Не разбрах, но да обясня

| от |

„В социалните мрежи всички разбират от тенис, енергетика и външна политика“. Този факт е безспорен. И не трябва да е изненада.

Ако преди 15 години пак си имахме мнение по всички въпроси, но най-много да го споделим на хората около нас, то в днешно време със социалните мрежи това мнение достига до все повече и повече хора. Което гарантира повече внимание, а с вниманието идва и желанието. Така триото футбол, жени, политика днес е допълнено от поне още 100 въпроса, заслужаващи коментар – от новите масички в ИКЕА до бежанската криза, войната в Сирия, руските самолети, Евровизия, Ислямска държава и т.н.

И ако в свободното изразяване на мнение няма нищо лошо, то напоследък се наблюдава феномена „коментар по заглавие“.

Бързайки да дадат мнението си по всички текущи въпроси все по-често една нарастваща група потребители дори не си правят труда да прочетат, камо ли да разберат казуса, който са се заели да обяснят на неинформираните. Това в допълнение на разваления медиен телефон, който също често се среща напоследък, не само ражда неновини, но и некоментари на неновините, контраненовини, контранекоментари и настава такава какафония, че може и никой да не разбере за реалната информация.

Dislike

Късно снощи  Facebook обяви, че обмисля да въведе dislike бутон, който всички разбраха като обратното на like-а и доста преведоха като не харесвам. Всъщност такъв бутон няма да има на снимката на новата чанта на вашата вече почти бивша най-добра приятелка, тъй че едва ли ще можете да я подразните като ѝ покажете демонстративно във Facebook, че има лош вкус за чанти (и мъже то се подразбира). Бутонът ще замени like, когато става въпрос за съобщения за починал близък или трагедия, с цел изразяване на съчувствие, което е трудно сега. Но ако прочетете повечето от коментарите, базирани само на заглавията „Facebook въвежда бутон не харесвам“, едва ли ще разберете за какво става въпрос.

„Времето, прекарано в пътуване от и до работа, ще се счита за част от работното време.“ Това решение на Европейския съд от миналата седмица също събуди оживени дискусии. От радостни възгласи „Ще ми плащат пътя в 111″ до възмутено сочене с пръст „Тези какви са комунисти“. Е, разбира се, че е доста по-трудно да прочетеш текста на новината и да разбереш за коя точно конкретна ситуация се отнася това решение. Защото за возенето сутрин в метрото и времето, прекарано в задръствания, на път за офиса, това не се отнася.

Ако обаче утре вашият работодател реши да „отвори офиси“ в Благоевград (на час път с кола от София), Атина (на час и половина със самолет) и Пловдив (докъдето има удобни влакове, да подкрепим и БДЖ), но реши да си спести самите офиси, а ви изпраща редовно за срещи с клиенти, то пътуването с автомобил, влак, самолет, автобус, кораб се брои за част от работното ви време. Е не е едно и също.

Самолетите не летят по права линия

Мога да се опитам да обясня и хипотетичната ситуация с руските самолети, но тъй като въпреки подробното изчитане на няколко материала по темата не успях да разбера какъв точно е казусът, споделен от премиера и колко е хипотетичен, затова ще пропусна да коментирам тази тема.

Само ще вметна, че самолетите (включително гражданските) не летят по права линия, колкото и на мнозина да им се иска. Ако не вярвате, погледнете трасето, по което летят гражданските полети над Атлантика например. За избор на маршрут влияят редица фактори, а и има специални организации, които управляват трафика.

И те не са във Facebook.

Всички се оплакват от медийните заглавия с „ШОК!“ и „Ужас!“, но при коментирането на тема, за която нищо не знаем, става въпрос е абсолютно същото.

Тъй като вчера пропуснах и VIP Brother, и Фермата, и мачовете от Шампионската лига, днес се опитвам да се ориентирам в поредицата коментари за тях започващи с „Нямам телевизор, но…“. Признавам си, че никога не съм намирал VIP Brother за интересен, но възмутените коментари за него в социалните мрежи искрено ме забавляват. Те са моето риалити. Тъй, че народе, коментирай смело, но преди това чети поне 3 различни източника на една новина, а не само 1 заглавие по темата. Луна президент!

 
 

Най-дългият мост през море отваря между Хонконг и Китай

| от chronicle.bg |

Проектът за $20 милиарда, който свързва Хонконг и Макао с Китай, отваря тази седмица и така приключва 9-годишният строеж. Китайския президент Си Дзинпин ще присъства на церемонията във вторник заедно с още официални лица от другите държави.

През мостът ще може да се минава от сряда. Първоначалният краен срок е през 2016 , но претърпява няколко отлагания.

Съоръжението е важна част от плана на Китай за „Велико пристанище“, което ще е голямо 56 500 кв. км. и ще обхваща 11 града и общо 68 милиона души.

55-те километра ще съкратят пътуването между Хонконг и Китай от 3 часа на 30 минути.

thebigbridge

Гражданите на Хонконг обаче няма да могат да ползват моста без специално разрешително. Повече ще трябва да оставят колите си на паркинг и след това да хващат специален автобус или кола под наем, след като преминат през имиграционния процес. Автобусите струват между $8 и $10 долара според това кое време от деня е.

Изграждането на моста среща множество проблеми. Природозащитници обясниха пред CNN, че строежа на моста заедно с разширяването на летището в Хонконг могат сериозно да повлияят и дори да унищожат популацията от делфини. В резултат на тревогата правителството построи водни паркове, за да предпази морската фауна.

В процеса на изграждане няколко работници загубиха животите си, а 275 бяха ранени, което възбуди въпроса за трудовата безопасност. По този въпрос местната съдебна система глоби фирмите подизпълнители.

2017-05-23T113346Z_1_LYNXMPED4M0Y3_RTROPTP_4_CHINA-HONGKONG-BRIDGE-ARRESTS-630x378

 
 

Колко е трудно да си „първият човек“

| от chronicle.bg |

В момента стоическият героизъм е високо ценен, затова и „First Man“ се появява в правилното време. Райън Гослинг и режисьорът Деймиън Шазел се срещат за втори път след „La La Land“, за да създадат един страхотен филм за живота на Нийл Армстронг и кацането на Луната, който ни напомня за стремежа на Джон Кенеди към силен характер, решителността и инженерни подвизи.

Той представя Армстронг като твърд тестов пилот, който въпреки твърдостта има резерви към цялата тази работа с астронавтския корпус. След като губи детето си, новата работа идва като шанс за нов старт, по думите на съпругата му, в ролята Клари Фой от „The Crown’s“.

Следват проби и грешки, докато в океан от мъка по загубата си Нийл и колегите му се опитват с не винаги работещите си машини да напуснат оковите на планетата Земята. Неуспехите, мълчаливият Армстронг обяснява в един от редките моменти на емоция, служат с определена цел: „Трябва да се провалим тук долу, за да не се провалим там горе“. Това, разбира се, не прави загубите по-малко ужасни.

Вероятно основната цел на Шазел е да снима сценария на Джош Сингър („Spotlight’s“), адаптиран по книгата на Джеймс Хансен, с чувство за благоговение и чудо към постиженията на „първия човек“. В резултат много от полета е сниман в много близки кадри, които улавят физическия израз на емоционалното състояние на астронавтите при вида на величествения космос.

Прилежността на персонажа е тест за Гослинг, но той се справя чудесно с минималните си реакции, били те погледи към колегата му Бъз Олдрин (Кори Стол) или пък други. Образът на Олдрин пък успява много добре да изкаже мислите на всички въпреки, че както казва самият Нийл, понякога е по-добре да замълчи. Поддържащи актьори са Джейсън Кларк и Кайл Чандлър.

Освен, че филмът ни представя прекрасно романтиката на пътуването в космоса, той успява да ни въвлече и в историческото си време през 60-те години, в което основните нагласи към мисията Apollo са силно скептични.

Цялото изкуствено напрежение около „скандала“ с флага, когато „First Man“ гастролира по фестивалите, няма дори да коментираме.

Днес е много лесно да приемем с пренебрежение „малката човешка стъпка“ на фона на всички филми за космоса, а и технологичното ни ниво. Но именно това технологично ниво и бекграунд от кино космоси прави „First Man“ ако не голяма, то поне стъпка в правилната посока за паметта на човечеството.

 
 

IQOS 3 и IQOS 3 MULTI: новото поколение устройства за бездимно пушене

| от chronicle.bg |

Верни на своята кауза и амбиция за осигуряване на по-добър избор на пушачите по целия свят, компанията лидер в бездимните иновации и научни изследвания – Филип Морис Интернешънъл Инк. (ФМИ) – представи следващото поколение IQOS устройство (I Quit Original Smoking). Сред редицата подобрения в новите модели е възможността за последователно пушене на 10 тютюневи стика с едно зареждане. 

Новите версии IQOS 3 и IQOS 3 MULTI са с подобрен дизайн и функционалност. Разработени са на базата на обратната връзка и мненията, получени от потребителите до сега, като същевременно запазват облика на устройството и ритуала при употребата. Целта на новите версии е да бъдат насърчени пушачите да се преориентират към бездимните алтернативи, което ще донесе ползи за тяхното собствено и за общественото здраве.

IQOS 3 _ (6)

Новите версии бяха представени в Токио, Япония – мястото, което се смята за родина на IQOS и откъдето той тръгна по света.

Според статистиките, които „Филип Морис“ дават, почти 6 милиона пълнолетни пушачи вече се отказали от пушенето на цигари и повече от половината от тях са в Япония.

„Нашата мечта бе да създадем по-добра алтернатива за пушачите и IQOS превърна тази мечта в реалност; IQOS представлява революция за онези 1.1 милиарда души, които пушат“ – каза Андре Каланцопулос, Главен изпълнителен директор на ФМИ. „IQOS 3 и IQOS 3 MULTI предлагат съществени нововъведения и подобрения, с което се превръщат в още един убедителен аргумент за мъжете и жените, които в противен случай биха продължили да пушат, да преминат на бездимни алтернативи. Потребителите на IQOS знаят, че преминаването на този продукт носи много промени в техния живот – ние им благодарим и благодарим на Япония за лидерската роля в този процес на положителна промяна.“

IQOS 3 _ (2)

При употребата на IQOS се образува аерозол, който съдържа средно с 90% по-ниски концентрации на вредни вещества в сравнение с цигарения дим. Съвкупността от данните, получени от предклинични и клинични изследвания на ФМИ, показва, че пълното преминаване на IQOS представлява по-малък риск от вредно въздействие в сравнение с продължителното пушене. Данните също така показват, че ползването на IQOS няма негативно въздействие върху качеството на въздуха в затворени помещения. Средно 70 до 80 % от потребителите на IQOS са спрели напълно цигарите, което превръща IQOS в една от най-убедителните бездимни алтернативи в момента.

Какво казва още Андре Калацопулос за новите продукти, можете да прочетете тук

 
 

Какво е да си „травъл инфлуенсърка“ и кои са най-добрите?

| от chr.bg |

Живеем в ерата на инфлуенсърите. Да знаете, че има и такива за пътувания. Т. нар. „травъл инфлуенсъри“.

Но днес ще говорим повече само за женската част, тъй като вече сме ви представяли една от любимите ни двойки, която изкарва хиляди долари от Instagram и пътуванията си.

Та – травъл инфлуенсърките. Това са красиви жени, които пътуват на различни места по различни причини – често това са моделки, снимащи секси фотосесии на екзотични острови и подобни, които пускат свои снимки от местата, които посещават.

Профилите им в Instagram често са следвани от милиони (да, милиони!), които жадно чакат последния фотос по оскъдно облекло на любимия си модел от Бали, Малдивите или където и да е.

Това си е цяла нова индустрия. Бъди красив, пътувай, снимай се. Рецептата е проста. А инфлуенсърките получават и допълнителни бонуси заради известността си.

Не само започват да печелят от Instagram и реклама, но и биват канени от редица хотели, сключват сделки за промоция на цели курорти.

Разбира се, инфлуленсърките не винаги са супермодели. Те могат да са известни личности от малкия екран, както и съвсем обикновени жени, които просто знаят какво правят с фотоапарат в ръка.

Вижте любимите ни травъл инфлуенсърки в галерията.