10 български сериала – можем ли да ги понесем?

| от |

Автор: Кристина Цветкова

Аз съм жена, от скоро майка, на 32 години, с висше образование и според общите стандарти имам добра работа. Гледам доста телевизия. Гледам нелегално и чужди сериали, признавам си. Тук няма да правя сравнение между чуждо и родно, тъй като това е също толкова безмислено, колкото спорът за яйцето и кокошката.

StefaniaKoleva

В „сезона на многообразието”, както една от националните ни телевизии кръсти есента, на екрана вървят или са в процес на продукция общо 10 сериала и почти още толкова риалити формата. Какво се очаква от зрителя освен да полудее от щракане по дистанционното, за да открие обаче, че дори рекламните блокове по време на конкуриращите се сериали вървят едновременно.

Ако числото 10 не ви се струва толкова голямо, ще ви напомня, че телевизиите, които се състезават тук са три – БНТ, bTV и TV7. Четвъртият ни национален канал – Нова телевизия, засега отпада от надпреварата след няколко неособено успешни опита за собствен сериал, но пък пръска огромни средства за най-популярния риалити формат „Биг Брадър”.

bgserialibtv

Най-голямото състезание  по „кино в телевизията” се очаква между bTV и TV7, които инвестират в по четири продукции – от една страна: „Фамилията”, „Революция Z”, „Столичани в повече”, „Домашен арест” и от друга: „Дървото на живота”, Секс, лъжи и телевизия”, „Знакът на българина” и „Шменти капели: Легендата”, последните две, от които са в продукция.

Следват БНТ с две, но особено скъпи продукции – „Под прикритие” и „Четвърта власт”. За най-новия сериал, посветен на медиите, се говори, че струва 2 милиона лева или по около 200 000 лева на серия. Вярвам, че не е обходимо да доказвам, че това са много пари за български сериал. Изтъквам сумата, а и сериала, тъй като става въпрос за обществената телевизия, за обществените средства и обществения интерес, така че имам право. Изтъквам най-новата продукция още заради това, че за пореден път ставаме свидетели, че и с пари не винаги става.

1012161_203421136479622_881396856_n

Диалогът е слаб и не можеш да повярваш достатъчно на актьорската игра, визията е ретро, с изключение на супер модерната редакция, каквато в действителност не съществува. Офисите на нашите вестници са далеч по скромни, въпреки че по случайност преди няколко години два от големите ни всекидневници можеха да се пренесат именно във въпросните лъскави кули. Само дето в крайна сметка това не стана, но не ни ли го припомнят умишлено. Оп, навлизам в друга тема.

От коридорите на правителството в „Четвърта власт” лъха на мухъл, което може и да е точно попадение, но според слухове за гардеробът на продукцията са купувани дрехи втора употреба, за да се пестят пари. За кого? Поредният въпрос без отговор. Аз обаче знам, че след изгледани два епизода от „Четвърта власт”, другата неделя ще предпочета конкурента в същия часови пояс „Дървото на живота”. И ще го предпочета не защото искам правителството на Пламен Орешарски да остане или подкрепям политиката на конкретната медия. Или пък обратното – ще предпочета „Дървото на живота” не защото не подкрепям авторите на най-новия сериал на БНТ в тяхната обществена позиция. Но тук говорим за кино, нали?

0091d08c737d

Ще го предпочета, защото от екрана се опитват да ми разкажат нещо смислено за история, традиции и любов. Защото е очевидно, че не са пестили от костюмите, защото не ми четат вчерашните вестници и си личи, че не са прибирани пари в дълбоки продуцентски джобове. Последното е само лично предположение, предвид крайния резултат. А той е най-важен за зрителя.

 
 

Клеър Фой не прилича на себе си в трейлъра на „The Girl In The Spider’s Web“

| от chr.bg |

Sony Pictures пусна трейлъра на „The Girl in the Spider’s Web“, в който Клеър Фой играе Лисбет Саландер пушещата и караща мотор героиня от романа в три части Millennium на Стиг Ларсън. Ролята на пънкарката идва след като Фой игра кралица Елизабет II в „The Crown“, за което спечели Златен глобус и беше номинирана за Еми.

Според трейлъра Саландер е част от движението #TimesUp – „жената, която наранява мъже, които нараняват жени“. Тя спасява една дама от юмруците на гаджето й като го провесва за краката, разкрива изневерите и побойщата му и за наказание прехвърля всичко, което има, в сметките на неговите жертви. Саландер обаче не е перфектна и някой, когото не е успяла да спаси, скоро й задава въпроса: „Никога не успях да разбера – защо помогна на всички, но не и на мен?“

Фой не прилича на себе си в тази роля – с изцяло черен гардероб, пиърсинги и разбира се, татуировка на дракон.

 
 

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ постави рекорд

| от chr.bg |

Саундтракът към филма „Най-великият шоумен“ оглави британската класация за албуми за 19-а непоследователна седмица и постави рекорд за последните 50 години.

Предишният рекордьор – саундтракът към филма „Треска в събота вечер“, оглавяваше британската класация 18 непоследователни седмици през 1978 г.

Най-успешният албум със саундтрак в британската класация обаче е „Звукът на музиката“. Той я оглавява 50 седмици от 1965 г. до 1968 г.

Успехът на саундтрака към филма „Най-великият шоумен“ в британската поп класация обаче е за сметка на новите албуми на Джорджа Смит и „Бийч бойс“. Дебютният албум на Джорджа Смит „Lost & Found“ зае третото място. На второто е „Staying at Tamara’s“ на Джордж Езра. „Бийч бойс“ в сътрудничество с Кралския филхармоничен оркестър заеха четвъртото място. На пето е Ед Шийран с „Divide“.

В класацията на синглите Джес Глин надделя над „Клийн бандит“ и зае първото място с „I’ll Be There“. Така тя подобри рекорда си за най-много хитове на певица в британската класация – 7.

„Solo“ на „Клийн бандит“ зае второто място, а „2002“ на Ан Мари – третото. Четвърти е Джордж Езра с „Shotgun“. Пета е Ариана Гранде с „No Tears Left to Cry“.

 
 

От Джейн Ръсел до Марго Роби: жените и банските през годините

| от chronicle.bg |

 

Модата в банските костюми претърпява толкова революции, колкото всеки останал аспект в модата. От времето, когато жените ходели по плажа само за разходка или чай, до наши дни, културата се е променила повече от впечатляващо.

Споменаваме този очевиден факт, защото когато погледнем как се е променил външния вид на плажуващата жена през години, пак не можем да повярваме, че преди един век  жените са ходели на плаж така:

maryal-knox-SL7

Всяко десетилетие има своя белег върху плажното облекло и то се вижда най-добре през фотоапаратите на големите фотографи, в които застават любимите актриси от миналите епохи.

В края на ХIХ век за жените на плажа е важал стриктен дрескод – рокля до коленете, която покрива тялото, обикновено черна, ограничаваща влизането в морето до потапяне на краката до коленете. След Първата световна война се появява първият цял бански костюм, наричан понякога майо, който обаче се свива след намокряне. След него идва революцията на бикините носени от Бриджит Бардо през 60-те, а после Кристи Бринкли през 70-те.

В някои случаи плажното облекло е много точен лакмус за етапа на културно развитие. В много случаи типичният бански костюм може да бъде белег на епохата. От първите дни, до момичетата на Бонд през Елизабет Тейлър и компания, днес ви показваме някои от култовите бански костюми на минали епохи. Вижте ги в галерията горе.

 
 

Качвай се и не питай дали е до летището или до бизнес парка!

| от chronicle.bg |

Не че нещо кой знае колко фатално се е случило снощи. Дойде за има няма 5 минути един голям облак, поваля стабилно, напълни столичните вади (разбирайте коловозите на метрото) и си отиде час и нещо по-късно. Служителите изметоха водата от перона и тази сутрин всичко е наред.

И не е като да е нещо, което не сме виждали в Берлинското метро или в Париж тази зима, когато по склона на Монпарнас можеше да се кара сноуборд. Така че тезата, че „у нас е по-зле и нема такава държава“ този път издъхва.

Случват се и такива неща.

И за да погледнем от добрата страна, събрахме няколко свежи и забавни мемета от интернет, във връзка със снощният порой в столицата.

П.С. Засега няма да строим Ноев ковчег.