shareit

Летящото прасе, което спря самолетите на Хитроу

| от chronicle.bg |

Представете си, че седите и чакате на летището, когато изведнъж по високоговорителите се чува глас, който съобщава, че всички полети за деня са отменени. Усещате всеобщо притеснение сред хората на аерогарата – какво ли толкова страшно може да се е случило, че направо всички полети да се отменят. Но гласа продължава с изненадващата информация – причината не е бясна буря, катастрофа или някакъв технически проблем, а летящо прасе.

През 70-те години именно това се случва в Лондон, заради групата Pink Floyd и тяхното реквизитно летящо прасе.

_85183245_hi018536501

Прасето на Pink Floyd прелита над Електроцентрала Батърсий

През 1976 Pink Floyd записват албума си „Animals“, вдъхновен от романа „Animal Farm“ („Фермата на животните“) от 1945. След като записите са готови групата се среща с екип дизайнери Hipgnosis, за да създадат обложката на албума. По това време Hipgnosis са считани за едни от най-добрите дизайнери в света като работят с AC/DC, ELO, Styx и Rainbow. Въпреки това всяко тяхно предложение е отхвърлено от бандата. Едно от тях е картина на младо момче, което влиза в спалнята на родителите си в момент, в които те са на калъп.

След известно размишление басистът на групата Роджър Уотърс предлага на Абри Пауъл от Hipgnosis да използват за фон на обложката Електроцентрала Батърсий. По-късно Уотърс казва за Rolling Stone: „Винаги съм харесвал Електроцентрала Батърсий като архитектура. И смятах, че има добра символична връзка с Pink Floyd по това време. Първо, все пак е електроцентрала. И второ, сградата има четири крака. Ако я обърнеш, е като маса. И има четири части, по една за всеки от членовете на бандата.“

Скоро групата се е сдобила с гигантско 12-метрово надуваемо прасе за предстоящото си турне. Пауъл свързва двете и разказва в интервю „Роджър и аз заедно гледахме Централата и си казвахме „Да сложим прасето да лети между комините“. Просто ей така.“ фотосесията е бил нает професионален стрелец, които да застреля прасето, ако то тръгне да бяга (или отлита). Бандата избира 2 декември 1976 като ден за снимките, защото тогава се очаква времето да е сравнително ясно с малко облаци, което музикантите искат, за да не изглежда небето „скучно“.

Joseph_Mallord_William_Turner_(British_-_Modern_Rome-Campo_Vaccino_-_Google_Art_Project

Модерен Рим, художник: Джоузеф Търнър

В този ден обаче, по неизвестни за нас причини, прасето не се надува. „Много се подразних, защото небето беше невероятно, като картина на Джоузеф Търнър. Но по някаква причина прасето не се надуваше. Все пак снимах станцията, защото небето беше невероятно.“

След няколко часа опити да надуят животното, бандата се предава и решава да опита отново на другия ден. И когато опитват отново, се получава безпроблемно. Прасето е закачено с известни мъки за най-южния комин на Централата, но заради силния вятър въжето, което държи балона на място, се къса и свинята бавно потегля. Прасето е на свобода.

Стрелецът, който трябва да се погрижи за ситуацията, ако се случи подобен инцидент, го няма, защото явно никой не му е казал, че трябва да дойде и на следващия ден.

Когато прасето поема по курса си, всички осъзнават с ужас, че този курс е право към летище Хитроу. В зародиша на последвалата паника, бандата прави това, което мнозина биха направили на тяхно място, според Пауъл: „Pink Floyd напусна мястото“.

Малко след инцидента, служителите на летището получават няколко съобщения от пилоти във въздуха, че между друго в небето лети огромно розово прасе. След като се уверяват, че тези съобщения не са шега, служителите спират всички полети. Идва полиция с хеликоптери, а след това и Кралските военновъздушни сили, за да помогнат със ситуацията, но докато пристигнат добичето вече го няма и никой не успява да го намери.

Пауъл е арестуван и отведен за разпит. Междувременно Floyd използват влиянието и контактите си, за да накарат всички радиостанции в страната да съобщят за изчезналия балон и предоставят телефон, на които всеки слушател, който има информация за него, може да се обади.

Разбира се, почти моментално телефонът пламва от обаждания, но всички са шеги. До 9:30 вечерта, когато фермерът Кент (на около 65 километра от летището) звъни с думите „Ти ли си човекът, който търси прасе?“ След като му потвърждават, той ядосано обяснява, че розовият балон е паднал върху земята му и в момента плаши кравите. След като взима координатите на фермата, Пауъл заедно с полицията отива и прибира балона, който изненадващо е невредима от пътешествието си.

Още по-изненадващо, хората от Централата позволяват на групата да се върне и да снима отново с условието, че този път вземат и стрелеца. Тази трета фотосесия обаче не се харесва на Пауъл, защото небето е изцяло безоблачно. Той все пак успява да сглоби обложката като ползва снимка от предния ден и върху нея налага прасето.

Преди Фотошоп тези номера не са били много изкусни и ако човек се вгледа, може да забележи манипулацията. Но въпреки че в предварителния разговор Уотърс държи „снимката да е истинска“, в крайна сметка монтажът остава, а Пауъл отбелязва, че избягалото прасе „беше новина за първа страница, Pink Floyd не можеха да получат повече публичност дори и да искаха.“

След това малко премеждие прасето тръгва на турне с групата.

 
 
Коментарите са изключени