И категорията е… POSE: бляскав, истински, необходим

| от Дилян Ценов |

„Категорията е…“. Водещият Pray Tell с типичната маниерност на гласа и жестовете приветства следващата група, която ще дефилира пред съдиите. А категориите са всякакви („Благородници“, „Военни“, „Бизнес“…), а победата означава много в конкретния контекст. Салонът е претъпкан, но въпреки това пространството в средата е освободено за дефилиращите. Всеки е направил най-доброто, на което е способен. Музиката кънти. Ако си добър, ще те изпратят с аплодисменти, ако сбъркаш дори малко, тези, с които на теория делиш една съдба, ще те освиркат подигравателно. Ако спечелиш, ставаш звезда и си извоюваш авторитет сред общността. Ако не, продължаваш както можеш. Да, това е на пръв поглед царството на транссексуалните и хомосексуалните в нощните часове през 80-те години в Ню Йорк.

Това е сериалът „Pose“, чиято премиера беше на 3 юни (неделя) – последният проект на Раян Мърфи за FX, след над 15-годишна съвместна работа с компанията. Едва ли бихме могли да си мечтаем за по-добър начин продуцентът да затвори тази врата, от „Pose“.

pose_101_2946r
Били Портър в ролята на Pray Tell

От времето на документалния филм „Paris Is Burning“ (1990) нито киното, нито телевизията са влизали толкова надълбоко в дебрите на известните баловете от 80-те години в Ню Йорк. „Pose“ е добре направена пищна продукция, в която надежда и безнадежност са в постоянен танц, за да ни разкажат историята на една затворена общност от Ню Йорк през 80-те, чиято единствена цел е да оцелее и по възможност да запази частица светлина в себе си.

Раян Мърфи и Брад Фалчък съчетават история с художествени елементи, за да изградят пълнокръвието и динамичния сюжет на пилотния епизод. Съдейки по тези час и седемнадесет минути, сериалът ще продължи в същия дух, като съхрани автентичните си атмосфера и ритъм, заложени в ситуациите и в историята. Пред очите на зрителя паралелно се развиват няколко сюжетни линии, умело вплетени в една. Диалозите и действието се развиват на фона на диско хитовете на Уитни Хюстън, Чака Кан, Дона Самър и други икони от епохата, а речта на героите е претъпкана със сленг, метафори и безпощадното остроумие на драг кралиците. Заслуга за повече от увлекателния разказ безспорно имат и актьорите, за по-голямата част от които „Pose” е първо участие в телевизията. С изключение на Евън Питърс, който е „щатен“ актьор в сериалите на Мърфи, останалите са натурчици, строго профилириани в жанра ЛГБТ изпълнители или известни драг кралици. Режисурата на Раян Мърфи обединява тези енергии, за да могат актьорите да покажат изпълнения, на места достойни поне за номинация за „Еми“.

Pose-Review
Доминик Джаксън в ролята на Електра

Културата на баловете е цяла религия. Нейните последователи живеят на принципа на глутницата – като всяка социална група, искаща просто да оцелее. Всеки дом си има Майка, която с времето се сдобива с повече и повече „деца“. Всички делят един покрив, една трапеза, осигурени от Майката. В петъците братята и сестрите обличат дрехите си и отиват на бал. Някои домове имат култов статус в това общество. То е като самостоятелно общество. На преден план са тоалетите, танците, аплодисментите, славата и разбира се, Позата.

Така се запознаваме с главните герои, „деца“ в Дома на изобилието (House of Abundance). На върха е майката – драг кралицата Електра. В ролята е Доминик Джаксън – един от множеството транссексуални членове на актьорския състав. Част от Дома на изобилието е и Бланка, която разбира, че е заразена с ХИВ. Сблъскала се за първи път с нещо сигурно в живота си, тя решава да поеме по свой собствен път, обръщайки гръб на Дома на изобилието и основавайки Дома на Еванджелиста. В същото време, в една друга част на Щатите, живее Деймън – 17-годишен гей, изгонен от родителите си, след като разбират за сексуалната му ориентация. Момчето мечтае да стане танцьор и в Ню Йорк открива точния човек – Бланка. Постепенно към новообразуваното дуо се присъединява и Ейнджъл (в ролята е Индия Мур) и Домът на Еванджелиста е готов да стъпи на драг сцената на Ню Йорк.

pose_101_4302r
Eм Джей родригез (ляво) и Раян Джамал Суейн като Бланка и Деймън

Да бъдеш на тази сцена, е много повече от дефилирине. Онези шумни, шарени и пищни нощни часове са единственият шанс множество хора да сбъднат своята мечта. В залата никой не болен от СПИН, да си гей не е престъпление, там баща ти не те бие с колан, а майка ти не ти казва, че „Господ ще те зарази с тяхната болест“. Там имаш една Майка, която те е взела от улицата, след като биологичната ти такава те изхвърля от дома. Тази, втората, те взима под крилото си и ти създава сладката илюзия, че има място, където принадлежиш, безопасно място, където можеш да си себе си. Кулминацията на това са именно баловете.

Подразбира се, предвид тематиката и екипа, че продукция като „Pose“ изисква тонове блясък -костюми, осветление, декор, грим, прически, и разбира се подходящите снимачни ъгли. Всичко това го има и най-хубавото е, че не това запомня зрителя след края на финалните надписи. За разлика от „Убийството на Джани Версаче“, тук помним историите на персонажите, основата на всяка добра творба на изкуството – лакмусът за добър филм или сериал.

„Pose“ е до известна степен документален сериал. Можем да получим много ценни уроци от него –  за оцеляването, за смисъла на семейството и семейството отвъд кръвната връзка. Майсторски опаковани и поднесени уроци. Който има желание, ще ги осмисли. Който няма… по-добре и да не гледа.

Сега е време да се потопим в света на нюйоркските балове. Тези, на които темата им идва too much, ще ги изпратим с лаконичното: „Now sashay away”. Който разбрал, разбрал.

 
 

Популярността на „Game of Thrones“ пречи на Джордж Р. Р. Мартин

| от chronicle.bg |

Феновете чакат следващата книга от поредицата „Game of Thrones“ вече 7 години. „The Winds of Winter“ е шестият роман от популярната сага на Джордж Р. Р. Мартин. Писателят посочва популярността на „Game of Thrones“ като част от причините за забавянето на книгата.

„Сериалът достигна такава световна популярност, книгите са толкова известни и толкова добре приети, че сега всеки път като седна да пиша съм наясно, че трябва да създам нещо невероятно и това е доста голям товар. Обаче веднъж щом се съсредоточа, целият свят изчезва – вече не ме интересува какво ще вечерям, какво дават по телевизията, какви мейли получавам, кой ми е ядосан тази седмица и защо.“

Мартин признава, че му е все по-трудно през последните няколко години да навлезе в това състояние на транс, в което пише най-добре. И не е само популярността на сериала. Самата история на този етап вече е изключително сложна.

„The Winds of Winter“ не е роман, а по-скоро няколко няколко романа в едно, всеки с различен протагонист, различен антагонист, различни герои, различни неща и става много комплексно. Писането е много, много комплексно.“

Последната книга на Мартин „A Dance With Dragons“ излезе на 11 юли 2011 година. Сериалът по HBO приключи със събитията по нея в сезон 5 и оттам нататък, в сезон 6 и 7, историята няма общо с книгите.

Докато чакаме книгата, можем да дочакаме и краят на сериала „Game of Thrones“ през 2019.

 
 

Летящите мотори на полицията в Дубай

| от chronicle.bg |

Къде другаде освен в Дубай!

Полицаите в столицата на Обединените арабски емирства съвсем скоро ще имат нова играчка. Година след като калифорнийският стартъп Hoversurf показа ховърбайка си на технологичното експо GITEX, компанията се завръща с нов модел. Те подариха един S3 2019 Hoverbike на дубайската полиция, които вече тренират с него.

Генералният директор на департамента по изкуствен интелект към Полицията в Дубай, Кхалид Насер Алразуки, казва, че до 2020 година подобни мотори вече ще се ползват редовно от властите. „В момента имаме два екипа, които се обучават в пилотирането на ховърбайкове, и количеството им се увеличава“. Идеални кандидати са мотористи с опит в управлението на дронове.

За нас цената на това електрическо удоволствие е $150 000. Всеки може да си поръча, но на клиентите се правят щателни проверки дали са способни да се справят с ховърбайка.

В момента машините са ограничени най-вече от батерията, но се работи усилено по подобряване на технологията. Те се сглобават в три различни страни, една от които е ОАЕ.

За компанията производител следващата логична стъпка е летяща кола. За сега плановете са тя да е двуместна, а първия прототип да излезе до 4-5 месеца. По план проектът трябва да е завършен и готов за продажба през 2020.

 
 

Елза Хоск – перлата на Швеция

| от chronicle.bg |

Елза Хоск е едно от лицата на Victoria’s Secret. И то от най-красивите! Можете да се убедите като разгледате галерията ни.

Цялото й име е Елза Ан Софи Хоск. Тя е родена на 7 ноември в шведската столица Стокхолм. Висока е 177 см. и тежи не повече от 55 кг, а мерките й са 80-58-90. Тя е играе баскетбол дълго време, докато моден агент не я забелязва и не й предлага работа в Ню Йорк.

Елза Хоск винаги е била красива. Още на 13-годишна възраст тя участва в няколко фотосесии. Тази година тя дефилира с „Fantasy Bra“ на шоуто на Victoria’s Secret. Това е сутиен за 1 милион долара!

Бельото има 2100 кристали „Сваровски“, а за изработването му са били необходими 930 часа. Елза казва, че да дефилира с бижуто за нея е сбъдната мечта. 

Фигурата си моделът поддържа с фитнес, бокс и здравословно хранене. Тренира по минимум 2 часа на ден и никога не пропуска закуска.  

 

 

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

 

 

Публикация, споделена от elsa hosk (@hoskelsa) на

 
 

„Venom“ победи „Justice League“ в боксофис класацията

| от chronicle.bg |

„Venom“ продължава да надминава очакванията като официално победи „Justice League“ в боксофиса. Въпреки не особено лъчезарните ревюта, филмът успя да предизвика силна реакция от публиката. 

Главният персонаж Еди Брок (Том Харди) е разследващ журналист, който влиза в контакт с извънземна субстанция, докато върви по стъпките на Карлтън Дрейк (Риз Ахмед), основател на организацията Life Foundation. Той и субстанцията стават едно цяло – Венъм.

Венъм традиционно е един от иконичните противници на Спайдърмен, но тук образът е по-скоро на анти герой, отколкото на враг.

Статистиката е следната: „Venom“ – $673,5 милиона; „Justice League“ – $657,9 милиона 

Успехът му се дължи главно на приходите извън Северна Америка, защото там всъщност „Justice League“ изкарва повече – $229 милиона на $206 милиона за Еди Брок. Приходите извън САЩ обаче са повече за Еди като последната финансова инжекция идва, съвсем очаквано, от Китай, където филмът направи $111 милиона само за премиерата. Така той се нарежда на второ място по приходи от премиера след „Avengers: Infinity War“.

В тази победа има известна ирония. През 2013 година преди Зак Снайдер (режисьорът на „Justice League“) да бъде нает от Warner Bros. за „Man of Steel“, твърдеше се, че режисьорът на „Venom“ Рубен Флечър ще снима „Justice League“. Това обаче не се случва – Флечър успява да избегне всички главоболия с критиците и публиката, пренаписванията на сценария, преснимания на сцени и т.н. Вместо това той обърна Sony към собствената им вселена. Сега от студиото очакваме филми като „Morbius the Living Vampire“ и „Silver and Black“.