„Такси 5″ е начело на българския боксофис

| от chr.bg |

Екшън-комедията „Такси 5″ се изкачи на първа позиция при най-гледаните филми у нас, сочат обобщените данни от киносалоните след миналия уикенд.

Познатата история за полицай, таксиметров шофьор и криминален проблем, с който се справят, развиваща се по улиците на Марсилия с познатото такси с екстри, е гледана от 36 425 зрители и има 321 735 лева приходи за десетте дни по екраните у нас.

На втора позиция е „Rampage: Унищожителите“. Екшънът по видеоиграта от 80-те на миналия век с Дуейн Джонсън в главната роля е вече десет дни по екраните у нас и за това време са го гледали 29 058 зрители и има 316 517 лева приходи.

Трето място е за премиерния трилър „Истина или предизвикателство“. Мексиканската разходка на група младежи, която се превръща в игра на живот и смърт, е гледана от 4 607 зрители и има 42 502 лева приходи за първите три дни у нас.

Четвърто място е за игрално-анимационния „Зайчето Питър“. За месец на екраните историята на обителите на една зеленчукова градина и собственикът на къщата до нея е гледана от 65 358 зрители и има 529 339 лева приходи.

Пета позиция в топ 10 е за другата премиера от миналия уикенд – „Пчеличката Мая: Игрите на меда“. Европейската анимация, продължение на едноименния филм от 2014 година, в която Мая трябва да се включи в Игрите на меда, за да спаси кошера си, е гледана от 4 113 зрители и има 36 056 лева приходи за първите три дни у нас.

На шесто място е трилърът „Нито звук“. Историята за оцелели на Земята, които живеят в гробна тишина заради чудовища, които нападат след издаването на какъвто и да е звук, е вече десет дни по екраните у нас и за това време е гледана от 12 505 зрители и има 122 885 лева приходи.

Седмо място е за екшън-фантастиката „Играч първи, приготви се“, създадена по романа на Ърнест Клайн. Приключението на Уейд Уотс, който влиза във виртуалната утопия, за да намери „великденското яйце“, е гледано от вече 34 830 зрители и има 383 239 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за комедията „Секс на куково лято“. За трите седмици у нас опитите на трима родители да спрат осъществяването на първия сексуален контакт на дъщерите им по време на абитуриентската нощ са гледани от 16 986 зрители и имат 150 428 лева приходи.

Девето място е за третата премиера от миналия уикенд – „Слънце в полунощ“. Романтичната драма за 17-годишната Кати, която има рядко заболяване и излиза само през нощта и се запознава с Чарли, е гледана от 1 445 зрители и има 13 325 лева приходи за първите три дни у нас.

На десето място е анимацията „Открадната принцеса“. Украинската приказка с рицари, принцеса и магьосници е вече три седмици по екраните у нас и е гледана от 11 649 зрители и има 92 778 лева приходи.

Българската премиера от миналия уикенд – военната драма „Врагове“ на режисьора Светослав Овчаров, е на дванайсто място по зрителски интерес. Създаденият по действителен случай черно-бял филм за времето на Балканската война е гледан от 933 зрители и има 6 016 лева приходи за първите си три дни на екраните.

 
 

„Stranger Things“ има нов тийзър за сезон 3

| от chronicle.bg |

Първият тийзър на „Stranger Things“ сезон 3 ни показва всичките заглавия на сериите от предстоящия сезон. Това продължава традицията от сезон 2, където заглавията се показваха, докато темата на предаването тече на фон, без реално да има кадри от сериала.

С новият „Stranger Things“ се връщаме обратно в Хоукинс, Индиана, и пътешествието на ескперимента 11 (Мили Боби Браун). Предния път видяхме последствията от престоя на Уил (Ноа Шнап) в света Upside Down, силите на 11 се развиха и видяхме нови герои като Макс (Сейди Синк) и Боб Нюби (Шон Остин). Другото лято, когато продукцията ще е готова и ще дебютира, можем да видим отново и Фин Улфхард, Дъстин Матарацо, Калеб Маклафлин, Уинона Райдър и Дейвид Харбър.

От тийзъра не можем да разберем почти нищо освен, че някаква част от действието ще се развива в Starcourt Mall. Едно от заглавията го споменава, а един по-ранен тийзър за сериала всъщност е реклама на мола.

 
 

Как се прави коледен хит?

| от chronicle. bg |

От сензационни класики като „Do They Know It’s Christmas“ от 1989 година до малко необичайните песни като „Killing In The Name“ от 2009 състезанието за коледен хит винаги е било разнообразно. Но как точно се прави коледен хит?

Екип експерти от британски музикален лейбъл смятат, че са открили печелившата формула. Те я създават след като анализират коледни хитове от последните 50 години и определят характеристиките им.

Според получената информация, песента трябва да бъде 3 минути и 57 секунди, в тоналността сол, темпото трябва да е 114 bpm, а самата песен да се изпълнява от 27-годишен солов изпълнител. Също така голяма част от коледните песни са били балади, а половината са кавъри.

И нещо забележително – почти всички песни са били за нещо друго, а не за Коледа. 

„Мисля, че сме далече от алгоритмичното създаване на коледен хит“, казва Хауърд Мърфи, основателят на лейбъла. „Но определени характеристики наистина правят песента по-лесна за приемане.“ Той също така сподели, че „Always On My Mind“ Pet Shop Boys (която е на върха на празничните чартове през 1987) е най-близо до иконичния коледен хит.

Това е така, защото е идеалната дължина и тоналност – също така е и кавър. Темпото обаче е 125 bpm, а не 114, и е записано от дует, чиято средна възраст е 31,5 година. „Mary’s Boy Child“ на Boney M идва на второ място.

„Можеш да направиш хит по всяко време на годината. Като сложиш звънчета в началото на една песен, няма да я направиш по-добра, ако вече не е добра“, казва Мърфи.

 
 

Речник на онлайн запознанствата

| от chronicle.bg |

Знаете, че сте прекарали повече време в онлайн запознанства, когато знаете какво седи зад фразите по-долу, взети директно от описанието в профилите на доста реални хора. Но ако не сте, този текст е за вас, защото много от тези изрази имат малко (или много) по-различно значение онлайн, отколкото в реалния свят.

Това, разбира се, не е изчерпателен списък, но е едно добро начало, за да разберете начина, по който се говори в различната интернет среда. Трябва да подчертаем също, че има и заключения. Следете за допълнителни сигнали, който да потвърждават теорията ни и ако не ги намерите, приемете описанието за сериозно.

Обичам да се забавлявам, широко скроен/а съм 

Обикновено тези неща се отнасят до секс. Защо човек би казвал изрично, че обича да се забавлява – това се подразбира. Освен ако наистина не обича да се забавлява…

Сепиосексуален

Това е горе-долу новата сексуална мания у хората. По принцип сепиосексуален е човек, който e привлечен от интелекта и/или мъдростта у човека срещу него.

Може обаче грешно да се приеме, че сепиосексуалните хора не обръщат внимание на външността. Това не е вярно.

Активен начин на живот

От една страна активният човек може да спортува много, да ходи на планина и т.н. Но много често под „активен начин на живот“ се има предвид ходене по баровете всяка вечер до рано. Имайте това предвид – или ще трябва да ходите на планина с този човек, или ще трябва да излизате много. Всеки случай няма да си седите вкъщи много.

Ако човекът е спортист „активен начин на живот“ може също така да означава, че иска партньорът му да не е с наднормено тегло.

Разведен/а

Има шанс да срещнете и това, разбира се. Имайте предвид обаче, че нещата все още може да са на ниво уговорки и да няма нищо подписано. Разводите отнемат дълго време, така че може да са разделени.

Търся забавление

Този човек ще се отнася с вас като с предмет и ще ви зареже в момента, в който не сте му забавни, или в момента, в който се появи по-забавен предмет.

Окей е, ако искате нещо за една (две?) нощи, но не и друго.

Търся си FWB (friend with benefits – другарче за секс)

Това е абсолютно така. Няма никакви скрити мисли в този случай.

Търся постоянна връзка 

Ако си признава, че търси постоянна връзка, най-вероятно скоро след като я получи ще иска деца. Ако и вие се замисляте за деца, моля. Но имайте предвид, че това се има предвид – деца. Може и брак, може и без.

 
 

„България Ер“ с три приза на авиационните награди Sky Awards 2018

| от chronicle.bg |

„България Ер“ бе отличена с голямата награда „Най-предпочитана авиокомпания на българския пазар“ на годишните престижни награди Sky Awards 2018.  Отличията бяха връчени на Международния ден на гражданската авиация в присъствието на официални гости, представители на авиокомпании, собственици и управители на туристически агенции и медии. Te се присъждат от международно жури въз основа на онлайн гласуване сред българските пътници и професионалисти. Номинирани за наградата в същата категория бяха Lufthansa и Turkish Airlines.

Националният превозвач спечели награди и в още две категории – „Най-предпочитана авиокомпания за къси и средни полети от/до България“ (Sky short/middle haul) и “Най-предпочитана авиокомпания от професионалистите“ (Sky Friend). Победителите в отделните категории се определят на база на онлайн проучване сред пътници и професионалисти, което се e провело от организаторите на конкурса APG Bulgaria в периода 30.10-29.11.2018 г. В него са участвали 237 професионалисти от туристическия бизнес и 3 940 пътници.