Как легендата „Маша и Мечока” заживя нов живот

| от chronicle.bg |

За Запада заглавието „Маша и Мечока” не значеше много, докато млади и стари в България, както и в останалите държави от бившия Източен блок, то е легенда.

Преди седем години детската книжка оживя на екран. Първият епизод „Как се запознаха” излиза на 7 януари 2009 г. От тогава досега успехът на анимацията е зашеметителен.

3D поредицата се излъчва в над 100 страни и е преведена на 25 езика. Гиганти като Netflix и NBCUniversal разпространяват анимацията.

Отделните епизоди в каналите на „Маша и Мечока” в YouTube са гледани над 16,5 милиарда пъти. Руският канал е в топ 10 по гледания във вечната класация на YouTube.

Поредицата е дело на Олег Кузовков. Идеята се ражда в главата на художника през 1996-а, но така и не успява да я реализира. През 2008 г. емигрира в Лос Анджелис и едва тогава успява да намери инвеститори за поредицата.

Връща се в Москва и започва да работи в Animaccord, студио в покрайнините на Москва. Оттогава постоянно пътува между САЩ и Русия.

Успехът на анимацията се дължи и на иновативния подход на популяризирането й. Кузоков не се бори с интернет. Пуска епизодите в канала си в YouTube безплатно. Филмчето може да се изтегли и от пиратски сайтове. Въпреки това, се излъчва в над 100 страни.

 
 
Коментарите са изключени за Как легендата „Маша и Мечока” заживя нов живот