Писмата на Шинийд О’Конър до Майли Сайръс

| от | |

pismoto-na-shinejd-do-majli-62174

След като в интервю за Rolling Stone, Майли Сайръс посочи Шинийд О’Конър като човек, оказал влияние в кариерата и, ирландката реши да напише отворено писмо до певицата, в което искрено я предупреждава да не позволи да бъде използвана. Ето цялото писмо, публикувано във фейсбук профила и. След него последва още едно, както и още няколко поста, посветени на Майли.

Скъпа Майли,

Нямаше да напиша това писмо, но цял ден получавам телефонни обаждания от различни вестници, които искат да направя коментар на интервюто ти за сп. „Роулинг Стоун“, където казваш, че клипът към парчето „Wrecking Ball“ е вдъхновено от този на „Nothing Compares…“. Затова, ето какво имам да кажа… и го казвам в духа на майчината любов.

Изключително загрижена съм за това, че хората около теб са те накарали да вярваш, или са те окуражили да се довериш на собственото си убеждение, че по някакъв начин е „яко“ да си гола и да ближеш чукове в своите видеа. Всъщност по този начин отместваш фокуса от таланта си и позволяваш да бъдеш обект на сутеньорска дейност – без значение дали музикалния бизнес или самата ти е сутеньорът.

В дългосрочен план да позволяваш да бъдеш експлоатирана, няма да ти донесе друго, освен вреда и  по никакъв начин няма да те направи влиятелна – нито теб, нито друго младо момиче, защото изпращаш посланието, че трябва да бъдеш оценявана (дори и от самата теб) най-вече заради сексапила си, вместо заради очевидния ти талант.

Радвам се да чуя, че по някакъв начин съм ти модел за подражание и се надявам, че заради това ще обърнеш по-сериозно внимание на думите ми.

На музикалния бизнес не му пука – за теб или за когото  и да било от нас. Те ще те ползват като проститутка, докато си ценна и умно ще те карат да вярваш, че това е, което ТИ си искала… и когато свършиш в клиника за възстановяване от зависимости в резултат на предното, „те“ ще се пекат на яхтите си в Антигуа – същите, които са купили от продажбата на твоето тяло, а ти ще откриеш, че си съвсем сама.

Нито един от мъжете, които те гледат нежно, също не дават и пукнат грош за теб – не се заблуждавай. Много са жените, които бъркат страстта с любов. Ако те искат сексуално, това не означава, че им дреме за теб. Още повече, когато самата ти даваш вид, че не държиш особено на себе си. И когато наемаш хора, на които очевидно също не им пука за теб. Няма човек, който държи на теб, да е съгласен да се превръщаш в проститутка. Това се отнася и до самата теб.

Да, предполагам, че не държиш на себе си. Това трябва да се промени. Трябва да бъдеш защитавана като ценна млада дама от всеки, когото наемаш на работа и който и да било около теб, включително самата теб.

article-2442321-1842FDFF00000578-155_634x422

Това е опасен свят. Не окуражаваме дъщерите си да се разходажт голи наоколо, защото това ги превръща в плячка за животните и дори по-низшите от животните – стряскащо голям процент от тях работят в музикалния бизнес и в свързаните медии. Ти струваш повече от тялото или сексапила си. Светът на шоубизнеса не вижда нещата по този начин – те обичат да извъртат всичко наопаки – без значение дали са списания, които те искат на корицата им или които и да било други. Не се оставяй на илюзии. ВСИЧКИ те те искат, защото изкарват пари от младостта и красотата ти. Ако си запазила невинното си сърце, ще разпознаеш онези, които не са такива.

Повтарям – притежаваш достатъчно талант, че да не е необходимо да оставяш музикалния бизнес да те превръща в проститутка. Не им позволявай и да те правят на глупачка. Не си помисляй и за момент, че на някого от тях му пука дори и за секунда.

article-2442321-184311D200000578-90_634x372

Те са там заради парите… ние сме там заради музиката.

Винаги е било така и така и ще бъде. Колкото по-рано една млада дама осъзнае това, толкова по-скоро ще може наистина да контролира съдбата си.

В списание „Ролинг Стоун“ казваш също, че външният ти вид е вдъхновен от моя. Видът, който избрах тогава, беше с цел във време, когато музикалната ми компания ме окуражаваше да направя точно онова, което направи ти. Чувствах, че предпочитам да бъда оценявана заради таланта си, а не заради това как изглеждам. Щастлива съм, че направих този избор, не на последно място защото не намирам себе си в боклука с пословична мърсотия сега, когато съм почти на 47г. … не съм там, където за съжаление обикновено свършват много изпълнителки, основали кариерата си върху сексуалността си, когато достигнат до средна възраст.

Истинската ти сила като жена е в бъдещия ти отказ да бъдеш експлоатирана – тялото ти или сексуалността ти, за да могат мъжете да печелят пари от теб. Нямаше нужда дори да задавам въпроса… достатъчно дълго съм в бизнеса и знам, че тези мъже правят повече пари, отколкото ти от голото си тяло. Наистина изобщо не е яко. И изпраща опасни сигнали на останалите млади жени. Моля те в бъдеще да казваш не, когато искат от теб да си проститутка.

Тялото ти е за теб и за приятеля ти.

Не е за всеки бълващ нещастник в нета или за шефа на която и да било алчна звукозаписна компания, за да може с тези пари същият този к****дак да купи диаманти на любовницата си.

Колкото до отърваването от имиджа на Хана Монтана… който и да ти е казал, че да се съблечеш е начинът да постигнеш това, абсолютно НЕ уважава таланта ти, нито теб, като млада дама.

Песните ти са достатъчно добри и не е необходимо да се отърваваш от Хана Монтана. Тя отдааавна вече е зад гърба ти… не защото се съблече, а защото правиш добри парчета.

Без значение дали ни харесва или не, ние, жените в индустрията, сме модели за поведение  и като такива трябва да сме изключително внимателни към посланията, които изпращаме на другите жени. Посланието, което ти продължаваш да изпращаш е, че по някакъв начин е яко да бъдеш проститутка…. Не е яко, Майли… Опасно е.

Жените трябва да бъдат ценени за толкова други неща, не само заради сексуалността им. Ние не сме просто обекти на желание. Бих те посъветвала да изпращаш по-здравословни послания на своите фенки… че те, както ти самата струвате повече от това, което показваш с кариерата си в момента. Възпитано уволни всяко копеле, което не казва, че да правиш това е проблем за теб, защото наистина на него не му пука за теб. “

[youtube id=“d5ZVjFkbd3Y“ width=“667″ height=“356″]

Майли обаче изобщо не се трогна от искреното писмо и в Туитър акаунта си пусна съобщение:

„Преди Аманда Байнс… беше… “ със снимка към стария акаунт на певицата, в който тя открито споделя нуждата си от професионална психиатрична помощ и необходимите лекарства. Тогава Шиниъд претърпя публичен крах и по-късно сподели, че състоянието й се е дължало на нерешени травми от детството.

Ето тук е и второто писмо, отново публикувано във фейсбук профила на Шинийд днес.

 
 

Идва ли краят на „Шоуто на Елън Дедженеръс?

| от chronicle.bg |

Тя е любимка на американците. Любимка на европейците. Любимка на всички, които обичат да се смеят, имат нужда да се смеят или някога са имали нужда да се уверят, че е окей да не си окей.

Тя е Елън Дедженръс и в последните 15 години стремглаво върви към престола на „Кралицата на дневните предавания“, който Опра Уинфри освободи през 2011 г. Елън Дедженеръс е фигура, без която съвременната телевизия неминуемо би променила драстично облика си.

Затова и новините след публикуването на нейно интервю в „Ню Йорк Таймс“ преди два дена, създадоха доста шум сред милионите й фенове по света. Изглежда, че любимата на милиони зрители телевизионна водеща обмисля да сложи край на предаването си, „Шоуто на Елън Дедженеръс“, предава CNN.

В интервюто за медията тя казва, че обмисля какво да прави след като изтече настоящия й договор с телевизията през 2020 г.

Дедженеръс поднови договора си през 2016 г., но тогава е била на прага на отказване.

Към момента комедийната актриса и водеща е разкъсвана между противоположните съвети, които получава от най-близките си хора: съпругата й Порша де Роси и брат й Ванс Дедженеръс. Според него, да продължи да води такова предаване в ерата на  Тръмп, е от изключително важно значение.

„Порша се ядосва на брат ми, когато той ми казва, че не мога да спра“, казва Елън през „Ню Йорк Таймс“, цитирана от CNN. Порша е казвала, отново пред „Ню Йорк Таймс“, че според нея Елън има „други неща за вършене“.

Важно е да се уточни, че Елън е далеч от момента, в който ще се пенсиорнира. В момента очакваме да гледаме комедийната й поредица Relatable в мрежата на Netflix (18 декември), а евентуалните й планове извън шоуто включват завръщане на комедийната сцена. Преди да започне своето предаване Дедженеръс е популярна фигура в стенд-ъп комедията.

„Шоуто на Елън Дедженеръс“ е спечелило общо 57 награди „Еми“ от своя дебют през 2003 г.

 
 

Пътешествието на „Вояджър“ и тайните на Далечния космос

| от Радослав Тодоров |

Започва нова страница от изследването на Далечният космос, както наричаме пространството отвъд нашата Слънчева система, а понякога дори и пространството отвъд Астероидният пояс намиращ се между Марс и Юпитер.

След прословутият поход на „Вояджър 1” започнал още през 1977 г. и продължаващ и до ден днешен, за втори път в историята построен от човешка ръка апарат навлезе в пространството между звездите.

На 10 декември от НАСА съобщиха, че автоматичната междупланетна станция „Вояджър 2″ успешно е напуснала хелиосферата (защитния мехур от частици и магнитно поле, създаден от Слънцето) и е навлязла в така наречената хелиопауза. Това е мястото, от където силата на слънчевия вятър става по-малка от необходимата за изтласкването на междузвездния газ, и е считано за външна граница на Слънчевата система.

Разстоянието до хелиопаузата не е известно с точност и вероятно силно варира според моментната скорост на слънчевия вятър и локалната плътност на междузвездната среда, но при всички положения се намира някъде далеч отвъд орбитата на Плутон.

Посредством анализа на данни, получен от различните бордови инструменти на „Вояджър 2″, учените успяха да установят, че космическият апарат би трябвало да е прекосил външния предел на хелиосферата на 5 ноември 2018 г. Тоест напуснал е балонът в междузвездната среда образуван от въздействието на слънчевия вятър и съставен предимно от разреден водород и хелий, който обвива Слънчевата система.

2018-voyagers-interstellar-space (1)

Преди „Вояджър 2″, единствено „Вояджър 1″ е успявал да достигне до региона между звездите – това се случи през 2012 година. Но изследователите смятат, че „Вояджър 2″ може да изпрати повече научни данни, тъй като за разлика от предния апарат, на борда на сегашния, все още работи Плазменият научен експеримент (на английски PSL, Plasma Science Experiment). „Вояджър 1″ носеше със себе си сходен прибор, но за съжаление той се е повредил още през 1980 година – още в началото на мисията му. Именно измерванията на Плазмения научен експеримент успяха да докажат резкия спад в скоростта на слънчевия вятър, който маркира влизането му в междузвездното пространство.

Освен от данните за плазмата, астрономите вадят заключенията си благодарение на измерванията от още три научни инструмента – подсистемата за космически лъчения, инструмента за нискоенергийни заредени частици и магнетометъра. Всички данни единодушно сочат, че „Вояджър 2″ вече е преминал хелиопаузата.

Според Ед Стоун, учен от програмата „Вояджър” на НАСА в Пасадина, Калифорния, все още  имаме да научим много неща за региона на междузвездното пространство непосредствено зад хелиопаузата.
Трябва и да се уточни, че макар „Вояджър 1″ и „Вояджър 2″ да са формално в междузвездното пространство, те все още не са напуснали изцяло Слънчевата система. Ще отнеме близо 300 години на апаратите да достигнат до вътрешния пръстен на така наречения Облак на Оорт, в който се намират множество малки обекти, все още под влияние на слънчевата гравитация.  А за да отминат външната граница на Облака, ще са нужни може би около 30 000 години. Това е един малък щрих хвърлящ светлина върху представите ни за това колко огромна е само нашата Слънчева система, а какво остава за целия Млечен път, галактиката в която тя се намира.

maxresdefault_90

За съжаление обаче, няма как „Вояджър 1″ и „Вояджър 2″ да работят толкова дълго. Космическите апарати добиват електроенергия посредством топлина, получена от разпада на радиоактивен материал. С всяка следваща година постъпващата мощност спада с около 4 вата. Учените смятат, че „Вояджър“-ите ще работят още максимум между 5 и 10 години. Но голямата цел на екипа е един от тях да функционира поне до 2027 година – точно когато ще отбележим 50 годишнината от изстрелването им.

Но дотогава има още много време, през което учените ще имат шанса да съберат още много уникални данни за нашата Галактика. Откритията тепърва предстоят, а космическият хоризонт пред нас е необятен и ни очаква.

 
 

Билборд във Варна беше свален след хомофобски вандализъм

| от chronicle.bg |

Билборд във Варна, част от кампания за повече разбиране и толерантност,  беше свален от Общината след като стана обект на хомофобски вандализъм. 

До тази мярка се стигна след като мнозина хора изказаха несъгласието си с визията  на билборда. В знак на несъгласие в Интернет беше инициирана подписка за свалянето му. Вчера сутринта билбордът е осъмнал залят с боя, а по-късно през деня е свален, тъй като е бил нарязан. Плакатът ще бъде подновен и се правят опити за повторното му поставяне.

Билбордът е част от кампания за повече разбиране и толерантност, която се провежда паралелно в няколко български града до януари 2019 г. За кампанията са създадени два плаката. Единият показва двама мъже, прегърнати на фона на Народното събрания, а другият – две жени, на фона на Народния театър. Такива билборди са поставени и във София, Пловдив и Бургас, съобщава Симеон Василев, съосновател на фондация GLAS, по чиято инициатива се провежда кампанията.

Името на кампанията е „Няма страшно. Това е просто любов“, а целта й е да има повече приемственост към ЛГБТИ общността. Тя е част от проекта „Заедно за правата на ЛГБТИ хората в България.“, който се съфинансира от Европейската комисия.

Днес е вандализирането на един билборд, но ЛГБТИ хората в страната са подложени ежедневно на подобни унижения и дискриминация. Такава постъпка създава страх и потиснатост в цялата общност. Не виждам нищо провокативно в това двама мъже или две жени да показват любовта си открито. Не смятам, че тази любов трябва да бъде крита.“ казва Симеон Василев по случая.

Към момента Община Варна не е изказала своята позиция по случая. Очаквайте още информация по случая.

 
 

Кларксън, Хамънд и Мей с промо видео за „The Grand Tour“

| от chronicle.bg |

Джереми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей разбудиха апетита на феновете като пуснаха ново промо видео, в което да обнародват информация за предаването им „The Grand Tour“. 

Триото работи заедно от 2002 година, когато за първи път се събраха в този си състав, за да водят „Top Gear“. Изглежда, че наративът помежду им не се е променил дори в новото предаване. В клипа тримата седят на сив фон, почти не мърдат, освен когато говорят, и все пак са забавни.

Хамънд: Здравейте, ние сме водещите на „The Grand Tour“.

Мей: Да, и снимаме новите епизоди с пълна скорост.

Кларксън: Или поне щяхме, ако не бяхме тук да снимаме това глупаво, времеемко и безсмислено маркетингово съобщение…

Въпреки „проваления край“ на видеото, феновете са силно развълнувани от новината, че автомобилното предаване се завръща на 18 януари догодина. „Класически Кларксън. Нямаше как да стане друго…“, пише в един от много коментари. 

Тройката се премести от BBC в Amazon Prime след като Джереми удари с юмрук своя колега Ойсин Таймън на „Top Gear“, заради което беше уволнен като водещ и продуцент на предаването. Двамата му колеги напуснаха заедно с него като нба тяхно място бяха избрани нови водещи начело с Кристофър Евънс (не актьора), но рейтингът на предаването не успява да се възстанови.

Джереми, Ричард и Джеймс водят „The Grand Tour“ от 2015 година.