Култовите персонажи от началото на телевизията до днес

| от chronicle.bg |

Когато телевизията се появява в средата на миналия век, всички медии изпадат в паника, най-вече киното. Телевизията ще ги убие. Пресата, печата като цяло, киното. Всичко вече е достъпно за обикновения човек, той може да върши няколко неща едновременно, докато гледа филм, слуша новини или музика. Може би само рекламният бизнес се радва, че ще достига до много по-голяма аудитория и ще разполага с много повече средства, предимно визуални.

То не било толкова страшно. И вестници имаме още, и книги имаме, и радио що-годе още имаме, а пък киното – то пак си е добре.

За наше щастие телевизията ни е дала едни от най-добрите художествени продукти под формата на сериали. А добрият сериал, в повечето случаи, неминуемо води до ярки герои, които оживяват отвъд екрана и частица от тях започва да живее в нас самите.

Феновете разбират какво е да мислиш за доктор Хаус, часове, дни, месеци след като сезонът е приключил. Или какво е да откриваш прилики между The X-Files и реалния живот. Или когато си бил дете, и си гледал за първи път „Спасители на плажа“, а след това си мечтал да срещнеш я Дейвид Хаселхоф, я Памела Андерсън на плажа в Несебър. Или пък баба ти, която се възмущава от Стефани Форестър и въздиша по Рич… Хубави времена бяха.

Днес е световният ден на телевизията. Тя е всеобхватно поле. Благодарни сме й за хиляди неща. За детството, за информацията. Дразним й се, че ни манипулира и все говорим как „не гледаме телевизия“. Е не е точно така! Сериали гледате все пак.

На световния ден на телевизията си припомняме малка част от любимите ни телевизионни персонажи. С тях отраснахме, с тях се смяхме и дори днес се усмихваме, когато се сещаме как бързахме да се приберем, за да ги гледаме. Чувствайте се свободни да добавите и вашите предложения като коментари. Ще ги включим след това в нашата галерията.

 
 

Шведски семейства карат автономни автомобили Volvo

| от chronicle.bg |

Volvo Cars даде начло на проекта за разработване на технологии за автономно шофиране, с помощта на шведски семейства, които ще тестват автомобили по обществените пътища на Гьотеборг и ще споделят впечатленията си с екипа инженери на компанията.

Първите две семейства от тестовата програма – Хейн и Симоновски от Гьотеборг, получиха луксозните SUV автомобили Volvo XC90, с които ще участват в проекта Drive Me. Още три семейства ще ги последват в началото на 2018 г., а през следващите четири години до 100 човека ще бъдат включени в проекта Drive Me. Семействата ще допринесат за тестовата програма с ценна информация, като позволяват на екипа инженери да наблюдава как използват колата, шофирайки на път за работа, до училището на децата или когато пазаруват.

Volvo планира да разполага с напълно автономна кола до 2021 г. и данните от проекта Drive Me ще изиграят решаваща роля в проектирането й.

Drive me ще включва реални потребители, които ще тестват различните нива на асистенция на водача по време на управление и евентуално на изцяло автономно шофиране. Хейн и Симоновски получиха тестовите автомобили XC90, оборудвани с последната Volvo технология за подпомагане на водача при шофиране, както и с набор от камери и сензори, които ще наблюдават поведението им на пътя и ще снабдяват колите с информация за случващото се покрай тях.

The Hain family receiving their XC90 Drive Me car

По време на този първи етап от проекта, семействата ще държат ръцете си на волана и ще контролират управлението през цялото време, докато използват автомобилите.

С течение на времето, всички участници в проекта ще получат достъп до по-модерни автомобили, с по-развити автономни технологии, след като преминат специално обучение. Но дори тогава, тестването на тези автомобили, първоначално ще се извършва в контролирана среда и под надзора на експерти по безопасността от екипа на Volvo Cars.

Нито една нова технология няма да бъде въведена в експлоатация, ако съществува и най-малкото съмнение относно нейната безопасност.

Това означава, че Volvo продължава да разработва автомобилите си със същото внимание и грижа, които затвърждават позициите му на производител на едни от най-сигурните коли в света.

 
 

bTV обяви нов праймтайм за зрителите

| от chr.bg |

Сериал с кинокачество тръгва през януари 

Ново програмиране на праймтайма се въвежда от 15 януари, така че да може максимално много зрители да имат достъп до най-интересното и качествено съдържание, обявиха от ръководството на най-голямата частна национална телевизия у нас. То стартира с премиерата на мегапродукцията „Скъпи наследници“ – най-мащабният проект за телевизия с кино качество, създаван до момента у нас.

„Скъпи наследници“ е продукцията, която bTV подкрепи с най-голямата по рода си инвестиция и ние ще променим телевизионния пейзаж в полза на нашите зрители и потребители. От 15 януари разширеният праймтайм на bTV започва по-рано за зрителите. Ще излъчваме „Скъпи наследници“ всеки делничен ден от 18 часа, като зрителите ни ще видят 170 епизода през 2018 г.! Ще поставим нови стандарти в това как се създава и доставя кино за телевизия на българската публика“, съобщи Флориан Скала, Главен изпълнителен директор на bTV Media Group.

Драмеди сериалът „Скъпи наследници“, който е плод на съвместната работа на някои от най-добрите световни и родни кино професионалисти, е с най-голямата по рода си инвестиция на нашия ТВ пазар. Негов изпълнителен продуцент е талантливият Михаил Менкаджиев, който има успехи в цял свят, снимал е и за Netflix. Продукцията стартира на 15 януари и ще се излъчва в делниците от 18 часа.

Сериалът е мултиплатформен, ще може да се гледа на малкия екран, но и в онлайн каналите на bTV (voyo и btvplus), каквато е световната практика.

Екипът на телевизията заедно с актьорите и екипа на предстоящия мащабен сериал „Скъпи наследници“, се събраха на парти, за да отпразнуват заедно педстоящата пемиера на поредицата, както и новото парче и клип на Орлин Павлов „Още малко“. Видеото е с кадри от сериала, в който певецът и актьор играе главна роля, рамо до рамо с емблеми на киното и театъра като Цветана Манева, Койна Русева, Филип Аврамов, Валентин Танев, Георги Кадурин, Димитър Баненкин, Искра Донова, Досьо Досев, Дарин Ангелов, свежи лица като Лорина Камбурова, Даяна Ханджиева, Петко Венелинов, Рая Пеева, както и гост звезди от изкуството, спорта и шоубизнеса. В режисьорския екип участват Тодор Чапкънов и Николай Илиев.

На партито в столичния клуб „Ялта“ на 12 декември всички актьори и продукционен екип се поздравиха за предстоящата премиера. По сериала се работи от близо 2 години, вече са заснети 170 епизода с камери от последно HD поколение. Снимачната площадка е повече от впечатляваща – построено е цяло село от възрожденски тип с истински постройки, което влиза в контрапункт с кадрите от модерните градски пространства. Сблъсъкът между модерното и корена, природата и града, прогреса и традициите, ще се вплете в драматично-комедийната история за едно грандиозно наследство, оставено на брат и сестра от баща им. За да го получат обаче, те, заедно с техните деца,  роднини и приятели, ще се наложи да изпълнят и едно много важно условие – да напуснат града и да заживеят заедно на село. Именно под покрива на родния си дом те ще поведат забавно-драмаична война за парите от завещанието.

 
 

Не като от баба, а от баба

| от Мартина Стоименова |

По Коледа обикновено си говорим за добри дела, благотворителност и традиции. Това е златното време на корпоративната социална отговорност, на даренията и на обществените каузи.

Сега обаче ще ви разкажем за една българска компания, започнала с добрите дела много преди да падне първият сняг, а именно – в сезона на лютеницата.

В края на лятото „Филикон-97“ прави нещо, което бизнесът обикновено не прави – наема хора в пенсионна възраст, заради опита и експертизата им, които да приготвят традиционната българска лютеница във фабриката на компанията в Пловдив.

Philicon 1

Възрастните хора, участвали в създаването на едросмлените лютеници „Нашенска“ и „Балкански вкус“, са една пета от всички служители в есенната кампания на пловдивския производител. Впоследствие на постоянен щат остават 7 души между 60 и 70 години – четирима мъже и три жени. Те получават възнаграждение според изискванията на трудовото законодателство на позиции, които не изискват голямо физическо натоварване.

Всеки, който познава пазара на труда в България знае, че това не е обичайна практика. Работодателите обикновено предпочитат млади хора, дори и те да нямат богат трудов опит. Младите се адаптират по-бързо, знаят езици, справят се по-добре с технологиите.

Има сфери обаче, за които търсенето на хора от третата възраст и назначаването им на трудови договори се оказва ползотворно и за двете страни.

За възрастните това е възможност както за допълнителни доходи, така и за социализация – да се срещат с други работещи, да са извън дома си и да получават сигурни доходи към пенсиите си.

Традиционната технология на производство във фабриката за лютеница се оказва добре позната на тяхното поколение, което години наред е правило зимнина, изпробвало е рецепти и продукти, затваряло е буркани.

Това е пример за сфера от живота и пазара на труда, в която пенсионерите се вписват като характер, знания, манталитет и отношение към работата. „Филикон-97“ е наследник на държавна фабрика в плодородния тракийски район със 70-годишна традиция – за подобни предприятия връзката с миналото, когато храната е била нещо качествено, е много важна.

Социалната кампания по осигуряване на работни места за хора в пенсионна и предпенсионна възраст на пловдивския производител е нещо ново за България и е доказателство, че завръщането на възрастните хора на пазара на труда не би трябвало да бъде екзотика или сезонен компромис. Това е сериозна възможност за бизнеса на фона на емиграцията на младите, недостига на кадри, особено в индустрията, и застаряването на населението.

Пловдив е един от най-динамично развиващите се райони – само за две години заплатите са нараснали с 30%, а безработицата е „нездравословно“ ниска – около 3%. Това изправя работодателите пред тежки проблеми.

На фона на липсата на работна ръка и високата конкуренция при заплащането, професионалната етика се превръща в абсолютно ключов елемент – и тук възрастните хора определено не са за подценяване. „В нашето производство сме имали служители с над 40-годишен стаж и добре знаем какво означава преданост и лоялност, както и какво означава работата да е вторият ти дом“, коментира търговският директор на „Филикон-97“ Иван Калибацев.

Philicon 4

Според него поколението на по-възрастните се отличава с по-различни трудови навици от това на по-младите работещи: „Хората от по-възрастните поколения имат свой морал, трудова етика. Вълнуват ги и ги мотивират други неща“. За разлика от пенсионерите, хората в работоспособна възраст са много по-капризни по отношение на личното си време. Особено през лятото, в пика на производството и обирането на реколтите, е трудно да бъдат убедени да не си вземат отпуска, например.

Иван Калибацев казва, че проблемът дори не е толкова в заплащането и признава, че има технически позиции, за които буквално не се намират служители. За неквалифицираните места обаче трудът на пенсионерите е решение, при това с голяма социална стойност.

„Нашенска“ и „Балкански вкус“ се консервират в шестоъгълни бурканчета именно в периода септември-октомври, когато доматите, чушките и патладжаните са съвсем пресни. При тази лютеница „няма лъжа“, обяснява още Иван Калибацев, защото „няма как да произвеждаш точно този традиционен продукт от зеленчуци, които нямат сок“.  Затова и в случая възрастта не е толкова важна, колкото човекът да е „читав“, „лоялен“ и да разбира процеса на производство.

Друг е и въпросът, че когато лютеницата е направена от ръце, които имат опит и отношение към работата – тя е по-вкусна.

Philicon 2

 
 

KIA Stinger и Stonic с 5 звезди за сигурност

| от chronicle.bg |

Новият спортен седан КИА Стингър и компактният кросоувър Стоник получиха най-високата оценка 5 звезди за сигурност и безопасност от Euro NCAP.

Фастбекът Стингър постигна отлични резултати на проведените тестове за защита на пътници – 93%, на деца – 81%, защита на пешеходци – 78% и системи за безопасност – 82%. Оборудван с пълен набор от системи за сигурност (Kia’s Advanced Driving Assistance Pack), Стоник получи 93% за защита на възрастни пътници, 84% за защита на деца, 71% за защита на пешеходци и 59% за категория ‘Safety Assist’.

Стингър и Стоник постигнаха максимален брой точки и благодарение на изработените от усъвършенствана високоякостна стомана каросерии, в комбинация от 6 въздушни възглавници за Стоник и 7 въздушни възглавници за Стингър, и богат набор от високотехнологични системи за пасивна и активна безопасност.

Euro NCAP отличи двата модела и заради купето, което остава стабилно в случай на сблъсък с високи нива на защита за всички пътници в автомобила. Системата за автономно аварийно спиране получи максимален брой точки в категория “Safety Assist”.

5-звездните тестове за сигурност бяха проведени за всички модификации в гамата на Стингър, която включва бензинови и дизелови двигатели, както конфигурации от задно задвижване и система 4×4. Всеки модел Стоник, окомплектован със серията системи в помощ на водача – Kia’s Advanced Driver Assistance Pack, също получи най-високата оценка – 5 звезди.

Системата за предотвратяване на челен сблъсък FCA (Forward Collision Assistance) с интегриран режим на самостоятелно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) и функция за разпознаване на пешеходци предупреждава водача за опасността от потенциален сблъсък с друго превозно сродство или пешеходец, като асистира безопасното спиране на автомобила. Интелигентната система за контрол на дистанцията ASCC (Advanced Smart Cruise Control) поддържа постоянно предварително зададената дистанция между Stinger и превозното средство пред него и може да осъществи цялостно спиране на автомобила в натоварен трафик. Системата за поддържане на траекторията в лентата на движение LKA (Lane Keep Assist) предупреждава водача чрез звуков сигнал и активно влияе на волана с цел поддържане изрядната позиция на автомобила в избраната пътна лента.

Системата за предупреждение за напречен трафик зад автомобила RCTA (Rear Cross Traffic Alert) сканира пространство зад превозното средство при напускане на паркомясто и предупреждава водача със звуков сигнал при установяване на всяко движение. Around View Monitor with Parking Guidance – Интуитивна система, комбинираща 4 широкоъгълни камери, вградени в предната, задна и странични части на автомобила осигурява птичи поглед на пространството около автомобила. Стингър е снабден и с Driver Attention Warning – система, която следи поведението на шофьора и автомобила. В случай на загуба на концентрация, DAW едновременно алармира и индикира чрез символ на контролния панел.

ADAS технологиите за Стоник включват: Forward Collision-avoidance Assist; Blind-spot Collision Warning with Rear Cross-traffic Collision Warning и Lane Departure Warning. Системата за поддържане на траекторията в лентата на движение LKA (Lane Keep Assist) ще бъде налична за модела Стоник от средата на 2018г. Системата DAW се предлага като опция, а в стандартното оборудване на модела са включени VSM и ESC.

КИА Стингър се предлага на европейските пазари със задно задвижване или система 4×4, и избор от дизелов или бензинови двигатели. Високоефективният 3.3л twin-turbo V6 бензинов мотор с 370 к.с. определя модела като най-мощния и бързо-ускоряващ в историята на марката. Всички модификации са снабдени с 8-степенна автоматична трансмисия и безпрецедентна гаранция от 7г. или 150 000 км.

КИА Стоник се задвижва от гама бензинови и дизелови мотори, конструирани с цел оптимална механична ефективност, пътно поведение и удоволствие от управлението. Всяка модификация на модела е окомплектована с ръчна скоростна кутия и безпрецедентна гаранция от 7г. или 150 000 км.