shareit

„Нова“: „ВИП брадър“ е номер 1, Би Ти Ви: „Сървайвър“ уби конкуренцията

| от |

Красимир Стоянов, „168 часа“

Уникален феномен се роди в родния тв ефир. Двете най-големи частни телевизии се похвалиха с гръмки победи в едно и също състезание, където първенецът може да бъде само един.

„Нова“ се похвали, че нейният риалити формат е бил най-гледан на 15 септември вечерта. В същото време Би Ти Ви обяви от своята кула, че е абсолютният фаворит на зрителите в първия учебен ден. Така се оказва, че на най-горното стъпало на почетната стълбичка настава голямо боричкане и никой няма намерение да слезе едно ниво надолу, за да си получи сребърния медал.

Неориентираният зрител със сигурност би се запитал как е възможно и двете телевизии да се хвалят, че са най-гледани в един и същи ден и в един и същи часови пояс. Става дума за голямата понеделнишка битка на скъпоструващи риалити формати. В осем часа вечерта Би Ти Ви пусна на аудиторията си рекламирания като най-добрия сезон досега на „Сървайвър“. В същата минута по „Нова“ Ники Кънчев обяви, че започва невиждано досега шоу с участието на куп известни личности във „ВИП брадър“. И двете частни медии се бяха постарали, за да напомпат с достатъчно блясък старта на своите амбициозни проекти.

Съвсем естествено на сутринта продуценти, тв шефове и редови телевизионери с нетърпение очакват цифрите от пийпълметричното проучване. Или казано по-простичко, всичко живо се интересува от това колко зрители са гледали „Нова“ и колко – Би Ти Ви. Мейлите с резултатите, образно казано, са разпечатани и малко след това
настъпва всеобща еуфория и в двете телевизии

„Категоричен победител в битката за зрителско внимание – така може да се определи първият епизод на VIP Brother 2014. Според данните на независимата международна пийпълметрична агенция Nielsen (Mediaresearch) „Нова“ е най-гледаният тв канал в България в часовия интервал 20,00 – 23,22 ч. С дял от 38,8% от всички зрители в активна възраст (18-49 години), гледали телевизия по това време, „Нова“ се оказва с почти 2 пъти по-голяма аудитория от втората телевизия в класацията – bTV (с дял от 20,9%)“, тръбят в прессъобщението си от Нова телевизия.

Само няколко минути по-късно пристига и депеша от Би Ти Ви, която гласи: „Първият епизод на най-очакваното приключенско шоу в България „Survivor: Камбоджа“ е фаворитът на аудиторията в понеделник вечер, 15 септември. С разлика от 45% сред активната аудитория на възраст 18-49 г. и над 50% сред младата аудитория на възраст 18-34 г. спрямо следващата в класацията телевизия „Survivor: Камбоджа“ даде началото на най-голямото приключение в българския ефир тази есен.“

Бедният зрител със сигурност в този момент озадачено би се замислил как хората са гледали едновременно и „ВИП Брадър“, и „Сървайвър“, помпайки яко рейтинга на двата риалити формата.

Защо цифрите в пийпълметричните проучвания се разминават, четете в новия брой на в. „168 часа“

 
 
Коментарите са изключени за „Нова“: „ВИП брадър“ е номер 1, Би Ти Ви: „Сървайвър“ уби конкуренцията