Кой ще седне на Железния трон в телевизията след „Игра на тронове“?

| от chronicle.bg, по CNN |

На прага на новата година сме и всеки път, когато стане въпрос за кино и телевизия през 2019-та, едно събитие превъзхожда всички останали.

През пролетта ще видим за последен път нов сезон на „Игра на тронове“. Сериалът, който се превърна в събитие и промени правилата на играта в киното и телевизията, ще приключи седем години след като отвори нова страницата в историята на тези две изкуства.

И макар че остават цели четири месеца до премиерата, всички производители на телевизионно съдържание вече се надпреварват  кой от тях ще седне на Железния трон на малкия екран.

Стрийминг платформи като Netflix и Amazon, както и класическите телевизии като CBS, вече наливат милиони в производството на следващия сериал, който ще запълни гигантската дупка след финала на „Игра на тронове“.

Но дали всички опити не са преследване на нещо недостижимо, а именно универсалния хит?

Когато „Игра на тронове“ излиза през 2011 г., на хоризонта има много по-малка конкуренция. Да не забравяме, и че стрийминг услугите тогава не са толкова популярни, колкото днес. Сега обаче пейзажът е променен и създателите на съдържание трябва да пробият мрежата от 500 сериала с един единствен продукт.

Историята в „Игра на тронове“, далечният магически свят и разбира се, огромният бюджет, се отразиха в спечелването на 47 награди „Еми“ и рекордни рейтинги (16.1 млн. зрители са гледали последния епизод на седми сезон). Днес вече зрителите можем да избираме между стотици програми и сериали в ефир или онлайн и успехът на „Игра на тронове“ би струвал цялото злато, което сме видели в досегашните седем сезона.

Към момента знаем, че Amazon са купили правата за „Властелинът на пръстените“ на цена от приблизително 500 млн. долара. А Disney от своя страна залага на предстоящата си стрийминг платформа, в която ще можем да гледаме сериал по „Междузвездни войни“, чийто бюджет по непотвърдена информация възлиза на 100 млн. долара за пакет от 10 епизода. И двата френчайза са донесли милиарди приходи през годините, но все още няма гаранция, че този успех ще се повтори на малкия екран.

Стрийминг платформата на друга голяма компания, CBS, All Access залага на рибуут на „Зоната на здрача“, който ще бъде режисиран от Джордан Пийл („Бягай!“). Другият им проект е сериал по „Стар Трек“, в който отново ще видим Патрик Стюарт като Капитан Пикард. И двете поредици са обичани, но никой не знае как ще бъдат приети от новите поколения, които не са отраснали с тях.

HBO също се подготвя за бъдещето с телевизионна адаптация на романа на Алън Мур „Watchmen“, който е един от най-обичаните комиксови романи на всички времена. Компанията също така се надява да запази позициите си със спинофа на „Игра на тронове“, който ще разказва за света във Вестерос, десетилетия преди събитията, които гледаме сега.

Истинската борба сега е за прекарани часове пред екрана за ден, тъй като порталите за достигане до съдържание вече могат да бъдат държани в ръка по всяко време и прагът на внимание е свален до минимум.

Стрийминг платформите все още търсят единствения универсален хитов сериал, но е нужно много повече разнообразно съдържание, за да се грабне вниманието на интернационалната публика.

Тук отношение има и самият бранд, който създава съдържание. Т. нар. „престижни платформи“ имат много по-голям шанс. В тази посока например, някои продуценти вече сравниха Netflix с „Уолмарт“ (универсален магазин в САЩ), а HBO с „Тифани“. Според изследователите бъдещето на стрийминг телевизията се основава на смесица между количество и качество. За тази цел платформите трябва да осигурят богато и разнообразно съдържание от оригинални сериали, шоута и филми, за да може потребителят да си „избие“ парите, които плаща.

Според Vanity Fair, бъдещият сериал по романа „Watchmen“ има потенциала да бъде следващият голям телевизионен хит, не  само заради силния екип, който стои зад него, но и заради нарасналата популярност на екранизациите на комикси.

Мнозина вярват, че събитието, което ще седне на Железния трон след „Игра на тронове“ ще бъде нещо в различна посока. Нещо, което няма да иска да повтори същия успех, а ще блести по същия начин, но със своя уникална, чиста и привличаща сила.

 
 

Мъжете за неписаните правила на писоара

| от chronicle.bg |

Етикетът при писоарите не се засяга достатъчно, а трябва, защото се оказва, че има доста правила. Някои от тях, а може би всички, мъжете изпълняват инстинктивно. Но какви са всъщност?

Питър

Оставяйте пространство между вас и другия човек, ако е възможно. Не е окей да застанете точно до някой друг, особено ако са двама човека и вие се мушнете между тях. Някои хора си цъкат на телефона или си носят бирата, ако сме в заведение. Това според мен е гадно и не трябва да се прави, защото после тези предмети отиват на масата и колкото и да се пазиш, все пак си в тоалетна и мръсотиите се пренасят.

Стивън

Като цяло гледам да използвам кабинка, ако има свободна, защото се притеснявам. Ако все пак ползвам писоар – погледът напред и никакъв визуален контакт.

Сам

Ако е дълга линия от писоари, отивам на най-далечния, фокусирам се върху задачата си и се правя, че не забелязвам кой идва и си отива.

Майкъл

Никога не заставам до някой, ако имам избора – независимо дали писоар или кабинка. Също така, винаги използвам сешоарите за ръце, за да избегна неловката тишина и да дам възможност на останалите да си вършат работата на спокойствие. И още нещо основно – никога не трябва да ви хващат, че излизате от женската тоалетна.

Дарън

Ако има три писоара и всеки от крайните е зает, никога не ползвайте този по средата. Отиде в кабинка.

Джоел

Оставате възможност на тези, които идват след вас, да не застават до вас. Заемайте първо най-крайните писоари. Не заговаряйте никого, не гледайте никого, не си тананикайте и не привличайте внимание като цяло. Свършете си работата, измийте си ръцете и напуснете.

 
 

Расистка играчка в яйцата Kinder Surprise

| от chronicle.bg |

Производителите на шоколадовите яйца Kinder Surprise се извиниха на ужасени родители, чиито деца намериха играчки с надпис KKK. Трите букви се намират върху три балона, държани от фигурка на самото яйце.

KKK е характерно и емблематично съкращение на радикалната расистка група Ку Клукс Клан. 

Виктория от Австралия първоначално се „изсмяла в шок“ от играчката, но след това осъзнала колко тежки последствия може да има. За щастие 15-месечният й син Алекссандър още не познава азбуката. „Това е чудовищно недоглеждане от страна на производителите. Повдига въпроси дали компанията наистина подкрепя такива неща и дали това не е подсъзнателна реклама.“

Друга майка, Лиз Камерън, пък оприличи прическата на фигурката на тази на Доналд Тръмп – в миналото той е бил обвиняван в подкрепа на крайно десни идеологии.

 

 

Компанията Ferrero, собственик на Kinder, обясни, че е станала грешка с дизайна на играчка и се извини.

„Първоначално играчката имаше само 1 балон с буквата ‘К’. В следствие обаче бяха добавени още 2 балона, за да се подкрепи структурата й, защото безопасността и качеството на играчките ни е най-висок приоритет. Нямаме абсолютно никакво желание и намерение да се асоциираме с Ку Клукс Клан и искрено се извиняваме на клиентите си. Не подкрепяме тази организация по никакъв начин. Буквата ‘К’ върху балоните е логото на Kinder, а самата фигурка е произведена по повод 50-годишнината на компанията. Всеки, който е получил такава играчка в яйцето си, може да се свърже с отдела ни за обслужване на клиенти и играчката му ще бъде сменена.“

 
 

Гръмотевицата на Хари Потър не е точно гръмотевица

| от chronicle.bg |

Последната книга за хари Потър излезе преди 12 години. От тогава би трябвало да сме наясно с всички малки факти и фактчета около вселената на малкия магьосник. Но не е така.

Оказва се, че звестният белег на челото на Хари, който е под формата на гръмотевица, всъщност не е точно гръмотевица. 

Той само е с такава форма, но не символизира гръм. Тя прозихожда от самото заклинание Авада Кедавра. Когато хари е още бебе, през 1981 година, Лорд Волдемор идва в къщата на родителите му в Годрик Холоу, за да ги убие. След като приключва с баща му, Джеймс, той се отправя към майка му, Лили, и самия Хари. Тя успява да го спаси като жертва собствения си живот и след като смъртоносното заклинание се връща към Волдемор, Хари остава невредим освен блега му.

Той е под формата на гръмотевица, защото такова е движението с магическата пръчка, при изпълнение на заклинанието Авада Кедавра.

Може би Хърмаянитата сред Потър феновете вече знаеха този факт, но той със сигурност не е популярен. И честно казано предпочитаме такива неща да идват от Pottermore вместо новини като тези от миналата седмица.

 
 

Велики филми, които никога не бива да съсипваме с римейк

| от chronicle.bg |

Истинските любители на киното и Холивуд намират все по-малко допирни точки в последните няколко  години. Мястото, смятано в продължение на десетилетия за Мека на седмото изкуство, днес все повече се отдалечава от художествения аспект за сметка на финансовия.

А днес финансов успех се постига с няколко неща: блокбъстър за супергерой, игрален филм по анимация, всички възможни сюжети, които могат да произлязат от вече направена класика. И добрият стар римейк, който макар да върви надолу, не загубва позициите си.

Римейкът е изгоден за киностудията по много причини. Той стъпва на нещо сигурно, често култово, което е гарант за интереса на публиката. От това следва, че рискът е относително по-малък, отколкото с оригиналната история.

В последните години видяхме доста несполучливи опити за римейкове. Макар и тези филми да донесоха милиони на продуцентите си, оригиналните версии нямаха нужда от подобни бледи копия на своите аури.  Но Холивуд не възнамерява да спре дотук и е заредил в ръкава си достатъчно заглавия, които да избълва от конвейера си през тази година.

В следващите месеци очакваме новите „Цар Лъв“, „Ейс Вентура“, „Зеленият фенер“, „Мечът в камъка“, „Ангелите на Чарли“ и „Дъмбо“.

И понеже горният списък е малко притеснителен, обръщаме поглед назад към няколко класики, които би било ужасно да бъдат възродени за нов живот. Една от много причини е, че всяко произведение на изкуството вирее най-добре в своята собствена епоха. Ако е велико, ще я надживее. И това ще е целият живот, от който има нужда.

В този ред на мисли, в  галерията горе сме събрали скромен брой филми (седем), които би било истинско светотатство да бъдат екранизирани наново.