Да потънеш в „дълбокия“ арт

| от |

Да тънеш привидно в бездни от отчаяние, да си сърдит на света и живота, да бълваш хейтърски слова, плагиатствани от интернет и да наричаш всичко „комерс“ – това е рецептата. Към киселата физиономия, отегчения вид, прибави поглед, зареян в нищото, за да създаваш впечатление на самовглъбен творец. С още няколко трика ще те превърнем в най-популярния представител на „тежкия градски арт“.

Един от първите белези на столичния арт е – карай градско колело.

Ходи с него на работа, край фонтаните на Народния. Избери ретро колело с голяма кошница, декорирай го с хартиени цветя или си нахлупи кариран каскет – бъде ретро колоездач и демонстрирай навсякъде, че не можеш без колелото си. Всички трябва да знаят, че живееш екосъобразно, а освен това и си атлетичен тип. Обичаш движението, нищо, че всяка сутрин мразиш факта, че трябва да въртиш нагоре по баира, за да стигнеш до офиса. Нищо де, поне този път ще мрънкаш наум, за да не разберат останалите че всъщност си противник на велотенденциите.

Книга в чантата – избери по-дебеличка, може на руски автор.

Не я чети никога, защото може да повлияе на миродавното ти мнение (или да те обърка). Критикувай книгата и мрази Чарлз Буковски, защото е комерс. Мрази съвремието, кажи, че е изчерпано, някъде на всеослушание. Не казвай защо, замълчи загадъчно и привидно клати глава с разбиране… ( или просто клати ритмично и безразлично глава).

Сложи маркер някъде в средата на книгата, дори да си прочел само съдържанието. Подчертай произволни редове и ги отваряй уж случайно, когато си на кафе. Чети в трамвая или метрото и уж случайно вади книгата, когато искаш да направиш впечатление. Все пак да четеш нещо е арт.

Напивай се и се карай със събеседниците си.

Просто е задължително да удариш две водки по време на някоя изложба или след представление – демонстративно. Чиста водка, така пият артовете. Мълчи и гледай в нищото, докато отпиваш, все едно мислиш как да опровергаеш Галилей. Започни да дебнеш събеседниците си за грешки.

Заяждай се, дори и без причина и не се аргументирай, когато спориш. Напий се достатъчно, за да се изнервиш и да имаш сили да тръшнеш спонтанно някоя врата, за са постигнеш внушение, че си дълбоко засегнат. Изчакай няколко минути пред заведението, разроши косата си и се върни с празен поглед и сърдито лице на масата. Не говори до края на вечерта, защото артовете са чувствителни.

Ходи на театър.

Избирай само сложни пиеси от по 3-4 часа, с антракти. Макар трудно да запомняш актьорите, ще си направиш списък, защото трябва да ги цитираш по време на непринудени разговори. Трябва да си критичен, иначе не си арт. Не ти харесват постановката, сценаристите, режисурата, адаптацията, костюмите и дори гласовете на актьорите, защото всички са се „изтъркали“. Все пак, ти си арт, всичко е комерс.

Търси себеподобни.

Отбери хора около теб, които са ядосани на целия свят и си направи свита. Носете се винаги в черно, пийте само червено вино, пушете цигарета или свивайте тютюн на обществени места. Говорете за изкуство, макар да не го разбирате. Научете имената на трима художници, трима писатели и трима изпълнители на класическа музика. Не пропускайте да давате примери от техния живот. Научете рождените им дати, за да изглежда, че имате добра памет и сте любознателни.

Купете си шапки. Дръжте се с всички, все едно са длъжни да ви познават.

Сменете музиката на Ipod-a си. Истинските артове веднага ще познаят, че не разбирате и бъкел от изкуство. Заложете на сигурното – Beatles, the Doors, Jazz. Всички артове слушат Jazz.

Бъдете ангажирани непрестанно.

Ако не можете да правите никакво изкуство, кажете, че пишете книга, но просто нямате муза. Или казвайте, че сте в творческа криза, преживявате катарзис.Така може да спечелите много време, докато извоювате мястото си в тежкия столичен арт.

Ако следвате тези няколко стъпки ще се превърнете в хората, които обожавам да срещам по столичните арт сбирки – егоцентрици с високо самочувствие и критична оценка към всичко, което ги заобикаля. И, разбира се – с добре скрит талант.

 
 

Глен Клоуз за Скарлет Йохансон: „Всеки трябва да може да играе всеки“

| от chronicle.bg |

Великата Глен Клоуз получи последната си от общо шест номинации за „Оскар“ преди 5 години. Ролята й беше на жена, която се представя за мъж, за да се издигне в ирландското общество на XIX век. Актрисата се справи брилянтно с ролята си. От екипа на филма „Алберт Нобс“ още тогава заявяват, че ролята на Глен Клоуз не е на транссексуална.

По повод последните полемики в развлекателната индустрия относно това кои актьори, какви роли могат да играят, актрисата от „Опасни връзки“ коментира, че разбира напрежението, образувало се около Скарлет Йохансон. Преди седмици Йохансон получи редица критики, защото беше избрана да играе транссексуална роля. В резултат на тези критики тя беше принудена да се оттегли от проекта.

Мнението ми е, че хора, които продуцират и режисират филми на такава тематика, трябва да осигурят работа на транссексуалните актьори… но също така трябва да имат възможността да вземат най-добрия човек„, казва Глен Клоуз, цитирана от IndieWire. „Актьорството е занаят… и лично аз смятам, че всеки трябва да може да играе всеки.

Миналия месец стана ясно, че Йохансон ще играе известният Данте „Текс“ Гил във филма „Rub & Tug“ – реална личност, която живее през 70-те години на миналия век, държи  масажистки салон и таен публичен дом. След това редица транссексуални актьори критикуваха избора на хетеросексуална актриса за ролята на транссексуален персонаж. След малко повече от седмица Скарлет Йохансон се оттегли от филма, а все още не е избран неин заместник за ролята.

На този фон продължават да се чуват гласове, които настояват ролите на хомосексуални и транссексуални да бъдат играни само от такива актьори. Такъв е случаят с Руби Роуз отпреди няколко дена. Актрисата, която се определя като „gender fluid“ беше избрана да играе Batwoman, чийто персонаж е на еврейка лесбийка. Руби Роуз беше заклеймена в социалните мрежи,  а настояванията са за ролята на еврейка лесбийка да бъде избрана актриса еврейка и лесбийка. В резултат Роуз изтри профила си в Twitter.

В същото време някои актриси, като Глен Клоуз, с подобни изказвания доказват, че все още има трезви умове в развлекателната индустрия, които разбират същността на истинското актьорско майсторство.

 
 

Бенисио Дел Торо ще участва в следващия филм на Оливър Стоун

| от chronicle.bg |

Бенисио дел Торо ще участва в новия филм на Оливър Стоун „Бели лъжи“. Филмът ще проследи героя на Дел Торо Джак – дете на разведени родители, докато се опитва да избегне техните грешки в собствения си брак и отношенията със сина си. 

Чувствайки се в капан, героят на Дел Торо се впуска в пътешествие, изпълнено със страст, което още повече замъглява пътя към собствената му душа. Срещайки жена, чийто живот представлява точно обратното на неговото положение, той се решава на преоткриване.

Последният филм, по който Стоун и Дел Торо са работиха заедно, беше „Диваци“ от 2012 г., базиран на едноименната книга на Дон Уинслоу.

Бюджетът за филма вече е уреден и Стоун се надява снимките да започнат през пролетта, в Ню Йорк. Докато това се случи, всики  можем да очакваме Бенисио дел Торо в новия сериал на Showtime, озаглавен Escape at Dannemora, който се очаква да стартира на 15 октомври тази година.

А в близките дни имате последен шанс да го гледате на кино в „Сикарио 2: Солдадо“.

 
 

Робин Райт се омъжи тайно

| от chronicle.bg |

Актрисата Робин Райт се омъжи за Клеман Жироде, мениджър за отношенията с ВИП клиенти в „Saint Laurent“, съобщи Контактмюзик.

Церемонията е била в тесен кръг в петък, във Франция, по настояване на актрисата. Двойката пазеше любовта си далече от любопитните погледи, но почитателите на актрисата заподозряха годеж още миналата година, когато видяха пръстен на ръката й.

Робин Райт беше омъжена за холивудската мегазвезда Шон Пен от 1996 г. до 2010 г. Те имат две деца – Дилън на 27 години и Хопър – на 25. Актрисата е казвала, че разводът за нея е бил „опустошителен“. След раздялата си с Шон Пен тя имаше връзка с актьора Бен Фостър, но се раздели с него през 2015 г.

Робин Райт неотдавна каза, че е била изненадана от обвиненията в сексуален тормоз срещу колегата й от сериала „Къща от карти“ Кевин Спейси. Тя обаче призна, че са общували само на снимачната площадка.

Наистина не го познавам като човек. Познавах невероятния професионалист„, обясни тя.

 
 

Трейлър на „Widows“: Виола Дейвис влиза в света на Джилиан Флин

| от chronicle.bg |

Името на Джилиан Флин веднага се асоциира с проблеми жени – опасни, жестоки, готови на всичко, за да излязат от капана, в който винаги ги намираме в началото. За щастие на всички  фенове на авторката на „Не казвай сбогом“ и „Отворени рани“, тя не се задоволява само с литературата и тази есен предстои да видим поредната й изява като сценарист.

Филмът „Widows“ разказва историята на четири вдовици, които тръгват на обща мисия – да довършат делото  на убитите си съпрузи. Извършването на мащабната кражба не е за отмъщение или пари, а единственият начин за оцеляване.

Новият трейлър на филма вече е тук и можем да видим плеядата от звезди, които участват. В главната роля е Виола Дейвис, чието име е достатъчно, за да  привлече интереса. Към нея, в групата на вдовиците, се присъединяват Мишел Родригез, Синтия Ериво и Елизабет Дебики. Лиам Нийсън играе покойния съпруг на Дейвис, а Колин Фаръл – врага.

Филмът е дело на режисьора Стийв Маккуин („12 години робство“), а освен гореспоменатите имена, ще видим и Даниел Калууя и Робърт Дювал.

„Widows“ ще бъде показан за първи път на кинофестивала в Торонто следващия месец, а премиерата по кината е насрочена  за 16 ноември.