Листопад от рози

| от |

Александър Николов

Преди повече от година, когато за първи път пуснах този текст, не съм си и мислел, че Ферхунда отново ще е Ферхунда… Както се казва, някаква надежда тля за кратко, че поне една част от този турски сериал ще се случва в телевизора. А дано, ама надали. Затова с огромно нежелание – текста допълнен. И с леката надежда, че това е последното допълнение.

33

Отдавна съм казал, че живеем в турски сериал. Но наближат ли избори всичко става “Пепел от рози”. Истински “Листопад” от обещания. Кое от кое по-хубаво и апетитно! Приказки от 1001 нощ за “Великолепния век”, в който ще живеем ако открием “Перла”-та… Всяка партия е “Готова на всичко”, дори на “Любов извън закона” и споделяне на “Малки тайни” за съперниците за да се добере до малко “Любов назаем”. А после получаваме само едни “Изгубени години” и “Сълзи над Босфора”…

За да сътворя този шедьовър се допитах до братовчедка ми, световно признат експерт по турски сериали. Благодарение на тази си страст, тя научи турски за около 6 месеца и в момента работи за втория по големина турски мобилен оператор. 1 час след като я попитах по скайп може ли да ми драсне едно малко списъче, получих на мейла си нещо като “Христоматия на турското сериалопроизводство”. Е, сега ми е леко обидена, след като разбра за каква глупост ще ползвам труда ѝ…

Ето я нашата “Истанбулска приказка” с елементи на “Семеен сарай” и “Брак с чужденец” :

Беше преди година. Премиерът Онур от Aяш (малко градче до столицата Анкара) издигна своята Шехерезада в морската столица Истанбул. Да показва какво е свършила като министър. Защото до Истанбул вече стига магистрала Немрут. Друг е въпроса, че между началото в Анкара и края в Истанбул е черна дупка. Да кажем, че Шехерезада е направила много неща, но кое от тях е за Истанбул? Тя даже не можа да бутне фитнеса на Шевкет, издигнат незаконно на самия бряг на Босфора. Според някои медии Шехерезада има връзка с Онур, но Шехерезада засега отрича. Шевкет (онзи с фитнеса) пък има аптеки и е собственик на Бешикташ, след като Онур го помоли. Беше и приятел с Хасрет ‘Огненото сърце’, но се скараха, защото Хасрет не можа да понесе, че съгражданите на Шевкет не го харесват. Хасрет си е малко лудичка, но пък ако ти трябва някой да разкаже на всички за нещо, така че хем да се разбере, хем да не му се повярва много Хасрет е насреща.

Далеч по-интересна е историята между Емир и Ферхунда. Емир по-принцип е виновен за всичко. Емир беше премиер преди много години. А Ферхунда беше неговата неонова реклама. Докато султана не се върна обратно за да стане премиер. Емир се обиди, с Ферхунда се скараха, а Емир напусна семейното жилище… После пак се събраха, след това Ферхунда си продаде апартамента, за да заживее с Емир. Но той не се съгласил да имат обща банкова сметка и Ферхунда сега ще си търси ново жилище. Дааа, истински огледален свят. Със счупени огледала, а счупеното огледало носи нещастие…

А забравих да кажа, че преди да стане премиер Онур, беше кмет на Анкара, а преди това шеф на полицията, оттам се познава с вътрешния си министър Татко Реза. Татко Реза ходи с един багер и изравя трупове… А преди това Онур беше охрана на султана.

Има и една нова партия “мечтатели”. Те си мечтаят да са във властта. Лидер е Ефе. Устата му е леко крива и понякога говори само глупости, но важното е да следваш мечтата си…

Мехмет най-накрая наследи дядо си начело на фирмата. Само дето Инджи го напусна и заживя с Бехлюл. Бехлюл е роднина на султана, ама султана реши да се пенсионира, а и след тройката с Бихтер и дядото на Мехмет, Бехлюл не се харесва на зрителите… Бихтер каза, че не иска пак да е премиерка. Предлага Менекше. Менекше беше приятелка на Ферхунда, даже се пробва за кмет, ама нещо не се получи… Гордата Аси напусна Демир. Обаче Демир е открил златно находище и въпреки, че нещо не се разбра с Джемиле, заради македонския ѝ нрав, Демир пак ще се уреди да харчи народни пари с Джавидан във френски хотел…

И разкрещя се Фирдефс, че Онур печати бюлетини в Одрин. И Синан се показа по телевизията и го каза в ефир. И след изборите Мехмет и Бихтер с помощта на Демир си избраха Менекше за премиерка. Е сега им се налага да го разхождат напред назад по света и да му плащат яденето, пиенето и някои други неща, но всичко си има цена. И реши Ферхат да стане баш заптие. И накара Менекше да го предложи и взеха, че го избраха. И народа скочи. Менекше започна да бяга и да се крие, да влиза през задни входове и да излиза през мазета и шахти за боклук.

Кой предложи Ферхат? се питахме повече от година. И дойдоха нови избори.

Емир се отказа от политиката и си отвори лаборатория. А въпроса „Кой предложи Ферхат?“ обедини наследника му Козей, Ефе, Ферхунда, Инджи и още няколко добри герои. Е, после Ферхунда се скара с Ефе и се изнесе. Синан и той реши да се намеси и почна да събира своя група по села и паланки, по вестници и телевизии, защото само Синан… Е този филм вече сме го гледали. Първо с Хасрет, после с Демир. Винаги има по един такъв герой.

Така до “Последен дъх” в “Долината на Вълците” ще си живеем в “Любов и наказание”…

Всяка прилика и разлика със случайни лица и събития е напълно случайна…

 
 

11 години „Еврошанс“ – 11 години на върха!

| от |

Емблематичната игра на „Евробет“ отбелязва 11 успешни години

Най-успешната числова игра в България – „Еврошанс“ отбелязва своя 11-ти рожден ден. „Евробет“ стартира своя продукт на 27 ноември 2006 година, а първото теглене се провежда в 11:10 часа.

След 11 години присъствие на пазара, огромна популярност и хиляди печеливши, „Еврошанс“ се превърна в най-любимата и обичана числова игра у нас.

Рожденият ден ще бъде отбелязан подобаващо с кампания, която ще се проведе от 24.11.2017 г. до 04.12.2017 г. Тематично, в 11 поредни дни играчите ще се радват на много и чести допълнителни печалби за над 340 000 лева!

Всеки, направил залог за поне 5 лева в „Еврошанс“, участва в жребий за 22 допълнителни печалби – 11 по 1 000 лева и 11 по 500 лева. Тегленето е на 05.12.2017 г., а победителите ще бъдат обявени на eurobet.bg

Изненадите за верните фенове не спират! Всеки 2-ри талон, участващ в промоцията, печели на момента между 1 и 111 лева.

С „Еврошанс“ късметът може да проработи всеки ден! Максималната печалба е 1 000 000 лева, а тегленията са на всеки 5 минути.

image001

 

Да празнуваме заедно в пунктовете на „Евробет“ и на eurobet.bg!

 
 

Райън Джонсън с подробности около новата трилогия на „Star Wars“

| от |

Райън Джонсън, режисьорът на „Последните джедаи“, разкри подробности за плануваната четвърта трилогия на поредицата „Междузвездни войни“ на среща с фенове в Мексико, съобщи Контактмюзик.

От студио „Дисни“ потвърдиха в началото на месеца, че Джонсън ще режисира още три филма от поредицата в следващите години, които ще бъдат отделени от сюжетната линия за историята на семейство Скайуокър и ще въведат нови герои.

„В самото начало съм на осмислянето каква ще бъде новата трилогия“, каза Райън Джонсън пред почитателите на поредицата.

Четвъртата трилогия ще проследи събитията след оригиналните филми на Джордж Лукас от 1977 г. до 1983 г., предисторията с продукциите от 1999 г. до 2005 г. и настоящата трилогия от седми, осми и девети епизод.
Очакваният осми епизод „Междузвездни войни: Последните джедаи“ ще излезе в средата на декември, а премиерата на деветия филм е планирана за лятото на 2019 г.

 
 

Интервю с госпожица Юлия

| от Цветелина Вътева |

Отдавна следим с интерес и отразяваме какво се случва на сцената на единствения у нас лабораторен театър „Сфумато“. И съвсем закономерно в една от любимите ни актриси се превръща талантливата Албена Георгиева.

Но не просто и не само, защото е една от ученичките от експерименталния клас на основателите на „Сфумато“ професрорите Маргарита Младенова и Иван Добчев, а заради таланта си, заради завлядяващото си присъствие на сцената, заради външната лаконичност и вътрешната огненост, с които извайва героините си.

Вече сме писали за играта й в „Жули, Жан и Кристин“ от А. Стриндберг и в „Стъклената менажерия“ от Т. Уилмяс, предстои ни да я гледаме в „Идиот“ по едноименния роман на Ф.М. Достоевски.

Поводът за днешния ни разговор е малко по- различен. На 29.11. 2017 г от сцената тя и колегите й Христо Петков и Мирослава Гоговска ще кажат сбогом на публиката на един изящен спектакъл, играл се на български и европейски сцени едно цяло десетилетие, и чествал наскоро юбилейното си стотно представление – „Жули, Жан и Кристин“. Спектакъл, който не спира да вълнува, и за който ще се говори дълго време.

албена георгиева

В последните десет години госпожица Юлия е била част от живота Ви поне веднъж месечно, няма да е пресилено, ако кажа, че не си представям друга актриса да я играе. С какви чувства се разделяте с тази мечтана от всяка актриса, и вероятно знакова за вас, роля?

Толкова дълго сме били заедно със Жюли, че имам чувствтото, че тя е пуснала корени в мене. Така че аз се разделям не с Жюли, а с възможността да съм нея в релаността на спектакъла и на сцената, иначе тя си остава с мене. Странното е, че толкова много пъти, над сто, пък и повече, абсолютно хладнкокръвно на финала вдигам ръката си с бръснача към шията ми/й, толкова пъти съм изричала тази фраза „Аз съм последната“ и сега, колкото повече наближава 29.11 се улавям, че изпитвам някакъв странен смут, вълнение, което трудно овладявам, и естествено- тъга. Но Жюли е момиче, а актрисата вече не е, уви. Закономерно.

Поразява силата на общото изпъление, ансамбловата работа в представлението. Нито един от тримата герои не изпъква над останалите. Как постигнахте тази почти музкална хармония в играта си с колегите Ви Мирослава Гоговска и Христо Петков?

Когато започнахме репетиции ние с Мира и с Христо се познавахме като партньори от два предишни спектакъла, в които бяхме работили заедно, но този път имахме действително редкия шанс да сме част от един наистина творечески процес, който ни даде време без да бързаме да се открием по друг начин един друг, да открием език, на който да говорим на сцената. Работейки по цял ден ние тримата на сцената, Грети (Маргарита Младенова) и Дани (Даниела Олег Ляхова) в залата, беше трудно, естествено, но смислено – да се караме, да се обичаме, да си вярваме, да не си вярваме, да си имаме доверие. А по – нататък във времето, в годините, в които сме били заедно, ние минахме оттатък представата за актьорско партньорство. Аз мисля, че ние сме повече от това. И сега позлвам случая да кажа, че много ги обичам и съм им безкрайно благодарна.

23376256_531143450557696_1241563254635714243_n

Визията на спектакъла също е един от компонентите, за които си заслужава да се спомене. Хиперреалната среда и костюмите са дело на наистина талантливата, многократно награждавана, и за съжаление, рано напуснала ни художничка Даниела Олег Ляхова. Разкажете малко за работата си с нея.

Дани имаше уникалната човешка способност да присъства едновременно тихо и твърдо. Това, което се нарича твърда ръка с нежни пръсти. Спомням си как ден преди премиерата на „Жюли, Жан и Кристин“ в цялата лудница тя беше намерила време да ми направи, да ми подари тениска със снимка от спектакъла. Помня как ме убеждаваше, че именно това е роклята на Жюли и никоя друга. Помня как с малките си пръстчета правеше мехурчето с кръвта на птичката, която Жан убива. Помня турнетата, в които сме били заедно с нея в една стая, и как в едно от тях ме извади от тотален човешки и актьорски срив, само с няколкото думи, които ми каза. Рядко талантлив и скромен човек…А, спомям си как отидох в болницата и й занесох домашно приготвен шоколад, и тя ми се обади да ми каже колко е вкусен. Много тънък човек, винаги съм й се доверявала на усещането за театър, питала съм я какво мисли и тя ми е казвала. И винаги е била страшно точна. Дани…Дани липсва.

DSCF0119

Трудно ли се репетира с Маргарита Младенова? Това, че сте нейна ученичка и асистентка в актьорските й класове в НАТФИЗ „Кр. Сарафов“ дава ли Ви специални привилегии, или обратното, още по- взискателна е към Вас?

Когато репетирам с Грети аз се чувствам като човек, на когото някой дрържи ръката, в най – високия и в най- пълния смисъл на думата, като ученичка, и съм й завинаги благодарна за това усещане. Грети е първият режисьор, който ми се довери и продължава да ми се доверява повече, отколкото аз се доверявам сама на себе си. Това, че съм й асистентка и ученичка не ми дава никакви специални привилегии, обратно – повишава нивото на трудност и на отговорност, естествено. Но ние работим толкова отдавна, че аз вече я разбирам от половин дума. От това не ми е по- лесно в репетициите, но изпитвам някакво особено удоволствие. Не спирам да се въхищавам на търпението, на максимализма, и на любовта към актьора, с която работи. Винаги ще се уча от нея. Грети е незаменима.

И за финал: Усещахте ли Вие и колегите Ви през всичките тези години разлика в начина, по който българската и чуждестранна театрална публика възприема, реагира, оценява спектакъла?

У нас трудно се снема предубеждението на т.нар театрална и „изкушена“ публика, което никак не пречи да се случват онези най- скъпоценни за актьора мигове. Мигове, в които аз съм тя, и тя е аз. Когато публиката ти вярва и върви заедно с теб, тя ти се отблагодарява не с аплодисменти, а с едни тишини, в които се случва невъобразимо нещо, заради които всички ние продължаваме да искаме да сме актьори.

След представлението е предвидена среща на творческия екип с публиката. Побързайте да се сдобиете с билети от касата на театъра на ул. „Димитър Греков“ 2, на тел. 02/944 01 27 и 02 /943 38 90 всеки ден без неделя от 14.00 до 19.00 часа, както и онлайн тук.

ЖУЛИ, ЖАН И КРИСТИН
от Аугуст Стриндберг
Адаптация и постановка: Маргарита Младенова
Сценография и костюми: Даниела Олег Ляхова
Участват: Албена Георгиева, Христо Петков, Мирослава Гоговска
Снимки: Симон Варсано

 
 

Джерард Бътлър осинови българско бездомно куче

| от chronicle.bg |

Актьорът Джерад Бътлър е осиновил кученце от България. Той пусна снимка с новия си любимец във Facebook.

„Благодарен съм за новото малко кученце в живота ми. Тя беше бездомна и я видях, докато снимах на планина в България. Открадна сърцето ми“, пише актьорът в социалната мрежа.

Актьорът е бил няколко пъти в България и е споделял, че много харесва страната ни.

 Бътлър е известен с ролите си в „300“, „Фантомът от операта“, „Код: Олимп“ и др., а все още може да го гледате по кината в апокалиптичната лента „Геобуря“.