САЩ смятат китайската зона на ПВО за предизвикателство за своята политика в региона

| от |

Screenshot_1

Въвеждането на идентификационна зона за противовъздушна отбрана от страна на Китай, изглежда, развали целия сценарий на визитата на вицепрезидента на САЩ Джоузеф Байдън в Азия. Именно този въпрос се превърна в основен на преразговорите на Байдън и с традиционните военни съюзници на САЩ, и с китайското ръководство.

Началото беше дадено по време на посещението му в Токио, по време на което, всъщност, Пекин обяви създаването на нова идентификационна зона. В съответствие с новия ред, всички самолети, които планират да прелетят през зоната, трябва предварително да информират китайската страна, да предоставят план на полета и поддържаъ връзка със съответните структури. Япония, САЩ, Южна Корея не само силно се противопоставиха на въвеждането на зона на противовъздушна отбрана на Китай, но също така извършиха редица демонстрационни полети на свои самолети през зоната. Полетите на самолетите трябваше да подчертаят, че Вашингтон, Токио и Сеул са напълно игнорират китайското нововъведение. На преговорите между Синдзо Абе и Джо Байдън тази позиция беше потвърдена. Страните се споразумяха, че „няма да има никакви промени в полетите на бойните самолети на двете страни в тази зона”. Освен това, отново беше подчертан последователния курс за укрепване на съюзническите отношения между САЩ и Япония. Подобни изявления трябва да се очакват и от Сеул.

Въвеждането на идентификационна зона трябва да се разглежда не само като стъпка в развитието на китайско-японския конфликт, – каза в интервю за „Гласът на Русия” политологът Дмитрий Евстафиев. В известен смисъл, Китай отправя сериозно предизвикателство към Съединените щати, подчертава експертът:

- Пекин за първи път се зае със създаването на определени правила на играта в региона, които не е пряко свързан с неговата национална територия. За САЩ това е сериозно предизвикателство, защото предишните 70 години правилата определяше само Вашингтон. И ако Китай не бъде принуден да се оттегли, това ще означава, че съюзническият потенциал на САЩ, т.е. способността му да се защитава съюзниците си, ще бъде значително засегната.

 Освен с политически натиск, САЩ нямат друга възможност за влияние върху ситуацията, смята Дмитрий Евстафиев. В същото време, Вашингтон не може и да пренебрегне последните китайски стъпки, тъй като мълчанието може да се изтълкува като слабост на Съединените щати.

Китай засега не възнамерява да се оттегли. В деня преди пристигането на Джоузеф Байдън в Пекин представител на Министерство на отбраната на Китай излезе с изявление, че Китай е готов да осъществява пълен контрол над въведената в Източно-Китайско море идентификационна зона на ПВО, и да приложи за това драстични мерки. Ескалацията на напрежението ще има доста неприятни и надали предвидени от Пекин последици, отбелязват някои наблюдатели. САЩ ще бъдат принудени все по-активно да се намесват в японско-китайския териториален спор, от което Китай, разбира се, не е заинтересован.

 
 

Кристо представя инсталацията си „Мастаба“ в Хайд парк

| от chr.bg |

От днес до 23 септември 2018 г. в езерото в Хайд парк ще бъде инсталирана първата голяма творба на открито във Великобритания на родения в България художник Христо Явашев – Кристо, съобщават британски медии.

Работата си по инсталацията „Мастаба“ от скупчени варели, която ще се носи по водите на езерото, творецът започва в началото на април.

Мастабите са гробници с трапецовидна форма, характерни за Древен Египет.

Инсталацията на Кристо е съставена от 7 506 варела. Теглото й е 500 тона.

2f665dd1d4b73d2ecc978e2b2166e77c

 

Снимка: www.christojeanneclaude.net

Кристо е познат с предишни свои забележителни проекти, сред които опаковането на Райхстага в Берлин и „Плаващите кейове“ в езеро в Северна Италия.

 
 

Клеър Фой не прилича на себе си в трейлъра на „The Girl In The Spider’s Web“

| от chr.bg |

Sony Pictures пусна трейлъра на „The Girl in the Spider’s Web“, в който Клеър Фой играе Лисбет Саландер пушещата и караща мотор героиня от романа в три части Millennium на Стиг Ларсън. Ролята на пънкарката идва след като Фой игра кралица Елизабет II в „The Crown“, за което спечели Златен глобус и беше номинирана за Еми.

Според трейлъра Саландер е част от движението #TimesUp – „жената, която наранява мъже, които нараняват жени“. Тя спасява една дама от юмруците на гаджето й като го провесва за краката, разкрива изневерите и побойщата му и за наказание прехвърля всичко, което има, в сметките на неговите жертви. Саландер обаче не е перфектна и някой, когото не е успяла да спаси, скоро й задава въпроса: „Никога не успях да разбера – защо помогна на всички, но не и на мен?“

Фой не прилича на себе си в тази роля – с изцяло черен гардероб, пиърсинги и разбира се, татуировка на дракон.

 
 

Тони Корнел поздрави баща си Крис Корнел с песен

| от chr.bg |

Дъщерята на покойния певец Крис Корнел почете паметта му, като публикува дует с него в социалните мрежи по случай Деня на бащата.

Дуетното изпълнение е кавър на песента „Nothing Compares 2 U“ на Принс. Тони Корнел публикува песента заедно с текст, в който благодари на баща си за това, че винаги я е подкрепял. „Ти ми даваше кураж, дори когато ти самият имаше нужда от него. Ти вярваше в мен, дори когато аз не вярвах в себе си. Липсва ми твоята обич“, написа 13-годишната Тони в Инстаграм и Ютюб.

Най-малката дъщеря на бившия английски футболист Дейвид Бекъм – 6-годишната Харпър, е написала трогателно писмо до баща си за празника, съобщи Контактмюзик. В него тя му благодари, че й помага с домашните и че се боричка с нея преди лягане. Затрогващото послание е публикувано в Инстаграм от майка й Виктория Бекъм.

По случай Деня на бащата актрисата Дженифър Гарнър на свой ред похвали актьора Бен Афлек, с когото са разделени, като заяви, че трите им децата са късметлии да имат такъв добър татко.

 

 
 

Режисьорът Тери Гилиъм загуби правата за „Човекът, който уби Дон Кихот“

| от chronicle.bg |

Дългоочакваното излизане на филма на Тери Гилиъм „Човекът, който уби Дон Кихот“ по екраните е поставено под съмнение, съобщи Контактмюзик.

Седемдесет и седем годишният сценарист и режисьор най-после показа филма си в рамките на кинофестивала в Кан миналия месец след няколкогодишни съдебни разправии, но започналата нова съдебна битка може да означава, че „Човекът, който уби Дон Кихот“ всъщност никога няма да се появи по екраните.

Парижки съд постанови, че правата над филма се притежават от продуцента Пауло Бранко, а не от Гилиъм. Следователно сега Бранко трябва да реши дали филмът да излезе по екраните.

Преди началото на кинофестивала в Кан той поясни, че проявил благоразумие, предоставяйки на организаторите „изключителното право“ да покажат „Човекът, кой уби Дон Кихот“ с участието на Адам Драйвър. Бранко все пак настоя, че решението няма нищо общо с други проблеми, свързани с появата на филма по екраните. „То не е в разрез с други решения, които вече бяха взети и ни предоставят правата над филма“, отбеляза той.