Боксофис класацията в България

| от chr.bg, БТА |

Осмият по ред филм от историята „Междузвездни войни“ вече трети уикенд продължава да е най-гледаният у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Тази част от филмовата поредица – „Последните джадаи“, в която зрителят се запознава с новите герои, които ще бъдат основни в деветата част, е гледана вече от 218 647 зрители и има 2 376 741 лева от билетите им за 17-те дни на екраните у нас.

На второ място в класацията на най-гледаните филми у нас е вторият филм, създаден по едноименната книга на американския писател Крис Ван Олсбърг от началото на 80-те години на миналия век – „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“. Героите от този филм трябва да продължат направеното от Алън Париш в предната лента, като приключенията им са гледани от 73 145 зрители и са събрали 708 736 лева приходи за десетте дни на екраните у нас.

Трета позиция в топ 10 е за анимацията „Бикът Фердинанд“, създадена по книгата „The Story of Ferdinand“ на Мънро Лийф от 30-те години на миналия век. Разказът за гигантският бик, който предпочита цветята пред борбата с други бикове и трябва да се спаси от обучението си за такъв бик е от десет дни на екраните у нас, като за това време е гледан от 46 908 зрители и има 410 054 лева от билетите им.

Четвърто място е за премиерната от миналия уикенд биографична история „Най-великият шоумен“, която разказва живота на политика и бизнесмен П. Т. Барнъм, живял в 19-ти век в Америка. Филмът с Хю Джакмън и Ребека Фъргюсън в главните роли е гледан от 3 729 зрители и има 36 144 лева приходи за първите си три дни у нас.

На пета позиция е българският „Дъвка за балончета“, който е от месец на екраните. Филмът, който разказва паралелната история на малките и порасналите Калин и Биляна, развиваща се в 80-те години на миналия век и в наши дни, има вече 44 773 зрители и 373 475 лева приходи.

Шесто място е за филма на Уди Алън – „Въртележка“, който връща зрителя към средата на 20-ти век в типичния за режисьора стил. Драмата с Джеймс Белуши, Джуно Темпъл и Джъстин Тимбърлейк е втората премиера от миналия уикенд, като за трите си дни на екран е гледана от 1 691 зрители и има 18 783 лева от билетите им.

На седмо място е комедията „Пич, къде е баща ти?“. Историята на двама близнаци, които се заемат с издирването на биологичния им родител, но се забъркват в поредица от комични ситуации, е вече десет дни на екраните у нас, като за това време са я гледали 7 900 зрители и има 63 856 лева приходи.

На осмо място сред най-гледаните филми у нас е друга анимация – „Падингтън 2″. Мечешката история е гледана от 29 194 зрители и има 236 866 лева приходи за месец на екраните у нас.

Девета позиция е за анимацията „Тайната на Коко“, която се представя в комплект с късометражния „Замръзналото Кралство: Коледа с Олаф“. Историите на тийнейджъра Мигел, който мечтае да стане велик музикант и на снежния човек от популярната анимация на „Дисни“, са гледани от 48 535 зрители и имат 440 240 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.

На десето място е другият български филм, популярен сред кинозрителите – „Възвишение“. За вече два месеца историята, преплитаща художествена измислица, едноименния роман на Милен Русков и факти от историята ни от средата на 19-ти век, е гледана от 130 470 зрители и има 1 068 273 лева приходи.

 
 

Този текст НЕ E за това колко е празна София

| от |

Обикновено в началото на май изходите на столицата започват да църцорят с каймака на нацията, който отива на море. През юни този поток се увеличава, а през юли и август направо пръска! По това време новините намаляват рязко и новинарските емисии и сайтове, започват да публикуват разни странни неща като например: Какви опасности крие пастата за зъби? В средата на отпускарския сезон обаче в София си има живот. Баровете са пълни кажи-речи, има хора по улицата. Ето вчера минах в 12:нещо нощно време по „Шишман“ – ами не можем да се разминем по тротоара. И тази сутрин ме светна едно наблюдение:

София е пълна с чужденци!

Имаше време, когато млад британец да живее в София обикновено означаваше, че човекът има някакъв проблем. Много медии дори пускаха интервюта с такива хора. Защо решихте да живеете тук, защо избрахте България за свой дом. Чуваха се подобни въпроси, които показват чудовищната изненада как един уреден човек в богата държава може едва ли не да избере да живее тук, на бедно и гадно едва ли не. И те всички отговаряха едно и също: Тук е хубаво, тук ни харесва. И ние гледахме оцъклени усмихнатите им лица и ни се струваха наивни. Ала не бяха, защо да са наивни?

Ако минаваш всеки ден покрай „Св. Александър Невски“ например, след кратко ще свикнеш с храм-паметника и ще ти се струва като църква с жълто отгоре. Ще загубиш погледа си върху естетиката и характерността на обиколния свят, ако го гледаш всеки ден. Това се случва с всички ни – свикнали сме да гледаме България. Поне докато не мръднем нанякъде с БДЖ-то и пак ни се открият едни гори, едни поля, едно различно и хубаво, но и с това свикваме.

Ясно знаете, че е в природата на човек това свикване. Парижани гледат Айфеловата кула и си викат „Пф, желязо“. Китайците гледат Великата китайска стена и си казват „Какво толкова – стена“. Само американците гледат Гранд каньона и си мислят „Хубава си, моя дупко“, но те са други хора, друг народ.

Затова в момента София е пълна с чужденци – защото се оказва, че тук е хубаво. Разберете ме правилно – и аз съм изненадан! Но това е. Не е най-богата държава на света, но икономиката е стабилна, корупцията не е ураганна като в Русия, а хората имат същата политическа ненавист като англичани, германци, французи. Обстановката е нормално зле, искам да кажа. 

По центъра има много заведения, които се издържат основно от чужденци. Луксозните скъпи традиционно български кръчми, луксозните и супер скъпи бургери. Ние имаме сериозен твърд акцент на повечето езици заради майчиния си твърд български. Това предполага, че един чужденец съвсем лесно би си намерил работа само с езика си, а ако се и постарае – небето му е граница.

 
 

12 паднали летни ангела от Instagram в топ фотопозата на 2018

| от chronicle.bg |

От английски глаголът „straddle“ означава „разкрачвам се“, „разтварям крака“, „възсядам“ и „яхвам“. А страдлърките са моделите и другите жени в Instagram, които разчитат на тази толкова модерна поза, за да съберат максимален брой сърчица в социалната мрежа.

Спокойно може да се каже, че „страдлингът“ е позата на Лято 2018. И в това няма нищо лошо и нищо случайно. Тази поза прибира корема назад, стяга бедрата и подчертава гърдите. Така че…нямаме нищо против да гледаме повече момичета в нея.

В галерията събрахме 12 „стадлърки“ от Instagram, които ще ви доставят сетивно удоволствие колкото ледена бира в жегав ден. Енджой дем!

 
 

Все повече стават прекратените поръчки на Tesla Model 3

| от chronicle.bg |

Прекратените поръчки на Tesla Model 3 набират сериозна скорост в последните няколко седмици. Според компанията Needham & Co. исканията за връщане на депозита за новата електрическа кола на достъпна цена вече надвишават заявките за купуването ѝ.

Средно една на всеки четири поръчки за Tesla Model 3 е прекратена, което е два пъти повече спрямо миналата година. Потребителите трябва да платят депозит от хиляда долара за резервация на колата, който компанията връща при отказ. След това трябва да платят още 2500 долара за избор на версия, а остатъка плащат при доставката на колата. Времето за чакане за получаване на Tesla Model 3 е от 4 месеца до 1 година и купувачите на базовия модел може да чакат чак до 2020 г.

От своя страна Tesla отрича това, че отказите изпреварват новите поръчки, и твърди, че е актуализирала времето за чакане, което вече е от 6 до 9 месеца.

 
 

Проектът FISHLOVE идва в България с фотографска изложба

| от FISHLOVE |

Серията от снимки, в които известни личности позират с морски обитатели, ще бъде представена в галерия Credo Bonum от 26 юли до 27 август, със сътрудничеството на

д-р Атанас Грозданов от Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и помощта на WWF-България и БАКБ. Инициативата е част от световно движение, посветено на опазването на моретата и океаните от разрушителните риболовни практики.

Oколо 33% от световните запаси на риба са подложени на свръхулов, а годишната консумация на риба нараства два пъти по бързо от нарастването на населението на Земята, показва доклад на Организацията по прехрана и земеделие на ООН (FAO). Европа потребява много повече морска храна, отколкото може да улови в своите води или да отгледа в рибни ферми. Към днешна дата Европа вече е изконсумирала запасите си от риба за годината и започва да разчита само на внос на риба и рибни продукти, за да посрещне потребителското търсене.

JEAN MARC w MAKO SHARK_photo DENIS ROUVRE

През 2009 г. Никълъс Рол, съсобственик на японския ресторант MOSHIMO и актрисата Грета Скаки, създават благотворителната организация FISHLOVE. Тяхната основна цел е да насочат обществено внимание към неустойчивите риболовни методи, които с бързи темпове унищожават морските екосистеми на планетата.

GILLIAN ANDERSON w EEL_DENIS ROUVRE

Предстоящата изложба FISHLOVE-България беше включена официално и в поредицата събития, посветени на Европейския ден на морето, координирани от Европейската комисия. По време на откриването ще бъде представена важна информация за проблемите, свързани с морските ресурси и начините, по които можем да въздействаме за тяхното опазване.

ASLI BAYRAM w Thresher Shark_photo JOHN SWANNELL

Впечатляващите фотографии, които предизвикаха значителен обществен интерес в кампании на множество световни организации – Marine Conservation Society, OCEAN2012, Deep Sea Coalition, The End of the Line, and Blue Marine Foundation ще бъдат показани за първи път в България.  Oфициалното откриване e на 26 юли в 18:30 ч. с вход свободен.