Как се прави кампания for reformators

| от |

Александър Николов

Сдобих се случайно с копие на учебника по политически пиар, който са използвали няколко политически партии в България и Европа. Ето най-добрите съвети оттам. Не гарантирам успех, но нищо не пречи да пробвате, особено ако не сте сигурни дали искате да сте управляващи, парламентарна или извънпарламентарна опозиция.

1. Създайте максимално широка коалиция от всевъзможни малки партии. Колкото повече и колкото по-различни, толкова по-интересни ще сте за медиите. Консерватори, либерали, зелени, десни, леви, социалдемократи, земеделци, сини, зелени, лилави, розови, християндемократи, мюсюлмандемократи, протестантдемократи… Важно е партиите постоянно да изтъкват своите различия и противоречия. И да няма нищо конкретно, за което да са съгласни.

2. Създайте граждански съвет към коалицията. Подберете гражданите на неясен принцип, ако няма случайни граждани допълнете с роднини или с политици, напуснали партии, които не влизат в състава на коалицията.

3. Задължително е поне няколко от партиите да напуснат със скандал. Дайте минимум 6 различни версии защо напускат. Колкото по-различни са една от друга, толкова повече шум ще създадете. Малко преди изборите започнете преговори с някои от напусналите да се върнат. Ако успеете да ги провалите шумно и със скандал, да хвърляте кал едни срещу други и да се обвините в далавери, купуване на гласове и задкулисие – вие сте майстори!

4. Един месец преди изборите се скарайте кой е по-лидер, кой носи повече гласове, кой дал повече пари и насрочете конгрес за създаване на единна партия 2 седмици преди изборите, на които се явявате като коалиция. Със скандал отложете конгреса, докато обяснявате как това ви прави по единни.

5. Ако нямате сайт и програма, не бързайте. Ако имате, свалете сайта за основен ремонт. Пуснете листите със скандални лица вътре, вкарайте няколко никому неизвестни партии в коалицията, ако има една-две скандално известни още по-добре. Направете го тайно, докато говорите за прозрачност. Докато ви питат за сайта и програмата, може и никой да не се загледа в листите. Ако някой все пак се оплаче го обвинете, че играе за противникова партия, за задкулисието, че участва в заговор. Ако не помогне, обяснете, че има преференция и всеки може да пренареди листите. Ако се хванат, това трябва да стане единственото, за което говорите. Така ще си спестите отговорите на досадни въпроси като данъците например.

6. Харесайте си коалиционен партньор, принадлежащ на същото европейско семейство. И започнете да поставяте условия. По възможност такива, които знаете, че няма да изпълни. Разграничавайте се от него, повтаряйки в същото време, че нямате различия. Дефинирайте го едновременно като конкуренция, единствена възможност за коалиционен партньор, сестринска партия и част от задкулисието, срещу което се борите. Ако накрая дори самите вие изгубите яснота какво мислите по въпроса, значи сте успели да заблудите всички и каквото и да стане никой не може да ви обвини, че сте излъгали избирателите си.

7. Включете се във всички теми, за които се водят ожесточени спорове. По възможност с такава позиция, която да ядоса всички спорещи страни. Хубаво е да върнете на преден план най-противоречивата личност, с която могат да ви свържат. Разграничете се от нея, така че да ядосате феновете ѝ, но враговете ѝ, трябва да са убедени, че тя диктува играта.

Ако въпреки всички тези стъпки се доберете до места в парламента, действайте! Избирателите ви могат да преглътнат всичко. Започвайте здраво да ги реформирате!

Очаквайте и най-доброто от наръчника „Как се прави кампания for populists (и чели Винету).“

 
 

Кристиано Роналдо се призна за виновен в укриване на данъци

| от chronicle.bg |

Кристиано Роналдо пледира виновен по обвиненията в данъчна измама и получи 23-месечна условна присъда и глоба от 16,5 милиона евро от съда в Испания. Нападателят на Ювентус заедно с приятелката си Джорджина Родригес трябваше да влезе през главния вход след като му беше отказана възможността на пристигне с кола на делото или да се яви чрез видео връзка.

33-годишният футболист беше обвинен в укриване на данъци от приходи в размер на 12 милиона британски лири, които е получил за права върху снимки. Той е прекарал парите през компании, регистрирани в държави с ниски данъчни облагания. Адвокатите на Роналдо първоначално твърдяха, че е станало недоразумение и отричаха целенасочени действия за избягване на данъци от негова страна.

Роналдо изглеждаше доволен от така развилите се обстоятелства, когато напусна съда, и дори раздаде автографи на фенове. Пред репортери той беше лаконичен: „Всичко е идеално“.

Съдебните драми на Кристиано обаче не приключват. Полицията в Лас Вегас иска ДНК проба от звездата заради обвинение в изнасилване през 2009 година.

 
 

На крачка сме от практичен летящ костюм

| от chronicle.bg |

От години във военните среди се полагат усилия за развитие на технологиите, които да помагат на войниците, в най-разнообразни посоки. Ричард Браунинг, основател и изпълнителен директор на Gravity Industries, разходи реактивния си костюм по тренировъчната площадка на UK Royal Commando в Лимпсоун, Великобритания

Браунинг започва компанията през 2017 година. Костюмът се казва Daedalus Mark 1 и използва 6 малки реактивни двигателя – 2 на гърба и по 2 на всяка ръка – които позволяват контролиран полет.

В момента костюмът изглежда като от филм на Marvel. Костюмът има и специална каска с дисплей, на който се вижда информация за горивото и други данни.

Технологията все още не е готова за ползване от армия или цивилни, но не изглежда далеч от финалния си вид. Шумът от двигателите е един от най-забележимите проблеми за изглаждане, например. Очакваме съвсем скоро подобна играчка да се появи и на „цивилния“ пазар.

 
 

Снимки от сета на новия „Men in Black“

| от chronicle.bg |

„Men In Black: International“ пуснаха нови снимки от снимачната площадка, на които можем да видим и извънземни агенти.

Първият „MIB“ излиза през 1997 година с Уил Смит и Томи Лий Джоунс в главните роли. Този филм обаче се води от Крис Хемсуърт (агент H) и Теса Томпсън (ageнт M). Разбура се, извънземните свинаги са били в центъра на франчайза. Първия филм ни запозна с навика им да „приемат човешка форма“ по особено нелицеприятен начин. Те обаче могат да бъдат и агенти.

1233076 - MEN IN BLACK: INTERNATIONAL

Новите снимки, които можете да разгледате в галерията, ни показват Томпсън и Хемсуърт в традиционните черни костюми на агенти и в най-различни ситуации.

Лиъм Нийсън се присъеди към актьорския състав през май 2018 като началника на Мъжете в черно в Лондон. Ребека Фъргюсън също участва, но нейната роля все още не е известна. Ема Томпсън е агент О, роля от „Men In Black 3″.

Досега франчайзът се е развивал основно в Америка, но с оглед на думата „International“ в заглавието, сега изглежда, че агентите ще си попътуват.

 
 

Франция глоби Google 50 милиона евро

| от chronicle.bg |

Френският регулатор по защита на личните данни издаде глоба на Google от 50 милиона евро за нарушаване на GDPR нормите. Това е най-голямата GDPR глоба от европейски регулатор и първата, която се издава на някой от технологичните гиганти.

Французите се мотивираха с аргумента, че Google не е показвал достатъчно информация на потребителите за политиките си относно съхранение и ползване на лични данни, с които те се съгласяват. Според регулаторът компанията все още не е поправила грешките си.

GDPR задължава получаването на изрично съгласие от страна на потребителите със събирането на информация за тях. Съгласие, от което те могат да се откажат по всяко време.

Въпреки че глобата изглежда голяма, тя е доста малка в сравнение с максимумът, който се допуска в тази област. Той е до 4% от годишния доход на компанията. Това може да означава милиарди.

Глобата не е прецедент. През декември болница в Португалия беше глобена 400 000 евро за подобни нарушения, германска социална мрежа получи глоба от 20 000 евро през ноември, а австрийска фирма – 4 800 евро.

Говорител на Google каза, че компанията е „силно посветена“ на посрещне „високите изисквания за прозрачност и контрол“, които хората очакват. Отделно от този прецедент, Google търпи критики по отношение на боравенето с лични данни от потребителски групи в 7 други европейски държави.