Специфики на реденето на опашка в България

| от |

Антония Антонова http://binar.bg/

Всеки от нас е попадал в ситуация, в която се налага да чака на опашка за нещо часове, а защо не и дни наред. След дългогодишни наблюдения и кратък, но обстоен анализ, стигнах до извода, че и този процес, както всичко друго у нас, притежава своите специфики. Специфики, които го отличават от начина, по който той обикновено протича в другия свят – този отвъд границите на републиката.

Ето основните отличителни характеристики на опашката в български условия:

Липса на лична мотивация за участие в опашката

На други места по света хората се редят на опашка за луксозни стоки с коледни отстъпки, може би за концерт на любима група, за влизане в нощен клуб или за нов вид (не задължително безплатна) бира.

Тук ние участваме в опашки да платим голяма сметка на Топлофикация, предоставена ни след изчисление на  базата на отминал период, несъществуващ договор, магически реализъм, предсказание на Ванга от 84-та и др.

При такива обстоятелства участниците в опашката, дълбоко пренебрегнали съществуването на онлайн плащания, но все пак недостатъчно лично мотивирани да осъществяват такива по какъвто и да било друг начин, обикновено са омърлушени и унили. За това им състояние съществуват и други обективни причини, които ще изброя по-надолу.

Наличие на муден и некомпетентен чиновник

Една опашка в България не е истинска опашка, ако не е насочена срещу гишето на муден, некомпетентен, нервен и обикновено грозен човек, от когото се очаква да посредничи в реализирането на дадено действие. Издаване на билет за влака, вече споменатото отдаване на 2/3 от заплатата ви на енергиен монополист, биене на печат върху студентско уверение и т.н.

Това се случва трудно и неадекватно бавно. Твърде вероятно е чиновникът да изчезва от работното си място в неизвестна за опашката посока през 10 минути, да отсъства около още толкова, след което да се връща с дъх на евтин тютюн, а защо не и на топла мастика.

Кълбовиден вид на опашката или опашка тип „облак“

Прието е да се предполага, че опашката трябва да е с линеен вид, тоест да представлява колона от хора, застанали по един, всеки с лице към гърба на този пред него. В България рядко може да се срещне подобен класически вид опашка.

Най-разпространеният вариант у нас, който всъщност се среща само тук, следва така наречения „кълбовиден модел“ или иначе казано опашка тип „облак“.  При нея всеки е застанал по посока на мудния чиновник и потокът от хора тече на принципа на фунията. Никой не поддържа ангажимент да се позиционира по определен начин спрямо друг в групата. Тоест, всеки застава както намери за добре, като едновременно с това не се подчинява на никаква логика в действията си, така че процесът да се ускори и улесни. Точно обратното.

Спонтанно и спорадично избухване на скандали

Кълбовидният модел често води до конфликти и сблъсъци, тъй като се подчинява на следването на анархични модели на поведение в публична среда, за спазването на които които участниците в опашката навярно не са духовно дорасли.

Ето защо при отказа от следване на установени правила се заражда желание за надмощие у хора с лидерски качества и/или просто селски нрав в групата. Това води до скандали с елементи на крясъци на различни диалекти, закани, псувни, мощно слюноотделяне, криещо риск от зараза с ебола и други чуми.

Присъствие на умерено до тежко пиян човек/хора

Като изключим върха на опашката, а именно служителя зад гишето, вътре в самото й ядро обезателно присъства човек (или хора), консумирал твърд алкохол в продължение на поне 4 часа, считано от момента на нареждането на опашката назад във времето.

Ако пространството е затворено и непроветриво, то това може да доведе не само до контузии, причинени от сблъсък с тежестта на интоксикираното лице, но също така и до натравяне от тежките изпарения, които дори след консумация на нормална българска бира неминуемо присъстват.

Налага ли ви се да участвате в опашка, запасете се с храна, вода, юрганче, патрон мастика, сироп от глог, мента и валериан. Не носете в себе си остри предмети и бъдете позитивно настроени. Накрая може да ви чака любовта на живота ви или поне пакетче забравени слънчогледови семки за повече тонус. Успех!

 
 

Каузата, която обедини Магдалена Малеева и Юлиан Вергов

| от chronicle.bg |

Човечеството е издигало множество течения, религии, идеи и какво ли още не в култ, в своята история. Днес един от тези култове е здравословният начин на живот, в който влизат редица дейности като здравословното хранене и спортуването, всичките обединени от една идея – грижата за самите нас, чрез грижата за тялото. А колко хубаво би било, ако подхождахме със същата страст и към грижата за околната среда?

Вече ви разказахме за инициативата на National Geographic, „Планета или пластмаса“ Каузата продължава да се развива и вече има своите поддръжници от публичното пространство.

Тенис легендата Магдалена Малеева и актьорът Юлиан Вергов се включиха в кампанията „Планета или пластмаса“. Двамата станаха официални посланици на инициативата, която цели да намали драстично количеството на пластмасови отпадъци за еднократна употреба, изхвърляни в Световния океан.

Вергов и Малеева вдъхновяват с личния си пример и новогодишни обещания. В специално заснети видеа за National Geographic двамата споделят тревожната статистика за кризата с пластмасата и дават алтернативи на най-масово използваните пластмасови предмети за еднократна употреба.

Повече от десет години Магдалена Малеева работи в посока образование и информираност на обществото за проблемите на околната среда, като заедно с близки приятели стартира платформа за разговори и дебати за възможното устойчиво бъдеще на България. До нея застава и познатият на българската театрална и телевизионна публика Юлиан Вергов, който всеки ден дава личен пример за природосъобразен начин на живот – от избора на колело за придвижване в града до използването на торбички за многократна употреба като пазарува.

National Geographic Планета или пластмаса Магдалена Малеева

Посланието им за кампанията „Планета или пластмаса“ цели не само да информира за задълбочаващата се криза, но и да мотивира по-голяма част от обществото, медиите и институциите да предприемат конкретни действия в името на опазване на Световния океан и планетата като цяло.
До този момент над 4600 души в България са застанали зад инициативата „Планета или пластмаса“, давайки своето собствено обещание на сайта на кампанията за България.

Отброяването на всички, дали обещание, става на специално изработен глобален сайт, активен включително и в много европейски държави като Германия, Франция, Испания и Холандия, както и на Балканите, в САЩ, Латинска Америка и Скандинавия.

До момента са събрани 190 466 443 обещания за намаляване или спиране на употребата на различни видове пластмасови изделия за еднократна употреба.

Към мисията на National Geographic се включват множество обществени личности, които припознават инициативата и се стремят да наберат възможно най-много последователи. Посланик на „Планета или пластмаса“ в Холандия е известната местна актриса Хана Вербуум, а в Словения един от посланиците е световноизвестният фотограф на списание National Geographic Арне Ходалич.

National Geographic Планета или пластмаса Юлиан Вергов

Кампанията „Планета или пластмаса“ е продиктувана от все по-шокиращите данни за замърсяването на световните водни басейни – повече от 5 милиарда пластмасови отпадъка вече плуват в Океана, а всяка година в него попадат 9 млн. тона пластмаса. В същото време по света се продават почти 1 млн. пластмасови бутилки всяка минута, а 40% от пластмасовите изделия се използват само веднъж. Само в САЩ се изхвърлят 500 млн. пластмасови сламки всеки ден, а 73% от боклука по плажовете е пластмаса. Въпреки множеството призиви и инициативи през годините, едва по-малко от 20% от пластмасата се рециклира, а 6,3 млрд. тона пластмасови отпадъци никога не са били рециклирани.

Според проучване на агенция „Talk” за България, направено за National Geographic, 55% от анкетираните българи са силно обезпокоени от глобалния проблем, свързан със замърсяването с пластмаса за еднократна употреба в Световния океан. Анкетирани са 800 мъже и жени на възраст между 15 и 54 години, които редовно използват интернет и са запознати с екологичните проблеми по света.

Замърсяването на Световния океан с огромни количества пластмасови отпадъци за еднократна употреба е проблем, който рано или късно ще засегне пряко всеки един от нас. Все още не е късно да преобърнем негативната тенденция, но за тази цел са необходими усилия от страна на всички. А промяната не трудна и започва тук и сега с една малка чаша, сламка, пликче, бутилка, опаковка…

 
 

Риана съди баща си за злоупотреба

| от chronicle.bg |

Риана съди баща, защото е използвал нейната запазена марка Fenty по измамен начин и без нейно разрешение, за да добие материални облаги в размер на милиони. Тя е подала иск срещу баща си, Роналд Фенти, още един мъж, Моузес Перкинс, и компанията Fenty Entertainment.

В документите тя твърди, че двамата мъже са действали незаконно като нейни агенти. Те дори са уговаряли участия от нейно име на обща стойност $400 000 и турне в Латинска Америка за $15 милиона. Роналд твърди, че е говорил с лейбъла й Roc Nation, но негови представители отричат да са водени подобни разговори.

В документите пише още, че Роналд е направил няколко неуспешни опита да регистрира „Fenty“ като търговска марка „с надеждата да се възползва от името и известността на Риана“. Тя се е опитала да уреди въпроса извън съда, но той игнорирал опитите й.

Певицата им турболентна връзка с баща си. Тя твърди, че в миналото той е биел майка й и е бил пристрастен към кокаин.

През 2008 година заради лошо поведение в автобуса, с който дъщеря му пътува на турнета, той е бил отстранен от екипа, а през 2013 дъщеря му плаща за рехабилитация.

Въпреки отношенията им, те продължават да са в контакт като певицата често поства снимки и видеа с Роналд в социалните мрежи. За последно те бяха забелязани заедно през ноември, когато отпразнуваха 90-ия рожден ден на дядо й в Барбадос.

 
 

Анастасия Квитко има забележителни мерки

| от chronicle.bg |

Анастасия Квитко e руски модел, на 24 години. Тя е родена в Калининград, но по-късно се мести в САЩ. Първоначално живее в Маями, за да се развива модната си кариера, а по-късно се мести в Лос Анджелис, където вече работи като модел.

Квитко е известна с мерките си – 96-60-106. 

Те са причината множество агенции да откажат да работят с нея. Но в същото време са и причината в Instagram Анастасия да има 9,4 милиона последователи. Външният й вид определено е нейна запазена марка, както можете да видите в галерията ни.

Моделката често е наричана руската Ким Кардашян. По този въпрос Ана казва: „Харесвам Ким Кардашян, но не ми харесва ад бъда сравнявана с нея – тя е много зад мен.“

През 2016 година тя става жертва на въоръжен обир и от тогава мнението й за Америка като място за живеене е силно променено.

 
 

Конър Макгрегър участва в #10Years Challenge

| от chronicle.bg |

Конър Макгрегър участва в #10Years Challenge след като направо 30 милиона последователи в Instagram. MMA боецът в момента е една от най-големите звезди в бойните спортове като предизвика рекордни продажби за UFC с битките си през октомври. Той участва в първия си MMA двубой, когато е едва на 19 години.

10 години по-късно Макгрегър е един от най-високо платените бойци на планетата. Думите към двете снимки са: „5 световни титли по-късно“. Конър спечели титлите в свръхлека категория  (66 кг.) и в лека категория (70 кг.) в Cage Warriors, а след това прави също и в UFC.

Ирландецът тепърва ще уговаря следващия си двубой, който потенциално може да бъде срещу Поли Малиняджи. Макгрегър иска да се бие отново с Хабиб Нурмагомедов след като миналата година руснакът го надви. В момента мачът им се подготвя, но и двамата ще срещнат други опоненти преди той да се случи.