Папи Ханс и Ваня Костова.

Главата на змията беше стъпкана и Доброто възтържествува. Както винаги.

А дали наистина?

Заради разиграващите се вече повече от месец циркове около Валентин Кулагин и несекващите коментари за безобразното му поведение, някак на заден план останаха други панаирджийски мечки. Именно те използваха интереса към главния дразнител в реалитъ предаването като параван, зад който да скрият собственото си безобразие. Думата ми е за Ричард Величков – “Ричи”.  И не конкретно за него, а за  всички немуподобни, които бродят из фитнес-клубовете на републиката и помпат мускули в очакване да станат известни. Ако не може утре, то поне вдругиден, че много им е спешно да почнат да ги спират хората по улиците и да ги молят да си направят селфи с тях  Междувременно се явяват на разни конкурси за Мистър Едикаквоси по слипчета Andrew Christian (дизайнерският надпис на ластика моментално прибавя поне десет точки отгоре). Освен това четат литература за самопознание и самопомощ: “Преди да се гръмнеш прочети тази книга” (подвеждащо заглавие – НЕ е книга за лов и риболов!), “Силата на духовната интелигентност” (висока топка!) и “ Лидерите винаги обядват последни”( още по-висока топка! Допълнително затруднение: от нея се огладнява…)

Ричардовците са непреклонни в амбицията си да станат милионери като правят…нещо. Представят си как след време някой ще напише книга за самопомощ, вдъхновена от техния светъл пример, със заглавие: “От Смолян до милиона”.

Друго нещо, с което ричардовците си запълват времето в очакване да се случи националната известност и първият милион, е като спят с жени, които не непременно харесват. Наричат тези жени не кифли, а “вафли”. Причината е, че като им се прияде нещо сладко и няма кифли, и вафлите стават. Жени – вафли, все тая. За тях сексът с манекенка в национален ефир или на страниците на жълт вестник с каракачанска овца е еднакво ефективен начин за постигане на заветната цел.

С ричардовците разговорът невинаги върви гладко, защото особеностите на диалектния им изказ често затрудняват събеседниците им.  Обаче ричардовците компенсират липсата на богат речник и бляскав интелект със солиден запас от 48 тениски с маркови етикети отзад на врата. Така де, нали по броя и бранда на тениските посрещат… По какво изпращат още не са го измислили.

Ричардовците са пример за подръжание за малките, които искат да станат като тях като пораснат. И как не! Казват “Добър ден” на влизане в аптека, кръстят се в черква и отстъпват място на бременни и баби в трамвая. Това последното е приятно допълнение към PR образа им, въпреки че е пълно фентъзи. Ричардовците не ползват трамвай, не защото не могат да се научат да го карат, а защото предпочитат да карат други… коли.

Ричардовците могат и да харесват кулагиновците, но могат и да не ги харесват. Те всъщност нямат нищо против да са приятели с “джендъри”, понеже на техен фон по презумпция изглеждат по… развити. А и джендърите не са им конкуреция за женското внимание. Виж, проблем са разните там интелектуалци, които хем не могат да вдигат 100 от лежанка, хем дрехите им не са италиански, но въпреки това ги водят ВИП. Нещо не излиза сметката. Изобщо, разсъждават ричардовците, ако продължават някакви сакати физици, дето говорят през лаптопа си, и други смешници без добре оформени трицепси да печелят възхищение, награди и риалити шоа, накъде изобщо  се е запътил този свят?

Накъдето и да се е запътила този свят обаче, ричардовците винаги ще се нагаждат към новата среда. Защото са нов биологичен  неунищожими вид хлебарки. Само че хлебарки с ЕГН. И се размножават. Но всички останали се правят, че не ги забелязват, понеже някак е срамно да кажеш, че домът ти е нападнат от гадините. Тогава не ти остава нищо друго освен  да се гръмнеш ПРЕДИ да прочетеш бестселъра “От Смолян до милиона”.

 
 

Науката ни показва лицето на Бог, прилича на Илън Мъск

| от chronicle.bg |

Вижте ги един до друг. Не можете да кажете, че не си приличат!

Разбира се, веднага в главите ни изниква един конкретен въпрос: Как е съставен образът на Господ? Това е станало по следния начин: 511 християни са участвали в изследване, в което е трябвало да изберат снимки хора, които според тях приличат най-много на Бог, а финалният образ е съставен от изборите им.

Психолози от Университетът в Северна Каролина – Чапъл Хил накарали участниците в изследването да разгледат хиляди двойки човешки лица (избрани на случаен принцип) и да изберат кое от двете им прилича повече на божествено. Най-предпочитаните изображения след това са били комбинирани в едно чрез специален софтуер.

Може би приликата на резултата от изследването с фасона на Илън ни показва, че искаме господ да е модерен човек, гладко избръснат и с младежки вид, за разлика от класическия образ на възрастен брадат дядо в облаците. 

Изследването също така показва, че хората виждали много от себе си в образа на Бог. Младите хора виждали образа му по-млад, афро-американците го виждали като афро-американец, а хората, които се смятали за по-красиви, вярвали, че и господ е по-скоро красив.

Всичко това като че ли обяснява защо резултатът си прилича с Илън, който изглежда доста като средностатистически бял мъж.

Това буди въпроса: дали ако вземем снимките на 511-те човека от изследването и ги минем през същия софтуер няма да получим горе-долу същия образ?

„Склонността хората да вярват, че Бог има общи черти с тях, е в тон със стандартната егоцентричност“, казва професор Кърт Грей, автор на изследването. „Хората често проектират вярванията и чертите си върху другите. Нашият експеримент показа същото.“

В крайна сметка излиза, че лицето на господ е лицето на човешкия род.

 
 

Нова социална мрежа бавно превзема света

| от chronicle.bg |

Казва се TikTok и идва, както почти всичко неодушевено в живота ни, от Китай.

За две години мобилното приложение вече има повече от половин милиард потребители, а 40% от тях са извън Китай. С него те могат да споделят видеа, в които готвят, танцуват или правят каквото и да е.

TikTok успя да излезе извън границите на държавата за разлика от останалите големи социални медии като WeChat, Sina Weibo и Youku.

В момента създателите ByteDance са в преговори със SoftBank за инвестиция, която ще оцени компанията на около 75 милиарда долара. Това е огромен скок след 20-те милиарда, на които беше оценена миналата година.

От ByteDance сами наричат себе си компания на изкуствения интелект. Той е основният механизъм, по който приложенията й решава какво искат хората. За да илюстрираме колко е силен този механизъм, ще кажем, че китайците използват името на друго приложение на компанията, Douyin, като част от жаргонна фраза, която описва хора залепени за телефона си. Потребителите на новинарската им приложение „Jinri Toutiao“ пък прекарват в нея средно 74 минути на ден.

Първият международен продукт от компанията идва през 2015, а от миналата година се правят целенасочени усилията за развиване извън местния пазар. Само за 10 месеца ByteDance купи видео стартъпа от Лос Анджелис Flipagram, пусна TikTok и купи платформата musical.ly за 800 милиона долара. Сега Flipagram вече е Vigo, а потребителите на musical.ly бяха прехвърлени в TikTok.

Този ход направи ByteDance петият най-голям производител на мобилни приложения в света по брой сваляния. Заради потенциала пред рекламодатели е огромен особено с видео аповете, които привличат предимно тийнейджъри. 

Изпълнителният директор на компанията Жанг Юиминг, на 35, е бивш служител на Microsoft. Негови колеги го описват като човек, който силно размишлява върху технологиите и и прекарва повечето си свободно време в програмиране.