Как да бъдем като Григор?

| от |

Григор Димитров е висок, красив, млад и известен милионер, с очарователна приятелка и хиляди почитатели. Дори да искаш да се заяждаш с него, няма за какво да се хванеш. Той не мрази понеделниците, не седи в задръствания, не пие ракия със салата (даже отказваше на Шарапова да пие вино с нея, като ходеха), не се нервира на цени и политики, и на велоалеята на ул. Раковски, и на Пешо Волгин.

Това, приятели, е здравословен начин на живот!

Но как и ние да бъдем толкова яки? Еми трудно, но с много постоянство може и да се доближим.

Дисциплина.

Дисциплината е измислена, за да плаши недостойните. Когато паднеш и всичките ти фенове, цяла нация, са разочаровани от теб, другия път трябва да биеш не за тях, не заедно с тях, а въпреки тях. Трябва да биеш въпреки феновете си. Само това изисква безумна дисциплина, а още не сме говорили и за тренировките.

Тренировки.

Независимо дали ще ставаш тенисист или ще лееш кофраж, трябва да се развиваш. Имам приятел, който прави скеле по строежите и казва, че ромите не са работливи, но по-добре те, отколкото българите, че българите съвсем зле. Та да тренираме с внимание и спокойствие, без да ни интересува мнението на лешниците в туитър.

Коментари.

Коментарите в интернет са като дъжд на дъното на океана. Някой си там има някакво си там мнение, голяма работа. Човек е толкова голям, колкото големи са проблемите му.

Предварителна подготовка.

Но преди дисциплината, тренировките и коментарите, редно е първо да сложим на стената портрет на Григор. На стената срещу леглото ни, за да е първото нещо пред очите ни сутрин и последното нещо пред очите ни вечер. Така ще помним делото му. Когато се намерите в колебание, запитайте се какво би направил Григор в този момент и направете това. Ако чуете някой да казва виц за Григор, предайте го на полицията! Преместете Коледа на 16 май, когато познайте кой се е родил*.  Това са само основните неща.

 

* Григор Димитров. Но първо изчакайте тази Коледа да мине, че да хванем почивните дни. Иначе няма да ги хванем.

 
 

9 много-много важни трейлъра

| от chr.bg |

Следете тези филми и сериали!

В Хрникъл голяма част от информацията, която следим, се отнася до филми и сериали.

По-долу събрахме 9 трейлъра на най-добрите предстоящи продукции, за да си изберете. Нашият скромен, но информиран съвет е да си изберете всичките 9.

Приятно гледане!

 

Jurassic World: Fallen Kingdom


Black Mirror – Season 4

 

Twice Upon A Time – Doctor Who: Christmas Special 2017

 

Altered Carbon

 

Wormwood

 

You Were Never Really Here

 

7 Days in Entebbe

 

Jack Ryan

 

Alita: Battle Angel

 
 

Apple официално придоби Shazam

| от chronicle.bg |

Apple официално придоби Shazam за 400 милиона щатски долара. Познавате Shazam: това е приложението, което ви позволява да разпознавате песни, филми, телевизионни предавания, реклами и кратки аудио октъси.

По време на последния кръг на финансиране, цената на придобиването на Shazam бе обявена за 1 млрд. долара. Компанията обаче трудно намери бизнес модел, като генерира едва 54 милиона приходи през 2016 г.

След покупката, можем да очакваме, че Shazam ще бъде вкаран в Apple Music.

Очаква се сделката да бъде финализирана през следващите седмици в очакване на одобрение от регулаторните органи.

 
 

bTV обяви нов праймтайм за зрителите

| от chr.bg |

Сериал с кинокачество тръгва през януари 

Ново програмиране на праймтайма се въвежда от 15 януари, така че да може максимално много зрители да имат достъп до най-интересното и качествено съдържание, обявиха от ръководството на най-голямата частна национална телевизия у нас. То стартира с премиерата на мегапродукцията „Скъпи наследници“ – най-мащабният проект за телевизия с кино качество, създаван до момента у нас.

„Скъпи наследници“ е продукцията, която bTV подкрепи с най-голямата по рода си инвестиция и ние ще променим телевизионния пейзаж в полза на нашите зрители и потребители. От 15 януари разширеният праймтайм на bTV започва по-рано за зрителите. Ще излъчваме „Скъпи наследници“ всеки делничен ден от 18 часа, като зрителите ни ще видят 170 епизода през 2018 г.! Ще поставим нови стандарти в това как се създава и доставя кино за телевизия на българската публика“, съобщи Флориан Скала, Главен изпълнителен директор на bTV Media Group.

Драмеди сериалът „Скъпи наследници“, който е плод на съвместната работа на някои от най-добрите световни и родни кино професионалисти, е с най-голямата по рода си инвестиция на нашия ТВ пазар. Негов изпълнителен продуцент е талантливият Михаил Менкаджиев, който има успехи в цял свят, снимал е и за Netflix. Продукцията стартира на 15 януари и ще се излъчва в делниците от 18 часа.

Сериалът е мултиплатформен, ще може да се гледа на малкия екран, но и в онлайн каналите на bTV (voyo и btvplus), каквато е световната практика.

Екипът на телевизията заедно с актьорите и екипа на предстоящия мащабен сериал „Скъпи наследници“, се събраха на парти, за да отпразнуват заедно педстоящата пемиера на поредицата, както и новото парче и клип на Орлин Павлов „Още малко“. Видеото е с кадри от сериала, в който певецът и актьор играе главна роля, рамо до рамо с емблеми на киното и театъра като Цветана Манева, Койна Русева, Филип Аврамов, Валентин Танев, Георги Кадурин, Димитър Баненкин, Искра Донова, Досьо Досев, Дарин Ангелов, свежи лица като Лорина Камбурова, Даяна Ханджиева, Петко Венелинов, Рая Пеева, както и гост звезди от изкуството, спорта и шоубизнеса. В режисьорския екип участват Тодор Чапкънов и Николай Илиев.

На партито в столичния клуб „Ялта“ на 12 декември всички актьори и продукционен екип се поздравиха за предстоящата премиера. По сериала се работи от близо 2 години, вече са заснети 170 епизода с камери от последно HD поколение. Снимачната площадка е повече от впечатляваща – построено е цяло село от възрожденски тип с истински постройки, което влиза в контрапункт с кадрите от модерните градски пространства. Сблъсъкът между модерното и корена, природата и града, прогреса и традициите, ще се вплете в драматично-комедийната история за едно грандиозно наследство, оставено на брат и сестра от баща им. За да го получат обаче, те, заедно с техните деца,  роднини и приятели, ще се наложи да изпълнят и едно много важно условие – да напуснат града и да заживеят заедно на село. Именно под покрива на родния си дом те ще поведат забавно-драмаична война за парите от завещанието.

 
 

Не като от баба, а от баба

| от Мартина Стоименова |

По Коледа обикновено си говорим за добри дела, благотворителност и традиции. Това е златното време на корпоративната социална отговорност, на даренията и на обществените каузи.

Сега обаче ще ви разкажем за една българска компания, започнала с добрите дела много преди да падне първият сняг, а именно – в сезона на лютеницата.

В края на лятото „Филикон-97“ прави нещо, което бизнесът обикновено не прави – наема хора в пенсионна възраст, заради опита и експертизата им, които да приготвят традиционната българска лютеница във фабриката на компанията в Пловдив.

Philicon 1

Възрастните хора, участвали в създаването на едросмлените лютеници „Нашенска“ и „Балкански вкус“, са една пета от всички служители в есенната кампания на пловдивския производител. Впоследствие на постоянен щат остават 7 души между 60 и 70 години – четирима мъже и три жени. Те получават възнаграждение според изискванията на трудовото законодателство на позиции, които не изискват голямо физическо натоварване.

Всеки, който познава пазара на труда в България знае, че това не е обичайна практика. Работодателите обикновено предпочитат млади хора, дори и те да нямат богат трудов опит. Младите се адаптират по-бързо, знаят езици, справят се по-добре с технологиите.

Има сфери обаче, за които търсенето на хора от третата възраст и назначаването им на трудови договори се оказва ползотворно и за двете страни.

За възрастните това е възможност както за допълнителни доходи, така и за социализация – да се срещат с други работещи, да са извън дома си и да получават сигурни доходи към пенсиите си.

Традиционната технология на производство във фабриката за лютеница се оказва добре позната на тяхното поколение, което години наред е правило зимнина, изпробвало е рецепти и продукти, затваряло е буркани.

Това е пример за сфера от живота и пазара на труда, в която пенсионерите се вписват като характер, знания, манталитет и отношение към работата. „Филикон-97“ е наследник на държавна фабрика в плодородния тракийски район със 70-годишна традиция – за подобни предприятия връзката с миналото, когато храната е била нещо качествено, е много важна.

Социалната кампания по осигуряване на работни места за хора в пенсионна и предпенсионна възраст на пловдивския производител е нещо ново за България и е доказателство, че завръщането на възрастните хора на пазара на труда не би трябвало да бъде екзотика или сезонен компромис. Това е сериозна възможност за бизнеса на фона на емиграцията на младите, недостига на кадри, особено в индустрията, и застаряването на населението.

Пловдив е един от най-динамично развиващите се райони – само за две години заплатите са нараснали с 30%, а безработицата е „нездравословно“ ниска – около 3%. Това изправя работодателите пред тежки проблеми.

На фона на липсата на работна ръка и високата конкуренция при заплащането, професионалната етика се превръща в абсолютно ключов елемент – и тук възрастните хора определено не са за подценяване. „В нашето производство сме имали служители с над 40-годишен стаж и добре знаем какво означава преданост и лоялност, както и какво означава работата да е вторият ти дом“, коментира търговският директор на „Филикон-97“ Иван Калибацев.

Philicon 4

Според него поколението на по-възрастните се отличава с по-различни трудови навици от това на по-младите работещи: „Хората от по-възрастните поколения имат свой морал, трудова етика. Вълнуват ги и ги мотивират други неща“. За разлика от пенсионерите, хората в работоспособна възраст са много по-капризни по отношение на личното си време. Особено през лятото, в пика на производството и обирането на реколтите, е трудно да бъдат убедени да не си вземат отпуска, например.

Иван Калибацев казва, че проблемът дори не е толкова в заплащането и признава, че има технически позиции, за които буквално не се намират служители. За неквалифицираните места обаче трудът на пенсионерите е решение, при това с голяма социална стойност.

„Нашенска“ и „Балкански вкус“ се консервират в шестоъгълни бурканчета именно в периода септември-октомври, когато доматите, чушките и патладжаните са съвсем пресни. При тази лютеница „няма лъжа“, обяснява още Иван Калибацев, защото „няма как да произвеждаш точно този традиционен продукт от зеленчуци, които нямат сок“.  Затова и в случая възрастта не е толкова важна, колкото човекът да е „читав“, „лоялен“ и да разбира процеса на производство.

Друг е и въпросът, че когато лютеницата е направена от ръце, които имат опит и отношение към работата – тя е по-вкусна.

Philicon 2