Слонска приказка

| от |

000154

Живяли едно време мъж и жена.  Добре живяли, ако ще любопитствате как точно.

В единия от почивните дни, жената ей тъй си лежала на диванчето –  почивала си и гледала готварските блокове.

А те се търкаляли един след друг и всеки следващ блок бил по-вкусен от предишния. А жената гледала тия кулинарни вкусотии на новото си 42 инчово SONY, окачено тъй лекичко на стената. И едновременно с това – похапвала бонбонки. Какви бонбонки? – ще питате вие. Еми шоколадови, от луксозна кутия по 48 броя вътре, едни такива с разноцветни целофанчета.

Ама бонбоните взели лекичко така да привършват, виждал им се тъжния край.

И тука е момента да спомена как в главата на жената се пръкнала една чудесна идея. Даже не чудесна идея, а направо си била една твърде отлична идея. Та последно – взела жената и повикала мъжа си.

Ей тъй го повикала – на един висок и доста недипломатичен тон:

– Я ако обичаш, щом ще ми излизаш ти навънка – вземи, та купи едно кантарче. И като се връщаш – влез в хранителните стоки и вземи още две кутии бонбони, че тия ги изплюсках и ми свършват нещо.

А мъжа учудено попитал. Попитал някак така с едно неразбиране и леко недоумение в гласа:

– Я па тая! Па за какво ти е кантарче?!

А тя цъкнала с дистанционното на друг канал, че кулинарното блокче на този свършило и му рекла.

Рекла му, ама с още по-висок от одеве и много по-недипломатичен тон:

– Ма не е твоя работа бе!

Мъжът помърморил малко, ама седнал на кривата табуретка и си обул старите гуменки и панталончето. Панталончето дето обул му седяло късо, ама то и без това било само за из махалата.

И заслизал така едно тихичко надолу по стълбите. Тихичко – защото е с гуменки, а по стълбите, защото асансьора във входа от шест години не работил и даже нямал никакво намерение да работи. А в душата му имало да речем едно такова пълно безразличие. Но дето се вика – колко му е излезеш и да купиш едно кантарче. И бонбони де.

Доставил той каквото трябва след половин час.

А тя изключила SONY-то и се облизала лекичко така с език по устните. И първо докопала целофана на кутията с бонбони.

Докато дъвче бонбоните от новата партида, светкавично решила нещо. И даже каквото е решила – го викнала на един висок тон, та всички да я чуят:

– Ставам!

Вдигнала телцето си от диванчето и стъпила с единия крак на кантара. А кантара електронен. Модерна работа. Модерна, ама не чак толкова, защото се счупил на парчета: дисплея изфръкнал нагоре, а стъклото право в стената.

И отдолу пода се пропукал, а тя – право при съседите. При съседите със все мазилката и евентуално с остатъците от модерното кантарче.

А те я гледали учудени. И тръскали мазилката от дрехите си. И съответно мигали на парцали и питали – ама с един по-така дипломатичен тон:

– А леле мале, как успя да паднеш чак тука?!

А жената им отговаря:

– Ми не знам. Ама аз така и не разбрах колко тежа!!!!

 

 
 

Трансплантация на лице бе извършена за втори път

| от chr.bg, БТА | |

Мъж, на когото преди няколко години бе присадено лице, се подложи на втора трансплантация на лице, след като присадката бе отхвърлена от организма му, предаде Франс прес.

Това се случва за първи път в медицината.

Лансирана през 2005 г., въпросната технология със сериозни етични последствия е свързана с големи рискове от усложнения. Реципиентът трябва до края на дните си да приема лекарства за потискане на имунната му система, за да се избегне отхвърляне на присадката.

Сложната операция бе извършена в европейската болница „Жорж Помпиду“ в Париж от екип под ръководството на проф. Лоран Лантиери. Хирургичната интервенция започна в ранните следобедни часове на 15 януари и приключи на 16 януари сутринта.

Присадката получи пациент, на когото преди няколко години бе трансплантирано лице, което впоследствие бе отхвърлено от организма му, се казва в комюнике на лекарския екип. На 27 октомври м.г. пациентът бил включен в списък с чакащи, за да му бъде присадено лице от починал донор.

На 30 ноември трансплантираното лице бе махнато и оттогава пациентът бе в реанимация.

 
 

Чат програма работи, само когато имате по-малко от 5% батерия

| от chr.bg |

Изразохдваме страшно много мисъл в опит да изстискаме още малко батерия от телефоните си. Apple дори предлагат евтина смяна на батерията на айфоните, a телефоните с Android ще показват коя програма колко енергия източва.

Не е изненада в такъв случай черният хумор на програмиста, създал чат програма, която работи само когато телефонът има по-малко от 5% батерия. Тя доста подходящо се казва Die with me.

Създателите на програмката са белгийци. Те казват: „Искахме да изкараме нещо положително от момента, когато човек има малко батерия. Супер много се забавлявахме, докато я създавахме.“

Проектът им започва през 2016 година и вече е завършен и готов за сваляне.

 
 

„Формата на водата“ триумфира и на Producers Guild Awards

| от chronicle.bg, по БТА |

„Формата на водата“ на режисьора Гийермо дел Торо получи наградата за най-добър филм на Гилдията на продуцентите, съобщиха световните информационни агенции.
„Формата на водата“ спечели надпреварата с „Дюнкерк“, „Три билборда извън града“, „Лейди Бърд“, „Призови ме с твоето име“, „Бягай!“, „Вестник на властта“, „Болест от любов“, „Аз, Тоня“, „Играта на Моли“ и „Жената чудо“.

Действието във „Формата на водата“ се развива през 60-те години на миналия век. Описана е историята на няма жена, която работи в секретна лаборатория, влюбва се в задържания там човек амфибия и решава да го освободи.

Филмът донесе на Дел Торо приза „Златен лъв“ от кинофестивала във Венеция, отличието „Златен глобус“ за най-добър режисьор и получи 12 номинации за наградите БРИТ, които ще бъдат връчени през февруари.
53-годишният Дел Торо не присъства на церемонията, за да получи лично наградата, тъй като се грижи за болния си баща в Мексико.

С награди на Гилдията на продуцентите бяха отличени също телевизионната драма „Историята на прислужницата“, анимацията „Тайната на Коко“, документалият филм „Джейн“, сериалът на Амазон „Удивителната г-жа Мейзъл“.

Гилдията на продуцентите се ползва с репутацията, че отличените от нея от филми няколко седмици по-късно триумфират на церемонията за „Оскар“-ите.

 
 

IAMX издава нов електронен рок албум Alive in New Light

| от chronicle.bg |

Измъчван от засилена депресия, която подхранва последните му два албума, Chris Corner със сценичното име IAMX издава новото си LP Alive in New Light (AINL) на 2 февруари 2018. Проектът празнува напускането на демоните, които отдавна са го измъчвали и улавя жестоката фаза на метаморфозата, когато вече не си същия като преди, но не си и напълно този, в който се превръщаш.

В четири от парчетата се включва и ексцентричната татуистка, кралица на грима и суперфен на Corner, Kat Von D. Представянето на албума включва и линия от еротични стоки, направени от Ryan Clark и вдъхновени от дизайна на обложката. Една от песните от AINL беше използвана в епизод от сериала How To Get Away With Murder, което прави общо петнадесет песни на IAMX, включени в блокбастъра на ABC TV от стартирането му през 2014г.

Chris Corner and Kat Von D (2)

Записан, изпълнен и миксиран от Chris Corner в пустинята на Калифорния, в каравана с изглед към планината, AINL представя девет песни алтернативна електроника.

Парчето Stardust открива албума със звучене, което наподобява Personal Jesus от Depeche Mode, а заглавието на песента символизира издигането от пепелта. Ритъмът на Break the Chain, второто парче от албума, повишава напрежението с ескалиращите, меланхолични лирики и вокали на певеца.

IAMX-Alive In New Light cover (hi res)

Следва електро фънк парчето Body Politics, което наподобява звученето на рок бандата Nine Inch Nails. Според IAMX, то символизира превръщането му в част от клуба, загубата на себе си в ритъма и отдаването на първичното, освобождавайки се от мислите. Песента Exit, която е пета в албума, наподобява баладичното звучене на артистичната Bjork, с добавен пулсиращ ритъм. Следва Stalker, която пренася слушателя в екзотичен, съблазнителен и тайнствен паралелен свят, където любовта и манията се сблъскват.

Може да чуете за какво става дума тук.