Интервю със сценаристите на „Скъпи наследници“

| от |

“Скъпи наследници” е най-новият сериал в България, а благите младежи на снимката горе са неговите сценаристи. На тази снимка липсват Нели Димитрова, преподавател по драматургия в НАТФИЗ, която събира екипа, и Емил Бонев, главният сценарист на проекта.

Направихме интервю с тези хора, защото като че ли се обръща малко внимание на сценаристите. Те дори често са бъркани с режисьори и дори продуценти (ех, откъде такъв късмет). Затова и то (интервюто) е форматирано, както изглежда стандартен сценарий.

Освен него, тези младежи ни написаха и приказка за нашите приятели от MamaMia.bg. Тя се казва „Малкото коте, което искаше да има приятели„.

 

ИНТЕРВЮ СЪС СЦЕНАРИСТИТЕ НА СЕРИАЛА „СКЪПИ НАСЛЕДНИЦИ“ 

ИНТ. ОФИС – ДЕН

Добре, как върви сериалът засега?

28381106_2045294118822074_116910670_n

НИКОЛА

Върви все по-нависоко според нас.

ДИЛИЯН

Особено след 40-ти епизод. След 40-ти става мазало.

РАДО

И след 60-ти.

АЛЕКСАНДРА

Той ви попита как върви досега.

ДИЛИЯН

Досега е супер, но става грандиозно след 40-ти.

АЛЕКСАНДРА

Всъщност, вече има утвърдена установена публика, защото шерът върви в едни норми, което означава, че има публика, която се е запалила и гледа всеки епизод.

НИКОЛА

А идеята на този сериал не е да пусне в началото две куки и после да те разочарова. Идеята му е още от началото да се развива все повече и повече и най-хубавият епизод да бъде 170 (последният от първи сезон – бел. ред.)

17796444_10212869373117467_7767732208416557931_n

РАДО

Да, най-якото е, че в началото започва бавно, запознаваш се с героите, виждаш ги кой какъв е и след това гледаш тези хора как се развиват и им се случват някакви зверски неща и то неща, които са до голяма степен реалистични.

19437399_1729636900387799_994386369159467908_n

РОКСАНА

Да, и ти познаваш тези хора, знаеш кой как ще реагира във всякакви ситуации.

А защо този слот – 18:00?

ДИЛИЯН

Ами аз честно казано съм супер доволен, че е от 18:00 часа, защото е теленовела. Това е турбо нормално.

НИКОЛИНА

Каквото и да си говорим, това е дейли теленовела. Мястото й е в шест. Въпросът сега е да започнат да се правят уикли сериали, които да вървят от осем и ще сме в крак със света.

АЛЕКСАНДРА

Нещо, което е много забавно, са коментарите във фейсбук относно това, че сериалът в крайна сметка е сапунка. Това е така. Още със самата задача, която ни поставиха, това си беше теленовела.

А защо не правите арт кино, защо не правите фестивално кино?

НИКОЛА

Ние не правим класическа сапунка. В това има някаква по-висша цел – има смейство, има любов, има и хумор. Не е просто ей така да се пълни прайм тайма.

РАДО

А ние сме хора, които освен „Трима братя, три сестри“, гледаме и…

ДИЛИЯН и АЛЕКСАНДРА едновременно

Кога пък си гледал „Трима братя, три сестри“!

РАДО

Като бях на училище, си го гледах. Та ние сме хора, които гледа и най-добрите световни сериали, и сутрин преди да започнем да правиме „Скъпи наследници“ си говориме за това.

А вие бихте ли живяли на село?

РАДО

Аз да.

asdasda

АЛЕКСАНДРА

О, да. Всъщност, хората често коментират във фейсбук, че Бели вит изглежда нереалистично. Това е така и е абсолютно търсено. Мишо Менканджиев (продуцент на проекта – бел. ред.) реши, че трявба да гледаме нещо красиво на екрана.

РОКСАНА

А и такова село може да се случи, защо не. То не е някаква абсолютна утопия, която не може да стане никога.

НИКОЛИНА

Единственото, което ми пречи да живея на село е, че нямам къща на село. И не съм шофьор.

НИКОЛА

А някои от нас си поживяваме на село. (Никола живее в Княжево – бел. ред.)

АЛЕКСАНДРА

В крайна сметка нашата работа позволява да се работи от вкъщи, така че всеки един от нас би поседял някакво време на село да си гледа доматките.

НИКОЛА

Ти няма как по смъртно да го направиш този сериал от града, ако не си ходил на село. Ти нито реплики, нито действия, нищо не можеш да напишеш, ако не си стоял на село летни ваканции, зимни ваканции. А и тенденцията е хората да се изселват по селата.

РАДО

А това, което ни е липсвало като ноу-хау – с помощта на Емо Бонев, който е главен сценарист на проекта, както и с помощта на консултантите и Мишо успяхме да компенсираме.

ДИЛИЯН

На мен лично детството ми е свързано с къщата на село, във Ветрен дол. Поне 4 месеца в годината прекарвах там. Ако имам някакви грандиозни проблеми в живота ми, отивам там и там си ги решавам.

 

А сега върху какво работите?

26814796_10213800101188655_1860781494103052591_n

НИКОЛИНА

Разработваме нови проекти, много интересни неща, друго май няма как да кажа.

НИКОЛА

Да, общо взето разработваме 2-3 много сериозни проекта в момента.

РОКСАНА

И живот и здраве ще станат.

АЛЕКСАНДРА

Пак са сериали, но са други формати. Нели много добре ни събра, защото заедно се погаждаме чудесно и можем да пишем за доста проекти.

 

Какво прави сценаристът?

РОКСАНА

Това беше много трудно да го обясня на баба ми и тя до ден днешен бърка какво точно работя.

10404078_1414682185480137_5821209438373682309_n

ДИЛИЯН

Говорян си за едни измислени хора в едни измислени ситуации…

НИКОЛА

… после започват да ги сънуват…

РОКСАНА

… после започваш да живееш с тия хора.

КРАЙ

 
 

Най-скандалните изпълнения на наградите на MTV

| от chronicle.bg |

Докато наградите Грами са изцяло за музикален престиж, то наградите на MTV, накратко VMA (MTV video music awards) обръщат внимание не само на музиката, а и на провокативността на изпълнителните.

Не че се оплакваме. Откакто церемонията се състои за първи път през 1984, когато млада изпълнителка на име Мадона решава да шокира обществеността, MTV наградите са очакване на интересни моменти.

Шоуто за тази година е планирано за понеделник, като Карди Би ще води с най-много номинации, а сега е най-добрият момент да си припомним най-шокиращите моменти в историята на церемонията.

Ето ги, в хронологичен ред: десетте най-секси изпълнения, които промениха съвременната музика.

1. Мадона – Like a Virgin, 1984

С това изпълнение кралицата на попа се утвърди като провокатор още в началото на кариерата си: нещо, което не се е променило до днес, когато тя вече е на 60 години.

2. Джанет Джексън и „That`s the way love goes/if“, 1993

След това сексуално заредено изпълнение, Джанет Джексън вече не е малката сестричка на Майкъл Джексън.

3. Бритни Спиърс с „I`m a slave 4 you“, 2001

Откакто Бритни покори сцената с жълт питон на врата, светът й е роб.

4. Бритни Спиърс, Мадона и Кристина Агилера – „Like a virgin, Hollywood“, 2003

Страстните целувки между хора от един и същ пол не са някакво явление сега, но през 2003-а все още бяха. Затова когато Мадона пусна език на Бритни, това си беше събитие.

5. Beyonce and Jay-Z – „Crazy in love“,2003

Много хора се съмняваха дали Бионсе ще успее да направи соло кариера, след като се отцепи от Destiny`s Child, и да, тя успя.

6. Шакира – „Hips don`t lie“, 2006

Бедрата на Шакира в една от най-горещите й песни отговаряха напълно на парчето на представянето й през 2006.

7. Лейди Гага – „Paparazzi“, 2009

Преди светът да се умори от странностите на Лейди Гага, нейното изпълнение на „Paparazzi“ на MTV наградите, беше впечатляващо.

8. Кейти Пери, Ръсел Бранд и Джо Пери – „We will rock u“, 2009

Това изпълнение също остана в историята.

9. Майли Сайръс и Робин Тик – „Blurred lines“, 2013

След целувката на Мадона и Бритни, това изпълнение на Майли Сайръс и Робин Тик е може би най-обсъжданото. Това беше и случаят, когато Майли Сайръс се сбогува с ангелския си имидж.

10. Ники Минаж – „Anaconda“, 2014

Моментът, в който Ники Минаж изпя и изтанцува тази песен на сцената, официално затвърди туърка като тренд в поп музиката.

 
 

Чарлз Буковски: „На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

| от chronicle.bg |

„Без да се опитва да се представи героически или в добра светлина, Буковски пише с истинността на човек, който няма какво да губи, което го отделя от повечето други „автобиографични“ писатели и поети.“ пише за него критикът Стивън Кеслер.

„Буковски е… феномен. Той се е утвърдил като писател с постоянен и настойчив стил, базиран на това, което самият той определя като своя „личност“, резултат от едно трудно и напрегнато съществуване“ пише друг.

Чарлз Буковски е един от най-известните американски съвременни автори на поезия и проза и, според мнозина, най-влиятелният и имитиран поет. Роден е на 16 август 1920 г. в Германия. Баща му е американски военен, майка му – германка. На 2 години пристига в САЩ, отгледан е в Лос Анджелис и живее там над 50 години.

Буковски разчита на собствения си опит, емоция и въображение, когато пише. Езикът му е директен, груб, рязък, картините изобилстват от насилие и секс. Някои критици определят стила му като обиден, други твърдят, че това е сатира на мачизма, която си служи с постоянната употреба на секса, алкохола и насилието.

Оставяме на вас да прецените, предлагайки няколко цитата от великия автор.

Charles Bukowski on "Apostrophes"  French Talk Show

„На 25 всеки може да бъде гений. На 50 трябва все нещо да си направил.“

„Ако ти се получи да излъжеш някого, това съвсем не означава, че той е глупак. Значи, той ти се доверил повече, отколкото го заслужаваш.“

„Свободната душа се среща рядко, но го знаеш, когато човекът срещу теб притежава такава – основно защото се чувстваш приятно, много приятно, когато си близо до него.“

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Болници, затвори и бардаци – това са университетите на живота. Аз имам няколко висши образования. Заслужавам малко уважение.“

Charles Bukowski

„Точно това е проблемът с пиенето. Ако се случи нещо лошо, пиеш, за да забравиш; ако се случи нещо хубаво, пиеш, за да го отпразнуваш; а ако нищо не се случва, пиеш, за да се случи нещо.“

„Разберете ме. Не съм от този обикновен свят. Имам си лудост, аз живея в друго измерение и нямам време за неща, които нямат душа.“

„Бях привикнал към най-лошите неща: харесваше ми да пия, бях мързелив, не вярвах в Господ, политици, идеи, идеали. Бях посредата на нищото, нещо като не-съществуване и го приех. Не го правех, за да заинтересувам някого. Не исках да съм интересен, беше прекалено изтощително. Това, което всъщност исках, беше единствено уютно и скрито местенце, на което да живея и да бъда оставен насаме.“

Writer Charles Bukowski

„Дори и хиляди пъти да си прав, какъв е смисълът, ако жена ти плаче.“

„Красивите мисли и красивите жени никога не се задържат.“

„Началото на една връзка винаги е най-лесно. След това започват разкритията – и никога не свършват.“

„Трябва да умреш няколко пъти, преди да започнеш да живееш истински.“

„Адвокати, доктори, зъболекари, всички те печелят пари. Писателите? Писателите гладуват. Писателите се самоубиват. Писателите полудяват.“

 
 

Respect, Арета

| от chronicle.bg, по The New York Times |

Един малък момент, който ще отеква десетилетия напред. На 24 януари 1967 г. Арета Франклин записва песента „I Never Loved a Man (The Way I Love You)“. Това е първият й проект за звукозаписната компания „Atlantic“ след няколко години работа за „Columbia“. Песента се превръща в първия й номер 1 R&B хит. „Просто се случи“. казва тя по-късно. „Просто се появихме и това стана много бързо.“

Това е началото. Краят няма да дойде скоро. Преди повече от пет десетилетия, Арета Франклин става символ на поп музиката, на женската освободеност и движението за граждански права. Провъзгласена за Кралица на соул музиката още през 1967 г., тази жена променя популярната световната култура. Притежава един от най-мощните гласове в музиката. Такъв, който се движи от съблазнителен блус до мощно госпъл звучене. Музикалният й репертоар тръгва от ранни хитове като „I Never Loved a Man“ и „Think“ през бъдещи събития в музиката като „Sisters Are Doin’ it for Themselves“ в колаборация с Eurythmics.

Повече то 100 нейни сингли попадат в класациите на Billboard, 17 от тях влизат в Топ 10, а 20 стават номер 1 в R&B жанра. Печели 18 награди „Грами“ и една награда за цялостно творчество през 1994 г. Тя е първата жена, включена в „Залата на славата на рок едн рола“ (през 1987 г.). Пее на церемонията по встъпването в длъжност на Барак Обама и на погребението на Мартин Лутер Кинг през 1968 г.

Арета Франклин расте сред госпъл музиката в баптистките църкви, където баща й е пастор и известен певец. Започва да пее в хора на църквата на баща си и скоро става водещ солист там. Пеенето в хор оформя гласа й и по това време се научава да свири на пиано.

Но Франклин е повече от един титаничен глас, който без усилие преминава през попа, джаза, R&B, госпъла и диското. Позната на феновете си просто като „Арета“, тя е звезда, която трудно може да бъде сложена в рамки.

Aretha_Franklin

Арета Луиз Франклин е родена в Мемфис на 25 март 1942 г. Майка й е била госпъл певец и пианист. Когато е на 6 години, родителите й се разделят и тя остава при баща си. Четири години по-късно майка й умира от инфаркт.

В дома на семейство Франклин постоянно звучи музика. Господин Франклин обича да посреща там гостуващи певци и музиканти, които пеят в църквата. Работата му като пастор го отвежда от Мемфис в Детройт, където той се присъединява към поредната баптистка църква. Речите му се записват и разпространяват из страната и той става известен като „мъжът със златния глас“.

Малката Арета започва сама да се учи да свири на пиано още преди да навърши 10 години. По същото време се качва на стол в църквата и започва да дава първите си солови изпълнения. „Ухото й беше безупречно“ казва брат й, твърдейки, че за нея е било достатъчно да чуе една песен веднъж и веднага е могла да я изпее. Когато е на 12, придружава баща си на турне с известни госпъл певци. Записите, на които тя пее в църквите са разпространени през 1956 г. – гласът й вече е впечатляващ. Но младата госпожица Франклин забременява, напуска училище и ражда първото си дете два месеца преди 13-ия си рожден ден. Скоро след това забременява отново от друг мъж. Двамата синове са Кларънс и Едуард Франклин, а по-късно се раждат Тед Уайт и Кикалф Франклин.

В края на 50-те Арета решава да започне да гради кариера като солов артист. Оставя децата си при семейството в Детройт и се мести в Ню Йорк. Изпълнителният продуцент на „Columbia“, който стои зад Били Холидей, а по-късно зад Боб Дилън и Брус Спрингстийн, подписва договор с 18-годишната Франклин през 1960 г. Първият й албум, „Арета“ излиза година по-късно и две песни от него попадат в Топ 10 на класациите за R&B. Обявяват я за новата женска музикална звезда на годината. По това време тя среща Тед Уайт и двамата се женят, а той става неин мениджър. Три години по-късно, през 1963 г., се ражда синът им, Тед Уайт Младши, а след редица проблеми в брака, Арета и Тед Старши се развеждат през 1969 г.

Стратегията, която Уайт има, е Арета да пее в няколко стила, за да достигне до максимално повече слушатели. Резултатът обаче е объркана аудитория и договорът й с „Columbia“ изтича през 1966 г. Следва договор със звукозаписната компания „Atlantic“. Ангажират я да пее с хора „Muscle Shoals“, но заради творчески разминавания те записват само една песен. „“I Never Loved a Man (the Way I Love You)“ става абсолютен хит и от него се продават 1 млн. копия. Едноименният албум й спечелва титлата, с която е позната и до днес.

Следващата песен се казва „Respect“ и е пусната през април 1967 г. Песента предава посланията, от които Америка има отчайваща нужда в този момент. Равноправие между половете, възможност за жените да живеят извън дома, нацията иска те да работят. Сингълът й донася първите две награди „Грами“ – за най-добър R&B сингъл и най-добра R&B певица. Следващите години от колаборацията й с „Atlantic“ се раждат песните „Think„, „I Say a Little Prayer„, „Baby I Love You„, „Chain of Fools„.

Именно някои от тези песни загатват за клатещия се личен живот по това време. Конфликтите със съпруга и мениджър Уайт се задълбочават. Преди да се разведат тя го „уволнява“ и в последствие си издейства ограничителна заповед. По това време минава през тежка зависимост от алкохола, от която се възстановява през 70-те. Жени се повторно през 1978 г. за актьора Глин Търман и двамата се развеждат през 1984 г. като запазват приятелски отношения. Известността й е засегната от ярката диско ера, но през 1980 г. се появява за кратко във филма „The Blues Brothers„. Играе сервитьорка и пее песента „Think“ и доказва, че няма намерение да слиза от сцената.

През 1979 г. бащата на Арета е застрелян и изпада в кома. Умира 5 години по-късно без да се събуди. Тъй като бракът на Арета с Глин върви към край, през 1982 г. тя се мести в Детрой за постоянно. Същата година песента „Jump to It“ я връща в класациите за хитове, но на върха я поставя албумът „Who’s Zoomin’ Who?“ По това време тя работи със сестрите си Каролин и Ерма, Елтън Джон, Уитни Хюстън.

След поредния относително слаб период в средата на 90-те, Арета Франклин прави впечатляващо участие на церемонията на наградите „Грами“ през 1998 г. Пее с Лучано Павароти  „Nessun dorma„.

С напредването на възрастта амбициите й не изчезват. Тя продължава да издава албуми – сред тях са „So Damn Happy„, „Aretha: A Woman Falling Out of Love“ и коледния „This Christmas„. Процесът, който е започнал през 60-те вече е към своя финал, а резултатът е една жива легенда.

арета франклин

Арета Франклин почина вчера. В дома си в Детройт. Заобиколена от близките си. Обичана от милиони хора по света. Арета Франклин е творец, който не преследва модата. Тя следва публиката. Публиката пък й отвръща с безрезервна обич. Тя е гласът на САЩ. Тя ще остане гласът на САЩ и един от най-великите певци в историята.

 
 

Албуми и песни на Арета Франклин оглавиха чартовете

| от chronicle.bg |

Албуми и песни на Арета Франклин оглавиха чартовете след новината за смъртта й. Албумът „30 greatest hits“ се изкачи на първо място в класацията iTunes, като детронира новия албум на Ники Минаж, а парчето „Respect“ достигна номер 2 в класацията за сингли.

Въпросните класации проследяват дигиталните продажби и се актуализират няколко пъти дневно.

Други парчета на Арета също са в топ 40: сред тях са култовите „Say a little prayer“, „Chain of fools“, „You make me feel like a natural woman“.

Арета Франклин почина вчера, на 76 години.