National Geographic обяви „Геният“ на следващия сезон

| от chronicle.bg |

Преди броени дни гледахме премиерата на втория сезон на „Геният“, посветен на Пабло Пикасо,  и ви споделихме с какви впечатления сме останали. Гледайки първите епизоди, едва ли можем да си представим по-точно олицетворение на думата „гении“ от Пикасо ( и преди него, в първия сезон, Айнщайн). Но високата поради заявка за добър сериал, инстинктивно в нас се прокрадна въпроса: „А кой ще е следващият гении?“ 

И като по поръчка, корабът майка на National Geographic, тези дни обяви за кого ще разказва третият сезон на биографичния сериал: това ще бъде създателката на митове, световна литературна фигура и авторка на романа „Франкенщайн“, Мери Шели. 

Мери Шели (1797–1851) е мислител, радикална интелектуалка и прото-феминистка. Тя пише един от най-ярките романи в модерната епоха още в юношеските си години. „Франкенщайн, или новият Прометей“ е поучителна история за нездравите научни амбиции и разсъждение за социалните институции, личната свобода и състраданието. Едва ли има човек, който да не е чувал за чудовището на доктор Франкенщайн.

Романът е публикуван през 1818 г. и е пионер в течението на съвременния художествен роман. В него се разказва историята на Виктор Франкенщайн, учен, който създава нова форма на живот с чудовищен облик. Това остава най-популярната творба на Шели, но тя пише  и публикува други книги, също е и прототип на първите феминистки от началото на ХХ век.

Все още не е обявен актьорският състав за третия сезон, но се очаква той да излезе през 2019 г.  и да е продуциран от Fox 21 Television Studios. Кен Билър отново ще е продуцент.

Засега това е цялата информация. А следващите два епизода на „Геният: Пикасо“ можете да гледате от 21:55 в неделя по NG. 

„Пази се, аз не познавам страха и това ме прави всевластен.“ от „Франкенщайн“ – думи на чудовището

 
 

Райън Рейнолдс озвучава най-обичания покемон в „Detective Pikachu“ (Трейлър)

| от chronicle.bg |

Райън Рейнолдс си взима почивка от супер успешния „Deadpool“, за да озвучава иконичния покемон Пикачу в предстоящия игрален филм „Detective Pikachu“ на Warner Bros.

В главната роля е Джъстис Смит от „Jurassic World: Fallen Kingdom“ като 21-годишния Тим Гудман, син на изчезнал детектив. Тим открива, че може да разбира Пикачу, така двамата стават екип и заедно разследват изчезването на баща му.

Според официалния синопсис „Докато следват уликите из неоново осветения Райм Сити – модерен метрополис, където хора и покемони живеят заедно в хипер реалистичен свят – те срещат различни покемони и откриват шокиращи неща, които могат съвсем лесно да разрушат не само този мирен град, но и цялата покемон вселена.“

Освен Пикачу, който разбира се е в прожекторите, трейлърът ни показва още и Мистър Майм, Чармандър, Бълбазор, Джиглипъф и Сайдък. 

Филмът е режисиран от Роб Летърман („Goosebumps“ и анимацията „Monsters vs. Aliens“). Warner Bros. посочва като дата на премиерата 10 май 2019 година. Ето и трейлъра:

 
 

Италианска Икеа стана дом на улични кучета

| от chronicle.bg |

Персоналът в Икеа в Катания, Италия, приюти улични кученца в магазина. А реакцията на клиентите не можеше да е по-мила. Те отиват до магазина в един хладен есенен ден и заварва няколко кучета настанени удобно сред една от всекидневните в мебелния гигант.

Магазинът решава да отвори вратите си за бездомните животинки наоколо и да им даде подслон и защита от елементите поне за малко.

Освен това кучетата получиха храна и милувки от персонала и клиентите, а някои от тях дори намериха стопани. И как не, вижте колко са трогателни:

Цялата случка става инцидентно. Самият магазин не обявява публично и не рекламира присъствието на кучета сред инвентара си. Жестът обаче се приема изключително добре от посетителите, които наводняват Instagram със снимки.


Вижте тази публикация в Instagram.

Adoro gli svedesi per questo: con Ikea anche i randagi hanno una casa ❤️

Публикация, споделена от Vale.Ant (@valeria_antipatico) на

И съвсем естествено – гледката на заспало кученце в уюта на всекидневна би трогнал мнозина. Вижте го този приятел:

Авторите на снимките изразиха силно желание останалите магазини от веригата да последват примера. Това е особено важно сега, когато започва да захладнява все повече.  

 

 

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Dove c’è Ikea c’è casa…. Публикация, споделена от Davide Finocchiaro (@davide_finocchiaro) на

 
 

„Новото Божоле дойде!“: какво трябва да знаем за иконичното френско вино?

| от chronicle.bg |

В страната, която организира всевъзможни фестивали, празненства и чествания на кулинарията си, едно от най-чаканите и празнувани събития е отварянето на първата бутилка Beujolais Nouveau. Франция е направила от това наглед обикновено и естествено действие, събитие, което днес е се чества в над 100 страни по света.

Младото Божоле всяка година привлича вниманието на всички фенове на френската кухня, вино и култура. За разлика от повечето вина, дори белите и розетата, които са отваряни година след брането на реколтата, младото Божоле се отваря през ноември и всяка бутилка има срок на годност до 6 месеца.

До този момент световните издания даваха добри прогнози за предстоящата реколта ново Божоле. Това ще разберем утре, 15 ноември 2018 г., когато Френско-българската търговска и индустриална камара (ФБТИК) ще отбележи за 13-та поредна година едно от най-големите събития за приятелите на Франция и франкофоните по света – отварянето на първата бутилка от новата реколта. Представянето на новото Божоле традиционно се отбелязва на третия четвъртък от ноември. Тази година събитието ще се проведе в Националния дворец на културата, а темата на изданието е „Галерия на изкуствата Божоле“.

Младото Божоле или Божоле нуво (Beaujolais nouveau) е червено вино, произвеждано от сорта грозде гаме във френския регион Божоле, Бургундия, който включва 72 селища, 2000 производителя и общо 13 000 хектара лозя. То представлява младо вино, което се пуска за продажба само шест седмици след края на гроздобера, винаги в третия четвъртък на месец ноември.

По традиция продажбата на Новото Божоле е забранена до полунощ преди третия четвъртък от ноември на годината. Според Закона за виното във Франция, едва след тази дата, младото Божоле може да стъпи на световния пазар и да достигне до почитателите си. Празникът в София ще започне с тържествено отваряне на първата доставена бутилка от новата реколта, което ще се обяви от Стефан Делайе, Председател на Френско-българската търговска и индустриална камара и негово превъзходителство Ерик Льобедел, посланик на Франция в България, в ролята си на патрон на церемонията.

Новата реколта ще бъде посрещната с думите: Le Beaujolais Nouveau est arrivé! („Новото Божоле дойде!”). Младото вино е нетърпеливо и за това е прието то да бъде изпивано сравнително бързо след производството му.

Тази година, още от януари, френският винарски регион Божоле се наслаждава на отлични метеорологични условия – пресищане от слънчево греене през лятото и дозирано количество дъждове, позволяващи на лозите да преминат през всички стъпки на развитие по най-благоприятен начин.
Според производителите, реколтата на Божоле Нуво 2018 е сред най-добрите, тъй като в нея се усещат цветовете на тъмно-лилав гранат, прекрасните кадифени танини и аромати на червени и черни горски плодове. Тазгодишното вино притежава изключителните заоблени аромати, които работят в перфектна хармония с танините.

За начало на младото вино от регион „Божоле“ се счита традицията за отваряне на бутилки младо вино от работниците във френските лозя след края на гроздобера. Скоро след това, то добива популярност и се предлага в традиционните ресторанти в Лион, а традицията за отваряне на първата бутилка в третия четвъртък на ноември, идва от далечната 1951 г., когато с декрет се забранява продажбата на вина със защитени наименования на произход преди третия четвъртък на месец ноември.

Beaujolais Nouveau 2018 maquette 1 colombe etiq 200

Годишното производство на младо Божоле възлиза на около 200 000 хектолитра или 27 млн. бутилки, като почти половината (12,3 млн. бутилки) e предназначено за износ. Младото Божоле се посреща тържествено в 111 страни, сред които и България. Основните пазари са Япония с над 6 млн. бутилки, следвана от САЩ, Обединеното кралство, Канада, Германия, Китай, Белгия, Швейцария и Италия. Винарският регион е първенец по продажби на количество вино за толкова кратък период от време.

 
 

Новият трейлър на „Dumbo“ ще смачка душата ви

| от chronicle.bg |

Тим Бъртън съживява слончето Дъмбо в чудноват игрален филм.

Можете да видите първото видео като кликнете тук.

Ако има едно нещо, в което режисьорът на Бийтълджус и Едуард Ножиците е добър, то е да създава тайнствена и зловеща атмосфера. Сега можем да я усетим и от трейлъра на „Dumbo“.

Видеото ни разкрива още малко история. Холт Фариър (Колин Фарел) има за задача да се грижи за бебето слонче с огромни уши. Виждаме и собственика на цирка Макс Медичи (Дани Де Вито), очарователната акробатка Колет Мърчант (Ева Грийн) и харизматичния предприемач В. А. Вандевиър (Майкъл Кийтън), който иска да вземе западащия цирк и да го превърне в нещо велико.

Това означава, че трябва да продаде майката на Дъмбо, представено ни в отвратителна сцена, която ще ни преследва дълго. Моментът, когато хоботът на майката прегръща малкото си през решетките на вагона, под звуците на „Baby Mine“ на норвежката изпълнителка Aurora, ни удря право в сърцето.

„Dumbo“ е един от многото преработки на класически анимации на Дисни в игрални филми, които можем да очакваме през 2019 година. След премиерата на слончето през март следват „Aladdin“ през май и „The Lion King“ през юли. „Lady and the Tramp“ ще бъде пуснат по Disney Plus (стрийминг услугата на Дисни), а през 2020 година ще гледаме „Mulan“, „The Little Mermaid“, „Lilo and Stitch“, както и филм за Круела Де Вил от „101 Dalmatians“.

Дъмбо влита в кината, както казахме – през март, а по-точно на 29 март. Ето трейлъра: