Не разбрах, но да обясня

| от |

„В социалните мрежи всички разбират от тенис, енергетика и външна политика“. Този факт е безспорен. И не трябва да е изненада.

Ако преди 15 години пак си имахме мнение по всички въпроси, но най-много да го споделим на хората около нас, то в днешно време със социалните мрежи това мнение достига до все повече и повече хора. Което гарантира повече внимание, а с вниманието идва и желанието. Така триото футбол, жени, политика днес е допълнено от поне още 100 въпроса, заслужаващи коментар – от новите масички в ИКЕА до бежанската криза, войната в Сирия, руските самолети, Евровизия, Ислямска държава и т.н.

И ако в свободното изразяване на мнение няма нищо лошо, то напоследък се наблюдава феномена „коментар по заглавие“.

Бързайки да дадат мнението си по всички текущи въпроси все по-често една нарастваща група потребители дори не си правят труда да прочетат, камо ли да разберат казуса, който са се заели да обяснят на неинформираните. Това в допълнение на разваления медиен телефон, който също често се среща напоследък, не само ражда неновини, но и некоментари на неновините, контраненовини, контранекоментари и настава такава какафония, че може и никой да не разбере за реалната информация.

Dislike

Късно снощи  Facebook обяви, че обмисля да въведе dislike бутон, който всички разбраха като обратното на like-а и доста преведоха като не харесвам. Всъщност такъв бутон няма да има на снимката на новата чанта на вашата вече почти бивша най-добра приятелка, тъй че едва ли ще можете да я подразните като ѝ покажете демонстративно във Facebook, че има лош вкус за чанти (и мъже то се подразбира). Бутонът ще замени like, когато става въпрос за съобщения за починал близък или трагедия, с цел изразяване на съчувствие, което е трудно сега. Но ако прочетете повечето от коментарите, базирани само на заглавията „Facebook въвежда бутон не харесвам“, едва ли ще разберете за какво става въпрос.

„Времето, прекарано в пътуване от и до работа, ще се счита за част от работното време.“ Това решение на Европейския съд от миналата седмица също събуди оживени дискусии. От радостни възгласи „Ще ми плащат пътя в 111″ до възмутено сочене с пръст „Тези какви са комунисти“. Е, разбира се, че е доста по-трудно да прочетеш текста на новината и да разбереш за коя точно конкретна ситуация се отнася това решение. Защото за возенето сутрин в метрото и времето, прекарано в задръствания, на път за офиса, това не се отнася.

Ако обаче утре вашият работодател реши да „отвори офиси“ в Благоевград (на час път с кола от София), Атина (на час и половина със самолет) и Пловдив (докъдето има удобни влакове, да подкрепим и БДЖ), но реши да си спести самите офиси, а ви изпраща редовно за срещи с клиенти, то пътуването с автомобил, влак, самолет, автобус, кораб се брои за част от работното ви време. Е не е едно и също.

Самолетите не летят по права линия

Мога да се опитам да обясня и хипотетичната ситуация с руските самолети, но тъй като въпреки подробното изчитане на няколко материала по темата не успях да разбера какъв точно е казусът, споделен от премиера и колко е хипотетичен, затова ще пропусна да коментирам тази тема.

Само ще вметна, че самолетите (включително гражданските) не летят по права линия, колкото и на мнозина да им се иска. Ако не вярвате, погледнете трасето, по което летят гражданските полети над Атлантика например. За избор на маршрут влияят редица фактори, а и има специални организации, които управляват трафика.

И те не са във Facebook.

Всички се оплакват от медийните заглавия с „ШОК!“ и „Ужас!“, но при коментирането на тема, за която нищо не знаем, става въпрос е абсолютно същото.

Тъй като вчера пропуснах и VIP Brother, и Фермата, и мачовете от Шампионската лига, днес се опитвам да се ориентирам в поредицата коментари за тях започващи с „Нямам телевизор, но…“. Признавам си, че никога не съм намирал VIP Brother за интересен, но възмутените коментари за него в социалните мрежи искрено ме забавляват. Те са моето риалити. Тъй, че народе, коментирай смело, но преди това чети поне 3 различни източника на една новина, а не само 1 заглавие по темата. Луна президент!

 
 

Арета Франклин е тежко болна

| от chronicle.bg |

Легендарната певица Арета Франклин е много тежко болна, съобщава журналист и близък приятел на семейството ѝ.

Певицата, която е на 76 години е „тежко болна в Детройт. Семейството ѝ призова почитателите ѝ да се молят за нея и да уважат уединението ѝ“, написа журналистът Роджър Фридман на сайта си Showbiz 411.

Кралицата на соула се разболя от рак през 2010 г. Тя не е пяла от ноември 2017 г., когато се включи в гала на фондацията на Елтън Джон срещу СПИН. Последният й концерт беше във Филаделфия през август 2017 г.

През дългата си кариера Арета Франклин е спечелила 18 награди „Грами“. Сред най-големите й хитове са „I Say a Little Prayer“, „(You Make Me Feel Like) A Natural Woman“, „Day Dreaming“, „Jump to It“, „Freeway of Love“, „A Rose Is Still A Rose“. През 2005 г. тя получи Медала на свободата – най-високото американско гражданско отличие. През януари 2009 г. Арета Франклин пя на церемонията за встъпване в длъжност на президента Барак Обама.

Арета Франклин е първата жена, въведена в Залата на славата на рокендрола.

През 2008 г. списание „Rolling Stone“ я обяви за най-великата певица в историята.

 
 

Модерна, градска, арт поезия за вашето духовно лято

| от chronicle.bg |

Човек не може да задоволява само базовите си потребности. Иначе казано: само с бира и кюфтета не става. Трябва и щипка поезия.

И никой не знае това по-добре от поетите: онези, които със словото си качват изтерзаните ни от бит и пране души на парашути, с които можем да се реем над земята и да се чувстваме по-близко до Вселената.

Разбира се, и поезията търпи някои промени и изисква определени адаптационни качества. Автори като Яворов и Дебелянов днес не звучат актуално. И няма да ви занимаваме с тях.

Ще ви представим две нови звезди на небосклона на българската модерна, градска, арт поезия: това са Евелина Бонева ( ака Е.Б.) и Вини Герасимов Знойнев ( ака В.Г.З.). Двамата са модерни, градски хора, мултигамна двойка в живота и сродни души в поезията.

Може да ги видите да пият розово Негрони с аперол и да хапват орехов тахан с тофу от кипарис, гарнирано с редукция от маринован зелен домат и ферментирал чесън в сос от печени камби в градинката пред Народния театър, на Покойника или на терасата в уютната им боксониера под наем в Зона Б5.

Публикуваме по три стихотворения на всеки от тях от новата им стихосбирка „Лятото Ми/Ни„. В книжарниците ще я познаете по корицата: монолитно гранитено сиво върху рециклирана хартия от кюстендилска череша, с една вертикална черта от патриотично мастило, извлечено от калта по дъното на езерото Бъбрека.

Четете внимателно, истината е МЕЖДУ редовете.

Морска влага

Лежа във пясъка

между

краката-ти

влажно е

морско

чайка – лети

отвътре обаче – в душата

е суша.

Душа – суша.

Сушиш душата.

Душиш сушата.

Моя Август-ина. Щъркелова.

IMG_0040

На В.Г.З.

Лятото се загръща

в морето в очите ти

съзерцавам един косъм

израснал на бедрото ти

задната част

на луната

както растат космонавтите

големи,

високи,

християни,

славяни -

през лятото.

Този косъм…

е нашето…

дете.

Дете на слънцето. Което си ти.

IMG_0040

Дъвчеш сиренце от шопската салата

и в гърлото подскача маслинка-каламата

нежно капе олио по твоята брадичка

и без да искам сграбчвам, знойната ти…къдрица.

Сервитьорът има бенка – дали е меланом?

ти пОседни на сенка – и сИпи в пъпеш ром.

Българка си – ИМАШ татуирана шевица,

аз искам там да легна – под топлата ти…подмишница.

IMG_0040

голите ни

ТЕЛА

лежат  преплетени

на студения под

слънцето гали бенката

на корема ти -

морска пяна в

море! пълно с мазут

отдолу ни гледа

омразно

консуматорския свят

не разбира цигарата и

облакът дим, които

изпращам към тях.

Зов за помощ.

Защо ме запали

С

Твоите

Студени

Очи.

IMG_0040

на Е.Б.

готова ли си?

приготвих куфара.

и в него сложих само

най–

необходимото

усмивката (ми)

смехът (ми)

блясъкът (ми)

и последните (ми) летни лъчи

Остана място.

Ще те чакам

На гарата в

ТРИ ПРЕЗ нощТА

Ела.

за да отворя куфара и

да сложа в него само

най-

необходимото

усмивката (ни)

смехът (ни)

блясъкът (ни)

и първите (ни) летни лъчи       ,

IMG_0040

неОБРАТимо

ти си

само

на 30 и две

аз съм

вече

на двайсет и 2

неизживяна

неразбрана

необозрима

болка ни дели

защото това са десет години

!

лято е и отново

вали

за душата ми

спасение

няма

––––––––

Следете официалната фейсбук страница на Евелина Бонева и Вини Герасимов Знойнев, „Е.Б. плюс В.Г.З. равно на В.Н.Л.“ за повече подробности около премиерата на тяхната стихосбирка и другите им съвместни бъдещи творчески планове.

 
 

Лятото гори с ангелите на Еманюел д’Анджело

| от chronicle.bg |

Еманюел д’Анджело е един от най-нашумелите фотографи в света на звездите и Инстаграм.

Профилът на италианеца е може би сред най-апетитните Инстаграм местенца, в които човек може да се потопи за глътка красота през лятото. Все пак, не всеки фотограф може да се похвали с това, че Емили Ратайковски и Бела Хадид са склонили да застанат пред обектива му.

Той успява да улови едни по-интимни моменти на моделите си; такива, които трудно ще видим по рекламните билбордове.

Вижте 15 от най-яките снимки в Инстаграм профила му, а ако искате, последвайте и самия профил тук.

 
 

Алфред Хичкок: „Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

| от chronicle.bg |

 Той е не просто „Кралят на ужаса“, а една от най-култовите икони на популярната култура на миналия век. Дори само линията на профила е достатъчна, за да разберете, че на снимката пред вас стои един от най-влиятелните режисьори в киното – Алфред Хичкок.

Стилът му е един от най-разпознаваемите в киното. Ще го познаем по съспенса, който е във всеки кадър. По красивите жени, с които е работил – Грейс Кели, Ингрид Бергман, Типи Хедрън, Джоан Фонтейн и други. По мъжете, които винаги спасяват положението – Кари Грант, Джеймс Стюарт. По ролите му на статист в собствените му филми. И по още други редица отличителни белези, които правят Хичкок толкова известно име в киното.

Във филмите му зрителят е подтикван да се идентифицира с камерата, която се движи по начин, имитиращ нечий поглед. Хичкок манипулира чувствата на публиката, усилвайки тревогата, страха или съчувствието, и използва новаторски подход към монтажа , за да демонстрира гледната точка на героите. В използваните от него сюжети често присъстват бегълци, преследвани от правосъдието, наред с красивите жени (повечето от които, блондинки).

Думите му са пропити със сарказъм. И е удоволствие да бъдат препрочитани. В чест на рождената му дата споделяме някои от тях с вас.

GettyImages-115096126-1200x800

„Драмата е животът, лишен от скучните моменти.“

„Дори провалите ми носят пари и се превръщат в класики година след създаването им.“

„Киното – това е животът, от който са изрязани скучните сцени.“

„Да те ударят не е толкова ужасно, само очакването е ужасно.“

„Винаги карай публиката да страда колкото е възможно повече.“

Alfred Hitchcock Aims

„Щастлив брак е този, в който мъжът разбира всяка дума на жената, която тя не е казала.“

„Жената трябва да бъде като добър филм на ужасите – колкото повече неща оставя на въображението, толкова по-добре.“

„Няма нищо по-страшно от затворената врата.“

„Човек не е беден, ако все още може да се смее.“

„Телевизията е като тостера – натискаш бутона и всеки път изскача едно и също.“

„Телевизията е направила много за психиатрията – освен че разпространява информация за нея, точно толкова добре и допринася за необходимостта от нея.“

maxresdefault

„Отмъщението е сладко и от него не се пълнее.“

„Добрият филм е тогава, когато парите за вечерята, билета и детегледачката са си стрували.“

„Да обичаш – това значи да престанеш да сравняваш.“

„Жена, която се съблича публично, ми напомня на режисьор, който в началото на филма съобщава развръзката.“

„Най-страшното нещо у злодеите е тяхната външна привлекателност. Как иначе щяха да спечелят доверието на жертвите си?“

„Единственият начин  да се отърва от страховете си е да ги заснема.“

„Не съм срещу хората. Просто съм уплашен от тях.“