shareit

Създаването на първия круизен кораб

| от |

Корабният магнат Алберт Балин има визия: Той вижда бъдеще, в което хората могат да пътуват със специално устроен за целта кораб през открити води за собствено удоволствие, за удоволствие от самото пътуване. В края на 19 век вече като директор на Hamburg-Amerikanische Packetfahrt-Actien-Gesellschaft (HAPAG), или Hamburg-America Line, е сигурен, че бъдещето на компанията му почива не само в превоза на товари през Атлантическия океан.

Една от първите му бизнес поръчки, след като поема лидерската роля в компанията, е да се построи първия специален круизен кораб, който светът някога вижда: Prinzessin Victoria Luise.

4a15881u

SS Augusta Victoria

Проектът започва през януари 1891 г., като за целта се преустройва Augusta Victoria, един от океанските кораби във флота на компанията, в лежерен круизен кораб за богати туристи. Балин също така знае, че има нужда да компенсира загубите през зимните месеци, когато пристигат по-малко поръчки за превоз на товари и леда във водите прави пътувания опасни. Даниел Финамор, директор на изложбите в музея Peabody Essex в Салем, Масачузетс, казва, че Балин разбира, че компанията трябва „максимално да използва големите си кораби“, като „организира развлекателни круизи до карибските пристанища и по-топлите места през зимата“.

Скоро Балин осъзна, че Augusta Victoria има значителни ограничения що се отнася до луксозните пътувания в морето. Пътниците трябва да търпят вида на грозни машини, ограниченото пространство на палубата и липса на удобства на борда. Самият кораб е твърде голям, за да се придвижва в по-малките пристанища в близост до популярните туристически дестинации. Спалните помещения също не са най-приятните. Тези елементи се натрупват, което прави Augusta Victoria само „експеримент“, както пише по това време Scientific American.

Неговата иновация беше признаването на привлекателността на луксозните морски пътувания, създадени специално за преживяването на пътуването.

Scientific American cover 1901-09-02

Интериора в Prinzessin Victoria Luise

До 1899 г. Балин наема корабостроителя Blohm & Voss да построи кораб, специално а целта да бъде круизен. Корабът Prinzessin Victoria Luise e дълъг 125 метра дълъг, тежи 4419 тона и има двувинтови двигатели, които могат да го засилят през водата със скорост от 16 възела (около 30 километра в час; максималната скорост на Titantic е 23 възела.) През 1971 г. в „The Sway of the Grand Saloon“, авторът и историкът Джон Малкълм Бринин описва кораба „с бял ​​корпус като на яхта и с дълга мачта като на клипер“.

През февруари 1901 г. Scientific American подчертава, че корабът е „проектиран за луксозни пътувания, които досега са се изпълнявали от редовните кораби на тази компания… първият кораб от този вид, построен само за развлечение.“

Джон Малкълм отдава на Балин пълна заслуга за постижението: „Истинският пробив в плаването за удоволствие, поне както 20-ти век щеше да го разбере, е заслуга единствено на Алберт Балин“, пише той в книгата си.

Всъщност Джеймс Делгадо, бившият директор на Програмата за морско наследство и старши вицепрезидент на SEARCH, програма за морска археология, също признава приноса на Балин и казва, че има консенсус, че Prinzessin Victoria Luise е „първият целенасочено екскурзионен кораб: това, което днес наричаме „круизни“ кораби“.

Кръстен от Балин на името на единствената дъщеря на германския император – Виктория Луиза – корабът има голяма спортна зала, клуб, библиотека, стая за пушачи, галерия с дворцово изкуство, голяма трапезарията, просторни крайбрежни палуби, бална зала за танци, тъмна стая за фотографи любители и 120 удобни първокласни каюти, всяка оборудвана с елегантно европейско обзавеждане, месингови легла и илюминатори, които можеха да се отворят, когато корабът е в по-топъл климат. „Намерението на Балин е стилът и обслужването на борда да бъдат съизмерими с най-добрите европейски хотели“, казва Брус Питър, историк по дизайна в Школата по изкуствата в Глазгоу, Шотландия.

„Няма никаква възможност за настаняване на по-неплатежоспособни пътници или товари“, обяснява Делгадо, „Корабът е са за пътувате със стил в добре обзаведени каюти с добра храна и посещаване на различни пристанища“.

След като стартира от Хамбург на 29 юни 1900 г., първият круиз на Victoria Luise продължава 35 дни и изследва пристанища в Западна Индия и Венецуела. Последвалите круизи понякога пътуват по същия маршрут, като променят дестинациите в Средиземно и Балтийско море. „Корабът отплава за Норвегия и Балтийско море през лятото, а за Средиземноморието и за Карибите през зимата“, казва Питър, отбелязвайки „четирите все по-популярни круизни региона“. С течение на годините той е акостира в пристанища в Ню Йорк, Франция, Англия, Ирландия, Шотландия, Северния нос в Норвегия и Санкт Петербург.

 
 
Коментарите са изключени за Създаването на първия круизен кораб

Повече информация Виж всички