Брошка от Вежди

| от | |

Борис Данков

И какво? Направихме си (направиха ни) Български Лувър и сега ще се чудим с какво ще го напълним и как ще го издържаме. Поне това ни подсказва състоялата се в началото на тази седмица „обществена дискусия“ в галерия „Академия“ в столицата. На нея не присъства главният „виновник“ за реализацията на проекта Вежди Рашидов. Отсъстваха също така директорите на Националната художествена галерия Бисера Йосифова и на Галерията за чуждестранно изкуство Яра Бубнова, както и председателят на работната група, натоварена със задачата да изработи концепция за експозицията на бъдещия музей – акад. Светлин Русев. Вероятно всички те са имали някакви съображения, за да не уважат дискусията.

Няма да разсъждаваме върху различните мнения,  изразени по време на разговора, нито върху смисъла и безсмислието на подобна „дискусия“, която твърде много напомня на известната българска пословица „след дъжд качулка“. Тя (дискусията) може би наистина щеше да има някакъв смисъл, ако се беше състояла преди 5-6 години, когато бе огласена идеята за самия проект, а не сега  – „постфактум“, както се изрази един от известните български изкуствоведи.

Толкова за дискусията, а сега за… дъжда и качулката. Мнозина от специалистите изкуствоведи и специалисти вече предусещат каква сме я забъркали с построяването на „Лувъра“ и неговото предстоящо запълване с подходящи експозиции, които да привлекат туристи и ценители на изкуството, да осигурят печалба и издръжка на мегамузея.

Както вече писа столична газета:  купили сме си „копче от балтон за 30 млн. лева“, което тепърва ще се чудим къде и как да пришием. В този смисъл много точно е мнението на проф. Александър Кьосев, че „най-голямата гордост на Вежди Рашидов, т.нар. „български Лувър“ има тежък дисбаланс“. Той наистина ще бъде една симпатична брошка за „българските визуални артисти“; красив паметник, който Вежди Рашидов сигурно си е представял (и представя) как ще завещае на бъдещите български поколения. А честито!

 
 

Тони Корнел поздрави баща си Крис Корнел с песен

| от chr.bg |

Дъщерята на покойния певец Крис Корнел почете паметта му, като публикува дует с него в социалните мрежи по случай Деня на бащата.

Дуетното изпълнение е кавър на песента „Nothing Compares 2 U“ на Принс. Тони Корнел публикува песента заедно с текст, в който благодари на баща си за това, че винаги я е подкрепял. „Ти ми даваше кураж, дори когато ти самият имаше нужда от него. Ти вярваше в мен, дори когато аз не вярвах в себе си. Липсва ми твоята обич“, написа 13-годишната Тони в Инстаграм и Ютюб.

Най-малката дъщеря на бившия английски футболист Дейвид Бекъм – 6-годишната Харпър, е написала трогателно писмо до баща си за празника, съобщи Контактмюзик. В него тя му благодари, че й помага с домашните и че се боричка с нея преди лягане. Затрогващото послание е публикувано в Инстаграм от майка й Виктория Бекъм.

По случай Деня на бащата актрисата Дженифър Гарнър на свой ред похвали актьора Бен Афлек, с когото са разделени, като заяви, че трите им децата са късметлии да имат такъв добър татко.

 

 
 

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ постави рекорд

| от chr.bg |

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ оглави британската класация за албуми за 19-а непоследователна седмица и постави рекорд за последните 50 години.

Предишният рекордьор – саундтракът към филма „Треска в събота вечер“, оглавяваше британската класация 18 непоследователни седмици през 1978 г.

Най-успешният албум със саундтрак в британската класация обаче е „Звукът на музиката“. Той я оглавява 50 седмици от 1965 г. до 1968 г.

Успехът на саундтрака към филма „Най-великият шоумен“ в британската поп класация обаче е за сметка на новите албуми на Джорджа Смит и „Бийч бойс“. Дебютният албум на Джорджа Смит „Lost & Found“ зае третото място. На второто е „Staying at Tamara’s“ на Джордж Езра. „Бийч бойс“ в сътрудничество с Кралския филхармоничен оркестър заеха четвъртото място. На пето е Ед Шийран с „Divide“.

В класацията на синглите Джес Глин надделя над „Клийн бандит“ и зае първото място с „I’ll Be There“. Така тя подобри рекорда си за най-много хитове на певица в британската класация – 7.

„Solo“ на „Клийн бандит“ зае второто място, а „2002“ на Ан Мари – третото. Четвърти е Джордж Езра с „Shotgun“. Пета е Ариана Гранде с „No Tears Left to Cry“.

 
 

Най-добрите филми на 2018 г. досега

| от chronicle.bg |

Юни вече е към края си и е време за традиционната равносметка на филмите през първото полугодие на 2018-та.

Като изключим редовната доза от манджата на Марвъл, която ще пренебрегнем (с едно изключение), годината дотук беше достатъчно разнообразна, така че да задоволи всеки вкус, като започнем от качествени независими филми, минем през най-доброто от европейското кино и стигнем до скъпите и комерсиални блокбъстъри на Холивуд.

Разбира се, днешната равносметка не е окончателна, тъй като знаем, че доброто кино пази най-силните си козове за есента и зимата (за да се класира за престижните награди догодина). Въпреки това могат ясно да се откроят няколко заглавия, които ще се въртят пред очите ни поне до началото на 2019-та. Тук трябва да направим уточнението, че за премиера на филмите в този случай се приема пускането им по киносалоните, а не премиери по фестивали, които за някои филми се случиха още в края на 2017 г.

Вижте в галерията горе най-добрите филми на 2018 г. досега.

 
 

Кристина Агилера пя инкогнито в нюйоркското метро

| от chr.bg |

Кристина Агилера пя „инкогнито“ в нюйоркското метро заедно с телевизионния водещ Джими Фалън, който й акомпанираше на банджо, за да отпразнува излизането на новия си албум.

За изпълнението в метрото Агилера избра костюм от 70-те години на миналия век – с голяма шапка и очила, а Фалън освен очила си беше сложил и брада. Те изпяха песента „Think“ на Арета Франклин. Минаващите бързо я разпознаха и започнаха да я снимат с телефоните си.

След това двамата изпълнители свалиха костюмите си и продължиха с акустична версия на песните „Fighter“ и „Fall in Line“.

Новият албум на Кристина Агилера „Liberation“ излезе в продажба вчера. Тя участва в предаването „Тунайт“, за да го лансира.