Помните ли…

| от |

Ирен Филева, www.irenfileva.wordpress.com

Помните ли какво се случваше миналата година по това време?
Течаха конкурсите за Южен пАток.
Знаете ли колко пари дължите за тези конкурси?
Тази година пак се случват едни такива неща.
Образно можем да ги наречем Пенсионен пАток.
Догодина, по същото време няма да знаете той колко ще Ви струва.
Когато поради ленност и неумения за смятане приемате и позволявате разни течове из систестемите, никога няма да знаете колко ще плащате за разни пАтоци.
Помните ли защо бяше въведен данък лихви?
Не ли?
Защото хората не се интересуват за важните решения, които някой взема вместо тях.
Кой има полза от това?
Обикновено се обединяват тези, които имат полза и налагат решението си в условията на незаинтересованост.
Това не се отнася до мен, аз си имам решение за себе си, прекалено ми е сложно, това са най-често обясненията, които даваме на себе си или за себе си.
И това е главният мотив на налагащите и регулиращите разните потоци, дето ние ги плащаме.
За данъка върху лихвите от депозити, хората бяха виновни. Някой ги наречече мързеливи, лениви и че не инвестирали в друго, освен в депозити.
Другото обаче го нямаше.
Освен това не всички имат депозити и най-лесното е хората да бъдат разделени на такива „със“ и „без“ депозити.
Резултатът.
Съвсем не е сигурно, че полученото е повече от вложеното.
Банките вложиха в продукти. Естествено вложеното получиха от клиентите си.
За Южен пАток няма да обяснявам. Вече се чува, че има получаващи заплати за нещо, което не работи. Познайте до един път откъде идват тези нелоши заплати.
За пенсионните осигуровки схемата е сходна. Правилата се променят в движение и пазарните субекти реагират ситуативно, а държавата си осигурява приходи в НОИ. Първо по-малко, после и повече.
Пенсионните дружества работят по зададен от политиците модел и има натрупано недоволство. Има и друго, в компанията на песнионните дружества са допуснати такива, които просто си живуркат или търгуват кога с влияние, кога директно с гласове.
Какво се променя сега?
Вместо да бъдат променени правилата и бъде изчистен секторът от лоши практики на практика се обезсилява.
Разбира се, компании ще останат на пазара, но ще бъдат по-малко и по-годни за политическа подкрепа, когато потрябва.
Който чул, чел и разбрал, разбрал.
Синдикатите имат някакво участие в поне една компания.
Те си го казаха, не съм го казала аз.
Това, което казвам е, че нямаме право да не се интересуваме от ставащото около нас.
Откакто свят светува властта не иска да има срещу себе си граждани, още по-малко организирани, а най-малко независими и мислещи.
Освен това утопии бол, както и желаещи да ги разпространяват.
Последно.
Сега се опитайте да си спомните кога се разгарят войни, заради реч на омразата и отговорът това средство или цел е ще блесне в цялия си блясък от кал.
Ами това е накратко и просто обяснено.
Новините само обаче не стигат човек да разбере тези подробности.
Затова има публицистика. По нашите земи тя никак не е любима на определящите правилата.
Затова има и шоу, риалити и сериали.
Има го и оправданието, че каквото се харчи, това се предлага.
П.П. Няма да си местя осигуровките от личната партида в общата каца.
Зная, че натрупването е бавно, но вярвам, че в определянето на правилата трябва да учства всеки един от нас.
Информирано.
Защото Темида е с вързани очи и отсъжда според дестващите правила.
Правилата обаче е редно да ги определяме ние…или поне би трябвало.

 
 

Нина Добрев учи американците на български сленг

| от chronicle.bg |

След Антонио Бандерас (Испания), Салма Хайек (Мексико) и Алисия Викандер (Швеция) е ред на една актриса с български произход да се включи в платформата на списание „Vanity Fair“, Slang School, в която чуждестранни личности обясняват на американската аудитория сленга на родните си страни.

В 3-минутното видео Нина Добрев запознава американците с фрази като „Не ми прави селски номера“, „Дреме ми на шапката“, „Да бе, да бе“ и с думи като „гадже“, „Наздраве“ и „брат“. Някои от думите и фразите се оказват непознати и за самата Добрев, която емигрира заедно с родителите си от България в Канада на 2-годишна възраст.

Вижте цялото видео и очарователния начин, по който Добрев произнася и обяснява българските фрази.

 
 

Как Мадона промени музиката завинаги

| от chronicle.bg |

Тя има 300 млн. продадени албума, печалбата от турнетата й е над 1 милиард долара и е една от най-известните жени в историята. Днес Мадона Луиз Чиконе, Кралицата на попа, има става на 60 години.

Позната или непозната на днешните поколения, атакувана или възхвалявана, Мадона е Икона. Неоспорима. Тя променя не само световната популярна култура, а културата изобщо. Жена, която за дългата си кариера, е устоявала на всякакви атаки.

Без влиянието на Мадона днешната музика, мода и концепция за знаменитостите не биха съществували изобщо.

Мадона променя стереотипите за по-възрастните жени и се изправя срещу остарелите представи за това, че жените на години не трябва да говорят открито за сексуалността си. Тя има връзка с по-млади мъже, а професионалните й успехи продължават – Мадона е певицата с най-големи продажби за всички времена. Когато получава наградата „Жена на годината“ на „Билборд“ през 2016 г., изброява в благодарствената си реч правилата, които се е очаквало да спазва като певица.

„Не остарявай, защото възрастта е грях. Ще те критикуват, хулят и определено няма да звучиш по радиото“. През цялата си кариера тя се противопоставя на тези норми, с които се очаква да са съобразяват жените.

Още с издаването на дебютния си сингъл „Everybody“ през 1982 г. Мадона се превръща в глобално явление. Откакто издава едноименния си албум през 1983 г., е направила 10 концертни турнета. Вписана е в Книгата на рекордите на Гинес като певицата с най-големите продажби за всички времена. Тя е най-богатата певица, работеща в САЩ – със състояние от 600 милиона долара. След нея са Селин Дион с 400 милиона долара и Барбра Стрейзанд. Най-популярната песен на Мадона в Spotify е „Like a Virgin“, a след нея са „Hung Up“ „Holiday“, „La Isla Bonita“, „Like a Prayer“. Най-дълго в класациите се задържа албумът й „Immaculate Collection“.

По повод рождения ден на една от най-влиятелните жени в историята на популярната култура вижте в галерията горе как тя промени музиката завинаги.

 
 

Втори тийзър трейлър на „The Romanoffs“: всеки е наследник на Романови

| от chronicle.bg |

Ти, който четеш този текст, сигурен ли си, че не си потомък на Романови? И да не си, след като изгледаш втория тийзър трейлър на „The Romanoffs“ (оригинална продукция на Amazon Prime) напълно възможно е тази мисъл да те споходи.

Първата антология на Amazon е дело на създателя на „Mad Men„, Матю Уайнър и се състои от осем епизода, всеки от които разказва отделна история за хора от 21 век, смятащи се потомци на последната руска династия - Романови. Действието се развива в 7 страни на 3 контиента – Европа, Америка и Далечния изток. Всяка серия се развива на различно място и включва различни персонажи, защитаващи синята си кръв.

Вече ви показахме първият тийзър трейлър, а вторият изглежда още по-обещаващо и зарибяващо.

В актьорския състав влизат познатите ни лица от „Mad Men“ на Кристина Хендрикс, Джон Слатъри, Джей Р. Фъргюсън и Кара Буоно. Освен тях ще видим и Изабел Юпер, Даян Лейн, Джак Хюстън, Андрю Ранълс, Арън Екхарт и много други актьори, всеки от които участва само в един епизод.

Първите два епизода на „The Romanoffs“ излизат на 12 октомври, а всяка седмица ще получаваме нови две истории за потенциални наследници на най-дългоуправлявалата руска династия. Оставяме ви компанията на тийзъра. 

 
 

Почина Кралицата на соул музиката, Арета Франклин

| от chronicle.bg, по Rolling Stone |

Кралицата на соул музиката, Арета Франклин е починала на 76 години в Детройт днес, предава списанието Rolling Stone. Преди дни стана ясно, че певицата е тежко болна и е настанена в болница в Детройт, заобиколена от близките си.  

Новината за смъртта й дойде от нейният говорител.

„С дълбока тъга съобщаваме за смъртта на Арета Луиз Франклин, Кралицата на соул музиката. Франклин почина в четвъртък сутринта, 16 август в 9:50 в дома си в Детройт, заобиколена от семейството и близките си. В един от най-тежките моменти от живота ни, не можем да намерим подходящите думи, за да опишем болката в сърцата ни. Изгубихме матриарха и основата на нашето семейство. Любовта, която тя изпитваше към своите деца, внуци, племенници и братовчеди не, не познаваше граници.“ казва Гуендолин Куин.

Родената в Мемфис през 1942 г. Арета Франклин  е една от най-известните певици в историята, автор на песни като „Think“, „I Say a Little Prayer“ и „Respect“.

Започва да пее в църковен хор още в младежките си години. Твори в областта на джаза, соул музиката, блуса, R & B и е пианист и текстописец също.

За своята кариера е получила 18 награди „Грами“ от общо 44 номинации.

През 1987 г., двадесет години след първото й оглавяване на класацията за хитове, е включена в Rock & Roll Hall Fame, а след това е обявена за най-великия певец на всички времена от списание Rolling Stone.