shareit

Световните метра на картинка и всъщност

| от |

Транзитните карти представляват схематични диаграми, които илюстрират маршрутите и спирките, който фигурират в системата за обществен транспорт, като за целта се използват прости цветни линии и символи.

Хората, които често се возят на метрото определено са виждали такива карти с различен цвят на всеки маршрут и точки за станции. Мрежата от пресечени линии може да е добра за ориентировъчни цели, но всъщност не е много акуратна с реалната география, която представя, която е много по-сложна. За да добиете представа, може да разгледате анимираните изображения на различните метра по света, създадени от членове на общността DataIsBeautiful в сайта Reddit.

DataIsBeautiful е отворена тема за дискусии в Reddit, която е посветена на „визуализации, които ефективно предават информация“. Някои членове на тази общност решават да направят GIF анимирани изображения, които сравняват картите на метрото в световни градове с реалната географска разположеност на тунелите, както биха били изобразени на карта в атлас. Резултатите са доста интересни.

Начало на идеята се дава от един членовете на сайта, който използва данни от Google Maps, Wikipedia и официалната карта на метрото от Берлин, за да създаде анимация на картата на това метро, която се превръща в действителната географска карта линиите (с помощта на програмата Adobe After Effects). След него и други членове се включват с подобни анимирани карти: на Париж, Лондон, Ню Йорк и Токио, наред с други градове. Ето, можете да ги видите сами.

БЕРЛИН

(снимка: vinnivinnivinni)

ПАРИЖ

(снимка:  hlake)

ЛОНДОН

(снимка: Pham_Trinli)

ТОКИО

(снимка:  –Ninja-)

ШАНХАЙ

(снимка: KailoB6)

МОНРЕАЛ 

(снимка: weilian82)

ОСЛО

(снимка: iamthedestroyer)

СИНГАПУР

(снимка: wrcyn)

В Европа Будапеща откри първата електрифицирана подземна влакова линия на континента, M1, през 1896 г. Тя минава от Gizella tér (сега Vörösmarty tér, центъра на града) до City Park и местния зоопарк, на разстояние 3,7 километра. Сега тя е част от метрото в Будапеща и е реставрирана до голяма степен. Будапещенската система беше първата подземна мрежа с надземни кабели, а не по-разпространената система с трета релса.

 
 
Коментарите са изключени