Дебора от Big Brother: в тинята, където й е мястото

| от Цветелина Вътева |

Това, че шоуто „Big Brother“ в същината си напомня „Игрите на глада“ и е способно да срине нечий живот изобщо не е новина, но въпреки това някои случки, които се разиграват в Къщата и на телевизионния екран, раздвижват обществената перисталтика.

Поредната жертва на Големия брат, е певицата Дебора – мис Видин, мис Северозападна България, фолк певица, известна с песента „Буба лази“ (според собствените й твърдения). Снощи тя бе изгонена от Къщата, след като поиска да напусне, обидена от дадения й прякор Мис Махмурлук, и в състояние на афект напсува Big Brother. А днес се появи в предаването „На кафе“ при Гала с тъмни очила, под тях – насинено око, разплакана, с твърдението, че трима души са я пребили пред дома й и признанието, че алкохолът й помага да се справи с паническите атаки, от които страда.

Цялата псевдотерапевтична среда, в която видяхме певицата – първо в изповедалнята на Big Brother, а и после и в „На кафе“, увеличава с телевизионната си лупа проблемите на една жена, които никак не са уникални. Псувнята по Големия брат може и да е безпрецедентна, но паник атаките, наливането с алкохол в опит за преодоляването им, истериите и насилието над жени са ужасно далеч от безпрецедентността. Те са ежедневие.

Ако има някакъв позитив от това, че една жена, която очевидно се нуждае от помощ и подкрепа, бе стъпкана в телевизионната кал, то това е прозрението, което може да удари някои хора, че Дебора е съвършено оформен прототип на жената-жертва на насилие.

Тя е слаба, психически неуравновесена, кастрирана от самоувереност, неспособна на самоуважение, емоционална лабилна, готова да каже „Обичам те“ на някой, когото не познава. Все неща, които карат човека да страда, и то да страда зверски. Неща, за които страдащият няма вина. И които го превръщат в лесна мишена за всички агресори, насилници и садисти, които надушват психичния дисбаланс у жените както акулите надушват кръв.

Онова, което видяхме при Гала, с изключение на самата Гала, която реагира искрено съчувствено и адекватно, е една показателна миниатюра за това с какво се сблъскват хората с чести психични проблеми у нас: пълно и тотално неразбиране, стената на Пинк от „Пинк Флойд Стената“, уж състрадателни, но всъщност укоризнени погледи. Докато певицата се изсипа емоционално и тотално се разля от рамките на приемливото поведение, коментаторите на Big Brother се държаха като набори на 90-годишен покойник на погребението му: с едно тихо, но натрапчиво внушение: „Много ми е мъчно, но повече се радвам, че не съм аз в ковчега“.

Това е и големият проблем с домашното насилие. Не насилниците и не жертвите, а третите лица: съседите, които чуват виковете, но мълчат. Минувачите, които виждат, но не се обаждат. Зрителите, които гледат и се тюхкат, но след това си лягат с онази същата мисъл: „Много ми е мъчно, но повече се радвам, че не съм аз“.

Не ме разбирайте погрешно: Дебора е на социалното дъно. Тя не се вписва в нито един шаблон на „успеха“. Тя е простовата, хистерична, невъздържана и не особено интелигентна. Но с извинение за популизма, преди да бъдем прости или софистицирани, хистерични или непоклатими, невъздържани или обрани, интелигентни или тъпи, ние сме първо хора.

И когато някой човек страда, не е ли здравата, първосигнална реакция да изпитаме емпатия? Явно не.

Шоуто си гледа рейтинга и това е нормално: разбира се, че Big Brother ще покаже Дебора как пие чаша след чаша вино, разбира се, че ще й даде прякор „Мис Махмурлук“. Всяка пукнатина в някой от съквартирантите, през която може да влезе провокация на кукловода, трябва да се използва. И това не е подсъдимо (дори морално), защото това е същината на това риалити и всеки, който влиза в него трябва да е наясно с рискове, които поема.

Голямата драма с Дебора не е в Big Brother, а в това, че нейният случай бързо надникна в мозъка на обществеността и през коментарите във Facebook и заглавията на жълтите медии стана ясно каква свинщина е вътре. Какъв примитивизъм, удобно заключен в позицията „Тя си е виновна, мани я тая пияница“.

Много обичаме да си чешем езиците за това колко е важно да се ограничи домашното насилие, колко е разпространено сексуалното насилие, и как хората не бива да бъдат стигматизирани заради временни психични разстройва, през които минават. Но ето че на ТВ екрана излезе една Дебора, с всичката си простота и антипатичност, и бързо ни показа, че можем само да си чешем езиците.

Но когато пред нас се появи жертва на насилие и на психичен проблем, всичко, което можем да направим е словесно да я смачкаме в тинята. Където й е мястото, нали.

 
 

National Geographic ще отведе зрителите зад кулисите на кралската сватба

| от chr.bg |

С наближаването на сватбата на принц Хари и Меган Маркъл, National Geographic ще отбележи събитието с две специални премиери през май. С достъп до кулоарите, National Geographic ще разкаже историята зад кулисите и ще покаже усилията, които се полагат, за да се осъществи това историческо събитие.

Всички погледни ще са насочени към живописния замък Уиндзор на 19 май, когато 600-те гости на сватбата и целият свят ще гледат внимателно дворцовата церемония. С премиера на 22 май от 21:55 часа, само дни след бракосъчетанието, „Операция Кралска сватба“ ще разкрие какво е нужно, за да се осъществи най-голямото събитие на годината, като ще хвърли светлина върху хилядите невъзпети герои, които се грижат всеки детайл на съвременната приказка да бъде идеален. От шармантните церемониални тоалети до удивителните усилия, положени самият Уиндзор да бъде готов за събитието – пищната сватба би била невъзможна без тези всеотдайни хора, които работят неуморно зад кулисите по всички задачи свързани с великолепната церемония.

Наистина има нужда от цяло село, за да се осъществи събитие от този калибър. „Операция Кралска сватба“ ще разбули вихрените приготовления за този паметен повод. Ще имаме безпрецедентен достъп до някои от ключовите играчи, включени в подготовката. Участието в кралска сватба, дори когато е зад кулисите, е строго охранявана тайна, която ще се разкрие чак на големия ден. Въпреки това National Geographic ще ви предостави рядък достъп до организаторите, които помагат за да бъде подготвено всичко за големия ден.

  • Най-добрият организатор на светски събития в Британия Доминик Рейд: Доминик Рейд е човекът, при когото да отидете за най-големините и най-бляскавите церемонни и кралски събития в Обединеното кралство. Включително Златния юбилей на кралицата и Шествието на кмета на лондонското сити. Рейд е работил в тясно сътрудничество с принц Хари като председател на Invictus Foundation.
  • Архиепископът на Кентърбъри Джъстин Уелби: като глава на английската църква, архиепископът ще води службата в St. George’s Chapel, в Ундзор.
  • Организаторът на кралския конен парад на Уиндзор Саймън Брукс-Уорд и мениджърът на локацията Колин Райнер: И двамата са с дългогодишен опит и координират огромния екип, който ще има само 36 часа, за да трансформира парка на Уиндзор от място за разходка с коне в глобално събитие, което се очаква да привлече повече от 100 000 гости.
  • Осбърн Хаус: Традицията повелява клонка от мирта от градината на лятната къща на кралица Виктория на остров Уайт да се постави в букета на булката. Така се е правело още във Викторианската епоха. Самото цвете символизира любов и единение.

Преди сватбата National Geographic ще излъчи и премиера на „Историята на принц Хари: Четири кралска сватби“, които бележат пътя на Хари от детството му, белязано от скръб, през военната му служба в Афганистан и благотворителната му работа, до предстоящата сватба с момичето на мечтите му. Те ще са представени през призмата на най-важните събития в живота му. Специалната едночасова премиера ще бъде фокусирана върху сватбата на Чарлс, принца на Уелс, и Даяна, принцесата на Уелс. Чарлс, принца на Уелс, и Камила, херцогинята на Корнуол. Принц Уилям, херцог на Кеймбридж, и Катрин, херцогинята на Кеймбридж, и предстоящата сватба на принц Хари и Мегън Маркъл. Ще бъдат показани снимки от кралските албуми, драматични репортажи и забавни коментари от източници близки до кралското семейство, историци и журналисти. Продукцията „Историята на принц Хари: Четири кралски сватби“ проследява трансформацията на любимия ни принц.

Операция Кралска сватба“ е продуциран от Spun Gold TV за National Geographic. Изпълнителни продуценти за Spun Gold TV са Ник Бълън и Гари Броудхърст, а за National Geographic е Бернадет МакДейд. Хамиш Микура е вицепрезидент на програма и развитие.

Историята на принц Хари: Четири кралски сватби“ е продуциран от Spun Gold TV и е разпространяван от All3Media International. Изпълнителен продуцент за Spun Gold TV е Джулиет Райс. За All3Media International – Мария Ишак, вицепрезидент продажби за Северна Америка. За National Geographic, Тим Пастор е президент на отдел Оригинални програми и продукции.

 
 

Алек Болдуин стана баща за пети път

| от chr.bg |

Американският актьор Алек Болдуин стана баща за пети път, след като съпругата му Хилария го дари със син, съобщава сайтът Контактмюзик.

Шейсетгодишният Болдуин пусна в Инстаграм снимка с жена си и новороденото бебе. За бъдещото попълнение в семейството му стана известно миналия ноември. Момченцето е четвъртото общо дете на двойката. Алек има и голяма дъщеря Айрланд от брака им с Ким Бейсинджър.

Алек и Хилария станаха съпрузи през 2012 г., като само година по-късно на бял свят се появи първото им общо дете Кармен. След тях се родиха Рафаел и Леонардо. Хилария, която е йога инструктор, е с 26 години по-млада от съпруга си.

Here we go again! #BaldwinitosEverywhere

Публикация, споделена от Alec Baldwin (@iamabfalecbaldwin) на

 
 

Арнолд Шварценегер стана кръстник на виенски трамвай

| от chr.bg |

Арнолд Шварценегер беше в австрийската столица като гост на  Втората международната среща на върха за климатичните промени, която се проведе на 15 май в двореца Хофбург и събра 1200 представители от над 50 страни. Повод за участието му във форума е неговата инициатива за борба с климатичните промени, създадена през 2010 г. под мотото „Less Talk – More Action“. След участието си на форума той се качи задно със заместник-кмета на града Ули Сима на един от трамваите, украсени с лика му. Впечатлен от честта, която му е оказана, Шварценегер постави автограф върху трамвая и стана негов своеобразен кръстник. „Виена се счита за столица на обществения транспорт, а той е един от най-добрите начини за опазвате на околната среда. Радвам се, че усилията ни са забелязани от международната общност и Виена се е превърнала в глобален център за защита на околната среда.“ – заяви Сима по време на съвместното пътуване с „железния Арни“.

Австрийската столица за девета поредна година е начело на класацията на Мърсър като град с най-добро качество на живота. Една от причините за това отличие е и ефикасният  обществен транспорт, чиято мрежа се разширява непрекъснато. От септември 2016 г. метролиния U1 има 4,6-километрово продължение до Оберла, а проектът за пресичане на линиите U2 и U5 е в разгара си. Пътуването с обществен транспорт или с велосипед става все по-предпочитано от жителите и гостите на града. За периода 2010 -2015 г. населението на Виена е нараснало с 6,4% от около 1,7 млн. до около 1,8 млн. жители. На фона на това демографско развитие намаляването на движението на моторни превозни средства е особено впечатляващо. От 2010 г. насам автомобилният трафик е намалял значително особено в централните райони на Виена. Обратна е тенденцията при велосипедистите – броят им се е увеличил. Все повече виенчани избират да оставят колата си вкъщи. В цяла Виена автомобилният трафик през последните години е намалял с 6,3 %,  а в централните райони с 11,2%. През 2017 г. средствата на обществения транспорт в австрийската столица са превозили 962 млн. пътници, което е пореден рекорд за Виена. Притежателите на годишни карти през миналата година са 800 000 и са значително повече от леките автомобили в движение, а цената на годишната карта за цялата мрежа на градския транспорт е 365 евро.

 
 

Мадона с първи сингъл от 3 години насам!

| от chr.bg |

Американската поп икона Мадона обяви, че ще издава нов синъл. Той е първият ѝ от три години насам. Съобщението за новата песен, озаглавена „Beautiful Game“, Кралицата на попа направи в социалните мрежи.

Мадона е работила с дългогодишния си френски продуцент Мируей по парчето. Двамата си партнираха и за песните „Confessions on the Dance Floor“ ( 2005), „American Life“ (2003), „Music“ (2000), както и за песента „Die Another Day“ от филма за Джеймс Бонд от 2002 г. „Не умирай днес“.

На обложката на сингъла изпълнителката носи корона с религиозни символи, подобна на тази, която носеше на червения килим на бала в музея на изкуството „Метрополитън“ в Ню Йорк преди седмица.

Религиозният мотив не е нещо изненадващо за Мадона. Нейният хит „Like a Prayer“ предизвика скандал през 1989 г. Критиците твърдяха, че видеото към песента използва образа на Христос по богохулен начин.

По-рано тази година 59-годишната звезда обяви, че записва нова музика в студио в Лондон. Тя разкри, че планира да тръгне на турне през 2018 година.

#friday #mood #yep

Публикация, споделена от Madonna (@madonna) на