Камерън предупреждава за втора глобална катастрофа

| от |

Патрик Уинтър, материалът е публикуван във в. „Гардиън“

Британският премиер Дейвид Камерън отправи остро послание, че „светят червени предупредителни светлини за глобалната икономика“, също както когато финансовата криза постави света на колене преди 6 години.

По време на срещата на Г-20 в Бризбейн, Австралия,той заяви, че в момента „има опасен риск от нестабилност и несигурност“, който поставя възстановяването на Великобритания под голям въпрос. Камерън добави, че забавянето в еврозоната вече оказва влияние върху британския износ и производство.

Предупрежденията му идват дни, след като директорът на Английската централна банка Марк Карни зави, че призракът на стагнацията дебне в Европа. Управляващият директор на Международния валутен фонд (МВФ) Кристин Лагард в Бризбейн изрази страха си, че големите дългове, ниския растеж и безработицата може да се превърнат в „новото нормално в Европа“.

Камерън прие по-мрачен тон преди есенното изявление на министъра на финансите на 3 декември, когато службата за бюджетна отговорност ще направи нови прогнози за растеж и ще представи влиянието върху публичните финанси. „Еврозоната е на ръба на вероятна трета рецесия, има висока безработица, спад на растежа и реален риск от спад на цените“, пише Камерън. „Нововъзникващите пазарни икономики, които са двигателят на растежа в ранните етапи на възстановяването, сега се забавят. Въпреки напредъка в (търговските преговори през 2013 г.) в Бали, преговорите за световната търговия са в застой, а епидемията от Ебола, конфликтът в Близкия изток и незаконните действия на Русия в Украйна подхранват нестабилността и несигурността“, пише той.

Акцентът върху потенциалните опасности, отразява притесненията на Камерън – подчертани на разговорите по време на Г-20 – за степента, до която Великобритания може да се отдели от наближаващите икономически бури.

В политически план консерваторите смятат, че акцентът върху рисковете пред Великобритания ще накара неспокойните гласоподаватели да се ужасят от това да предадат крехката икономика на относително неопитните лейбъристи. Проведени наскоро проучвания разглеждат икономическия спад като въпрос за гласоподавателите, отчасти защото се смята, че възстановяването е подсигурено, което води до поставянето на въпроси като здравеопазването и стандарта на живот, застъпени от лейбъристите.

Предвид растежа на Германия от само 0,1% през третото тримесечие, икономиката на еврозоната изглежда колеблива.

Проучване на Европейската централна банка (ЕЦБ) показва, че инфлацията ще остане на тревожно ниски нива, преди лекото покачване догодина. Годишният процент на инфлация в еврозоната през октомври е близък до най-ниската стойност от 0,4% за 5-годишен период. Банката предвижда 0,5% за 2014 г. – много под целта от почти 2%. ЕС се намира на един-два кръга от санкции, с които ще тласне Русия към дълбока рецесия като наказание за намесата й в Украйна, което бе отбелязано в Бризбейн от руския президент Владимир Путин.

Камерън подчертава, че отдръпването от света и налагането на допълнителни данъци и взимането на заеми изглежда като лесно решение, но ще бъде само повторение на грешките от миналото. Според него комюникето на Г-20 потвърждава решението на Великобритания да използва финансовата политика в подкрепа на растежа и няма да се колебае относно политиката за изплащане на държавния дълг.

Срещата на върха, която не мина без противоречия относно Украйна и допълнителна помощ за борбата с ебола и климатичните промени, бе приветствана като „уикенд на напредъка“ от австралийския премиер Тони Абът. Той заяви, че групата на водещите държави е успяла да „смени предавката“ като от позиция на съчувствие се премина към една проактивна позиция за събитията по света.

Световните лидери обещаха 800 отделни мерки с цел повишаване на общия икономически растеж с още 2,1% над сегашното ниво до 2018 г. в сравнение с 2013 г. Според МВФ и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) това ще добави повече от 2 трилиона щатски долара и милиони работни места към глобалната икономика. Голяма част от растежа ще дойде от инвестиции в инфраструктурата и навлизането на още 100 милиона жена в работната сила.

Нито един от ангажиментите не е задължителен за националните правителства, затова се появиха и скептичните мнения дали планът за действие от Бризбейн ще може да има трансформиращия ефект, за който обещава. Според Камерън ако обещанията се спазят, това ще означава, че Австралия и Нова Зеландия ще се присъединят към световната икономика. Той заяви, че в Г-20 има доверие, тъй като групата показа, че е ефективна настоявайки за реформи в миналото, за да постигне стабилност на банките.

Британският премиер каза, че Г-20 предприе нови стъпки срещу избягването на корпоративни данъци, като посочи, че 92 данъчни институции вече си сътрудничат помежду си като споделят информация, която ще позволи на страните от Г-20 да получат още 32 милиарда долара от събрани данъци. „Това не е някакъв мистериозен сух и прашен предмет“, каза Камерън в края на пресконференцията. „Колкото повече можем да направим, за да накараме големите корпорации да плащат данъците си правилно, толкова по-малко данъци ще има за трудолюбивите хора, които искам да имат повече спестени пари, които да харчат както те намерят за добре“, добави той.

„Твърде много световни лидери изглежда смятат, че всякакви работни места ще свършат работа, когато всъщност трябва да мислят за сигурността и качеството на тези работни места. Въпросът за почасовата работа и несигурността на пазара на труда се разпространява по света“, твърди Франсис О`Грейди, генерален секретар на Конгреса на британските профсъюзи.

„Дейвид Камерън твърди, че неговата политика работи, макар че дори сър Джон Мейджър признава, че повечето хора все още не усещат възстановяването“, казва Крис Лесли, генерален секретар в сянка на британското Министерство на финансите. „При неговото управление работещите хора получават 1600 паунда по-малко за една година, кредитирането значително нарасна тази година, а износът спадна под нивата на нашите конкуренти. Дейвид Камерън трябва да прави опити да засили растежа и да гарантира, че работещите хора най-накрая ще имат полза от това, а не да се оправдава за слабия растеж“, добавя той. /БГНЕС

 
 

Еди Мърфи се завръща за „Coming to America 2″

| от chronicle.bg |

Paramount започва снимките на „Coming to America 2″ с Еди Мърфи.

„Coming to America“ излезе през 1988 година и в него, както добре помним, Един игра африкански принц, който отива в САЩ, за да намери любовта. Режисьор е Джон Ландис, а печалбите от филма в боксофиса са около $275 милиона днешни пари.

Още през 2017 се появяват слухове за планирането на продължение, но Paramount потвържди новината чак през 2018, на CinemaCon. Сега вече имаме потвърждение и от самия Мърфи за завръщането му като принц Аким. Режисьор ще е Крейг Брюър („Hustle and Flow“).

Крейг и Еди ще работят за втори път заедно след като снимаха биографията на Руди Рей Мур „Dolemite is My Name“ за Netflix.

„Coming to America 2″ ще разказва за това как Аким научава, че има син и се завръща в САЩ, за да го намери. Продуцентите искат да върнат актьорите от първия филм – Арсенио Хал (Семи, най-добрият приятел на Аким), Шари Хедли (Лиса Макдауъл, романтичният интерес на Аким), Джон Амос (Клео Макдауъл, предприемач) и Джеймс Ърл Джоунс (Джафи Джофър, бащата на Аким и крал на Замунда).

Освен Аким и Семи, Мърфи и Хал играят още няколко роли (разбира се, след усърден грим). Предстои да видим дали това ще се повтори и във втория филм. Мърфи често играе по няколко роли във филмите си, така че това никак не е изключено.

Освен всичко останало, комедията като жанр доста се промени от края на 80-те години. Политическата ситуация също. Paramount са прави да наемат Кеня Барис („Black-ish“) за сценарист, защото той има съвременен поглед върху това какво е смешно.

 
 

Да погребеш кучето си за 4 000 паунда

| от chronicle.bg |

Стопанка на починало куче го изпрати с щедро погребение, защото смята, че то е било член на семейството му. 

Капитан, 11-годишният бултериер, почина на Коледа от сърдечен удар. Саша Смаджич, на 37, каза, че не е яла цяла седмица след смъртта на любимеца си. За погребението му тя дава точно 4 249 британски паунда (9,337 лева), в които влизат кошница с бели гълъби, които са пуснати по време на церемонията, за 225 паунда и още 620 паунда, за да изпишат името на Капитан с цветя.

sei_47479678-3aeb sei_47479583-4997

Саша казва: „Не мисля, че някога ще празнувам Коледа отново. Не мисля, че някога ще имам силата да го направя, когато част от мен вече я няма.“

Тялото на Капитан беше взето от ветеринарната клиника и пренесено на карета до парка, където е бил извеждан на разходка. Ковчегът му след това беше качен на катафалка и закаран на гробището. Собственикът на гробището, Маурийн Бийч, прочете поема до гроба на кучето, а след това 11 гълъба – по един за всяка от годините на Капитан – бяха пуснати на свобода.

sei_47479666-e07e

След церемонията Саша отиде в местна кръчма, където поръча порция пиле с пържени картофи, защото „това би хапвал той“. Саша казва още: „Капитан заслужава специално изпращане. За някои хора той беше росто куче, но за мен той беше бебето ми – той беше всичко за мен и винаги ще бъде“.

sei_47479664-9571

„Не мисля, че трябва да правим разлика [мнежду хора и животни]. Ако имаш домашен любимец, имаш нов член на семейството си и трябва да го третираш като човек.“

Саша осиновява Капитан от приют за бездомни кучета, когато той е на 7 месеца. Кученцето скоро се научава да се доверява на стопанката си. Според служителите на приюта, той е участвал в боеве с кучета.

„Спомените от погребението ми помагат. Гледам снимките и не изпитвам никакво съжаление за това как го изпратих – той заслужаваше всичко това и още!“

 
 

Кадри от новия „Spider-Man: Far From Home“

| от chronicle.bg |

Sony и Marvel пуснаха първия трейлър за продължението на „Spider-Man: Homecoming“ от 2017 година – „Spider-Man: Far From Home“. Филмът ни показва приключенията на Питър Паркър и някои от съучениците му в Лондон. 

Sony Pictures също така показва и първия постер на филма малко преди да излезе трейлъра:

Филмът е част от цяла поредица за супергероя и е вторият от разширената вселена на Marvel. Sony притежава правата за Super-Man от дълго време – още от преди филма с Тоби Магуайър. По-късно компанията го възроди с нова история и нов актьор – Андрю Гарфийлд – за „Amazing Spider-Man“ и „Amazing Spider-Man 2″, които получиха смесени мнения от критици и публика.

През 2015 година обаче Sony и Marvel Studios постигнаха споразумение помежду си и включиха героя в „Captain America: Civil War“. Тогава, както и сега, ролята се играе от Том Холанд. От тогава Спайдърмен се е появявал в собствен филм, както и в „Avengers: Infinity War“.

Холанд казва, че ще има трилогия. Очакваме премиера на 5 юли. Ето и трейлъра:

 
 

Големите актриси заслужават големи сериали

| от chronicle.bg |

Преди няколко десетилетия трансферът на един актьор от киното в телевизията е означавал само едно – потъване в забрава. Малкият екран се е смятал за поле за развитие на залязващи актьори, а продукциите са се приемали за по-некачествени от тези, които киното е създавало.

Последните пет години обаче, ситуацията драстично се промени. Днес вече редица звезди от киното правят своите първи стъпки на малкия екран и това се отразява повече от добре както на техните кариери, така и на телевизията като цяло.

За един от пионерите в това течение от последните няколко години се смята Раян Мърфи, който заедно с Брад Фалчък създаде „American Horror Story“. Сериалът позволи на Джесика Ланг да възроди кариерата си, да влезе в ново амплоа и да бъде обикната от ново поколение фенове, което иначе много трудно биха гледали великолепни филми като „Франсис“ или „Ах, този джаз“. А тя пък допринесе със своя висок статут към това сериалът да се издигне.

Редица други актьори получиха възможност да разгърнат актьорския си потенциал благодарение на телевизията. Клайв Оуен и Стивън Содърбърг в „The Knick“, Джъд Лоу в „Младият папа“, Дейвид Линч, който се завърна към телевизията с „Twin Peaks: The Return“. „Истински детектив“ даде платформа на прекрасния Матю Макконъхи, Колин Фаръл, Уди Харелсън… И въпреки че в началото, както повечето неща в Холивуд, предимно мъже се възползваха от ползите на трансфера от кино към телевизия, днес вече има значително по-голямо покритие на женски персонажи в страхотни сериали.

Най-представителният пример за това е сериалът „Големите малки лъжи“, в който Никол Кидман, Рийз Уидърспуун, Зоуи Кравиц и редица други актриси успяха да се откроят. Как обаче се стига до тук?

В открита дискусия наскоро Никол Кидман обяснява откъде тя и Рийз Уидърспуун са се вдъхновили да поемат пътя на изпълнителни продуценти на този сериал. Всичко започва отчасти с Джейн Кампиън и минисериалът „Top of the Lake“.

„По това време имаше само „Истински детектив“, в който главните роли бяха мъжки, а ние искахме да направим нещо с жени в главните роли и действието да се развива в Америка.“ казва Кидман, цитирана от W Magazine, и допълва, че сериалът на BBC Top of the Lake е бил финалният ритник, който ги е накарал да оформят желаната цел и да тръгнат към нея. „Не ни предлагаха достатъчно сложни роли и това породи желание сами да създаден възможност за нас и нашите приятелки.“

Според думите на Кидман – а и според тези на Елизабет Мос („Top of the Lake“, „Историята на прислужницата“) – телевизията все още е мястото, където един актьор или актриса може да отиде, когато киното го забрави. Разликата е там, че днес това може да бъде обърнато в полза на актьора, заради увеличените му правомощия над продукцията. В много случаи става така че някои от големите звезди са и изпълнителни продуценти на сериалите.

Другата причина е възможността на телевизията да развие и разкаже подробно сложни и вълнуващи истории, да включи в тях контрастиращи си персонажи, които също да бъдат развити. И публиката разбира това – „Големите малки лъжи“ бяха абсолютен хит, а в момента очакваме втория сезон. Фактът, че Мерил Стрийп влиза в него е достатъчно показателен. „Историята на прислужницата“ се превърна в цяло културно явление, което вдъхнови редица протести по света.

Това, което привлича все повече актьори към телевизията, е възможността да развият даден персонаж до неговия максимум и да разплетат историята му. Според Никол Кидман именно малкият екран е мястото за хубави женски роли в момента.

Към думите на Кидман се присъединява и Джесика Ланг, в свое интервю за списание AARP. В него актрисата говори за отношението на Холивуд към възрастните актриси. „Там няма равенство. Мисля си колко прекрасни актриси от моето поколение все още правят стойностна и важна работа в киното. Отиват в телевизията. Отиват на сцената. Това е желанието да правиш нещо смело. Да се предизвикаш.“

И за повечето актриси, без оглед на репутация или статут, телевизията е мястото, където това предизвикателство може да се случи.