Breaking news: Пинко розовата пантера вместо Париж

| от |

Петък вечер. Париж е разтърсен от няколко взрива, терористи стрелят на посоки в театър и ресторант, Франция е разтърсена, светът – също. Повечето приемащи се за сериозни телевизии прекъсват програмата си, за да излъчат новината под формата на студио. Картина никой няма, няма как и да има, официалната информация е малко, но идва постепенно. Зрителите на стотици телевизии по света са информирани, че нещо страшно се случва в Париж.

Българските зрители гледат BBC или CNN. Или France 24. Поне тези, които могат.

bTV и Нова са си продължили обичайната програма достатъчно дълго, за да изпратят по-голямата част от будната аудитория към чуждите канали. БНТ излъчва игрален филм. Френски. Оттук нататък спорът кой е пуснал емисия новини пръв, кой е превеждал в ефир и кой е излъчил повече информация, е безсмислен. Защото вече никой не разчита на българските телевизии за бърза реакция. Та те дори нямат дежурен новинарски екип 24/24. Скъпо е.

За сметка на това, когато НС гласува закон в 10:30, репортерите го съобщават в обедните новини, в следобедните новини и остават за жива връзка пред празната сграда на НС в централната емисия, за да анонсират записания и излъчен няколко пъти репортаж. Това явно не е скъпо.

Как да очакваш извънредни емисии от водеща частна телевизия, която премести късните си новини малко преди полунощ, за да обхващат повече теми от деня, но ги записва преди 22:30? Аз съм на кон.

Събота сутрин. Утрото е по-мъдро от вечерта, казват. А и силата на българските телевизии винаги е била в сутрешните блокове. Надеждата умира последна… но все пак умира.

За българските телевизии темата за случилото се в Париж е между другото. Колкото да зададат въпроса „Каква е атмосферата в Париж?“. Празнична. Българските телевизии са заети с Волен Сидеров, физическото в училище, атаките срещу ДСБ, Джок Полфрийман, накрая показаха и Джино да каже за VIP брадър. След което пуснаха интервю на Петя Дикова с Веселин Маринов. „Аз знаааааам Българийо, аз знаааааам, че друга няма като теб…“. По-късно през деня Нова завъртя Пинко Розовата пантера с герой тъп френски полицай, а БНТ Милион и две усмивки. Адекватно, нали?

Никой не очаква картина от мястото на събитието 20 минути след него. Дори няма нужда да пращате Рада Домусчиева. Тя си прави достатъчно драматични репортажи и от Цариградско. Студио с двама водещи, които да следят световните агенции и социалните мрежи и да обновяват информацията в ефир, е предостатъчно. Нещо подобно на изборното студио, каквото всички правихте наскоро. Дори няма нужда да каните Каролев. Едва ли е по-скъпо от това да качите Никол на покрива, за да каже прогнозата за времето от там. Със сигурност е по-смислено.

Направете го следващия път. Не, не заради мен, нито заради малцината, които ще ви критикуват в социалните мрежи. Ние си имаме Twitter и BBC. Направете го за хората, за които БНТ, Нова и bTV все още са единствен източник на информация. За съжаление има и такива. Дължите им го.

 
 

„The Social Network“ може да има продължение

| от chronicle.bg |

Почти 10 години след премиерата на „The Social Network“, филмът е с една стъпка по-близо до продължение. Аарън Соркин, който спечели Оскар за най-добър адаптиран сценарии за работата си по лентата, каза пред Associated Press, че вече има достатъчно събития около Facebook, за да започне сценарий за продължение. Продуцентът Скот Рудин също е навит.

„Знам доста повече за Facebook от 2005, отколкото за Facebook в днешно време, но съм сигурен, че има достатъчно нови събития за втори филм“, каза Соркин. „Случиха се много интересни драматични неща, откакто нашият филм свърши с делото на близнаците Уинкълвос и Едуардо Саверин…. Получавал съм повече от един мейл от Рудин с някаква статия за социалната мрежа и въпрос не е ли време за продължение.“

„The Social Network“ беше представен през есента на 2010 година и получи 8 номинации за Оскар и $240 милиона в световния боксофис. И Соркин, и режисьорът Дейвид Финчър бяха похвалени за работата си като и двамата се подготвяха за нов проект – „Steve Jobs“. Финчър обаче се отказа след като преговорите със Sony за заплащането му не завършиха с общо съгласие. Финчър не е режисирал филм от „Gone Girl“ през 2014 година. В момента той работи по новия сезон на „Mindhunter“ за Netflix.

 
 

Яйцето, което счупи всички рекорди в Instagram

| от chronicle.bg |

Не очаквайте някакъв смисъл от тази случка.

Случаят е колкото прозаичен, толкова и абсурден. В неделя вечерта една снимка в Instagram счупи всички рекорди за харесвания и надмина дори обявлението на Кайли Дженър, която е станала майка. Какво има на снимката ли?

Яйце. Не на Фаберже. Не на „Сваровски“. Обикновено яйце от кокошка. Никоя знаменитост не го държи. То дори няма канал YouTube.

Това не попречи обаче откакто е качено на 4 януари, до днес, да е събрало над 27 млн. лайка. И да продължава да събира лайкове.

Все още не е ясно кой е публикувал снимката, кому е нужен този рекорд и как изобщо той се е случил? Дали е грешка в алгоритмите на Instagram и интернет…

За сравнение, ако всички харесали снимката, основат свой град, то той би бил вторият по големина в света. Към момента броят на хора, харесали снимката, надвишава населението на Австралия.

Популярността на яйцето се отрази и на Кайли Дженър. Към момента публикацията от 6 февруари 2018 г., в която тя обявява раждането си, е събрала 18.3 млн. харесвания. Това я прави втората най-харесвана публикация в Instagram. Мнозина коментатори се върнаха към публикацията й с нови коментари, включващи емотикона на яйце или думата „яйце“. В отговор на това, Дженър публикува видео в профила си, в което чупи яйце на нагорещен асфалт.

Вероятно снимката с яйцето няма да е първа и последна, тъй като сторитата на профила намекват за следващ план, за който трябва да „затегнем коланите си“. Предстои да видим докъде ще стигне поредният интернет феномен.

 
 

Създадоха робот, който помага на хора с болестта на Алцхаймер

| от chronicle.bg |

Робот, построен от учени в САЩ, може да помогне на възрастни хора с болестта на Алцхаймер да живеят самостоятелно.

Той работи с помощта на сензори, които се поставят в дома на болния, за да засичат къде се намира в момента, какво прави и дали имат нужда от помощ с ежедневните си задачи. Ако имат – специален робот-помощник е изпратен, за да им услужи. Той може да им представи прости инструкции как да извършат определена дейност или да ги заведе до желан предмет (като храна, лекарства).

Даян Кук, професор по електроинженерство и компютърни науки и директор на Центъра за адаптивни системи към Университета във Вашингтон, където е създаден роботът, твърди, че той може да помогне на възрастни хора да живеят самостоятелно в домовете си. „Около 90% от възрастните предпочитат да остаряват в дома си вместо в старчески дом. Искаме това да бъде опция за възможно повече хора без да се налага да наемат болногледач.“

1-wsusmarthome

Роботът е тестван от 26 студента, които трябва да изпълнят 3 задачи и след това да оценят асистенцията на робота. Повечето оценки са положителни, но системата все още е в ранен стадии на развитие.

Доктор Фиона Карагър от Alzheimer’s Society, Великобритания, казва: „Няма лек за болестта, а нови лекарства не са се появявали от повече от 15 години. Затова е важно да намерим и други начини за помощ на болните. Роботите могат да допринесат възрастните да не се чувства самотни и да са в по-добро настроение. Нищо обаче не може да замени човешките отношения.“

 
 

Еди Мърфи се завръща за „Coming to America 2″

| от chronicle.bg |

Paramount започва снимките на „Coming to America 2″ с Еди Мърфи.

„Coming to America“ излезе през 1988 година и в него, както добре помним, Един игра африкански принц, който отива в САЩ, за да намери любовта. Режисьор е Джон Ландис, а печалбите от филма в боксофиса са около $275 милиона днешни пари.

Още през 2017 се появяват слухове за планирането на продължение, но Paramount потвържди новината чак през 2018, на CinemaCon. Сега вече имаме потвърждение и от самия Мърфи за завръщането му като принц Аким. Режисьор ще е Крейг Брюър („Hustle and Flow“).

Крейг и Еди ще работят за втори път заедно след като снимаха биографията на Руди Рей Мур „Dolemite is My Name“ за Netflix.

„Coming to America 2″ ще разказва за това как Аким научава, че има син и се завръща в САЩ, за да го намери. Продуцентите искат да върнат актьорите от първия филм – Арсенио Хал (Семи, най-добрият приятел на Аким), Шари Хедли (Лиса Макдауъл, романтичният интерес на Аким), Джон Амос (Клео Макдауъл, предприемач) и Джеймс Ърл Джоунс (Джафи Джофър, бащата на Аким и крал на Замунда).

Освен Аким и Семи, Мърфи и Хал играят още няколко роли (разбира се, след усърден грим). Предстои да видим дали това ще се повтори и във втория филм. Мърфи често играе по няколко роли във филмите си, така че това никак не е изключено.

Освен всичко останало, комедията като жанр доста се промени от края на 80-те години. Политическата ситуация също. Paramount са прави да наемат Кеня Барис („Black-ish“) за сценарист, защото той има съвременен поглед върху това какво е смешно.