До всички главни редактори: “О-СТАВ-КА!”

| от |

Публикуваме без редакторска намеса страхотния текст на Веселин Желев (http://jelev.info/) , който казва толкова много за българските медии. Междувременно вчера се случи това :

jelev

shutterstock_116101690

Днес (24.11, бел.ред.) наблюдавам рядко явление в Ройтерс. Почти цялата емисия за последните 24 часа (някъде към 300 заглавия) е само за ядреното споразумение между западната шесторка и Иран в Женева. Има и 5-6 други теми. Прегледах набързо главните европейски издания – споразумението е главната тема на британските “Телеграф” и “Гърдиън”, на френските “Монд”, “Фигаро” и “Лез Еко”, на италианските “Република”, “Стампа”, “Кориере делла сера”, на немските “Франкфуртер алгемайне цайтунг”, “Зюдддойче цайтунг” и “Шпигел”, на испанския “Ел Паис”, на белгийските “Соар” и “Либр Белжик”. Тук спрях с прегледа и се обърнах към българските вестници:
“24 часа” (под рубриката “Най-важното”): “Бареков: 3 милиарда лева потъват в зравеопазването”; “Труд”: (под рубриката “Водещи”): “Войникът, който стана дядо игумен”; “Монитор” (под рубриката “Главна”) “Газовите уредби на колите незаконни”; “Дневник” (под рубриката “Новина на деня”):”Дженерал електрик” иска да строи два нови блока в ТЕЦ “Марица-Изток 2″ и под рубриката “Най-важните новини”: “Сидеров: Ако правителството не ни послуша за пришълците, ще падне болезнено”. “Капитал” (под рубриката “Най-важното”):”Още една ядрена грешка за милиарди” (става дума за бъдещия седми реактор на АЕЦ Козлодуй). Тук спрях с прегледа. Не ми се гледаха, “Уикенд”, “Шоу”, “Ретро”, “Афера”, “Чу-чук”, “Десант” и пр.
Колеги, пепел му на езика на този от вас, който се оплаче, че читателят бил прост. Ако наистина е такъв, вие имате огромна заслуга за това. С критерия си за новина вие държите народа в невежество и изолация. И после се отчайвате, че не четял и не купувал вестници. Ами вижте си заглавията. Защо да купува? Вие сте извън времето и пространството. Вие не обръщате внимание на това, за което говори целият свят. Читателят очаква от вас новини и обяснение на новините,а вие правите всичко възможно а не му ги дадете. Вие му давате Бареков и дядо игумен. И после плачете, че политиката ни била провинциална. А журналистиката? Нямало свобода, имало цензура. Ако има, тя е съвсем излишна. Вие сами пропускате новините, няма нужда някой да ви забранява да пишете за тях. Ваша е голяма част от заслугата народът-читател да се настройва срещу бежанците. Ваша е голяма част от заслугата за гражданските патрули и фашизоидите. Вие отглеждате простотия и безхаберност и после ахкате пред проявите им. Мога да ви кажа само едно: “О-став-ка!”

 

 
 

Пътуваме повече с Air France-KLM Group

| от chronicle.bg |

Нетният резултат на Air France-KLM Group възлиза на -274 милиона евро за цялата 2017 година. Ако се изключат дългосрочните пенсионни разходи, нетният резултат е +1 155 милиона евро, което представлява ръст от 363 милиона евро в сравнение с миналата година.

Търсенето на маршрути в Северна Америка и дестинации на средни разстояния, е довело до увеличение на трафика съответно с 6,1% и 7,4%. Освен това, възстановяването на маршрутите в Азия и Латинска Америка е оказало силно положително въздействие и увеличението е съответно с 6,5% и 8,3%.

През последната година Air France-KLM направи значителен напредък в разширяване на глобалната си мрежа. Групата значително укрепи съществуващите си партньорства с China Eastern, Jet Airways, Vietnam Airlines и създаде новото северноатлантическо с Delta и Virgin Atlantic.

През декември 2017 ., Air France успешно стартира новата си авиокомпания Joon.

В началото на 2018 г., първите данни показват продължаваща положителна тенденция в търсенето: текущите резервации за дълги разстояния за следващите три месеца надминават нивата от миналата година.

Групата провежда инициативи за намаляване на разходите за единица продукт с 1,0% до 1,5% и ще се постигне чрез по-нататъшно увеличаване на производителността, ефективността и по-ниските разходи на новата авиокомпания Joon.

 
 

Награди БАФТА 2018: пълният списък

| от chronicle.bg |

Голяма нощ беше снощи за Мартин Макдона и екипа на „Три билборда извън града“. Филмът е големият победител на Наградите на британската филмова академия, отнасяйки 5 награди, сред които за най-добър филм, най-добър британски филм, най-добра актриса. С това само се потвърдиха очакванията ни и вече е почти сигурно, че филмът ще триумфира и на „Оскарите“.

Не можем да кажем, че бяхме особено изненадани от тазгодишния избор на британците. Очакваше се да пренебрегнат „Да обичаш Винсент“ заради „Коко“, както и Гари Олдман да бъде предпочетен пред Тимъти Шаламе (подчертаваме, че и двамата са прекрасни в ролите си), а историята за британски моден дизайнер от 50-те („Призрачна нишка“) да вземе приза за най-добри костюми.

Изненадите бяха предимно около филма на Гиийермо дел Торо, „Формата на водата“, който беше номиниран в 12 категории и взе 3 от тях. И да, Даниел Калууя взе БАФТА за изгряваща звезда, отмъквайки я под носа на заслужилия Тимъти Шаламе. Не го коментираме това…

Вижте в галерията ни горе пълният списък с наградените.

 
 

NIKE представят NIKE EPIC REACT с вдъхновяващо видео с участието на Наум Шопов

| от chr.bg |

Премиерата на новия модел маратонки за бягане е на 22 февруари в Paradise Center. 

Бегачите винаги са мечтали за обувка, която може да покрие всички нужди при едно бягане: да предложи повече омекотяване, да щади стъпалото и да връща повече енергия, за да останат свежи по време на бягане. Мечтаната обувка трябва още да е лека и да не се износва, да издържа на удари и на атмосферни влияния, бягане след бягане. Иноваторите в Nike – химици, инженери и дизайнери – се обединиха, за да предложат на атлетите едно изцяло ново решение – иновативната пяна, наречена Nike React.

Naum Shopov (5)

Вдъхновени от страстта на всеки бегач в навечерието на премиерата на NIKE Epic React, от NIKE създават българско видео с главен участник Наум Шопов – актьор и бъдещ лекар,  спортуващ и амбициозен човек. За него спортът и здравословният начин на живот са от първостепенно значение, а усъвършенстването във всяко начинание – важна цел.

Naum Shopov (7)

Във видеото Наум представя бягането като страст, в която има и много житейска философия – започнеш ли да тичаш веднъж, никога няма да искаш да спреш, а бягането ще те провокира да ставаш все по-добър във всичко, което правиш в живота си.

Видеото с Наум Шопов можете да видите тук: (линк)

NIKE EPIC React са не просто усъвършенстван модел маратонки за бягане, а чисто нова концепция на подметката, зад чийто дизайн стои иновация и 4 години труд. Те са малка революция в своя сектор. Подметката е изработена от напълно новата пяна React, по-мека е и позволява на бегачите да не чувстват толкова осезаемо неравностите по пътя.

За по-голяма сигурност и още по-голямо удобство, подметката е издължена в задната част и леко в страничнитa й част. По-голямата площ на подметката от пяна предотвратява така нежеланото движение на крака в обувката по време на бягане. По този начин кракът потъва удобно в пяната, която възпира неприятното хлъзгане, а стъпалото се чувства по-уплътнено.

Премиерата на NIKE Epic React ще се състои със събитие на 22 февруари в магазин NIKE в Paradise Center.

Специален гост ще бъде  Наум Шопов.

По време на събитието всеки ще има възможност да тества своето стъпало, благодарение на специално приложение, с което специалистите на NIKE ще анализират походката, извивката на стъпалото и пронацията. В реално време на екран ще бъде показана разликата в биомеханичната ефективност при използване на различни обувки за бягане.

Naum Shopov (3)

 
 

„Черната пантера“ е най-гледаният филм у нас

| от chr.bg |

Създаденият по комиксите на „Марвел“ от 1966 година „Черната пантера“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните след миналия уикенд. Приключенският триизмерен екшън за първия тъмнокож супер герой Т`Чала е гледан от общо 26 304 зрители и има 307 049 лева приходи за първия му уикенд у нас.

На втора позиция е „Петдесет нюанса освободени“ по книгата на Е. Л. Джеймс, последна част от трилогията за милиардера Крисчън Грей и Анастейджа Стийл. Еротичната история на връзката, която преминава през много предизвикателства и завършва романтично, е гледана от 94 289 зрители и има 873 096 лева приходи за десетте дни на екраните у нас.

Втората премиера от миналия уикенд – канадската анимация „Гномчета вкъщи“, е на трето място в топ 10. Обединението на хората и гномовете срещу троксите, които искат да завладеят Земята, е гледано от 8 178 зрители и има 74 482 лева приходи за първите три дни у нас.

Четвърто място е за българския детски филм „Лили рибката“. Семейната история, в която присъстват магия, цигани и фантастични герои е от десет дни в киносалоните и за това време са я гледали 21 061 зрители и има 165 146 лева приходи.

Пето място е за третия филм от поредицата по книгите на Джеймс Дашнър – „Лабиринтът: Последният кандидат“. Продължаващото търсене на лекарство, което ще спаси света от смъртоносна епидемия от Томас и неговите приятели, избягали от корпорацията „Зло“, е гледано от 55 718 зрители и има 592 342 лева приходи за месец на екраните у нас.

Шести в топ 10 е създаденият по действителни събития „Всичките пари на света“. Събитията около отвличането на внука на милиардера Жан Пол Гети от италиански мафиоти за откуп и последвалата ситуация след това са гледани от 21 574 зрители и имат 197 452 лева приходи за трите седмици на екраните у нас.

На седмо място е българският „Посоки“. След месец на екраните филмът на Стефан Командарев е гледан от 30 707 зрители и отчита 265 273 лева приходи от билетите им.

Осмо място е за анимацията „Бикът Фердинанд“. Историята за младия бик, който предпочита цветята пред това да се изправи срещу бикоборците, е гледана от 98 319 зрители и има 871 450 лева приходи за два месеца на екраните у нас.

Девета позиция сред най-гледаните филми е за „Най-мрачният час“. Британският филм за първия месец от управлението на Уинстън Чърчил в началото на Втората световна война, който вече донесе „Златен глобус“ за Гари Олдман и две награди на Британската академия, е гледан от 11 625 зрители и има 111 572 лева приходи за трите седмици на екраните у нас.

Десето място е за екшъна „Бърлога на крадци“. Филмът с Джерард Бътлър, Пабло Шрайбър, Соня Балморес, 50 Сент, Джордан Бриджис, Брайън Ван Холт, Олег Тактаров е вече пета седмица на екраните у нас и за това време са го гледали 35 489 зрители и отчита 315 793 лева приходи от билетите им.