Как Жана стана жертвеният агнец на VIP Brother

| от |

В порното има един жанр, наречен public humiliation. На български – публично унижение. До скоро, за да се наслади на цялата палитра от различни физически, сексуални и психологически унижения, които той предлага, човек трябваше да влезе в порно сайт, с ясното съзнание, че рискува здравето на компютъра си, да намери жанра и да си пусне видео. Освен това, се налагаше да се крие от другите хора, тъй като гледането на порно по правило е действие, което се прави без публика, а гледането на по-особено порно си е направо неприлично. Или беше.

Любителите на публичното унижение обаче вече имат споделената възможност да извършват своята духовна, или каквато желаят, мастурбация, гледайки телевизия всяка вечер в делнични дни. Част от целите на „развлекателното шоу“ VIP Brother винаги е била унизяването на участниците и със сигурност, подписвайки договор за участие, те са наясно, че ще има кофти игри, злостни интриги и упорито копаене по авторитета и самочувствието им.

В случая с Жана Бергендорф обаче VIP Brother наистина надмина себе си. Видеото вероятно ви е попаднало: няколко съквартиранти обсъждат колко е надебеляла Жана, с колко килограма се е накичила, откакто е в къщата. Ирина Сарачинова сърдечно предлага сутрин, обед и вечер да й приготвя меню с разделно хранене, за да й помогне. Дискутира се дали Жана е в период на изчистване от наркотиците. След това „големият брат“ се намесва, привиквайки певицата в изповедалнята, на което компанията се радва, като цялата постановка прилича на насилствено въдворяване в заведение за психиатрична помощ за доброто на болния. В изповедалнята гласът, който олицетворява „самия“ Big Brother, прокънтява: „Жана, изглеждаш тройна“, „Жана, от днес си на диета“ и върховното „Не, Жана, дебела си“.

В началото жертвата се обяснява как не е вечеряла и е гладна. Когато разбира, че е подложена на диета, тя дори леко се възмущава. След това плаче. А накрая, когато Big Brother й казва, че „за да види колко благосклонен е Big Brother, преди да се разреве, Той ще й позволи да изяде единия си сандвич, ама бързо, преди да е размислил“, жертвата признава, че обича насилника си. Като по учебник. За финал, тя решава, че вече не й се яде. Тук вече филмът прилича на драма за момиче, което бавно се спуска по стръмнината на хранителното разстройство.

След векове наред феминизъм, борба за правата на жените, борба срещу нереалистичните представи, които налага модната индустрия, изкарвайки на подиумите жени с височина 180 см, които тежат 40 кг, популяризиране на plus size моделите на бельо и опити за насочване на общественото внимание върху огромните, страшни проблеми на булимията и анорексията, изведнъж на телевизионния екран се появява нагледен урок по това как да смачкаме една жена в десет стъпки.

1. Притеснете я.

2. Унизете я.

3. Посочете й какви са недостатъците й и наблегнете на тях.

4. Обидете я.

5. Разплачете я.

6. Отнемете й свободната воля.

7. Сринете самооценката й.

8. Замаскирайте горните стъпки като акт на добрина и великодушие от ваша страна.

9. Вземете й всичко.

10. Върнете й малко от всичкото.

…и тя ще ви обича. Желателно е всичко това да се случва пред максимално широка публика.

„Господари на ефира“ можеха вместо да връчват „Златен скункс“ на Николай Бареков, който избяга от студиото на Жени Марчева, спасявайки се панически от друг опит за публично унижение, да дадат статуетката на гласа на Big Brother, който успя да изнесе в ефир урок по психически тормоз. Е, имаха позволението да санкционират свои колеги от същата телевизия.

А дали Жана Бергендорф заслужава да бъде защитавана, дали е „поп икона с бунтарски дух“ и музикален талант, или психически нестабилна „лоша майка“, зависима от наркотиците, е съвсем друга тема. Дали страда от биполярно афективно разстройство или е „биполярна“ по метода, по който открай време психиатричните диагнози се измъкват от учебниците и влизат в езика под формата на обиди – също.

С това предаване обаче телевизията успя да превърне зрителя в съучастник на позорно унижение, в което се доказва, че уважението към личността е отживелица. И това е отвратително.

 
 

По-малко женски образи в киното

| от chr.bg |

2017 г. бе белязана от появата на „Жената-чудо“, но според изследване, женските главни герои са намалели с 5 % в 100-те най-касови филми за годината.

Центърът за изследване на жените в телевизията и киното към университета на Сан Диего публикува годишния си доклад, според който жени са 24 % от главните образи миналата година.

За сравнение, през 2016 г. те са 29 %. Спадът е значителен, въпреки появата на филми като „Междузвездни войни: Последните джедаи“ и „Красавицата и Звяра“, които заемат първите две места в бокс-офис класацията за 2017 г.

Продукциите, в които има поне 10 актриси с реплики, са 32 %, докато филмите, в които участват поне 10 актьора с реплики, са 79 %.

Чернокожите жени обаче са повече, като са се увеличили от 14 % до 16 %, а актрисите от Латинска Америка са станали 7 %, сравнено с 3 % от предишната година.

„В наградния сезон, в който темата за жените и половото равноправие е основна, трябва да разграничим хиперболата от реалността. Числата все още не отразяват голяма промяна в киноиндустрията“, каза директорката на центъра Марта Лаузен, цитирана от БТА.

 
 

Скандалът със списание, който отказа Нина Агдал от модната кариера за година

| от chr.bg |

Нина Агдал е един от най-известните модели по света и лична наша любимка.

Обичаме Агдал не само заради изпепеляващата й естествена красота, но и заради характера й, който не се страхува да показва.

„Разочарована и отвратена съм от суровата реалност на този бизнес“, започна дълъг пост в Instagram Агдал, в който обяснява защо си взе едногодишна почивка от модната индустрия.

Датският модел, който през март ще навърши 26, разказва как списание първо е пожелало да заснеме фото сесия с нея, след което се отказало, защото „снимките не отговаряли на портфолиото й“.

Today, I’m disappointed and appalled at the still very harsh reality of this industry. A few months ago, I agreed to shoot with a creative team I believed in and was excited to collaborate with. When my agent received an unapologetic email concluding they would not run my cover/story because it “did not reflect well on my talent” and “did not fit their market,” the publisher claimed my look deviated from my portfolio and that I did not fit into the (sample size) samples, which is completely false. If anyone has any interest in me, they know I am not an average model body – I have an athletic build and healthy curves. After a tough year of taking a step back from the insensitive and unrealistic pressures of this industry and dealing with paralyzing social anxiety, I walked into that shoot as a 25 year old WOMAN feeling more comfortable in my own skin and healthier than ever before. Some days I’m a sample size, some days I’m a size 4, some a 6. I am not built as a runway model and have never been stick thin. Now more than ever, I embrace my curves and work diligently in the gym to stay strong and most of all, sane. I am proud to say that my body has evolved from when I started this crazy ride as a 16 year old GIRL with unhealthy and insufficient eating habits. So, shame on you and thank you to the publisher for reaffirming how important it is to live your truth and say it out loud, no matter who you are or what size. I decided to release an image to draw awareness and support of an issue that’s bigger than just myself and affects so many people not just in the fashion industry, but in general, with the goal of bringing women from all over together in a celebration of our bodies. Let’s find ways to build each other up instead of constantly finding ways to tear each other down. #bodyshaming #bodyimage #selfimage #dietculture #mybodymybusiness

Публикация, споделена от Nina Agdal (@ninaagdal) на

Агдал отказва да бъде вкарвана в нездравословните пропорции на манекенките.

„Ако някой ме познава, знае много добре, че нямам обикновеното тяло на модел – аз съм атлетична с много здравословни извивки.

Отидох за тази фото сесия като 25-годишна жена, чувствайки се изключително добре в кожата си и по-здрава от всякога. Сега, повече от всякога, приемам извивките и работя усилено във фитнеса, за да бъда в още по-добра форма.

Гордея се с това, че тялото ми се е развило в сравнение с онова, което имах когато бях на 16, когато започнах кариерата си. И че вече не се придържам към нездравословните хранителни навици, които имах тогава.“

Признанието на Нина Агдал е глътка свеж въздух във фалшивия бизнес на фотошопирани корици и преслаби модели.

А както може да се убедите в галерията, Агдал няма абсолютно нищо, от което да се срамува. Точно обратното – може да бъде здравословно вдъхновение за всеки.

 
 

Провокативен филм с българско участие спечели голямата награда на Берлинале

| от chr.bg |

 Филмът „Touch me Not“ спечели голямата награда „Златна мечка“ на фестивала Берлинале на 24 февруари. Режисьор е румънката Адина Пинтиле, а филмът е копродукция, в която взимат участие и Германия, Чехия, Франция и България.

Лентата е полу документална и е определяна от филмовите критици като „провокативна“ и „провокираща границите на човешката сексуалност“.

От българска страна участват актрисата Ирмена Чичикова, която публиката познава от хита от миналата година „Вездесъщият“, както и актьорът Георги Налджиев.

„Touch me Not“ провокира противоречиви реакции от публиката на фестивала – някои го определят като шокиращ и скандален. Пинтиле иска да тества границите на интимността и по тази причина продукцията няма как да не съдържа и доста кадри с голи тела. Друга основна тема е това какво намираме за привлекателно и какво – не.

Филмът беше предпочетен пред „Ютьоя – 22 юли“, който разказва за атентата на Андреш Брайвик, и анимационната драма „Isle of Dogs“ на режисьора Уес Андерсън.

Андерсън все пак не беше напълно пренебрегнат от журито на фестивала и спечели „Сребърна мечка“ за най-добър режисьор на антиутопията, показваща глутница кучета в близкото бъдеще на Япония.

Гласовете на кучетата са озвучавани от актьори като Браян Кренстън, Едуард Нортън, Бил Мъри, Скарлет Йохансон и Джеф Голдблум.

68-ото издание на Берлинале беше закрито от българската продукция „Ага“ на режисьора Милко Лазаров. За първи път от 29 години насам български филм е избран да представи страната ни на фестивала.

 
 

Двойките, които ни изкарват акъла

| от Амелия Понд |

Нали знаете онази посредствена, но така великолепна идилия, която романтичните филми, пиеси, книги и музики, създават у нещастния незапознат с коварния живот човек, че щом срещнеш някой по-специален в живота си, всичко ще е идилия и птички ще сплитат косата ви сутрин? Е, ние няма да говорим за нея.

А нали знаете онези специални двойки, които правят специални неща само с ексклузивно специални хора? И за тях няма да говорим.

Но за сметка на това ще ви представим няколко двойки на голям екран, чиято колаборация може да ви накара да се изпуснете в гащите малко, да се скриете на тъмно и тихо и дори да кажете някоя молитва. Те са от тези уникални Тя и Той на кино, от които може да ви настръхне косата, особено, ако ви се наложи да ги срещнете в някой иначе започнал приятно следобед на тиха уличка, където никой няма да ви чуе, че викате…