Джордж Клуни – от д-р Рос до наши дни

| от |

  Джордж Клуни е много неща. Той е актьор, продуцент, лек кретен в нужните филми, режисьор – къде добър, къде не толкова добър – и е от онези забавни мъже, които винаги намират нещо, с което да те изненадат. Освен това е женен за разкошна, умна жена и е активист за различни каузи.

Джордж Клуни обаче, може да кажем спокойно, вече е минал отвъд тези неща. За баба ви или друга роднина, той е незабравимият д-р Рос от „Спешно отделение“. Той е секси, романтичен и може да спасява животи, без да си развали прическата. Сърцата на много жени бяха разбити преди толкова години, когато Клуни в крайна сметка се оттегля от сериала, за да преследва филмовата си кариера.

И му се получава добре.

Първият голям филм, който снима е с Робърт Родригес и дори си партнира с Тарантино, а след това преминава в другата крайност и играе в задъханата романтична драма на Майкъл Хофман „Един прекрасен ден“, където си партнира с Мишел Пфайфър, която вече е голяма звезда.

Джордж знае как да играе играта на Холивуд. Той е очарователен, сваляч, флиртаджия и остарява като хубаво уиски. Тоест, става все по-добър с годините. Може би именно затова работи с Терънс Малик и Стивън Содърбърг – „Извън контрол“ е тяхната първа колаборация, която им се получава адски добре. Снима и с Дейвид О. Ръсел, а в началото на новото хилядолетие прави едва първата си от няколко кретенски афери с братя Коен. „О, братко, къде си?“ изстрелва Клуни на различно ниво в киносредите. Може би, защото показва неподозирания му талант за сарказъм, самоирония и готовност да прави всякакви простотии на голям екран. При това да ги прави добре и наистина смешно.

Клуни дори пее в този филм, нещо, за което множеството жени искрено вярват, е един от многото му таланти. Уви, не. От едно от интервютата, които дава по-късно, става ясно, че Джордж Клуни може да прави много неща, но пеенето не е сред тях. „Решиха да пробват как пея. Бях репетирал със седмици. И запях и после погледнах лицата им. Изглеждаха като хора, които са чули нещо много страшно. Затова всички песни във филма са записани с гласа на Дан Тимински. Аз само си отварям устата.“  Това е една от любимите случки на актьора, които разказва, когато обяснява, че всъщност има много неща, в които не се справя добре. Пеенето е неговият номер 1.

Джордж Клуни работи с братя Коен по общо 4 филма, като последната им среща, е в прекрасния „Аве, Цезаре!“, за който актьорът се готви от години, още преди сценарият да е готов. Отново играе кретен, нека никой не се съмнява в това.

Междувременно Клуни се бъзика със себе си – играе доктор, ама не Рос, в „Приятели“, заедно с Ноа Уайли – абсолютно култово тяхно появяване и до днес в недостижимия сериал, снима „Перфектната буря“ с Волфган Петерсън и прави втората си колаборация със Стивън Содърбърг в „Бандата на Оушън“.

Великолепната криминална комедия го събира на едно място с най-добрия му приятел Брад Пит, Мат Деймън и Кейси Афлек, който пък го среща с Бен Афлек и така години по-късно се ражда „Арго“. Филмът носи втори „Оскар“ на Клуни, който решава да продуцира третия режисьорски опит на актьора.

Продуценстките опити на Джордж също не са никак лоши. Като цяло Клуни се слави с добрия си нюх за кино и имената, с които избира да работи. Неговата компания продуцира „Сириана“, където той играе поддържаща роля, която му носи първия „Оскар“, прекрасната драма „Майкъл Клейтън“, кретенският „Мъжете, които се взираха в кози“, „Американецът“, където той играе главната роля, разбира се „Арго“ и прекрасната семейна драма, която адаптира пиесата на Трейси Летс – „У дома през август“.

Разбира се, Джордж има няколко срамни петна, в иначе богатата си и разнородна филмография. Като се започне от „Батман и Робин“, който той снима съвсем в началото на кинокариерата си, мине се през филми като „Деца шпиони 3D“ и стигне до режисирания от него „Пазители на наследството“.

Като цяло режисьорските опити на Клуни засега са с плаващо качество. „Самопризнанията на един опасен ум“ и великолепният „Лека нощ и късмет“, който му носи две номинации за „Оскар“ – за адаптиран сценарий и режисура, са двете заглавия от режисираните филми на Клуни, които наистина си заслужават. Но актьорът е едва в началото на кариерата си като режисьор, а както е видно, е работил и се е учил от най-добрите.

Само след година ще имаме шанс да гледаме шестия му режисьорски филм. Продукцията „Suburbicon“ трябва да излезе през 2017-а, като сценарият е писан от братя Коен. А Оскар Айзък, Мат Деймън и Джулиан Мур вече са се подписали за участие в продукцията.

Като цяло Джордж Клуни е екстравагантен, различен и ярък представител на най-добрите в Холивуд. Той има и ще има великолепни продукции зад гърба си, като последната – продуцирана от него и режисирана от Джоди Фостър – „Пулсът на парите“, трябва да излезе само след две седмици по кината.

Междувременно обаче този виден представител на холивудския каймак има рожден ден днес. Става на 55 години и като добър бърбън, ги носи с класа. Най-добрите му роли, част от които вече споменахме, са в галерията ни горе. Наздраве!   

 
 

Трябва ли да казваме „Благодаря“ на Siri, Echo и Google Home?

| от |

Когато говорите на дигиталния си асистент, казвате ли му „моля“ и „благодаря“? Какъвто и да е отговорът ви, следващият въпрос е един и същ – защо?

Да речем, че инсталирате умни лампи вкъщи, които можете да включвате и изключвате чрез асистента на iPhone ви – Siri. Самият акт на издаване на директна команда след която следва подчинение и изпълнението й, може да се стори неприятна за много хора. Това буди въпросът – невъзпитани ли сме към технологиите си?

Мотивацията ни да си зададем този въпрос не е провокирана от страха, че един ден Alexa ще ни убие в съня ни, защото не сме били мили с нея. Ясно е, че това са безобидни, стационарни машини, поне на този етап, и че ще направят каквото им каже човек със или без „моля“.

След като изпълнят задачата си обикновено тази устройства се изключват и е много вероятно да не чуят, че му благодарите. 

Има го и аргумент, че не благодарим на пералнята след като изпере или на банкомата след като ни даде парички. Но пък с тях изначално не си говорим нищо.

Добре, няма нужда да казваме „моля“ и „благодаря“ на Alexa и Siri. Но това не предполага ли, че ако ги ползваме известно време, възпитанието ни няма да залинее и да започнем да заповядваме по навик и на истинските хора, които уважаваме?

Може би звучи глупаво, но не станаха ли малко много причините да сме благодарни за услугите, за които сме помолили неодушевени предмети?

Може би да – но не за тяхно добро, а за наше.

 
 

„Дъвка за балончета“ е най-гледаният филм у нас

| от chr.bg, БТА |

Българският филм „Дъвка за балончета“ – единствената премиера у нас от миналия уикенд – е най-гледаният филм, сочат обобщените данни от киносалоните. Романтичната история между малките и пораснали Билян и Калина, развиваща се паралелно през 25 години, е гледана от 11 176 зрители и е събрала 101 285 лева приходи.

На втора позиция е анимационният „Тайната на Коко“, който започва с късометражното филмче „Коледа с Олаф“. Историята на малкия Мигел, който попада в Земята на мъртвите, но е с голяма мечта – да стане велик музикант, е гледана вече от 36 878 зрители и има 337 454 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Друга анимация – „Падингтън 2″, е на трета позиция по зрителски интерес. Европейската анимация за мечето, което, за да купи като подарък уникална книга, но първо трябва да я открие, защото е открадната, има вече 16 429 зрители и 137 499 лева приходи за десетте дни у нас.

Комедията „Баща в излишък 2″ е на четвърто място в топ 10. Продължението на събащинството на Дъсти и Брад, които ще прекарат Коледа и със своите бащи, е вече десет дни у нас и за това време са го гледали 19 497 зрители и е събрал 166 282 лева приходи.

На пето място е още една комедия – „Палави мамчета по Коледа“. Случващото се покрай подготовката за големия празник през погледа на Ейми, Карла и Кики, към които се присъединяват и майките им, е видяно от 31 954 зрители и е събрало 290 560 лева от билетите им за 17 дни на екраните у нас.

Шесто място е за екшън-фантастиката „Лигата на справедливостта“. Създаденият по комикси филм е от месец на екраните у нас, като за това време отчита 63 115 зрители и 678 680 лева приходи.

На седмо място е втората екранизация по класическата история на Агата Кристи „Убийство в Ориент експрес“. Филмът на Кенет Брана, който излиза 43 години след първия филм по книгата, е гледан от 66 450 зрители и има 574 810 лева приходи за петте седмици на екраните у нас.

Осмо място е за българския „Възвишение“. Филмът, проследяващ една година от живота на главните си герои Асенчо и Гичо, е гледан от 121 002 зрители и има 991 466 лева приходи за петте седмици на екраните у нас.

На девето място е анимацията „Синът на голямата стъпка“. Френският филм за малкия Адам, който търси легендарния си баща, е от два месеца на екраните, като вече са го гледали 31 552 зрители и има 295 961 лева приходи.

Десето място е за „Тор: Рагнарок“. Продължението на историята на скандинавския бог Тор от „Тор: Светът на мрака“ е от два месеца на екраните у нас и за това време има 111 178 зрители и 1 210 682 лева приходи.

 
 

Да спрем опростачването на нацията в няколко лесни стъпки

| от |

Вчера отец Паоло Кортези от Белене и от Италия, който приюти сирийско семейство, получило статут през март, получи награда за „Човек на годината“, връчена от Българския хелзинкски комитет (БХК). Разбира се, веднага се вдигна голяма патардия. Това ни подсети за един случай от края на миналия месец, за който може и да не сте чули. Тогава:

Николай Бареков  подаде сигнал към прокуратурата заради конкурса „Мис България“.

Ето част от това, което написа Бареков във Facebook: „Днес като част от Гражданско сдружение „Дебили“ срещу опростачването на българската нация“ внесох искане до Главния прокурор г-н Сотир Цацаров временно да бъде прекратено и забранено провеждането на всякакви конкурси, които съдържат думата „България”, с цел да бъде спряно опропастяването и злоупотребяването с името на нашата родина, включително това да важи и за политическите партии, които в не по-малка степен опропастиха и опростачиха нашето бъдеще като български граждани, до изработването на ясен регламент от Народното събрание на Р България, който да дава ясни параметри как, кой и при какви условия може да използва бранда „България“, включително и за търговски цели.

Подтикнати от всеобщата негативна обществена реакция, написахме и сигнал отново до Главна прокуратура, с който призоваваме компетентните органи да извършват незабавна проверка относно провеждането на конкурса „Мис България“ 2017 и избора на г-ца Тамара Георгиева за носител на короната.”

Нали знаете неловкото чувство, когато някой неприятен човек направи нещо адекватно. Например, колегата ви, който говори глупости и мирише, донесе понички в офиса. Това не променя много – просто си мислим „Този колко е тъп“, докато устата ти е в пудра захар.

Не за първи път Бареков го играе световен полицай и това крие известни опасности. За да отклоним вниманието му от отец Кортези, предлагаме да погледне няколко събития, които изискват немедлената намеса на прокуратурата.

Оградките на велоалеята на бул. „Дондуков“.

Имаме усещането, че за Бареков би било подходящ коледен подарък възможността да се изживее като Тръмп. Мислим, че би му отивали думи като: „Трябва да изградим стена между колоездачи и шофьори! И колоездачите да платят за нея!“ Не е ли така. Тук служителите на прокуратурата може да не се намесват, а да се присъединят към нас в публиката, откъдето заедно да се насладим на играта Барекова.

УНСС.

УНСС, помним, кани съмнителни личности да говорят пред студентите. Не незаконни личности, но със съмнителни качества и житейска философия. Предлагаме прокуратурата да се сезира, за да не продължават подобни смехории. А и когато си студент по Икономика, добре е да видиш как се сезира прокуратура. За всеки случай.

Мръсният въздух в София.

След като падна снегът, Фандъкова е заета да чисти тротоари, за да не я закачат хората в интернет защо пред входа на блока им не е изчистено. Няма време за мръсния въздух. Преди години Калигула обяви война на Посейдон и накара армията си да отиде на плажа и да хвърля копия във водата. Защо тогава, по сигнал на Николай Бареков, прокуратурата не заведе дело срещу въздуха, че е мръсен?

Ако имате други идеи, пишете на Бареков – той ще се заеме със случая.

 
 

Правим бира от хляб

| от |

Тонове хляб се изхвърлят на боклука всяка година. За да се бори с това пилеене на храна, британска асоциация започна да произвежда бира от непродадения хляб и дори изнася идеята си в чужбина, съобщи Франс прес.

Десетки филии корав хляб се изсипват в огромен казан от неръждаема стомана в пивоварната Уърлд Топ (Wold Top) близо до Дрифийлд, в северното английско графство Йоркшър. Хлябът е съвсем пресен, но пристига от цех за сандвичи, където се използват само меките филии, без коравите крайчета, които не се харесват особено на потребителите. Досега те се изхвърляха, но вече се преработват.

„Заместваме част от малца с хляб“, обясни Алекс Болчин, ръководител на бирарията, където от 2016 година се произвежда златистата напитка, като към малца и хляба се добавят вода, хмел и дрожди. Инициативата е на асоциацията за борба с пилеенето на храни Фийдбек (Feedback).

Бирата, наречена Тоуст ейл (Toast ale – букв. бира от препечена филийка – бел. р.) се е появила благодарение на основателя на Фийдбек, Тристрам Стюарт. Той се е вдъхновил от брюкселските пивовари от Брюкселския бирен проект (Brussels beer project), започнали да произвеждат бирата Бабилон (Babylone) от зърно и неизползван хляб.
Днес „по света се изхвърлят промишлени количества хляб и асоциациите за хранителни помощи не успяват да раздадат всичкия хляб, който им се дава“, изтъква Стюарт. В същото време, отбелязва той, има голям интерес към т. нар. занаятчийски бири (крафт бири).

Всички приходи от продажбите на Тоуст ейл се превеждат на Фийдбек, а останалото след приготвянето на бирата зърно се рециклира и се използва за храна на добитък.

Досега във Великобритания са използвани 9,75 тона хляб за производството на над 300 000 бири, продавани между 2,5 и 3 британски лири бутилката (2,80-3,40 евро) – цена, отговаряща на средната за занаятчийските бири.

Тоуст ейл се разпространява много бързо и вече се произвежда в Ню Йорк, Рио де Жанейро и Кейптаун (РЮА).

Целта на Фийдбек е също така да се намали масовото производство на хляб, за да не бъде изхвърлян на боклука.