Тарикати и балъци

| от |

Един страхотен текст на Жюстин Томс (http://smiling.webreality.org/blog/), който публикуваме, защото и ние си мечтаем за България без тарикати.

Шаран-риба

Ммда, най-голямата разделителна линия между хората в България не е бедни – богати, не е леви – десни, не е красиви – грозни, не е София – страната, не е глупави и умни. Най-голямото разделение в България е това на тарикати и балъци.

Нима това не е най-големият ни проблем? Най-големият ни грях? Най-големият ни срам? Че го допускаме. Че го знаем и пасуваме. Че се оставяме да ни мислят за балъци само защото не сме като тях – тарикати?

Тарикатлък е да изпревариш в насрещното, с висока скорост, пък било то и с риск за живота на хората в другата кола.

Тарикатлък е да взимаш или даваш пари под масата.

Тарикатлък е да превариш поне с един човек, докато си на опашката в магазина.

Тарикатлък е да излъжеш, за изгода.

Тарикатлък е да посочваш човек като Пеевски за шеф на ДАНС и да мислиш народа за балък.

Тарикатлък е да манипулираш хората. но в ерата на Интернет балъците не са толкова лесни вече.

И не, не е балъшко да си честен. не е балъшко да спазваш правилата. не е балъшко да работиш, вместо да крадеш. не е балъшко да си човек и да държиш на човешкото.

Мечтая за България без тарикати. Да, тази България е и без хора, считащи другите за балъци.

Мечтая за България без далавери. Малки или големи.

Мечтая за България без отбиване на номера.

Не съм сама в тези мечти. Много сме.

 
 

Защо затлъстяването води до рак

| от chronicle.bg |

Ново научно откритие обяснява защо хората с наднормено тегло са по-предпоставени към рак.

Един определен тип клетка, която тялото използва, за да унищожи ракови тъкани, се запушва от мазнини и спира да работи. Това открива екип от Trinity College Dublin, който се надява, че след откритието си ще намери и начин да възстанови клетките.

Проф. Линда Линч казва: „Работим по лекарство, което може да помогне на клетките да започнат да убиват ракови образувания отново. Засега тестовете в лабораторията ни дават положителни резултати. Но все пак ще е по-добре да отслабнете.

Д-р Лео Карлин от Института за изследване на рака твърди: „Знаем, че затлъстяването увеличава риска от 13 вида рак. Сега знаем и как мастните молекули пречат на имунната система да убива туморни клетки.“

Затлъстяването е най-голямата предотвратима причина за рак след пушенето. 

Във Великобритания повече от 1 на всеки 20 случая на рак е причинен от наднорменото тегло.

За да намалите риска:

- стремете се към здравословно тегло

- не пушете

- хапвайте възможно най-здравословно

- намалете алкохола

- избягвайте слънчевите изгаряния

 
 

„Death By Magic“ пробва магии, които убиват (Трейлър)

| от |

Обикновено когато някой умре, докато прави нещо, е добра идея ние да не опитваме същото това нещо. Това не спира популярния магьосник Дръмонд Мъни-Котс да изпробва най-смъртоносните магии от историята, които убиват фокусниците си.

Netflix ни показва за първи път кадри от „Death by Magic“, където Дръмонд ще изпробва трикове, които затрудняват хора като Хари Худини. Предполагаме, че е той все пак оцелява (освен ако някой друг не ползва акаунтите му в соц мрежите).

Поредицата ни показва модернизирани версии на фаталните фокуси. Котс ще бъде запален жив, ще играе руска рулетка и още, докато пътува на 5 континента и разказва магическите си истории. Лично той описва продукцията като трибют към тези, които дават живота си за в преследване на величието, възхвала към мечтателите, които се раздават до краен предел.

Магьосникът ще има и помощници от публиката, който ще стрелят с пистолет по него, ще го затрупват с разни неща и ще помагат във всякакви други животозастрашаващи предприятия.

Ето трейлър:

 
 

Неуспешният опит на Съветския съюз да унищожи рокендрола

| от Радослав Тодоров |

На всички е известно, че по времето на предходния режим, рок музиката е забранена и преследвана, или в най-добрите случаи – държана в полу легалност. Причините са основно, че на нея се гледа като на проводник на западно влияние, а освен това и като на вид неприлично поведение, към което търпимостта на консервативното соц общество е почти нулева.

Малко известно е обаче, че преди да се започне с арестите, стригането на коси, конфискуването на плочи и принудителния общественополезен труд в тухларните, властта в СССР първоначално пробва да намери рационално решение на проблема.

През 60-те рокендрола прескача Желязната завеса още с възникването си и се разпространява със скоростта на епидемия сред младежта на Източна Европа. След като на КПСС им става ясно, че няма как да накарат младежите да слушат валсове или естрада по купоните, баловете и концертите, се взима решение да се създаде местен алтернативен вариант на тази музика. Той трябва да е забавен, бръз, завладяващ и лесен за танцуване. Но същевременно не бива да е толкова необуздан и бунтарски колкото американския рокендрол, както и трябва да носи по-различен, „роден” привкус.

След дълго умуване накрая сътворяват въпросният поръчан „отгоре” танц. А произведението си кръщават „Ай люли“, което име идва от един типичен весел възглас в припевите на някои руски народни песни.

Колкото нелепо звучи името на това творение, толкова по-нелепо е самото то за слушане и за гледане. Крайният резултат е трудно да се опише с думи и осмисли, но най-общо като танц той наподобява микс между казачок и физзарядка, а като мелодия – на нещо като поп-туист-естрада.

6d965f2e677a0f8a126702d7b7a

 

За съвременната далеч по-разчупена и разнообразна сцена вече са характерни всевъзможни експерименти и съчетания от стилове, но за тогавашния период и конкретно между тези стилове, въпросното произведение прилича по-скоро на един прекомерно нелеп музикален Франкенщайн. Макар и в създаването му да е впрегнат цвета на съветската сцена. Първото „пилотно” парче в новосъздаденото течение е написано от знаменитата композиторка Людмила Лядова и изпълнено от най-популярната тогава естрадна певица Тамара Миансарова. А лириките са дело на поета Борис Брянский, който явно е бил инструктиран да разбули всички възможни воали и витиеватости, които поезията е способна да хвърли отвъд тези няколко куплета и посланието им да е съвсем ясно и праволинейно.

Самият текст директно съобщава, че това е новият танц, че той едва ли не спонтанно бил възникнал в Рязан (град в околностите на Москва), че ние не сме с нищо по-лоши от другите, като тук весело танцуващият съветски младеж е оставен сам да се досети кои точно са тези други. Казва се, че може да се пристъпва, но не и да се настъпва – деликатен опит за обуздаване на агресивността на танца, след което веднага пък се споменава, че в него точни правила не са въведени и всеки може да го танцува както си иска.

Същевременно тръгва мащабна кампания по разпространяването на „Ай люли“. Разлепват се плакати, снимат се киноленти с него, издават се наредби той да се въведе в учебните и увеселителните програми, масово се обучават инструктори, които да преподават уроци по „Ай люли“. Но както с всичко друго изкуствено скалъпено и насила въведено, този феномен не успява да се наложи в обществото. Оказва се, че просто никой не желае нито да го танцува, нито да го слуша. Палките на милицията може например лесно да държат затворени устите на тези, които говорят против властта, но няма как да накарат който и да било да се радва и забавлява на тази музика. Колкото и тя да бива лансирана чрез всичките възможни лостове на пропагандната машина, в края на краищата от студентските общежития и по клубовете продължават невъзмутимо да ехтят Елвис и Бийтълс.

Image_6934958_500_0

Дори и у нас, в НРБ, където през този период буквално се копи-пействат съветските модели във всяко отношение, властта се отказва още в самото начало от опитите си да наложи този танц в страната, стигайки доста бързо до извода, че това е невъзможно.

В резултат на това, курсът на борбата със западното влияние чрез музиката, рязко загрубява в края на 60-те и през 70-те, през които рокендрола минава в нелегалност, а изпълнителите и почитателите му са преследвани и репресирани. Докато се стигне до 80-те и перестройката, когато още по-масови вълни от нововъзникнали течения на рока заливат младежта и този фронт тотално е изпуснат от държавните органи, които накрая просто вдигат ръце от него.

Мощта и влиянието на рока в случая се оказват непобедими. Поради което може да се каже, че именно той със западното си звучене и порив към бунт и към различни възгледи за живота, той е един от социалните фактори, които допринасят за краха на социалистическия строй в онези години.

 
 

Пиян отбор по кърлинг беше изхвърлен от турнир

| от chronicle.bg |

Състезателите по кърлинг често казват за себе си, че ходят по тънък лед. Един канадски отбор го доказа този уикенд – той беше дисквалифициран от турнир заради „недопустимо поведение“, което включва и „силно пиянство“.

Райън Фрай, който спечели злато за Канада на Зимните олимпийски игри в Сочи през 2014 година, и неговите съотборници Джейми Кое, Крис Шил и Диджей Кидби чупели метли няколко пъти и нанесли щети на съблекалните. 

Така четворката загуби последния си двубой на Red Deer Curling Classic в Албърта, Канада. Турнирът е част от World Curling Tour. По-късно Фрай се извини за поведението си.

Мениджърът на сградата, където се е провеждал турнира, Уейд Търбър, каза пред CBC Sports: „Излезнаха на леда много пияни, чупеха метлите, псуваха, въобще държаха се неприемливo. Никой не иска да гледа или да слуша подобно нещо, затова си казах стига. Имаше известни щети по съблекалните и някои от другите отбори се оплакаха, че нещата им са били разхвърляни.

Въпреки че Джейми не е бил част от отбора в последната им игра, той изказа извинения в Туитър: „Заради прекрачване на мярката ни, допринесохме за неудобството на други хора. Аз не играх в последната игра, но действията на отбора доведоха до дисквалификацията му. Държахме се неуважително и организаторите бяха в правото си да ни дисквалифицират, с което не спорим.“