Младите комунисти и младите нацисти

| от Неможещ да Повярва |

Излизаме да пием по бира с наборите преди няколко години и, знаете как стават тия неща, след малко някой вика свои приятели, после друг – свои. Та идват една партида хора, тръгваме да се запознаваме – младежи на по 22 години плюс – минус – и веселото продължава.

След не много време единият започва да разказва как е комунист и колко е хубав комунизмът, защото се грижи за хората. На нас най-малко ни се занимава с политика и не му обръщаме внимание. Прави впечатление обаче, че той споделя левите си виждания, докато носи дънки, пуши Марлборо, пие уиски, а в бара звучат Pink Floyd. Ако не знаете защо това е иронично, може би не трябва да гласувате.

След малко се оказа, че цялата групичка е с подобни виждания – че комунизмът ще ни избави от тегавото днешно време.

И всеки един от групичката е бил на бригада в САЩ! Всеки! А с парите от бригадата едно момиче си беше купило iPhone. Карл Маркс сигурно би се зарадвал, че има място на планетата, където работническата класа може да живее толкова добре. Сигурно би се зарадвал, че има калъфи за iPhone с неговото лице.

Има толкова много заблудени млади хора, че не е истина.

Почти всяка нощ, към 3:00 часа, пред блока ми се чуват звуци като че пиян тарнсформърс се колебае между автомобилната и хуманоидната си форма. Това са братчедите от Чистота, които изхвърлят кофите с камион. Тези хора от малцинството взимат работата на неонацистите. Те са и хората, които правят дюнери. Това е един от основните доводи на неонацистите – че малцинствата им взимат работните места. Затова искат циганите да станат на сапун. Нека обаче успокоя читателите ни от ромски произход. Неонацистите не ви искат на сапун, защото после сами ще трябва да си изхвърлят кофите с боклук.

„Всичко ново е старо“, ако трябва да парафразираме. В Шарлотсвил, щата Вирджиния, САЩ, хора от местните малцинства и техни симпатизанти премахват паметници на генерали от Гражданската война, които са се били на страната на подкрепящата робството Конфедерация. Това вбесява националисти и те правят нещо като атентат, минавайки с автомобил през тълпа от хора, като има убити. Тук няма да правим разлика между националисти и неонацисти, защото и двете страни убиват хора.

Ако толкова искате да симпатизирате на лошия герой, бъдете фенове на Жокера (на Хийт Леджър). Или на Волдемор. Или ако сте кому-сталин-ленин-ист – на Стив Джобс. Вярвайте в Сатаната ако искате – дори последователите на Сатаната (!) са по-добре от комунягите и нацитата. Но не и на Хитлер.

Хитлер е лош – минаха 100 години от Втората световна война и още трябва да обясняваме, че Хитлер е лош човек. Хитлер е заглавието в новините: „Американец в Германия направи нацисткия поздрав с вдигната ръка. Пребиха го.“ Как може да си последовател на Хитлер!?

Днес е Европейски ден за възпоменание на жертвите на сталинизма и нацизма. Сталин и Хитлер убиха милиони хора, но днес имат последователи по целия свят. Има хора, които разработват изкуствен интелект, има хора, които изстрелват космически кораби в космоса, има и хора, които смятат, че Хитлер и Сталин са окей.

А ние се чудим как Сузанита има фенове. Може би е по-добре децата да харесват нея, а? Май Сузанита е по-малкото зло от Хитлер и Сталин.

 
 

Най-инстаграмското пътешествие, на което можете да отидете

| от chronicle.bg |

Ако планирате следващото си пътешествие с мисъл за последователите си в Instagram и другите социални мрежи, забравете за плажове, планини и гори. Всеки може да отиде на пясък, вода, хълмове и дървета.

Това, в което трябва да инвестирате, е класически американски трип по известния Route 66.


Вижте тази публикация в Instagram.

#route66 #grandcanyon #america #usa

Публикация, споделена от Dom (@goldbron) на

Пътят спечели гласуване за най-инстаграмска дестинация в анкета на компанията за автомобили под наем Hertz. Той започва от ветровития град Чикаго и приключва от другата страна на САЩ, в Лос Анджелис, като минава през най-живописни и нестандартни пейзажи. Известни забележителности са Гранд Каньонът и Калифорнийският щатски път, както и няколко творения на човека, например, вторият най-голям люлеещ се стол в света, в Мисури, и Ранчото за кадилаци в Тексас. Второто е любопитна арт инсталация на стърчащи от земята коли, покрити с графити. Вие също можете да нарисувате нещо, ако носите спрей със себе си.

 

 

 

Вижте тази публикация в Instagram.

#EveryoneLoveEveryone ☮

Публикация, споделена от Ola Duçkallari King (@ola_duckallari) на

 

 

 

 

 

 

 
 

Каузата, която обедини Магдалена Малеева и Юлиан Вергов

| от chronicle.bg |

Човечеството е издигало множество течения, религии, идеи и какво ли още не в култ, в своята история. Днес един от тези култове е здравословният начин на живот, в който влизат редица дейности като здравословното хранене и спортуването, всичките обединени от една идея – грижата за самите нас, чрез грижата за тялото. А колко хубаво би било, ако подхождахме със същата страст и към грижата за околната среда?

Вече ви разказахме за инициативата на National Geographic, „Планета или пластмаса“ Каузата продължава да се развива и вече има своите поддръжници от публичното пространство.

Тенис легендата Магдалена Малеева и актьорът Юлиан Вергов се включиха в кампанията „Планета или пластмаса“. Двамата станаха официални посланици на инициативата, която цели да намали драстично количеството на пластмасови отпадъци за еднократна употреба, изхвърляни в Световния океан.

Вергов и Малеева вдъхновяват с личния си пример и новогодишни обещания. В специално заснети видеа за National Geographic двамата споделят тревожната статистика за кризата с пластмасата и дават алтернативи на най-масово използваните пластмасови предмети за еднократна употреба.

Повече от десет години Магдалена Малеева работи в посока образование и информираност на обществото за проблемите на околната среда, като заедно с близки приятели стартира платформа за разговори и дебати за възможното устойчиво бъдеще на България. До нея застава и познатият на българската театрална и телевизионна публика Юлиан Вергов, който всеки ден дава личен пример за природосъобразен начин на живот – от избора на колело за придвижване в града до използването на торбички за многократна употреба като пазарува.

National Geographic Планета или пластмаса Магдалена Малеева

Посланието им за кампанията „Планета или пластмаса“ цели не само да информира за задълбочаващата се криза, но и да мотивира по-голяма част от обществото, медиите и институциите да предприемат конкретни действия в името на опазване на Световния океан и планетата като цяло.
До този момент над 4600 души в България са застанали зад инициативата „Планета или пластмаса“, давайки своето собствено обещание на сайта на кампанията за България.

Отброяването на всички, дали обещание, става на специално изработен глобален сайт, активен включително и в много европейски държави като Германия, Франция, Испания и Холандия, както и на Балканите, в САЩ, Латинска Америка и Скандинавия.

До момента са събрани 190 466 443 обещания за намаляване или спиране на употребата на различни видове пластмасови изделия за еднократна употреба.

Към мисията на National Geographic се включват множество обществени личности, които припознават инициативата и се стремят да наберат възможно най-много последователи. Посланик на „Планета или пластмаса“ в Холандия е известната местна актриса Хана Вербуум, а в Словения един от посланиците е световноизвестният фотограф на списание National Geographic Арне Ходалич.

National Geographic Планета или пластмаса Юлиан Вергов

Кампанията „Планета или пластмаса“ е продиктувана от все по-шокиращите данни за замърсяването на световните водни басейни – повече от 5 милиарда пластмасови отпадъка вече плуват в Океана, а всяка година в него попадат 9 млн. тона пластмаса. В същото време по света се продават почти 1 млн. пластмасови бутилки всяка минута, а 40% от пластмасовите изделия се използват само веднъж. Само в САЩ се изхвърлят 500 млн. пластмасови сламки всеки ден, а 73% от боклука по плажовете е пластмаса. Въпреки множеството призиви и инициативи през годините, едва по-малко от 20% от пластмасата се рециклира, а 6,3 млрд. тона пластмасови отпадъци никога не са били рециклирани.

Според проучване на агенция „Talk” за България, направено за National Geographic, 55% от анкетираните българи са силно обезпокоени от глобалния проблем, свързан със замърсяването с пластмаса за еднократна употреба в Световния океан. Анкетирани са 800 мъже и жени на възраст между 15 и 54 години, които редовно използват интернет и са запознати с екологичните проблеми по света.

Замърсяването на Световния океан с огромни количества пластмасови отпадъци за еднократна употреба е проблем, който рано или късно ще засегне пряко всеки един от нас. Все още не е късно да преобърнем негативната тенденция, но за тази цел са необходими усилия от страна на всички. А промяната не трудна и започва тук и сега с една малка чаша, сламка, пликче, бутилка, опаковка…

 
 

Трейлър на „Documentary Now!“: Това не е Марина Абрамович

| от chronicle.bg |

В новия сезон на „Documentary Now!“ в ролята на Марина Абрамович се появява… Кейт Бланшет. Участват още Таран Килам, Джон Мулани и Оуен Уилсън. Пародията наистина си заслужава поглед.

За тези, които имат нужда от още малко убеждаване – IFC пусна трейлър на шестте епизода. 

Сериалът се присмива на манията по документални филми. Първият сезон има 6 серии, които правят трибют на документалния формат по забавен начин. Поръчват се втори и трети сезон още преди да е излъчен първият епизод на първия сезон.

Режисьор отново е Алекс Буоно, а сценарист – косъздателят на сериала Сет Майерс. Майкъл Кийтън също се в епизода „Batsh*t Valley“.

 
 

Тийзър и плакат на „John Wick 3″, очакваме пълен трейлър

| от chronicle.bg |

Lionsgate пусна тийзър и плакат на „John Wick: Chapter 3 – Parabellum“. Заглавието идва от сентенцията „Si vis pacem, para bellum” или „Ако искаш мир, готви се за война“.

Сценарист е Дерек Колстад, а режисьор – Чад Стахелски (същите, които направиха и първите два филма). Събитията продължават малко след тези в края на втора част. Това можем да видим и от кадрите по-долу. Предстои и пълен трейлър малко преди „John Wick 3″ да дебютира заедно с дългоочаквания „Glass“ този уикенд.

Виждаме, че и тройката ще има характерната естетика от първите два филма. Филмът ще задълбае повече тях, защото ще ни представи директорът на High Table (Анджелика Хюстън) и други личности на високи позиции в сенчестия свят. Дано обаче това не стане за сметка на елементите, които направиха франчайза толкова мощен.