Гражданите за европейско развитие загубиха, а кой спечели?

| от |

Продължаваме с още гледни точки по горещата тема на седмицата. Това, което се случи в парламента онзи ден. Публикуваме анализа и на Константин Павлов – Комитата от едноименния блог, в който се подвизава и Стойчо…

Удължаването на мораториума върху продажбата на земеделска земя на чужденци, граждани на държави от ЕС, който беше гласуван от Парламента в силно необичайна коалиция – Атака, ГЕРБ и част от депутатите на БСП е тежък удар, който понесохме всички като граждани на България.

Какво се случи?

Та, представете си – разхождате се в парка и изведнъж – БУМ! Някой стоварва върху главата ви сух клон. От очите ви изскачат искри, остра болка в горната част на черепа, кръв и очевидна цицина.

Обръщате се и виждате горския, и който обяснява, че цицината е малка, кръвта ще спре, а раната и без друго ще зарасне. Ударил ви е с възпитателна цел – да видите, че е опасно да се ходи сам в гората.

Дотук добре. Записваме си наум, че човекът не е за тази професия и е добре да бъде уволнен при първа възможност.

Какво означава тая работа с мораториума?

Удължаването на мораториума е директно нарушение на договора за присъединяване към ЕС, което прави държавата ни уязвима на санкции както от страна на Европейската комисия, така и от страна на другите страни–членки.

Най–очевидното е, че ограниченията за работа на българи в други страни на ЕС, които трябваше да паднат от 1–ви януари 2014г, по силата на същия договор, сега могат просто да бъдат удължени като реципрочна мярка срещу България. Европейската комисия вероятно ще започне и наказателна процедура, която ще ни коства още много пари и престиж.

Това няма да задържи хората в България, които са искали да отидат да работят някъде навън. Просто те ще работят нелегално, за по–ниски заплати и с по–ниска правна защита, съответно ще изпращат по–малко пари у дома, а рисковете за здравето и живота им ще са по–големи.

path_90614

Това означава също, и трябва да се каже в прав текст, че ГЕРБ, основната опозиционна сила в парламента, партия – член на ЕНП, също е стисната в менгемето на клиентелата, както и управляващата коалиция БСП–ДПС–АТАКА.

Специалистите казват, че мораториумът пречи на навлизането на чужди инвеститори в земеделието и помага на българските зърнопроизводители (най–богатите от които спокойно могат да бъдат наречени „латифундисти“, срещу които уж се бори този мораториум) да продължат да прибират огромната част от земеделските помощи отпускани от ЕС.

Това не е новост, че предпочитаме родни бандити с българско ЕГН пред почтени бизнесмени с чужди паспорти.

Няколко дни преди да падне от власт, правителството на ГЕРБ взе един милиард лева дълг, за да се разплати със същите тези зърнопроизводители. И това не се направи толкова поради страх от протести, както твърди авторът. Защо да се страхуваш от протести, ако си в оставка? Мокър от дъжд не се бои!  Случи се, защото, най–вероятно трябваше спешно да се окаже услуга на някои бизнес среди, преди да се излезе в оставка.

Тоест, ВСИЧКИ парламентарно представени партии са в хватката на българската олигархия, а за БСП ситуацията е особено тревожна – там олигархията има повече влияние от партийното ръководство върху отделните депутати.

pes

Председателят на ПЕС ще трябва много да обяснява.

А гражданите няма да могат да избягат от въпроса – как да се промени ситуацията в България без да очакваме нещо кой знае колко добро, когато парламентарната въртележка качи отново ГЕРБ във властта, и каква е третата опция за действие, ако не искаме нито да се гръмнем, нито да емигрираме? Защото очевидно Гражданите за Европейско Развитие не членуват в тази партия или си мълчат. Като Томислав Дончев


За ГЕРБ този мораториум е техният казус „Пеевски“ (визирам явлението).

 
 

Изложба, посветена на 30-годишнината от полета на Александър Александров

| от БАН |

Изложба, посветена на 30-годишнината от полета на Александър Александров по научната програма „Шипка“ ще бъде експонирана от 18 до 22 юни във фоайето на Централната сграда на БАН.  Тя се организира от Института за космически изследвания и технологии и ще се открие на 18 юни от 10 часа в присъствието на големия летец-космонавт. Ще бъдат експонирани оригиналните апарати и системи, разработени специално за тази програма, с които той и други космонавти са провеждали научни експерименти на борда на орбиталната станция „Мир“. Ще бъдат показани също скафандъра и костюма на космонавта, както и научни публикации свързани с подготовката, реализацията и резултатите на тази програма, фото и видео материали и други.

В експозицията ще могат да бъдат видени и други знакови прибори и апаратни системи, разработени от български учени, инженери и специалисти, благодарение на които България продължава да заема достойно място сред космическите държави.

 
 

От Джейн Ръсел до Марго Роби: жените и банските през годините

| от chronicle.bg |

 

Модата в банските костюми претърпява толкова революции, колкото всеки останал аспект в модата. От времето, когато жените ходели по плажа само за разходка или чай, до наши дни, културата се е променила повече от впечатляващо.

Споменаваме този очевиден факт, защото когато погледнем как се е променил външния вид на плажуващата жена през години, пак не можем да повярваме, че преди един век  жените са ходели на плаж така:

maryal-knox-SL7

Всяко десетилетие има своя белег върху плажното облекло и то се вижда най-добре през фотоапаратите на големите фотографи, в които застават любимите актриси от миналите епохи.

В края на ХIХ век за жените на плажа е важал стриктен дрескод – рокля до коленете, която покрива тялото, обикновено черна, ограничаваща влизането в морето до потапяне на краката до коленете. След Първата световна война се появява първият цял бански костюм, наричан понякога майо, който обаче се свива след намокряне. След него идва революцията на бикините носени от Бриджит Бардо през 60-те, а после Кристи Бринкли през 70-те.

В някои случаи плажното облекло е много точен лакмус за етапа на културно развитие. В много случаи типичният бански костюм може да бъде белег на епохата. От първите дни, до момичетата на Бонд през Елизабет Тейлър и компания, днес ви показваме някои от култовите бански костюми на минали епохи. Вижте ги в галерията горе.

 
 

Рене Зелуегър изглежда добре като Джуди Гарланд, но Лайза Минели не одобрява

| от chronicle.bg |

Преди месеци стана ясно, че Рене Зелуегър най-накрая ще направи подобаващото си завръщане на големия екран в биографичния филм „Джуди“, посветен на последните години на Джуди Гарланд – една от иконите на миналия век. Засега имаме само една снимка от продукцията, но това е достатъчно за феновете, за да започнат да очакват с нетърпение филма.

Не така мисли обаче дъщерята на Джуди Гарланд, актрисата и певица Лайза Минели.

В отворено изявление, Лайза Минели заявява, че не подкрепя филма и не е работила със Зелуегър във връзка с превъплъщението й. Включването идва, след публикуване на статия в онлайн медия (която после е премахната), в която се съобщава, че актрисата работи заедно с дъщерята на Джуди Гарланд по продукцията.

„Никога не съм се срещала, нито съм разговаряла с Рене Зелуегер. Не знам как е започнала тази история, но не я одобрявам, както не одобрявам предстоящия филм за Джуди Гарланд. Всички твърдения в друга посока са 100% художествена измислица.“ казва Лайза Минели в публикация на фейсбук профила си.

„Джуди“ показва животът на Гарланд по време на последното й представление в Лондон  през 1968 г., кариерата й и началото на връзката с петия й съпруг, Мики Дийнс. Звездата от класиката „Магьосникът от Оз“ (1939) умира няколко месеца след представленията във филма от поемане на смъртоносна доза барбитурати.

judy-1521491379
Отляво – Джуди Гарланд, отдясно – Рене в ролята на Джуди

Засега няма информация дали някои от останалите членове на семейство Гарланд са замесени в продукцията, нито някой от екипа на „Джуди“ е отговорил на отвореното изявление на Лайза Минели.

Засега няма фиксирана дата за световната премиера, но се очаква филмът да излезе в края на тази година.

 
 

Клеър Фой не прилича на себе си в трейлъра на „The Girl In The Spider’s Web“

| от chr.bg |

Sony Pictures пусна трейлъра на „The Girl in the Spider’s Web“, в който Клеър Фой играе Лисбет Саландер пушещата и караща мотор героиня от романа в три части Millennium на Стиг Ларсън. Ролята на пънкарката идва след като Фой игра кралица Елизабет II в „The Crown“, за което спечели Златен глобус и беше номинирана за Еми.

Според трейлъра Саландер е част от движението #TimesUp – „жената, която наранява мъже, които нараняват жени“. Тя спасява една дама от юмруците на гаджето й като го провесва за краката, разкрива изневерите и побойщата му и за наказание прехвърля всичко, което има, в сметките на неговите жертви. Саландер обаче не е перфектна и някой, когото не е успяла да спаси, скоро й задава въпроса: „Никога не успях да разбера – защо помогна на всички, но не и на мен?“

Фой не прилича на себе си в тази роля – с изцяло черен гардероб, пиърсинги и разбира се, татуировка на дракон.