Аутопсия на едно (непредумишлено) убийство

| от |

Първият мигрант, убит от органите на реда, жертва на бежанската криза, загина на на българско-турската граница в четвъртък вечерта. От ръката на български граничар, който стрелял предупредително във въздуха.

Става дума за непредумишлено убийство – нещастен случай , предизвикан от агресия и качен адреналин. Една от версиите е, че граничарят не е погледнал какви препятствия има в посоката на стрелбата му – резултат от така нареченото „тунелно зрение“ , което е характерно за ситуации със стрес , силно емоционално напрежение и висок адреналин – при животозастрашаващи ситуации. Вълкан Хамбарлиев е „запален ловец“ – следователно знае как да борави с оръжие бързо и под психологическо напрежение, защото знае и че бягащо животно не е лесна цел.

Аутопсията на безименния труп е еднозначна – смърт в следствие на кръвозагуба от раната в шията на афганистанеца, причинена от изстрел.

Докато световните медии превръщат инцидента във водеща новина, а всякакви организации настояват за разследване и санкции, българският премиер Бойко Борисов напуска срещата на върха на Европейския съюз в Брюксел заради престрелката на границата с Турция. Научаваме това от източник, цитиран от чуждите медии. Но не и от него самия.
На фона на това „оглушително мълчание” от страна на министър-председателят у нас вече се леят жлъч и расистки изказвания, а нещастният случай е пластелин в ръцете на елитни политици, които го мачкат и трансформират в причудливи форми. „Трябва да се стреля на месо, защото не се спазват разпорежданията”, заяви лидерът на Патриотичния фронт Валери Симеонов. Симеонов призова и да не се вменява чувство на вина у служителите на МВР и да се подеме инициатива те да бъдат наградени. ДПС настояват Борисов да проговори, а говорителят на БСП Атанас Мерджанов търси оправдание за служителите на реда „Много са уморени вече момчетата”.

И разбира се мълчанието на премиера също ще има своята цена. Защото той можеше най-малкото да поправи Организацията на обединените нации като им припомни един случай от 30 август тази година, когато по време на престрелка в морето между гръцки полицаи и турски трафиканти на хора бе убит 17-годишен имигрант. И това бе съобщено от гръцкото правителство.

Две подписки в защита на бащата на две деца униформен, който е извадил оръжието и е стрелял във въздуха вече са факт. Полицейските синдикати се обявиха в защита на служителя, вероятно ще има и протести. Идеята да се обединим и защитим българския граничар се превръща в една от многото каузи на част от българското общество – патриотични и емоционални, но не и адекватни реакции.

Логичното следствие е, че човек, който е убил друг човек, независимо дали е било умишлено или непредумишлено, трябва да получи своето наказание според закона. Законите не се променят на базата на емоциите и семейното положение на извършителя. Независимо колко деца имаш и колко те обича майка ти не можеш да убиваш хора ако няма реална заплаха за живота ти. Независимо какви са те и откъде идват. Имат ли документи или нямат, говорят ли твоя език или не.

Това, че куршумът е рикоширал е мал шанс. 

Каква е степента на вина не можем да преценим ние, гражданите. Това го решава съда, но процес трябва да има. Както и официална позиция на премиера, който мълчи близо ден след инцидента. Дали защото обмисля какво да каже на народа в ситуация на предсрочни избори, или защото да говориш пред цял свят си е отговорно и лафовете за магнолиите, дяволите и борците няма да свършат работа. И реторични въпроси от типа „С калашник врабци трепят ли се?” също.

 
 

Люк Бесон е обвинен в изнасилване

| от chr.bg |

Полицията в Париж разследва обвинение в изнасилване, отправено срещу Люк Бесон – един от най-популярните френски кинорежисьори, сценаристи и продуценти.

Жалбата е подадена в парижкото полицейско управление в петък от актриса, предаде Би Би Си.

„Люк Бесон категорично отхвърля тези изфабрикувани обвинения“, съобщи адвокатът на режисьора Тиери Маремберт пред AFP.

Жалбоподателката и Бесон се познават, той никога не се е отнасял неподходящо към нея, категоричен е адвокатът.

59-годишният Бесон е режисьорът на „Безкрайна синева“ (1988 г.), „Леон“, „Метро“, „Петият елемент“, „Никита“.

Жената е имала двугодишна връзка с него, допълва AFP. Тя е свидетелствала, че е усещала натиск да бъде интимна с режисьора, за да има успех на професионалното си поприще.

Тя твърди, че нападението е станало в хотел Bristol в Париж.

Бесон не е бил разпитан, той е извън страната. Той е женен, има три деца от сегашния си брак и две от предишни връзки. Женил се е четири пъти, включително за актрисата Мила Йовович.

 
 

Вече няма „Мтел“, има „А1″

| от chronicle.bg |

„Mтeл“ ocтaнa в иcтopиятa. Пъpвият GЅМ oпepaтop в Бългapия занапред ще се нарича „А1″. Това име избра мeждyнapoднaтa гpyпa на Теlеkоm Аuѕtrіа, към кoятo пpинaдлeжи и нашият телеком.

Новината бе съобщена днес. Няма да има никакви затруднения за клиeнтитe – дoгoвopитe ocтaвaт вaлидни дo кpaйния им cpoк, нoмepaтa и ЅІМ кapтитe нямa дa бъдaт пpoмeняни, уверяват от „А1 България“.

B гpyпaтa нa „A1″ влизaт компании в още шecт дъpжaви – Aвcтpия (A1), Бeлapyc (vеlсоm), Xъpвaтия (Vірnеt), Cлoвeния (А1 Ѕlоvеnіа), Cъpбия (Vір mоbіlе) и Maкeдoния (оnе.Vір).

rptoz

Пpeз минaлaтa гoдинa стана ясно, че вcички в гpyпaтa нa Теlеkоm Аuѕtrіа щe пpeминaт към eдин бpaнд – „A1″.

 
 

„Евробет“ подкрепя наградите „Аскеер“

| от Спонсорирано съдържание |

На 24 май – Денят на най-светлия ни празник: празникът на българската духовност, просвета и култура и на славянската писменост, в Театър „Българска армия” за 28-ми път Фондация „Академия Аскеер” ще връчи своите национални награди за постижения в театралното изкуство през изтеклия сезон.

От 2008 г. досега „Евробет“ е основен спонсор на най-престижните театрални награди в България. Наградите „Аскеер“ са единствени по рода си – те са автентичният и самоотвержен, неказионен глас на театралното съсловие. Фондация „Аскеер“ е посветена единствено на театъра, културата и духовността, които са основните стълбове на всяка нация. За „Евробет“ е чест да инвестира в силата на културата, която е предпоставка за по-добро бъдеще! Оказаната подкрепа е поредното доказателство, че осъществяването на проекти от обществена значимост е приоритет в дейността на компанията.

Изборът за всяка една от общо 12-те наградни категории принадлежи на широка театрална и духовна общност. Всички категории и номинации можете да видите ТУК.

Връчването на наградите „Аскеер“ е под почетния патронаж на Министъра на културата и на Министъра на отбраната. Церемонията по награждаването ще се излъчи на живо по БНТ.

Рекламна публикация

 
 

Гледахме „Deadpool 2″ и е чудесен

| от chr.bg |

В събота, на 19 май, с милата ми женичка отидохме да видим „Полет над кукувиче гнездо“ в Народния театър. Беше изненадващо опростачена постановка. Много вулгарни думи се казаха, много алюзии с разнообразни сексуални изпълнения се направиха, и всичко това с много патос. Публиката окуражаваше с много смях, а и аз се засмях тук-там. На антракта обаче справедливо си тръгнахме. Бяха трудни 2 часа без малко.

„Deadpool 2″ също е циничен, но е циничен с вкус! 

В „Deadpool 2″ ще видите много прекрасни шеги. Някои от тях са вулгарни, да, но пак са поднесени симпатично и с чувство за мярка, бих казал дори мераклийски. Може би по-незадълбочените хора (от които съм и аз сигурно) искат да се чувстват по-добре и затова ходят на театър. Актьорите усещат публиката си и когато тя откликне на нещо, те засилват това нещо. И така с времето се е стигнало до „Аз ще мастурбирам тука“, „Добре, само не цапай“, цитирам смислово. Както и да е.

„Deadpool 2″ – филмът е супер як. Започва с шамар – много, много силен шамар, но ще видите. Райън Рейнолдс играе както и каквото трябва, за да може Дедпул да е мегаопасният нераним клоун, какъвто той…  не е, не и през целия филм.

Въпреки че е холивудска работа, липсват простосърдечните „вдъхновяващи глупости“ и „готини лафчета“, каквито има например в „Бързи и яростни“ (които вече разчитат само на чупене на коли, но за това – друг път). Има популярни тропи, разбира се – трудно възможната любов, стандартните благородни избори като правилното пред лесното и общото пред личното, цялото „пътешествие на героя“, с което Дедпул също се шегува, а и най-новата холивудска тропа – еднополовите отношения (Честита нова тропа!).

Филмът те забавлява, въпреки че „знаеш какво ще се случи, защото тоя филм вече си го гледал“. Знаеш какво ще се случи, но този филм не си го гледал. Има един много як сериал „Dirk Gently’s Holistic Detective Agency“, в който всичко трябва да се случва случайно и късметлийски. По характер обаче такива произведения (сериалът е по роман на Дъглас Адамс) се смятат за ниско художествени. В сериалът обаче (а може би и в книгата, кой знае) този случаен елемент е завъртян така, че всичко да е оправдано на сценарно ниво и да изглежда както трябва.

В „Deadpool 2″ сценаристите също си правят каквото искат и е голям хаос, не само заради екшън частта, ами и по принцип – все едно Дедпул е образът на някой древен бог – покровител на лудостта, която обзема творците на стари години. Нещо като Маската (с Джим Кери, да се чува и помни името му) едно време, ако помните. Но всяко късче хаос около филма е оправдано, естествено и забавно.

Откъм забавление, вторият филм надминава първия. В първият се пристъпяше леко, изследователски. Във втория се лети. Пада се, става се и пак се полита.

CHR ще ви посъветва:

Да се гледа ли? Да.

Кино или по другия начин? Ако можете – кино. Ако не – няма значение.

Кога? След работа, вкъщи, по домашни дрехи.

Храна и напитки? Да.

Бележки: Задължително го гледайте с приятели. Някак си е по-смешно така.

 

Една забележка към IMAX-а: много самореклама преди филма – обяснения, чудеса. Пуснете един диктор да каже „Това е IMAX“, някакви ефекти да демонстрирате звука и картината и това е. Не ми обяснявайте за IMAX все едно аз ще го пилотирам. Това е все едно да заведа някого вкъщи и точно пред входната врата да го спра и да му заобяснявам колко е хубаво вътре.