Нас ни е срам, но жените продължават да ги бият

| от |

Вероятно помните дебата, така че ще минем през него накратко. Прословутата Истанбулска конвенция, която преди няколко месеца беше в устата на всички. Политици, медии, актьори, психолози, философи, теолози, фейсбук wannabe лидери на мнение – с една дума всички, имаха какво да кажат. Кошерът дотолкова се претъпка от търтеи и пчели майки, че пчели работнички не останаха и накрая документът отиде някъде по чекмеджетата на Конституционния съд.

Оттогава не се говори за него, а мненията, които опитваха да обяснят за какво наистина служи този документ бяха заглушени от коментарите на „разбирачите“.

Днес пак чухме за него. Но както е казал Чеховият идеалист от „Вишнева градина”, Петя Трофимов, „по-добре да си мълчим”. В равносметката на първата година от управлението на кабинета на ГЕРБ, едно от нещата, които министър-председателят отчита е, че „не можахме добре да представим Истанбулската конвенция”.

Подценихме ситуацията. Трябваше по-ясно да се обясняват нещата, защото това е един страхотен бич. Но пък след като се надигна такова обществено недоволство, аз никога не съм бил инат и я оттеглихме, за да може в по-спокойна обстановка да се работи.

Каквато и да е била целта на тези стратегически подбрани думи, у повечето наблюдателни хора те будят гняв и възмущение. Емоциите са породени от лицемерието и хвърлянето на прах в очите на същите онези, които тази конвенция има за цел да защитава – жертвите на домашно насилие. Не хомосексуалните, не ромите, не адвентистите от седмия ден, а хилядите жертви на домашно насилие в България.

И няма значение кой ги изрича. Тези думи биха звучали цинично в устата на всеки представител на властта, още повече на такъв, който е в управляващото мнозинство. Такъв който е доказал през годините, че ако пожелае да въведе реформа, закон, наредба или каквото и да е, нито опозиция, нито народ, нито която и да било земна сила е в състояние да го спре. Справка – забраната за пушене, която добра или лоша, не беше подкрепена от голяма част от хората.

Къде е лицемерието?

На първо място, то е в използването на старото оправдание за нежеланието на народа, което отдавна знаем, че не е фактор. Първо, защото горният пример е само един от случаите, в които то е било пренебрегвано и второ, защото народът по принцип трудно свиква с новото и първата му реакция е да отхвърли. За някои европейски закони това може да е оправдание, за други не.

По-големият срам обаче е провалилата се с гръм и трясък обществена дискусия около приемането на конвенцията. Всеки (медии, политици, etc.) дърпаше чергата, на където му е удобно и се фокусираше върху определени детайли. На теория никой не беше против защитата на жертвите на домашно насилие. Един-два акцента, които намекваха за защита на правата на ЛГБТ общността у нас обаче, бяха достатъчни, за да може здравият як български традиционалист да нададе вой, че видиш ли, ще ни завладеят гейовете от Европа.

Да не споменаваме децата ни, които ще бъдат вкарани в нещо като газова камера, от която ще излязат живи, но хомосексуални. Стигнахме до там, че Мариус Куркински се обяви против конвенцията в интервю в пресата. А същите онези, които преди години му лепяха всевъзможни етикети, този път писаха коментари в тоналност „ЕВАЛА. Ето това е човек, когото ще уважавам.” Нещата безвъзвратно се размиха и по-добре беше да не закачаме и без това докачливия български избирател…

Но нищо, сега ще му се извиним. Ще си посипем главата с пепел, а като изключат камерите, ще си измием главата все едно нищо не е станало.

Междувременно статистиката не се променя. Все още всяка четвърта българка е жертва на домашно насилие. Все същите усилия се правят да бъдат защитени тези жени. Алтернатива на конвенцията и до днес не е потърсена.

И още нещо, без да заплашваме никого. Един от аргументите, зад който застана част от народа, не просто няма отношение с конвенцията, ами е въпрос на време да престане да бъде на дневен ред.  Приемането на Истанбулската конвенция нямаше да доведе до никакво узаконяване на еднополовите бракове. Със или без нея, един ден те ще станат факт и в България. След 5, 10, 15, 50 години. Само трябва да дойде заповед, пред която общественото недоволство да няма значение.

Междувременно дано някой пази хилядите жертви на домашно насилие у нас.

 
 

Робин Уилямс и най-хубавите му бързи шеги

| от chr.bg |

Човекът беше гений!

Обикновено правим подобни галерии, когато някой има рожден ден или годишнина от кончината му. Робин Уилямс се ражда на 21 юли 1951 година и почива на 11 август 2014 г. Глаерията ни няма нищо общо с датите на живота му.

Има общо с хумора му. От шегите, които събрахме, няма да отворите херния от смях. Ние не можем да предадем с преведен текст, каквото Уилиямс правеше на сцената. Но шегите са за да вкарат малко от Робин в живота ви.

Защото „всички имаме по една искра лудост и не трябва да я губим“!

 
 

6 филма, с които да загреем за „Mamma Mia: Here We Go Again“

| от chronicle.bg |

Изминаха десет години откакто най-печелившият мюзикъл на всички времена обиколи кината и се превърна в абсолютен хит, който и до днес не е загубил блясъка си. Ние обаче се чувстваме като една известна героиня от  киното, на която принадлежи репликата „it’s been 84 years…“. Изключително бавно минаваше времето от миналата есен, когато се разбра, че „Mamma Mia!“ ще има продължение.

Вече е време да си отдъхнем и да се настаним удобно в киносалона, защото вчера беше световната премиера на „Mamma Mia: Here We Go Again“, а след два дена младата Дона (Лили Джеймс) и компания отново ще запеят любимите ни хитове на ABBA и на българския екран.

„Mamma Mia: Here We Go Again“ ни отвежда назад във времето, когато Дона е още млада дипломантка в Оксфорд, но разбираме, че още тогава тя изгаря от желание да опита всички сладости, които животът може да предложи. Затова съвсем сама тя поема пътя първо към Париж, където се среща със спонтанния хипстър Хари, а после съдбата я отвежда към гръцкият остров Калокаири и двамата изкусителни младежи Бил и Сам. Втората част на мюзикъла се състои от двете паралелни истории на миналото и настоящето. Днес вече Софи (дъщерята на Дона) не е невинното момиче от първата част на мюзикъла, а решителен предприемач, готов да превърне хотела на Дона в истински рай за туристите. Всичко това е обединено от песните на шведската попгрупа.

Ако и на вас, също като на нас, ви е омръзнало да чакате и искате да оползотворите останалото време до 20 юли, ви предлагаме 6 велики филма, с които ще влезете в духа на „Mamma Mia: Here We Go Again“. Можете да ги видите в галерията горе.

 
 

„Бохемска рапсодия“: Рами Малек ще превземе и големия екран

| от chronicle.bg |

Рами Малек е познат най-вече с ролята в сериала „Mr. Robot“, която му донесе награда „Еми“. Но големия екран остава все още е слабо застъпен в биографията му. Дотук синеокият красавец е участвал предимно в независими филми като „Short Term 12″ и „Buster’s Mal Heart“. За щастие сме почти убедени, че Малек ще разбие големия екран тази есен в биографичния филм „Бохемска рапсодия“, който разказва за живота на фронтмена на Queen, Фреди Меркюри.

„Бохемска рапсодия“ е режисиран от Браян Сингър („X-Men“), а сценария е на номинираният за „Оскар“ Антъни Маккартън  („Теория на всичко“). Сюжетът проследява историята на  рок бандата от времето на основаването й до изкачването им на върха. Бен Харди, Гуилим Лий и Джоузеф Мазело играят Роджър Трейлър, Браян Мей и Джон Дийкън.

След множество тийзъри и един трейлър преди дни излезе първия официален трейлър на филма. Освен с култовата история на Queen, филмът стана известен и с уволняването на Брая Сингер като режисьор, след като беше обвинен в сексуален тормоз. После на мястото му дойде Декстър Флечър, чиято работа е била предимно на ниво монтаж, тъй като Сингер вече е бил заснел голяма част от филма.

20th Century Fox излиза по кината на 2 ноември.

 
 

Как Ким изкара 5 милиона за 5 минути

| от chr.bg |

Риалити звездата Ким Кардашиян е заработила 5 милиона долара само за 5 минути при продажбата на новите си парфюми от бранда й KKW Beauty.

В козметичната серия на звездата са включени три аромата – кимоджи череша, кимоджи праскова и кимоджи вайбс. Кардашиян не вложи нито един долар за реклама на парфюмите, но те предизвикаха невиждано търсене сред нейните фенки. Всяко шишенце струва по 45 долара и те се харчат като топъл хляб за отрицателно време.

В качеството на единствен маркетинг Ким изпратила няколко артикула от новата серия на своите сестри и на видни холивудски знаменитости, които публикуваха подаръците си в Инстаграм.

Брандът KKW Beauty беше основан от Ким Кардашиян-Уест през месец юни 2017 година. Продуктите от първата й козметика в серията бяха продадени за един ден след пускането им за 14 милиона долара.

 

KIMOJI Peach, Cherry & Vibes fragrances are available NOW on KKWFRAGRANCE.COM @kkwfragrance

Публикация, споделена от Kim Kardashian West (@kimkardashian) на