Музикални хроники: Летец, фехтовач, писател и пивовар, той е гласът на Iron Maiden – но и толкова много повече

| от |

Той би искал всички вие да знаете, че когато пише своята автобиография „За какво служи този бутон?“, не прибягва до чужда помощ. Не му трябва така нареченият „писател в сянка“, който да му свърши работата.

Нещо повече, той пише 180-те хиляди думи от книгата съвсем традиционно – ръкописно в тефтерче.

Такъв е Брус Дикинсън. И феновете на Iron Maiden вече прекрасно знаят, че техният любим фронтмен е всестранно развита личност и като се захване с нещо, го прави докрай – независимо дали е пилотиране, фехтовка, литераторство или музициране в една от най-успешните банди за последните 4 десетилетия.

Iron Maiden en Costa Rica Bruce

Когато се возите в самолет, може и да не ви се иска в пилотската кабина съдбата ви да е поверена точно на някой хеви метъл вокалист. 

Но 62-годишният Дикинсън е професионален летец от 20 години и когато легендарната му група тръгне на турне, именно той управлява „Полет 666“, неофициалното название на техния чартърен Боинг 747, инспирирано от един от вечните им хитове – Number Of The Beast.

Оказва се, че британецът винаги е бил разностранен талант и много повече сериозен и примерен професионалист, отколкото разюздана музикална звезда.

Той не смята, че хероинът и кокаинът са съвместими със сценичните изяви и по турнета не си позволява повече от някоя и друга бира за награда. „В Maiden на първо място винаги е била музиката, което на моменти е означавало почти калвинистични възгледи“, обяснява Дикинсън. „В свободното си време можеш да си правиш каквото поискаш, но при изпълненията трябва да си на 110 процента всяка вечер и ако не си, защото си се натряскал предната вечер, тогава се стига до пререкания“.

Този подход на музикантите се отплаща. В над 30-годишната си кариера с Iron Maiden, Дикинсън има 12 записани албума, 4 от които са достигали №1 и са продали над 100 млн. копия. Пял е на живо пред над 100 хил. фенове наведнъж и е сред най-уважаваните фигури в хеви метъл общността.

И сякаш това не го отличава достатъчно, добавяме към шеметните успехи и всичките му „извънкласни занимания“.

Освен че е лицензиран авиопилот и е осъществявал военни и комерсиални полети, Брус Дикинсън е завършил университет с диплома по история, а през 2011-та получава почетна докторска степен по музика от лондонския Queen Mary College.

Някъде между всичко това той успява да вмести и фехтовката. През 1989 г. Дикинсън се класира седми по този спорт в цяла Великобритания и съществува мълва, че е поканен да се присъедини към британския олимпийски отбор, но отказва заради ангажиментите си към Maiden.

Дикинсън също е служил за малко в армията, отделно е допринесъл за създаването на марковата бира на Iron Maiden, наречена Trooper. Той е и горд собственик на съветски танк T34. 

Фото Т-34-85 образца 1944 года на постаменте в Курске

Но ако случайно Брус започва да ви изглежда твърде далеч от представата за хеви метъл икона, все пак ще припомним, че като тийнейджър е изключен от училище, защото уринира в супата на директора.

Нисък за възрастта си (днес е 170 см), като ученик Брус е бил и мишена на тормоз. Тогава вече се е увлякъл по хеви метъла, а докато все още държи финалните изпити в университета се присъединява към първата си банда Samson.

Две години по-късно започва първият от двата му периода като фронтмен на Maiden. 

За да запълни свободните часове по време на турнетата на групата, той се захваща с писане и произвежда два сатирични романа: „Приключенията на лорд Ифи Боутрейс“ и „Мисионерската поза“. С годините амбициите на Брус никак не намаляват и когато напуска групата, за да развива солова кариера през 1993 г., в него вече се е зародила идеята да стане пилот.

„Хората ме гледаха и си казваха „Да бе, да, очевидно си е загубил ума. Той е рокзвезда в средата на 30-те с дълга коса и иска да пилотира самолет. Превъртял е“. Но Дикинсън наистина се захваща и започва да лети първо с малки самолети, а през 2001 г. става квалифициран пилот на комерсиални полети. Тогава вече се е завърнал в Maiden и се налага да си взима неплатен отпуск, за да ходи по турнета с бандата.

“Летях по около 8 месеца в годината и авиокомпанията ми плащаше 100 хил. паунда на година. Хората ми казваха „Правиш го, защото го обичаш”, а аз отговарях „Коя част от тези 100 хиляди не ви харесва?“ Не бях в позиция да живея от хонорари и постъпления от авторски права. Изкарвах си прехраната“.

Брус Дикинсън се профилира и в пивоварството през 2013 г., след като цял живот опознава английската бира. 

Специалното пиво на Iron Maiden се превръща в хит на пазара и до момента продадените бутилки са над 18 млн. В последните години Дикинсън успя да пребори и рака.

Той беше диагностициран с рак на езика, но го преодоля след 7-седмичен курс химиотерапия и радиотерапия.

Самият певец казва, че върхът на кариерата му досега е периодът, в който вози Iron Maiden със самолет из целия свят в петмесечно турне от 60 концерта из общо 35 страни – включително Китай, Южна Африка, Северна и Южна Америка, Австралия и Япония. 

Звучи ли ви като сбъдната рокендрол мечта? 

Би трябвало. Защото Дикинсън е човек, който знае как да си създава мечти и как да ги осъществява. 

 
 
Коментарите са изключени за Музикални хроники: Летец, фехтовач, писател и пивовар, той е гласът на Iron Maiden – но и толкова много повече

Повече информация Виж всички