Летището на Шрьодингер

| от |

„Летище Пловдив е международно летище, разположено на 10 км югоизточно от втория по големина в България град – Пловдив. На Летище Пловдив има 24-часово оперативно дежурство. Летищeто осигурява автобусен транспорт за пътниците на всички международни превозвачи, в случай на закъснение, когато Пловдив се използва като резервно летище на София или на всяко друго летище в България.“

Така твърди интернет страницата на Летище Пловдив. Информацията е потвърдена и на сайта на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“.

„Летище Пловдив работи от юни месец в дневен режим на работа от 6:00 до 20:00 ч. Има категорична забрана за кацане на неработещо летище от 2005 г. насам, това са нови стандарти“, обяви директорът на Летище Пловдив Владимир Щърбанов пред Нова ТВ. „Заходът е извършен правилно. Но той е извършен на несъществуващо летище“.

В началото на 2010 година с решение на Министерски съвет държавните летищни такси бяха намалени на половина, което е прецедент за страната. Целта е да се стимулира развитието на Летище Пловдив. Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair, обяви на 4-ти август 2010 г. откриването на първата си българска дестинация от Лондон Станстед до Пловдив. През май 2010 година е създаден Фонд за развитие на Летище Пловдив.

„Фондът е едно от условията за привличане на големи авиокомпании, които да осъществяват редовни полети до Западна Европа. Срещу приноса си общините ще получат безплатна реклама като туристически дестинации, а това ще доведе до съживяване на икономиката им. Фондът има за цел привличане на инвеститори и развитие на туризма. Таксата за членство във Фонда е 50 стотинки на жител на община, членуваща във фонда, но срещу тази такса общините могат да се рекламират на сайта на нискотарифната компания „Райнеър“ (Ryanair), където има над 700 млн. посещения годишно.“, се казва на страницата на пловдивския кмет Иван Тотев.

От няколко месеца обаче Летище Пловдив работи само на дневен режим, което силно затруднява работата му и е убийствено решение за регионално летище. Летището не разполага вече и със склад, заради което вече са отказвани полети поради липса на гориво. Ръководството смята да се откаже от снегопочистващата фирма, което означава, че при първи сняг летището ще затвори.

Фондът за развитие редовно е бойкотиран от членуващите общини, а отношенията с Ryanair са на приливи и отливи. Освен Лондон, ирландският превозвач пуска и спира на няколко пъти полети до Милано Бергамо, Хирона и Франкфурт Хан, които се радваха на популярност сред пътниците. Парите от София се бавят с месеци, вноските на местните общини във фонда също. Въпрос на време е ирландската авиокомпания да си стегне багажа, а фактът, че вече лети от София може да ускори този процес.

От няколко години текат преговори и с нискотарифната авиокомпания с най-много полети в България – Wizz air. Двата самолета, кацнали в събота вечерта, заради бурното време в София са точно на тази авиокомпания. Страхотен начин да я спечелиш като нов клиент.

„Тук няма жив човек от служителите на летището, не е ясно кога въобще ще се появи някой. Кацнахме в една тъмна нива, все едно сме в Конго. Няма светлина, няма жив човек, 200 пътника чакат заклещени в самолета за да може някои да се сети да дойде със стълба да отвори самолета и да си тръгнат хората. Има малки деца, и какво ли още не. В България няма аварийно летище за подобни случаи, това е пълен абсурд“, възмути се един от пътниците инж. Антон Маслев след 6 часа престой на летището.

Това напомня за всичко друго, но не и за европейско летище с претенции, каквото Летище Пловдив е.

 

Преди години кацнахме през нощта на летище „Кайен“ във Френска Гвиана и не можахме да слезем, защото този дето кара ками…

Публикувахте от Georgi Milkov в 22 ноември 2015 г.

Сега ще станем свидетели на традиционното прехвърляне на вина между ръководството на летището и общината, държавата, кмета, областния управител, министерствата на транспорта, финансите и туризма, РВД, ГВА, обвинения в некадърност, бранене на монопола на Летище София, а вече чухме и че авиокомпанията е виновна, че е кацнала аварийно без предварителна заявка на несъществуващо летище.

А директорът на несъществуващото летище дали ще подаде оставка от поста си или ще продължи да получава заплата като директор на несъществуващо летище?

С една редовна авиокомпания със средно един полет на ден икономически смисъл от съществуването на това летище няма. Държавата от години го финансира, за да бъде използвано като резервно на Летище София, както и на Бургас. Функция, която очевидно Летище Пловдив не желае и не може да изпълнява. Защото както каза директорът му „Аварийни кацания на летището се извършват само по предварителна заявка“.

Пред Летище Пловдив има два пътя на развитие. Или спешни промени в цялостния план за съществуването му с ясна визия за развитие, или закриване. България няма нужда от Летището на Шрьодингер, Пловдив още по-малко.

 
 

Мъжете за неписаните правила на писоара

| от chronicle.bg |

Етикетът при писоарите не се засяга достатъчно, а трябва, защото се оказва, че има доста правила. Някои от тях, а може би всички, мъжете изпълняват инстинктивно. Но какви са всъщност?

Питър

Оставяйте пространство между вас и другия човек, ако е възможно. Не е окей да застанете точно до някой друг, особено ако са двама човека и вие се мушнете между тях. Някои хора си цъкат на телефона или си носят бирата, ако сме в заведение. Това според мен е гадно и не трябва да се прави, защото после тези предмети отиват на масата и колкото и да се пазиш, все пак си в тоалетна и мръсотиите се пренасят.

Стивън

Като цяло гледам да използвам кабинка, ако има свободна, защото се притеснявам. Ако все пак ползвам писоар – погледът напред и никакъв визуален контакт.

Сам

Ако е дълга линия от писоари, отивам на най-далечния, фокусирам се върху задачата си и се правя, че не забелязвам кой идва и си отива.

Майкъл

Никога не заставам до някой, ако имам избора – независимо дали писоар или кабинка. Също така, винаги използвам сешоарите за ръце, за да избегна неловката тишина и да дам възможност на останалите да си вършат работата на спокойствие. И още нещо основно – никога не трябва да ви хващат, че излизате от женската тоалетна.

Дарън

Ако има три писоара и всеки от крайните е зает, никога не ползвайте този по средата. Отиде в кабинка.

Джоел

Оставате възможност на тези, които идват след вас, да не застават до вас. Заемайте първо най-крайните писоари. Не заговаряйте никого, не гледайте никого, не си тананикайте и не привличайте внимание като цяло. Свършете си работата, измийте си ръцете и напуснете.

 
 

Най-инстаграмското пътешествие, на което можете да отидете

| от chronicle.bg |

Ако планирате следващото си пътешествие с мисъл за последователите си в Instagram и другите социални мрежи, забравете за плажове, планини и гори. Всеки може да отиде на пясък, вода, хълмове и дървета.

Това, в което трябва да инвестирате, е класически американски трип по известния Route 66.


Вижте тази публикация в Instagram.

#route66 #grandcanyon #america #usa

Публикация, споделена от Dom (@goldbron) на

Пътят спечели гласуване за най-инстаграмска дестинация в анкета на компанията за автомобили под наем Hertz. Той започва от ветровития град Чикаго и приключва от другата страна на САЩ, в Лос Анджелис, като минава през най-живописни и нестандартни пейзажи. Известни забележителности са Гранд Каньонът и Калифорнийският щатски път, както и няколко творения на човека, например, вторият най-голям люлеещ се стол в света, в Мисури, и Ранчото за кадилаци в Тексас. Второто е любопитна арт инсталация на стърчащи от земята коли, покрити с графити. Вие също можете да нарисувате нещо, ако носите спрей със себе си.

 

 

 

Вижте тази публикация в Instagram.

#EveryoneLoveEveryone ☮

Публикация, споделена от Ola Duçkallari King (@ola_duckallari) на

 

 

 

 

 

 

 
 

Риана съди баща си за злоупотреба

| от chronicle.bg |

Риана съди баща, защото е използвал нейната запазена марка Fenty по измамен начин и без нейно разрешение, за да добие материални облаги в размер на милиони. Тя е подала иск срещу баща си, Роналд Фенти, още един мъж, Моузес Перкинс, и компанията Fenty Entertainment.

В документите тя твърди, че двамата мъже са действали незаконно като нейни агенти. Те дори са уговаряли участия от нейно име на обща стойност $400 000 и турне в Латинска Америка за $15 милиона. Роналд твърди, че е говорил с лейбъла й Roc Nation, но негови представители отричат да са водени подобни разговори.

В документите пише още, че Роналд е направил няколко неуспешни опита да регистрира „Fenty“ като търговска марка „с надеждата да се възползва от името и известността на Риана“. Тя се е опитала да уреди въпроса извън съда, но той игнорирал опитите й.

Певицата им турболентна връзка с баща си. Тя твърди, че в миналото той е биел майка й и е бил пристрастен към кокаин.

През 2008 година заради лошо поведение в автобуса, с който дъщеря му пътува на турнета, той е бил отстранен от екипа, а през 2013 дъщеря му плаща за рехабилитация.

Въпреки отношенията им, те продължават да са в контакт като певицата често поства снимки и видеа с Роналд в социалните мрежи. За последно те бяха забелязани заедно през ноември, когато отпразнуваха 90-ия рожден ден на дядо й в Барбадос.

 
 

Хората с висок морал по-рядко имат чувство за хумор

| от chronicle.bg |

Хората с висок морал е по-малко вероятно да бъдат забавни или да се смеят на чужди смешки, твърди се в ново изследване. По този начин те създават впечатление на „покровителствени или прекалено стриктни“, твърдят учените от Университета в Сингапур.

В изследването си те откриват, че високият модал всъщност може да повреди на имиджа на човек. „Въпреки че прекалено моралните хора често са адмирирани за постъпките и характера си, те могат да бъдат приети и негативно заради ограниченията, които си налагат. Заради нравите си те избягват или нарушават по-свободни и безгрижни ситуации, което пък може да ги развали и за останалите. Така че не винаги целомъдрието ще ви бута напред – в някои случаи дори може да вреди.“

В изследването са използвани шеги и мемета.

Хуморът, който се използва, целенасочено прекрачва някои граници, за да притесни хората с висок морал. „Те могат да проявяват и да се наслаждават на шеги стига те да не нарушават границите на благоприличието“, пишат учените в изследването си. „Конкретно служителите и мениджърите с такава ценностна система могат да са много полезни за бизнеса, особено с вярността си и доверието, с което се ползват. Но техният принос може да има цена като погледнем от социална гледна точка.“